Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - miksu79

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12
241
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 15.02.10 - klo: 22.25 »
Vähän OT, mutta kun konkista puhutaan niin ei se koko ole välttämättä ongelma. http://www.maxwell.com/ultracapacitors/products/index.asp

Mulla on tässä pöydällä töissä 23F /15V ja mitat ja paino 2s lipon luokkaa. Piti tota kokeilla autossa, mutta hävitin auton ennen kuin ehdin testaamaan.


jaa onko noidenkin koko jo niin paljon pienentyny? tekniikka kehittyy.... tollasen kokoluokkaa 1f pienikokoisen ja kevyen kun sais inhimilliseen hintaan..... täytyis vaan olla mieluiten joku n20v että on jännitteellä vähän pelivaraa ettei käy poksahdus lexnin alla

242
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 14.02.10 - klo: 17.42 »
Akkujen kuuluu lämmetä ajossa yli huoneenlämpötilan, jos lämmöt lähentelee 40C niin sitten pitää asialle jotain tehdä.
Kokeile esilämmittää akut esim 30C ennen ajoa, sitten mittaat ajon jälkeen lämpötilan ja vertaat "kylmillä" akuilla ajettuun.
Jos akut oikein pahasti kuumenee, niin vika on akuissa tai välityksissä.

vai olisko vika kuitenkin siinä ettei akut vaan yksinkertaisesti kykene luovuttamaan tarpeeksi virtaa ja siksi lämpiävät

243
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 14.02.10 - klo: 11.08 »
jännite ei tarvitse konkkia vaan virta ja virtapiikkien tasaamiseen. enkä itse ainakaan konkkia tarvitse vauhdin lisäämiseen vaan nimenomaan akkujen olsuhteiden halpottamiseen (ettei kuumene) sisällä ajaessa kun suurin osa ajasta mennään piikkivirroilla (kiihdytys jarru kiihdytys

244
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 13.02.10 - klo: 23.38 »
Jännite akulta noparille vaihtelee kuorman mukaan. Joka akulla on maksimi virtamäärä minkä kykenee luovuttamaan putkeen, ja tyyppikohtasesti vielä just noihin nopeisiin piikkeihin reagointirajat. Koska noparinvalmistajat tekee kompromissejä koon, painon, ja hinnan kanssa, on niissä valmiiksi olevat konkat minimoitu. 
Jännitteen notkahduksiin , tilan salliessa ,  :police:  aina auttaa lisäkonkka jotain.
Se on eri asia näkeekö käyttäjä ero-portaan.  :mrgreen:


no tuota lähinnä tarkoitinkin. ja yleensä se on akussa juuri tuo piikkivirran purkunopeus loppuu kesken ja jännite notkahtaa ja haluttu virta nousee entisestään ja sitä kautta myöskin akkujen lämpiäminen yms. ja moottori lämpiää kun jännite notkahtaa yms yms. monta monessa. mutta tosiaan se konkkien koko pitäis olla aika julma ennen kun siitä olis todellisuudessä hyötyä akkujen lämpiämiseen yms noilla 8e virroilla

245
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 12.02.10 - klo: 23.18 »
eipähän tuonne akun ja noparin välille oikeasti hyödyttäviä konkkia kannata laittaa tulee painoa sen verran että voi olla kulku aika heikkoa...


hmm mulla pitäis jossain olla tallessa 0.5f 30v siemenssin konkkia 4kpl.... :afro:

246
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 12.02.10 - klo: 23.15 »
tahtoo kans tuollasen novakin kerp... :mrgreen:

247
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 12.02.10 - klo: 22.15 »
Mahtaisko auttaa jos laittais konkkaa lisää?

kyllä noi akut vaan kyykkää vaikka olis mikä setuppi. 13 pinjoni 48 spurri. oottekos poijaat ikinä miettiny paljonko tollanen nopari moottori combo antaa akselista tehoa piikeissä?
on mitattu castlen 2650kv moottorista jopa yli 5000w hetkellisissä piikeissä mikä 4s lipolla tarkoittaa hyötysuhde ym hävikit mukaanlukien n 350A virtaa ja se on akn luovutettava todella nopeasti (puhutaan millisekunneista) siksi tuo lasku kaava ei isoissa autoissa oikein päde mitä se moottori ottaa jatkuvaa virtaa vaan sen mukaan mitä se ottaa piikeissä. pahimmillaan nuo akut on käyny n 45c lämpötilassa että kyllä ne kumenee. ja sitten kun aletaan puhumaan hävikeistä johdoisa ja lämpenemisestä niin johdoissa ei merkitse niinkään se pituus vaan se kaapelin paksuus.  kun pituus eroissa puhutaan senteistä


