Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hukka

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 17
211
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.11.11 - klo: 20.21 »
Sitä meinaan, kun paikaltaan lähtiessä ja kurveista lähtiessä antaa perstuntumalla 80% voimasta etupyöriin jotka sitten sudaavat holtittomasti ja kiihtyminen ja ajaminen on kuin ajaisi fwd autolla, toki takapääkin vetää mutta todella vähän. kesällä tli ajettua jonkiverran asfaltilla 3s:llä joka varmaan antanut keskidiffille pientä koettelemusta

Sitten vaan hankkimaan paksua diffirasvaa. Noiden todellinen viskositeetti vaihtelee jonkin verran valmistajittain, mutta jossakin 250k - 500k välillä varmaan on sopiva ja vetoa tarpeeksi takana. Voi hankkia vaikka 100K ja 500k törpöt samaa merkkiä, niin noista saa sekoittamalla aika moneen tarpeeseen. Voi aloittaa vaikka puolet ja puolet.

Edit: Jos on tarve/halu saada joskus myöhemmin aika tarkalleen sama setuppi, on tuo sekoittelu vähän huono. Siitä kun ei ihan tarkkaan pysty sanomaan mitä siellä diffissä on. Siten vaan ostamaan monta törppöä eri jäykkyyksiä.

212
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.11.11 - klo: 07.25 »
Testailin nelkkua pitkästä aikaa, kiihdyttäessä antaa voiman etupyöriin ja eteneminen on mitä sattuu, olisko keskidiffille hyvää säätösettiä/ohjetta että saa voiman tasaisesti tiehen?
Nyt en ihan tarkkaan tiedä, mitä tarkoitat etenemisellä. Uskoisin tuon ongelman kuitenkin olevan ennemmin tuola alustan puolella. lähtisin tarkistamaan iskareita ja tukivarsien ja vetareiden liikkuvuutta, myös jumiutunut pyörän laakeri voi aiheuttaa holtitointa menoa.

Keskidiffiä jäykistämällä saavutetaan parempi kiihtyvyys ja parannetaan etenemistä todella karkeassa maastossa. Löysäämällä keskiffiä saadaan parempi kääntyvyys ja mutkassa voi vähän antaa kaasuakin perän karkaamatta. Myös suoraan kiihdyttäminen on keskidiffin kanssa helpompaa, kun perä ei pyri rinnalle.

213
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 16.10.11 - klo: 10.28 »
Pikkasen jarrua ilmalennon aikana, niin alkaa olla etupuskuri lähempänä alastulossa.

214
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 12.10.11 - klo: 11.38 »
Mistäs hemmetistä kuriirifirma voi tietää onko joku kotona klo 12 vai ei, ei nekää mitää selvännäkijöitä ole.

No ei siinä kovin kummoinen selvänäkijä tarvitse olla, kun voi arvata että on aika epätodennäköistä kenenkään olevan keskellä päivää kotona. Olettaisin myös kuriirifirmojen tilastojen osoittava, että päiväaikaan kotiosoitteisiin tehdyt toimitukset pääsääntöisesti epäonnistuvat.

Yleensä kuriiri soittaa ja sopii koska voi tuoda. Pari kertaa on käynyt, että ovat jättäneet paketin tuohon lähikauppaan. Joskus toimitus voi kestää DPD:llä kaksi viikkoa.

215
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 07.10.11 - klo: 17.45 »
Onko tietoa tai kokemusta tuohon Traxxasin Diffiin sopivista Ring Gear ja/tai Diff Pinion Gear rattaista, muista kuin vakio 5379x.
Hakusessa olisi etupäähän pari kolme hammasta pienempi Ring Gear tai vaihtoehtoisesti hammasta suurempi Pinion.

Tarkoitus olisi kokeilla siis välityksiä, joilla eturenkaat pyörii aavistuksen takarenkaita nopeampaa. Josko saisi kääntymään pienillä nopeuksilla kunnolla vaikka perässä onkin täys lukko ja etu diffikin aika jäykkä. Kaasulla kääntyy kyllä nytkin näppärästi, mutta kun kaasun käyttö ei ihan aina ole mahdollista.

Edit. Kokeilin isojen eturenkaiden kanssa, tuntuisi toimivan. Mutta näytti kupla aika hirveeltä tällä setupilla :lipsrsealed:

216
Vapaa keskustelu / Vs: Tarkka-ampujan kivääri
« : 30.09.11 - klo: 06.55 »
Kyllä 308 lähtee henki myös hirvelta. Hirvi usein painaa jotain 700 kiloa. Eli ei kai ole mitään 'alivoimaa' kyseessä.

