Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peanuts

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]
241
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 15.03.09 - klo: 21.31 »
Helekatti ko on komheija kuvia!

242
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 15.03.09 - klo: 19.56 »
Aiai se oli lysti, meikälläki pelas auto koko päivän! Tai no ok ajot loppu ku etuiskarin pultti karkas, ei sitte enää siinävaiheessa viittiny alakaa sitä mutakasaa korjaamaan  :mrgreen:

MUTTA!

Väittäsin että itellä oli nuo lexaniväliseinät enemmänkö sata jänistä tuossa trukissa.. muutama hassu roiske pääsi kopan alle, neki tais tulla jostain sieltä vaihelaatikon alalaidan tietämiltä, sieltä en sitä teipillä tilkinny ko kerkesin jo sotkea auton  :grin: Tosin nopari saattaa olla aika lämpönen ilman tuuletinta? Arvelin kuiten että kyllä siellä ilma kiertää sen mitä tommosen vaahtomuovilla täytetyn buggykopanki alla. Soma oli tulla kotia ja nostella väliseinät ja sähköt irti ja pistää tötterö suihkuun  :cheesy:  Tota matskua on sitte ehkä joku neliön verran että jos joku tarvii slaissin niin huuta hep.

Alustansääjöt on tossa rotkessa vielä aivan hukassa, mutta nyt motoriasiassa päästiin jo jyvälle! Aika jännä että päin vittua suhelletulla throtle curvella lähes ekakertalainenki pysty ajaan ihan kuuman kärjen tuntumassa  :cheesy:
No ok, se johtu lähinnä siittä että vaikka käyrä meniki lopussa 100% tehoille niin käytännössä se ei sinne noussu vaikka kuinka puristi kahvaa.. eli rauhallista oli.. kun ei ees hyppyjä päässy yli  :grin:

Ajotuksia koitin puljata ja ihan lineaarista käyrääkin, lopulta alko kohtuullinen balanssi löytyyn kun ajo minimiajotuksella ja loivalla expo käyrällä joka anto kuitenki loputki tehot ulos. Ei tuo mikkään sensorillinen ratasetti ole tieten mutta kai siittä saa kelvollisen kamppeen köppösormi suttaajalle?

Eikaisiinä, pistähän kimmo kaapelit punahehkusena lissää kuvia  :afro:


Edit: Pikku viskeissä liittiumi raswan kera kasattu diffiki pelas bueno, kiitos Iso D rattaista ja kahvista ja pullasta!

243
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 15.03.09 - klo: 03.40 »
Oho jäpät aikasina aamu matoina!

Ja kiits kimmille rattaista, huomenna kovat rallit!

244
Sähköautot / Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« : 14.03.09 - klo: 10.47 »
Ihan pystymettästä vetästyn noobin näkemys (joka on kai edes jotenkin relevantti, jos tää on kuitenkin jossainmäärin "helppo" luokka vaikka alottelijalle..)

Jos lähette ajaan nuilla L tai M (ilmesesti M) runkosilla takapotkuilla, niin voisko korimuodon vapauttaa vaikkapa siten, että esikuva ois jostain 70-luvulta tai vanhempi. Silleen ratkeais tuo alfan korin hankala saatavuus, ja Sampan kaltaset jenkkiboogiemeininkiä haikailevat vois istuttaa jonku dartin tai chevy 2 kopan? Ikäkausi rajannee korimallit kuitenkin jossain määrin kanttikertaa kantti autoiksi, joten aerodynamiikkapuljaus pysys ehkis kurissa.
edit: TransAmissahan on lista sallituista koreista käsittääkseni, joka estää jollain protosukkulalla ajamisen.

Vai onko toi alfan koppa jotenki niin hankala mitoiltaan et se on just det ja jetsulleen.


ps.Jossakin jenkkipalstoilla bongasin kun olivat Parmalla teettäneet rerunin jostain 80s kopasta.. olikohan 50kpl minimimäärä.. sieltä saattas saada..  :wink:

245
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 23.27 »
Käyppä jartsa huomenna hakkeen neuvoa antava leka mukkaan ja tuu asentaan illasta kuhan seleviän tuolta hyökylumien maasta takas. Pistetään se perämurkikka passaamaan, ei oo vaihtoehtoja!