ihan sitä samaa miettinyt ne konkat varmaan vaan pitäisi saada tonne noparin ja akun väliin ja noilla piikki virroilla ei puhuta enää kokoluokkaa microfaradeista konkissa että siitä olis oikeasti jotain apuakin ja se taas tietää tilan puutetta ja ennenkaikkea painon nousua. toki en sitten jarrutus tilanteessa tiedä miten noi konkat kestää ainakin jos on ns lataava nopari kyseessä

248
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.02.10 - klo: 09.39 »
[quote

Edellisen perusteella en näe mitään syytä ostaa 5200mAh Turnigyä jos virrantarve on alle 100A jatkuvaa. Toisaalta nykyisissä isommissa sähköautoissa on mahdollisuus käyttää kahta akkua sarjassa. Tällöin 4S 100A lipot riittävät jo n. 2,2kW:n jatkuvaan tehoon. Riittänee aika moneen autoon.

[/quote]
Kerroppas miten saat tuosta laskettua 2.2kw tehon teoreettisen tehon laskukaava kun on u*i jännite kertaa virta josta 4s nimellisjännitteellä 14.8v ja akun virta max purkuvirta 100A eli tulokseksi tule 1.48kw

249
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.02.10 - klo: 01.10 »
eipäs ole noista vanhemmista nopareista tietoa. nitron tuoksua ihastellu viime kevääseen asti. kevät talvella ostin ekan sähköauton.

250
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.02.10 - klo: 00.44 »
jep jep sama vika toikin tapahtu kilpurissa ja ei pitäny edes akulle tehdä mitään lähän lipes avain ja pikkunen kevyt räps

 tähän nyt vähän lisää ot

 jokos on maailmalla käytössä rc peleissä kuivakenno akut joissa elektrolyytit on imeytetty kuituun. akut on muokattavissa esim taivuttamalla yms virran anto nopeus päihittää jopa tehokkaat kondensaattorit ja kapasiteettiä aikalailla. autohifi käytössä noita käyttävät koteloituna 17Ah akku päihittää virran anto nopeudessa ja kyvyssä 15F kondensaattorin kuulemma

251
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.02.10 - klo: 00.37 »
No sitten se on eri asia , totta kai kun virta menee ns. oikosulkuun niin johdot/liittimet kuumenee paljon siinä tilanteessa, sormuksesi toimi "liittimenä" siinä tilanteessa ja sekin kuumeni , käsitin asian aluksi väärin , luulin että sait sähköiskun  :afro:

Ja toisella kerralla hikinen sormenpää riitti johtamaan virtaa niin että savu nousi...

 on muuten aika häjyn näkönen kun kaverilla korjaamolla palo joskus sormus ihon alle hipasi avain kädessä plussaa ja auton runkoa ja akkuna vaatimaton optima redtop samoin josku käyny itsellä niin että avain tökänny navan ja rungon väliin alle sekuntti kun on avain punasena

252
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 11.02.10 - klo: 23.55 »
niin no xl koneet esim castle on aikasta paljon paksumpi kun novakin hv ja novakin hv on käsittääkseni kokoa 540 L halkaisia siis sen n 36mm mutta esim castlen 2650 xl pannun halkaisia kn onkin jo 42 muistaakseni vai onko peräti enemmän

253
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 11.02.10 - klo: 23.49 »
loppuu noista akuista c arvo kesken ittellä mamba monster ja 2650kv castle combolla asso rc8e:ssä kuumenee vielä 5200 35c akut ja 5000 40c kuumenee samoin.

