Tervehdys,
Kestääkö tuo 120 A säädin kolmikiloista 4wd losia, jossa on tekinin sc4 moottori?
Toinen kysymys. Voiko 550 kokoisessa 4,5t motissa käyttää dynaamista ennakkoa vai nouseeko kierrokset liiaksi?
Kyllä kestää. Dynaamisesta ennakosta en osaa sanoa, jos käyttää niin ainakin tosi lievästi. Ja lämpöjä kannattaa alkuun tarkkailla huolellisesti.
-Niko
Tekin suosittelee kyseiselle moottorille 8-säädintä, esim RX8 tai hobbywing SCT. Sitä voi tosin ajaa 120A 1/10 säätimellä myös (esim v.2.1 tai v3), pitää vaan olla tarkkana mitä tekee ja lämpöjen kanssa, että on välitykset kohdallaan. SCT säätimellä on sitten hiukan enempi pelivaraa jos autoon kertyy paljon mutaa ja/tai voimansiirrossa menee jotain rikki. Sen verran enempi että SCT+SC4 lienee aika pommin varma yhdistelmä.
V3:ssa on todella hyvä jäähdytys, joten eiköhän sillä hyvin ajele kuhan kattelee lämpöjen perään ja käyttää maalaisjärkee.
Dynaamiset ennakot ja kireet moottorit ovat taas hiukan eri juttu. Niitä käytetään ja kannattaakin käyttää, sillä saadaan lämpöjä myös kuriin oikein käytettynä. Tässä pitää vaan muistaa, että pieni käämisillä moottoreilla 40-50 astetta ennakkoa on luultavasti ihan liikaa ja joku semmonen 30-40 astetta lienee sopiva. (tämä kaikki riippuu moottorista, säätimestä, välityksestä, tietysti vastuksesta ja autosta) Lämpömittari on taas paras ystävä :)
V3 on varmaan paras säädin millä ottaa moottorista kaikki irti koska säätöjä riittää ja pystyy helposti verifioimaan säätöjen toimivuus.
t. Axel