Jees söör! Ilmottele miten passaileepi!

peanuts

se että laitat vaikka 3.5t myllyn ja 3 kennosen lipon ja rajotat sit vaikka säätimestä tai kennomäärästä jännitettä, ei tee koneesta juurikaan sen ajettavampaa. Noi koneet on tietynluontosia ajaa tietyillä käämeillä ja ne ylikireet myllyt on täysin niille tarkottamattomilla jännitteillä sit erittäin vaikee välittää ja toisin päin.

Se kireän koneen antama/sallima virran liikkuminen tekee niistä koneista yleensä erittäin tarkkoja ajaa, siksi alottelijalle ei kisoissakaan työnnetä samaa konetta ku virikuskille ja rajoteta virtaa/jännitettä kikkailemalla, vaan laitetaan tarkotukseen sopiva kone. Vähän hankala selittää, mikäli "tiukkapiponen" kisatouhu  ja radalla ajaminen ei oo sulle tuttua käytänössä, mut vähän sama ku yrittäisit saada salilla parhaat tulokset aloittamalla suurimmilla painoilla heti aluksi. ;)

Noniin, nyt uskoo jo umpimulukku lappalainen insinööripenikkaki kun kerrot että miksi näin, kiits!  :smiley:

Sen verran on nuilla 1:1 autoilla tullu ihan liian pikkunen hattu päässä kierrettyä maakuntaa että selitykset meni perille  :mrgreen:

246
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 22.53 »
kyl lähtökohta on se että tehoja on sen verran et suoralla saa huiput ennen puoltavälii, auto pysyy linjalla 90% kierroksista eikä kaatoja tule.

Kokoajanhan tässä on koitettu saaha mahollisuuksien puitteissa kesytettyä tota juuri tommoseksi :)

Viiminen silaus insinööridiibadaabaa ja sen jälkeen voijaan lopettaa rata miitti inter web topikin sotkeminen:

Sanotaan nyt että tommonen kone X on abt tuplasti liian tehokas
Tasavirtamoottorin teho on ehkä vissiin melekosen suoraan verrannollinen sille annosteltavaan virtaan
Jos rajotetaan koneelle annettava virta 50% maksimista, meillä on sitten passeli kone? TÄ


Oliko huomenna ketään lähössä autourheileen Oulunsaloon?

Ja asiaan: Rotke viivalla sunnuntaina, jos dataduden diffisälät natsaileepi. Ja osaan grogi päissäni kasata sen?

247
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 21.06 »
Niin, tolla käppyrällähän oli tarkotus päässä siittä ruokottomasta tempomisesta eroon.  :undecided:
Eli kun ei mennä ollenkaan tonne viimiselle 10% liipasimen matkasta, käytössä on korkeintaan se 50% koneen tehoista.
Modulaatiota on kuitenki se 90% kaasuliipasimesta.
Sen liikevaran sitten voi rajottaa vaikka sillä teipillä, eri hyvä idiz!
Melekosen lineaarinen toi käyrä minusta on siinä ekalla 90 rosentilla  :smiley:


En toki oo mikään pro mutta tuntus että mitä pidempi liikematka sitä helpompi on alottelevan kaasusormenki pysyä kärryillä, tä  :huh:

Ennakot sääjin niin pienelle kö saapii, sen mitä kerkesin ajaa niin punchi nollilla ei onnistunu enää hyppääminen, väänsin summissa puolelle niin pysty vielä ilimassa oikaseen jotenki.

saahan diffiöljyjä suomestakin, eikai niitä kannata kaukaa ruveta tilaamaan? RF:stä seuraavaksi päiväksi jos ei paikallisessa shopissa ole.

No iliman muuta jos en nyt ota muutaki, liquidista kun saa muutakin hilpettä ja toivottavasti ne tiivisteet.
Diffipakettikin ois tullut hobbylinnasta mutta kun osaa hilppeistä ei ollut hyllyssä.

248
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 17.58 »
No on jaha, ainaki molemisa lukkee että 10T ja 13T! Kuule joo, sehän oiski makija homma!