Minkälainen setuppi (välitykset) sulla on siinä autossa, jos noi akut saat kuumenemaan?
Ja mitä tarkoitat "kuumenemisella"?
Normaali käyttölämpöön lämpenemistä, jolloin se akku on parhaimmillaan vai selkeästi näppituntuma lämpöä reilusti kuumempaa?

kyllä noi akut vaan kyykkää vaikka olis mikä setuppi. 13 pinjoni 48 spurri. oottekos poijaat ikinä miettiny paljonko tollanen nopari moottori combo antaa akselista tehoa piikeissä?
on mitattu castlen 2650kv moottorista jopa yli 5000w hetkellisissä piikeissä mikä 4s lipolla tarkoittaa hyötysuhde ym hävikit mukaanlukien n 350A virtaa ja se on akn luovutettava todella nopeasti (puhutaan millisekunneista) siksi tuo lasku kaava ei isoissa autoissa oikein päde mitä se moottori ottaa jatkuvaa virtaa vaan sen mukaan mitä se ottaa piikeissä. pahimmillaan nuo akut on käyny n 45c lämpötilassa että kyllä ne kumenee. ja sitten kun aletaan puhumaan hävikeistä johdoisa ja lämpenemisestä niin johdoissa ei merkitse niinkään se pituus vaan se kaapelin paksuus.  kun pituus eroissa puhutaan senteistä

254
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 11.02.10 - klo: 18.25 »
ei mahdu 540 l kone on suurin joka mahtuu

255
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 11.02.10 - klo: 18.24 »
loppuu noista akuista c arvo kesken ittellä mamba monster ja 2650kv castle combolla asso rc8e:ssä kuumenee vielä 5200 35c akut ja 5000 40c kuumenee samoin. ja tuolla laturilla et pysty tuollaista 4s akkua lataamaan edes 1c virralla kun käsittääkseni maksimi lataus TEHO on 50W

256
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 10.02.10 - klo: 22.43 »
muuttolaatikko :mrgreen:

257
Sähköautot / cs rocket powermax
« : 10.02.10 - klo: 19.46 »
elkkäs onkos kyseisetä nopeudensäätimestä käyttäjiä ja heidän mielipiteitään laitteesta?

258
no sitten varmaan kannattaa ajaa sielä espoossa jos kerran ei ole sääntöjä sielä. ja se että nokialla ei ole ollut katsastusta ei varmaankaan ole mun vikani/ongelmani. ajetaan  mun puolesta vaikka joka kilpailia omilla säännöillään

259
jos et vielä säännöistä oppinut että se mitä niissä sallitaan on sallittua ja mitä ei erikseen sallita on kiellettyä. ei voi olla noin vaikeaa ymmärtää

 toki tehkää mun puolestani minkälaisia tykkäätte mutta älkää sitten katsastuksessa alkako sanomaan ettei ole sanottu asiasta

260
Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset kopat, renkaat, varaosat, yms sallittu.


 yksityinen henkilö ei ole valmistaja muuten hyvä

261
kerroppa mitä sielä ei lue?

262
Yleinen keskustelu / Vs: rc autojen kolarikuvat
« : 10.02.10 - klo: 00.50 »
Traaksaaas  :grin:  :grin:
.
Mikähän auto kestäisi lintata kaasu auki kovaan esteeseen? 

tuohon vois sanoa että todistettavasti ainakin asso rc8e sekä xray 808 e konversio molemmat aika lailla täydestä kyydistä betoni tolppaan eikä mitään edes hajonnu

263
mitkään säännöthän eivät ole virallisia ennen kuin laji on akk alaisuudessa ja säännöt löytyvät silloin akk:n sääntökirjasta muuten mennään kilpailun/sarjan vetäjien laatimilla säännöillä. edelleen suosittelisin että käytätte sitä energiaanne mielummin treenaamisen kun säännöistä nurisemiseen

vaikka säännöt olisi mitkä niin ne pro kuskit menee silti menojaan

264

NSCR sarjasäännöt

Tarkennukset sarjasääntöihin julkaistaan 1.2.2010 mennessä.
- Kaikki NSCR kilpailut ajetaan Nokian Indoor Racing Clubilla.
- Osakilpailuissa tuotepalkinnot.
- Kaikkien Short Course-sarjan kisoihin osallistuneiden kesken arvotaan lisäksi reilu tuotepalkinto.
- Sarja-arvontaan osallistuminen edellyttää osallistumista kaikkiin kolmeen Short Course osakilpailuun.
- Truggy-luokan kisat ajetaan SC-sarjasta erillään yksittäiskilpailuina.
- LiPo latauspussien tai palamattoman, ei-metallisen latausalustan käyttö pakollista.

SC10-4 luokan säännöt
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset nelivetoiset alustasarjat sallittu.

SC10-2 luokan säännöt
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset takavetoiset alustasarjat sallittu.

