Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jval

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 14
271
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 08.07.10 - klo: 23.28 »
Minä ainakin olen tulossa sunnuntaina leikkimään, datajäbä, lude ja samppa arpoo vielä.

Onko aggregaatti paikalla mahdollista laskentaa ja ehkä lataamista varten?

272
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 06.07.10 - klo: 23.22 »
sunnuntai 11.7. kuulostaa oivalliselta leikkimispäivältä.

Pitääpä oulun poikien kanssa pitää aiheesta pikainen paltsu.

273
Pitoainepullon ja kuskilistan perusteella akkunsa posauttanut jannu olis ollut Dyson Gary briteistä tai sitten kyseinen japsi.

Pilot nr 38 on Gary mutta Nr 38 on Hideo.

http://www.myrcm.ch/de/macbd/20100626_031696/1-12th/index.html

Hylätylle japsikuskille ei ole tullut koko päivänä tuloksia joten hylkäys taitaapi koskea koko kisaa tai sitten sillä ei ole toista ajoakkua mukana.

274
Itse huomasin tuupin A-finaalista että Piitti jäi ekalla kierroksella katolleen tuplahyndän jälkeen jolloin kaikki pääsi ohi mutta tuli pöytähyppyriin jo toisena. Nostajan toimet ei näy videolla mutta ei "ehkä" nostanut autoa oikeaan väliin :smiley:

Itselläni jäi kisa harmittavasti kesken 1. finaalissa etuhihnan katkeamisen myötä. Ajohaluja olisi kyllä ollut.
Kun yöllä yritin mennä nukkumaan niin korvissa soi vain sähkömoottorin surina jonka olin tallentanut pöytähyppyrin alastulon tienoilla koska seasta kuului myös servon ääni voimakkaasti läpi.


Kiitokset Matille kisojen järjestämisestä.

275
Onko kukaan kysellyt onko tuolla tilaa:

http://www.kolumbus.fi/pensionkampus/

276
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 05.03.10 - klo: 11.23 »
Tuolla juttua futaban potikoiden kalibroinnista, pätee myös 4PK-lähettimelle:
http://rc10.fi/index.php?topic=44099.0

Miksi ihmeessä sitäkään pitää mennä säätelemään - laittaa kerran kohilleen niin se on siinä.

Jarrun tehoa on helpointa säätää nimenomaan ATL-potikasta.

Jos ajaa uudenkarhealla säätimellä ensimmäisiä akullisia ja vieläpä kisoissa niin kaikkia asetuksia ei voi tehdä varikkopöydällä valmiiksi vaan niitä pitää tehdä radallakin, varsinkin jos jokaisen erän välisissä vaihdat säätimen parametrejä läppärillä.

277
Radiolaitteet / Vs: Futaba 3PK- lähettimen kalibrointi
« : 05.03.10 - klo: 11.10 »
Tuo Adjuster-kalibrointi löytyy myös 4PK-lähettimessä.

278
Minä vahvistan että että en pääse paikalle.

279
Tulokset / Vs: INDOOR EURO's 2010
« : 26.02.10 - klo: 12.14 »
Kisan aikataulu:

http://rc10.fi/indooreuros2010/results/timetable_new.pdf

edit. uusi aikataulu

280
Radiolaitteet / Vs: Futaba 3PK- lähettimen kalibrointi
« : 05.02.10 - klo: 17.50 »
Mulla on vanhemman mallin 3pk, ei vissiin pks. Viime aikoina ollu sellasta häikkää et, kun kalibroin sieltä adjusterista kaasun, niin näyttää neutraalilla 54%  :shocked: Eikös sen pitäs 0% lähellä olla?

Minulla vastaava lukema on 43%. Kaasua pitää painaa aika paljon että saavuttaa 0-kohdan mutta ei kai sillä ole väliä kalibroinnin jälkeen.