Nyt on sokialle papin vaimolle saareen passelit sääjöt  :huh:
Väkisin se vääntää piikin tonne 100%, kai se vähän rauhottuu, jos 90% kaasulla on vasta 50% jerkkua.

249
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 14.43 »
Juu, onneksi se oli autoa ostaessa jo tiedossa että on radalle aivan liian paljon lähtöjä, muttakun sattui niin sopivasti olemaan setti JA OLI PAKKO SAAHA ROSSI AUTO  :grin: Pitää tarvittaessa kesällä laittaa sitten rauhallisempaa sensorikampetta kun rahatilannekin kohenee. Tuossa tuumin että jos ronskisti tekis vaan semmosen kaasukäyrän joka ei nouse ikinä sinne 100%.. vois koklata sitäki, tiä vaikka sais kaasuunki vähä modulaatiota lissää.

Tuossa senttistoki hommassa pikasen silmäilyn jälkeen näyttää olevan vähän kauppiaitten ja valmistajienkin suunnalta epäselvyyttä missä mennään, onnellisesti ilmotellaan joku lukuarvo ja sitten arvotaan perään W, wt tai cSt :grin:

Täytyy pistää nyt kuiten liquidista tuleen pullo Vesan speksaamaa öljyä, avaudun sitte palstoilla ku ajo ei kulje  :mrgreen:
Oliko Zippolalla rasvat vai öljyt askissa?

250
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 14.04 »
Auto on HPI firestorm + Mambamax5700 + 3S lipo, autolla on ennen minua ajettu noparin sääjöt lähes "täysillä", eiliseksi puotin sitten jo enimpiä pois.

Silikooniöljyssä on viskositeetti jonka ominaisuutta noissa ratasdiffeissä hyödynnetään, ja vaseniili on vaa voitelua ja epäpuhtauden keräämistä varten lähinnä näissä hommissa.

tööt tööt, onhan voitelurasvallakin viskositeetti :police: mitenkäs tuo wt-indeksi nyt sitten vaan menee suhteessa esim. aikusten oikeisiin yksiköhin, esm senttistoki??

No ok oot oikeassa, jos halutaan säätää diffiä niin öljy on varmasti oikea ratkaisu :smiley: Veikkaan että tuo rasva nyt on sen verta paksua että jos sillä diffin _täyttää_ niin se vastaisi jotain ÖVERIpaksua diffiöljyä->lukkoperä? vai?

tehtaalta tuo tulee rasvattuna mutta se lienee vaan voitelukerros rattaiden pinnassa.. ja se nyt ainaki ois sitte se "löysä" diffi, vai??

Kiitti Vesa ja muut jotka jaksatte vastailla ja pohtia, ja M*lkkukimmo voi alkaa vaikka moderaattoriksi jos eksytään liian kauas aiheesta :mrgreen:

ps.Muuten voisin kiltist uskoaki että laita nyt vaan ne diffiöljyt muttako unohin tilata uuen diffikopan tiivisteen  :mrgreen:

251
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 13.11 »
Ei äkkiseltään löytyny muita vaihtoehtoja ku toi ratasdiffi. Jos ei ala kestämään niin täytyy katella saisko sinne esmes asson kuuladiffin.. onkos nuot vaihteiston rattaat yleensä samalla jaolla?

Tarkotus oli voidella rattaat kylmän rauhallisesti vaan ihan tavallisella yleisvassulla.. ajatuksia?
Löysä litku ois varmasti talviradalle paras, mutta tuntus että kestävyyden kannalta paksu tavara ois parasta, josko se hieman söisi niitä iskuja. Eikös tommonen multigrease oo kuitenki sitte jo tosi paksua verrattuna niihin diffiöljyihin.

Pitää kurrata vielä noparista ajotuksetkin minimiin niin rauhottuu se tempominen, jossei sitten ala kestämään niin täytyy alkaa katteleen 2S lipoja.

e:ja tosiaan pitää hakea se slipperi sitte mahd löysälle kans, ettei konetehoilla väännätä diffiä solmuun.