Hirveä ei kaadetakkaan kovin kaukaa. On jotain luokkaa 800m tuon "tehokas" kantama. Ja vaikka auton moottorin läpäisy ei enää onnistu - eikä vähänkään suojautuneen kohteen. Massa puhuu pitkillä matkoilla.
Yritän siis sanoa, että kyllä 308ssa jouleja on, mutta sniperiksi luoti on vähän hento.

217
Vapaa keskustelu / Vs: Tarkka-ampujan kivääri
« : 29.09.11 - klo: 19.30 »
Hieno kivääri, mutta eikö 308 ole sniperiksi aika kesy. Semmonen city versio.

218
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.09.11 - klo: 17.43 »
Jep.
3S:llä paukkuu niin muovinen spur kuin myös vetarit. Kytkin oli orginaalissa auki puolen kierroksen verran koko kierroksella se luisti älyttömästi ja tehot hukku siihen.

Robinsonilla on neljäsosan verran auki ja hyvin potkii 3S:llä, mutta antaa periksi esim. repäisevässä alastulossa hypystä.

Voimaa pitää olla ;-)
Kyllä mulla muovispurri kestää hyvin 3S:llä. Sliperi on täysin kiinni koko ajan. Vetareihin toki tulee nopeasti väljää ja sitä kautta poikki. Mutta nyt on takana MIP X-Duty vetarit ne kyllä kestää. http://www.toadzrc.com/traxxas-slash-4x4-2wd-mip-x-duty-cvd-kit-rear-10130.html

Jos niin haluaa, niin 3S:n kanssa saa voimansiirrosta ihan kaiken rikki. Viripalikoilla voi jonkin verran kestävyyttä parantaa, mutta kyllä ihan vakionakin kestää 3S.n vallan mainiosti. Kysymys on pitkälti silmän ja etusormen yhteispelistä.
Jos nuo kivi kardaanin välissä jutut jätetään pois laskuista, ainakin minä voi syyttää itseäni kaikista voimansiirron porsimisista.


219
Vapaa keskustelu / Re: Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 29.08.11 - klo: 16.21 »
Omistan Samsung Galaxy S. Ihan ok, mutta tarvis myydä ja ostaa tuo Smasung galaxy S II, ettei olis old season jne. ;)

Jos en ihan väärin ymmärtänyt viimeviikolla lukemaani uutista, taisi Sampalta mm. S II mennä myyntikieltoon EU:n alueella. Rikkoo Aplen patenttia.

Sent from my X10i using Tapatalk

220
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 27.08.11 - klo: 15.32 »
Kyllä muistaa missä modessa oltiin.

Yksi omista VXL3s nopareista vaihtaa tosin itsekseen joskus ajon aikana race modeen (ei pakkia, pelkkä jarru). Mutta sammutus ja taas päälle korjaa tämän. Joku vikahan tuo on.

Sent from my X10i using Tapatalk

221
Nyt tuli hurjat lukemat:

Auto: Axial SCX10
Välit: 19 / 87
Kone: Harjallinen T55
Nopari: AE2
Akku: 2S Lipo
Mittausväline: Sony Ericsson Vivaz + Wayfinder BT GPS
Mittaustapa: GPS:n mittaama huippunopeus ajettaessa noin 30 sekuntia kaasu pohjassa.

Ja sitten ne hurjat tulokset: 4,6km/h  :afro:

222
Sähköautot / Re: ensimmäinen suditteluauto.
« : 26.08.11 - klo: 11.52 »
Sehän alkaa olla aikalailla siinä.
Vielä ne kaksi vedenpoisto reikää tukkoon sieltä spurrin alta.
Ja ehkä spurrin vaihto 52 hampaiseen, muu on sitten jo hifistelyä.

Sent from my X10i using Tapatalk

223
Sähköautot / Re: Vs: ensimmäinen suditteluauto.
« : 26.08.11 - klo: 08.08 »
Semmosen pointin unohdin sanoa että slash vs. stampede  = stampede omakohtasella kokemuksella. Stampede ei kaadu lähellekään niin helposti kuin slash, ja menee aikalailla missä vain.

Tätä en ymmärrä, miten korkeampi ja lyhyempi auto pysyy paremmin pystyssä?
Joku voisi selittää :embarrassed:

Keskustelu menee jo ihan toisaalla, mutta huutelen silti. Omien kokemusten pohjalta, Spede on helpoiten kaadettava auto, jolla olen koskaan päässyt ajamaan. Ei sillä ole esim. radalla mitään jakoa slassien kanssa.