281
Asennettuani autooni kisoissa uuden nopeudensäätimen (Tekin) huomasin sellaisen seikan Futaban 3PK-lähettimessä että kun säätimen oli kalibroinut ja sen jälkeen vähensi ATL:stä jarrua 50% tienoille niin samalla siirtyi myös neutraali alue jonka huomasi siitä kun hipaisi kaasua niin renkaat jäivät pyörimään ja sitä piti korjata trimmillä. Säätimessä on sellainen ominaisuus ettei se käynnisty ajotilaan vaan jää vilkuttamaan error-ledejä mikäli se ei löydä neutraalia. Se taasen aiheutti sen etten ehtinyt ajoissa ensimmäiseen erään ja melkein myöhästyin mustakin alkueristä ja finaaleistakin ennen kuin keksin että mikä siihen auttaa.
Kisapaikalla tuo ratkaisemisen ei oikein ollut aikaa eikä käyttöohjekirjakaan ollut lähettyvillä.
Kotona lähettimen manuaalia tutkiessani löysin Adjuster-kalibrointikohdan ja tein lähettimelle kyseisen toimenpiteen. Tämän jälkeen neutraali ei enää siirtynyt vaikka ATL:n laittoi 0 prosenttiin.

Tuo edellä mainittu ongelma aiheutti hieman harmaampia hiuksia Kuusankosken kisoissa vaikka olen törmännyt samaan muillakin säätimillä. Niissä jarru ei ole ollut läheskään yhtä tehokas joten se ei ole haitannut mitenkään.

Vika ei siis ollut säätimessä/säätimissä vaan ohjaimessa. Manuaali kehottaakin tekemään kyseisen kalibroinnin ohjaukselle ja kaasulle jos lähetin on saanut iskun tai sitten säännöllisin väliajoin jotta lähetin pysyy ”in tune”.

282
Tuo losin modi oli ihan mielenkiintoinen, ei hitto menikö taas moottorilevy uusiksi..
No ei vielä, katson ensin miten tuo toimii. Ja ei tuo ole kovin "nätti" ratkasukaan, mutta kiitos jval vinkistä, taas sai uutta rouskutettavaa tuonne omaan "boksiin".

Eikös lisäratas pyöri moottorinkiinnitysruuvin ympärillä jolloin pukkiin ei tarvitse välttämättä tehdä lisäreikiä. Ajat sitten aina samalla välityksellä koneesta riippumatta  :wink:

283
"Tai toinen vaihtoehto: Onko tämän akateemin boxi symmetrinen? Eli olisiko mahdollista kääntää isorattaan akseli tulemaan ulos toiselta puolelta puhkaisemalla reikä boxin vasempaan puoliskoon ja saako tällöin moottorilevyn kiinni boxin vasempaan puoliskoon?"

Mutta tuohan ei käännä moottorin pyörimissuuntaa, eihän? Siis periaatteessa kyllä, mutta jos ajattelee, että diffiratas, keskiratas ja kolmas ratas (sekä spurri) pyörivät tässäkin tapauksessa aina samaan suuntaan, riippumatta, milllä puolella spurri on. Eli jos spurrin vaihtaa toiselle puolelle, niin moottorin pyörimissuunta pitää vaihtaa, jotta auto menisi eteenpäin. Vai olenko vieläkin aivan unessa? =)

Neljättä ratasta ehdottelisin edelleen...

Mutta tuossa ratkaisussa konetta ei liikuteta sivusuunnassa vaan käännetään 180 astetta. Samaa mahtaa olla käytetty myös Durangon tuubissa.

Katsopa viisarikelloa kellotaulun vastaiselta puolelta, kulkeeko viisarit vastapäivään?

284
Sivun puolenvälin tienoilla on yksi ratkaisu siihen miten neljännen hammaspyörän saa helposti lisättyä.

http://www.oople.com/rc/photos/euros2009/day3/

285
Yleinen keskustelu / Vs: VM:n RC-koeajo
« : 17.01.10 - klo: 11.13 »
Ihan asiallinen juttuhan Juuson testi oli eikä muuten ollut ainoa aihe siinä lehdessä jossa oli viittaus pikkuautoihin. Vilkaiskaapa sivulta 16 Ronnie Pettersonin sponssipaita :wink:

286
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 15.01.10 - klo: 07.27 »
Ja sitten kun on saanut korin ja siiven kohdalleen, ajaa pari hyvää pommia ja lohkaisee korinsa etulokareiden yläosasta, painuu katto hieman alaspäin ja taas on joko katto liian alhaalla, siipi liian korkealla tai molemmat. :huh:

Korin repeämistä voi vähentää laittamalla viidennen koritolpan etuetuiskaritukeen kiinni (joissain autoissa reijät valmiina) ja jos puskuri ei yllä koriin saakka niin sitten puskuriin voi liimata fylliä.