SC10 luokkien yhteiset säännöt
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset kopat, renkaat, varaosat, yms sallittu.
- Korkeintaan 2S kovakuoriset LiPo-akut ja 7 kennoiset NiMh-akut sallittu.
- Ei konerajoituksia.
- Pitoaineiden käyttö ja renkaiden mekaaninen käsittely kielletty.

Truggy-Open säännöt
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan nelivetoiset keskidiffilliset alustasarjat sallittu.
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan takavetoiset alustasarjat sallittu.
- Korkeintaan 2S kovakuoriset LiPo-akut ja 7 kennoiset NiMh-akut sallittu.
- Ei konerajoituksia.
- Pitoaineiden käyttö kielletty.
tuossa talvi sarjan säännöt. sitä en tiedä sanoa millä säännöillä muualla ajetaan

265
ketkähän se vänkää? säännöissä sanotaan nyt jo aika selkeästi että ei itse tehtyjä osia.

266
Ai jaa,mutta tänne riittää?

oletkos montaa kilpailua ollut järjestämässä saati yrittänyt rakentaa montakin kilpailusarjaa? vaatii pikkusen vähän enemmän paukkuja ja aikaa kun tuo muutaman tekstin kirjoittaminen nettiin. tuo kilpailusarjan vetäjänä oleminen kun ei todellakaan ole mikään pikkujuttu.

267
Rupee sinä kun olet äänessäkin.

 mun voimavarani siihen ei riitä siksi en kyseiseen hommaan edes ala kun tiedän että mun aikani ei riitä moisen sarjan vetämiseen.

268
tuolahan on jo olemassa aika selkeät sääntö raamit. toki niitä pitäisi tarkentaa ja mielestäni luokalla täytyis olla selkeä johtohenkilö joka oikeasti ehtii jaksaa viitsii ja on keskittymiskykyä ja panoksia oikeasti toimia sarjan eteenpäin viemiseksi ja ottaa joskus jopa kantaa keskusteluihinkin myös kilpailujen välillä.

 ei noi säännöt sillä mihinkään muutu että kaikki esittää sen oman mielipiteensä ja juuri näin on toimittava. vaan tuo kilpailuarjan jälkeen kun muutama kisa takana ottaa ns kilpailu järjestäjien johtoporukka (jotka on aika kokeneita kilpilioita) koolle ja keskustella keskenään miten ko säännöt on toimineet ja mitä pitäisi muuttaa. näin ainakin mielestäni

269
mitä tulee nelkku correihinniin eipä tuo 8e painoltaan kauheesti jää painossa ja saa kyllä liikkumaan ihan riittävästi myös 2s lipolla jolloin painoa ptoo heti jo yhden akun verran ja nyky 8 noparitkin on aika kevyitä joten siinäkin ptoo painoa samoin pienemmistä renkaista ja siipi sekä siipiteline pudottaa myös painoo eli veikkaan että sen saa laihdutettua sinne 3 kilon tietämille. mutta vaikka sinne tollaisella joku tulis ajamaan niin tokko kauheeta etua sais. näin siis jos noita sääntöjä tulkitaan niin että autoja saa rakentaa ja osia saa valmistaa itse niin noita tulee taatusti ainakin yksi ja sen rakentajana en ole edes minä vaan joku muu joka menee kovaa ihan millä vaan

270
säännöt tosiaan tuntuvat erittäinkin tiukoilta joiltain osilta niinkuin tuola asiasta aikaisemmin jo mainitsin että sc rengas joka on 2.2 molemmilta puolilta ja asennettu crt.5 vanteelle ei kelpaa sääntöihin pietilän mielestä ja huuto alkaa kun kysyy perustetta että miksi e saa ajaa crt.5 vanteella ainut peruste mitä olen saanu on se että kun se sääntö nyt vaan on näin. lähinnä alkaa tulemaan mieleen että sääntö on se että pitäisi olla ko kauppiaalta ostettu vanne jossa lukee sc jossain muodossa. että näin. muta alkaa olemaan aika sama millä ajatte. jos kerran rennolla meinigillä ajetaan ja sitten aletaan mossottamaan vanteesta. ja sitten pitäis vielä hyväksyä ometekele pohjalevyt noh aivan sama mulle. kohta on yks korri kippo muuttolaatikko myynnissä jos tähän vääntöön ei ala tulemaan jotain tolkkua

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12