Edit. Meni lainauskin väärään postiin. Mutta Stampade on siis tosi hyvä ja hauska suditteluauto, mutta kyllä Slash on parempi ajettava.

Sent from my X10i using Tapatalk

224
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 18.08.11 - klo: 06.55 »
3s akun ja muovisen rataslaatikon kanssa helppo homma.


225
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 16.08.11 - klo: 19.34 »
Pientä maastotestiä Axial Dingolla

http://youtu.be/f8yWWAzZc-w


226
Molemmilla saa varmasti hyviä tuloksia, kun on vaan tarpeeksi pitkä stintti. Radion kantama vaan vähän rajottaa. Joku 100m on molemmat vielä sinne päin.

Sent from my X10i using Tapatalk

227
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 11.08.11 - klo: 19.26 »
Olen alkanut tehdä toisesta nelkku Slashistä hieman maastokelpoisempaa, kun on alkanut kiinnostaa kaikenlainen haastavammassa maastossa ajelu.
Nyt pitäisi saada autoa vielä vähän kapeammaksi, jotta mahtuu ahtaammasta raosta eikä ole niin leveelti "mahaa" mistä jäädä kiville kiikkumaan.

Ajattelin ratkaista tämän käyttämällä Traxxas Bandit:in tukivarsia ja vetareita (tai lyhentää nuo lässykän vetarit).
Mutta osaako joku kertoa, onko Banditin tukivarret muuten samoilla mitoilla kuin nelkku Slashin, mutta vaan lyhyemmät?

Edit: Tarkoitan siis Banditin takatukivarsia.

228
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 07.08.11 - klo: 09.09 »
C arvo kertoo montako kertaa oman kapasiteettinsa akku pystyy antamaan virtaa. Mitä isompi c arvo, sitä 'parempia' akkukennoja akussa on. Akusta pitää lähteä vähintään sen verran virtaa mitä moottori maksimissaan ottaa. Ja noparin pitää kestää tuo samainen määrä virtaa. Molempiin on hyvä laittaa ainakin 10A turvamarginaali.

C arvon pitää siis olla riittävä, ja näissä RC akku homissa se ei voi olla liian iso.
Tälle autolle 100A jatkuvaa akusta ulos, eli vaikka 4000mAh 25C akku on se ihan minimi.

Edit: Olikin jo keritty vastata, mutta kivasti täydentävät toisiaan.

229
RC-kerhot ja -radat / Re: Short Course -rata Espoossa
« : 03.08.11 - klo: 21.10 »
Upaata kuvaa taas Ollilta! Kiva että ikuistaan ajoja :)

230
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 31.07.11 - klo: 17.15 »
Kyllä pyörien laakerit kestää koko kesän, jos ei vesiajoa harrasta. Mutta syys loskilla ja kevät kurissa on ollu kyllä aikalailla viikon, max. Kahden vaihtoväli 3S akulla sutiessa.
Tosin auto on aina vähän altistunut suolalle, esim 1:1 autojen mukana kulkeutuu ajopaikoille. Tämä ei varmasti tee hyvää laakereille.

231
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 31.07.11 - klo: 10.48 »
Myös laakeri kommenttia. Vesi pilaa laakerit tosi nopeesti, tyypillisesti noin viikko kastelusta alkaa olla entiset jos ei ole päässyt kunolla heti kuivaamaan. Käyttämällä CRC:tä, WD40 tai vastaavaa vieläkin nopeammin.

232
On se hienoa että meillä on kotimaisia RC-myymälöitä, joissa pääsee pällistelemään autoja ja myyjä tietää mitä on myymässä.

Itsekkin tulee varaosien kanssa asioitua useimmiten nettikaupoissa, koska kauppaan ei vaan pääse käymään. Ja sillioin ei ole hirveesti väliä, onko kotimainen vai ulkomainen. Tässäkin kyllä suosin EU alueen myyjiä ja Aasian olen jättänyt kokonaan väliin. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta kaikki kymmenkunta autoa on hankittu kotimaasta.

Jotta meillä jatkossakin on suomessa asiantuntevia ja palvelevia RC-kauppiata, täytyy meidän heiltä jotain ostaakin, eikä juosta vain sen edullisimman hinnan perässä.