252
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 00.41 »
nam vittu



Ei jääny siittä diffistä paljoa jälkipolville kerrottavaa! Pari ehjää osaa on mutta käytännössä joutuu tilaan kaikki hilppeet.. no josko se sitte! Slipperin kitkafiiberit oli mystisesti liimaantunu levyihin kiinni, tiiä sitte reagoiko se vaan pesulla käyntiin ja kastumiseen silleen vai mitä hä! Mittään liimaa niissei kuite näkyny.
Noh, ens kerralla sitte slipperiki factory spec löyhälle :angel:

Komeita kuvia kuiten kaikki, ei keljuta läheskään niin paljon ko kattelee niitä  :azn:

253
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 12.03.09 - klo: 20.40 »
Jo vain se oli lysti vaikka meniki vähän remontteeraamiseksi   :mrgreen:

Trukki tuntu oikeen kehityskelposelta, vaikka matkaa datajäbä-like B4 smoothiin menoon on vielä..

Näyttäs siltä että diffin toinen pikkunen lautaspyörä on joko murtunu tai sitten lukkosokka karannu, vetarin tumppi tipahti vex kun otti vetarin irti. veikkaan että e-clip on karannu.

Pääseekö jari ja valtsuki messiin?

Jännä nähä  :grin:


piikkasin ratiot vex että saa tötterön kunnolla kylpyyn, pittää täsä illanpääle purkaa loputki autosta!

Meikän mielestä parempiki että rata ei oo mikään lätkällä tasotettu mattorata vaan krossirata, vaikka ei oiskaan mikään MM tason standardeja täyttävä ultrakliini tasamaarata.

Nii, eikö sielä Kiimingin sydämmessä oo ihan vasittu mattorata jos semmosta kaipaileepi  :mrgreen:

254
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 12.03.09 - klo: 00.44 »
Mie se vain lähen sinne heti kö pääsen, kyllä kait sitä kahen jälkeen jo joutaiski.
Saa opetella rauhassa ku Zippola piettää lehtistötilaisuutta :angel:

Semmosta vaan että minun ainokainen kidepari on 27,095AM, meneekö päällekkäin jonku kanssa?




255
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 09.03.09 - klo: 12.09 »
Mie kuiten ajattelin viimistään torstaina päässä suttaamaan oikiasti, keskiviikkonaKI vois käyä jos oon nokko aikasten perillä oulusa taas.

256
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 09.03.09 - klo: 10.29 »
thanks, no eihän sitä jatkuvalla syötöllä viiti toista vaivata  :grin:

pistin kuitennii YV!

257
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 08.03.09 - klo: 22.50 »
Noniin muuan akku on jo alaraudan entisellä fluxilla sutattu, tälläkertaa sitten takapyörän laakerit meni murusiksi.

Autossa on paikallaan EDITin(?) alumiiniset takanavat, eli "rear hub carrier"... navoissa on merkintä "0" tarkoittanee asteita? Takana on kyllä melkosesti aurausta, mutta se lienee tukivarsien kiinnityksellä/tukivarsilla tehty.
Kysymys onkin, onko napojen kulmissa tai jotenkin muuten eroa vakioihin ja jos on niin mitä hyötyä? Silmämääräsesti eroa vakioihin muovipalikoihin ei ole.

258
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 05.03.09 - klo: 14.30 »
Noniin, 2,5 akullista BASHATTU tuhoutumattomalla firestormilla ja saldona katkennu ylätukivarren pallo ja lapagummi irti vanteelta..

saa nähä mikä on saldo kö saa heittää nämä höpöhöpö suttaukset helevettiin ja ratalle tuplaan pattia  :grin:

259
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 03.03.09 - klo: 00.25 »
Ois mukavaa ajella omalla autollakin  :mrgreen:

Eipäleipä! No huomenna sitte kunnon ensitestit täällä pohjolassa, mutta sen verran tuli korkalovaaran koulun pihalla tulimyrskyä kopastua että meleko holtiton peli  :grin: Laparenkailla repii ja tempoo ko mielenköyhä, pikku insinööri mielissään!

No, onneks mukana tuli bowtietki, niillä vissiin rookieki pääsee jopa kiekan kerrallaan ilman nostamisia aina välistä  :lipsrsealed:

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]