233
Vapaa keskustelu / Re: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 30.07.11 - klo: 00.07 »
Viimein pääsi Axial 'yö safarille'. Reilu tunti tuli ulkoiltua auton kanssa kallioilla, sitten alkoi kuskia nukuttamaan. Tuo ryömiän akunkesto on kyllä aivan uskomaton :)

234
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 27.07.11 - klo: 19.16 »
Keskidiffi parantaa myös auton ohjattavuutta, eikä spinnaakkaan niin helposti. Vastapainona ei tartte enää maaastoon mennä kun tiukanpaikan tullen vetää vaan yksi pyörä. Ja kiihtyvyys heikkenee selvästi.
Vähän tylsä siitä tulee keskidiffillä, mutta on se radalla nopeempi.

235
RC-kerhot ja -radat / Re: Short Course -rata Espoossa
« : 26.07.11 - klo: 22.51 »
Oli kivaa kun oli paljon autoja.

Tuo on kyllä ihme rata. Auton setuppi oli aivan kaikkea muuta kun rata-ajoon. Vakaajat pois, korkee kun hirvi, tasauspyörästöt lukossa jne.. mutta ei se kuplan menoa juurikaan hidastanut (kuski oli tänään kyllä tosi huono)

Pitkät pätkät taisin ajella toinen takavetari poikki, eikä sekään menoa haitannut. Jotenkin vaan auto tuntui omituiselta, mutta ei kuitenkaan vialliselta.

Joskus täytyy oikeesti kokeilla vielä kivikovilla katurenkailla, josko sitten alkaisi jotain eroa tulemaan.

Ryömiöitä olisi enemmäkin voinut katsella ja safarille olisi ollut upeeta päästä. Mutta kun on aina myöhassä. Joka tapauksessa tosi hyvä juttu ottaa crawlerit mukaan samaan aikaan.

Ja olihan vielä ihan lopuksi Jonnen kopterinäytös. Kiva sekin

236
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.07.11 - klo: 13.00 »
No oma mokani tuo oli :embarrassed:

No asiaan,eli mikä tuo dremell on siis jolla saisi ruuviin tehtyä ruuvimeisselille sopivat urat?

Tai onko mitä muita keinoja jolla saisi ruuviin urat meisselille?

Jos dremeliä ei ole, eikä tee mieli juuri nyt hankkia, eikä mikään muu tunnu auttavan -  voi juotinta (ja tässä tapauksessa myös kolvia) tai jotain muuta "hitsausvehjettä" käyttää. Juota joku vanha meisseli kiinni siihen ruuviin.
Voi olla että ei tartte paljon pyöritellä, kun muovit sulaa ruuvin ympäriltä, mutta tulee ne tappiot paljon dremeliä halvemmaksi. Tosin dremelillä on varmasti käyttöä jatkossakin tämän ja monen muun harrastuksen kanssa.

237
Sähköautot / Re: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.07.11 - klo: 21.36 »
Ihan hyvin meni. Ne on lähes täynnä 'tehdas latingissa'

238
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 25.07.11 - klo: 11.16 »
Täältä jälkiviisauksia huutelen:) kannattaa käyttää vain ja ainoastaan oikeita työkaluja ja mielellään laadukaita sellaisia. Välttyy monelta harmilta.

Jotenkin on alkanut useammasta ruuvi aiheisesta kirjoituksesta tuntumaan, että ne ruuvit vedetään niin kireelle, kuin ne vain suinkin menee. Tarkoitus olisi kuitenkin saada tulos, jossa ruuvi pysyy kiinni, mitään ei hajoa ja ruuvin saa edelleen auki. Se on usein aika kaukana siitä hampaat irvessä vääntämisestä.

Tuon kokoisen ruuvin pyöreeksi vääntäminen vaatii kohtuutonta voimaa väärilläkin työkaluilla.

239
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 25.07.11 - klo: 00.10 »
Tiistaina päivystän ainakin pari tuntia klo 17 alkaen. Paikalle on kutsuttu myös rc-offin puolelta scale-kuskeja.

Rata siis auki normaalisti, mutta lisäksi mahdollisuus tutustua uuteen lajiin :)
Hienoa! On just alkanut tuo ryömiminen kiinnostamaan, kun ei koskaan ehdi kunnolla/ollenkaan sinne SC-radalle ajelemaan.
Korvikkeena olenkin vähän mönkinyt yksikseni näitä kotikallioita. Kiva olisi nähdä scale-pelejä livenä. 

240
Traxxas / Re: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 22.07.11 - klo: 23.09 »
Olisko noparissa harjoitusmode päällä? Silloin ei mene kun ehkä just 30km/h noilla väleillä ja 2S akulla.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 17