287
Tulokset / Vs: Euro Pan Series 1/12 ** 2009-2010 **
« : 09.01.10 - klo: 21.52 »
Sarjan kolmas osakilpailu käynnissä Hollannissa.

Online tuloksia voi seurata tuolta => http://www.myrcm.ch/main?dId[E]=2727

288
Schumacher / Schumacher Mi4, Mi5 ja Mi6 -touring-autot
« : 29.12.09 - klo: 18.55 »


Olen ajanut kuvan mukaisella kiesillä nyt yhden kaksipäiväisen kerhokisan ja yhden treenipäivän joten kerrotaanpa hieman kokemuksia.

Auton kasaaminen oli helppoa ja osien tarkkuus kiitettävää luokkaa. Ainoa hieman enemmän työtä ja järeämpiä työkaluja vaatinut työvaihe oli hihnapyöriin sivulevyjen asennus. Kasattaessa huomasin että osien laatu on parantunut huimasti siitä mitä se oli Axiksen ja Missionin aikaan jolloin autot piti oikeasti rakentamalla rakentaa.

Iskarit on Tamiya-mallia mutta sillä erolla että ylähatussa on päällä reikä jolloin nännin ja hatun väliin ei jää kasattaessa painetta ja reboundin saa helposti haluamakseen.

Setupit on luonnollisesti edelleen hieman hakusessa ja auto on vielä lähellä ohjekirjanmukaisia säätöjä. Pieniä eroja toki on mm. iskarit olen asentanut toistaiseksi makaavimpaan asentoon ohjausherkkyyden rauhoittamiseksi koska auto vaihtaa kapeasta painonjakaumasta johtuen todella nopeasti suuntaa.

Pohjalevyyn olen laittanut kakspuoliteipillä muutaman suikaleen hiilikuitulevyä estämään akun liikkumista sivusuunnassa keskilinjaa kohti.

Tähän mennessä on rikkoutunut muutama muovinen tukivarren kiinnityspala mutta ne on onneksi halpoja ja helppo vaihtaa. Niiden tilalle saa alumiiniset palatkin mutta niitä en ole vielä harkinnut.

Autosta on esittely redrc:ssä ja tietenkin tehtaan kotisivuilla.

Täältä löytyy keskustelua edellisestä Mi3.5 mallista jonka muutamat kasausvinkit toimii tässäkin mallissa. Alla kuitenkin lainaus Olevilta.

Ainoat paikat jossa tässä autossa kannattaa käyttää lukitetta on nuo pikkuruuvit alatukivarsien kiinnityksissä, spoolin ulostulot ja ehkä rattitolpan yläruuvi.
Erityisesti kannattaa välttää lukitetta noissa 20mm ruuveissa, jolla tukivarsien kiinnitykset pultataan runkopuoliskoihin, ne tuppaa jumittumaan muutenkin ja pultinpäät pyöristyy irroituksessa. Kannattaa ehdottomasti laittaa prikka pultin ja kiinnityspalan väliin, se vähän helpottaa hommia, muistaakseni manuaalissa neuvotaan näin tekemäänkin, mutta kuvassa niitä ei näy.

-Janne

289
Ovet aukeaa aamulla klo 9:15.

290
Huomioikaa TSM ja TSP- luokkien painoraja joka on 1350g

291
Onko ovet auki elikkä ketään ajamassa torstaina klo 18:00-21:00 jos tullaan oulusta Vesan kanssa leikkimään?

292
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 05.09.09 - klo: 21.56 »
eipäs ajettu pikkuautoilla tänään.
kuivempia kelejä odotellessa.

Äläpä valehtele.

293
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 28.08.09 - klo: 09.30 »
Päivän saldona hurjasti yli vedetty camber-kulma takarenkaisiin

Oli tosiaan vedetty vähän yli. Vastaavia pyöränkulmia taitaa oikeasti käyttää vain moottoripyöräkuskit :cool:

294
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 28.08.09 - klo: 07.35 »
Vai kekä Janne ja Lugi!


Kävin esittelemässä rataa Kerolalle ja Lutturakin tuli sinne koska en sattunut olemaan kotona vaikka niin oli sovittu.

Sawelta pudonneen hexan tapin tilalle otettiin Lutturan turistista vastaava tilalle (ja muistin laittaa uuden tilalle kun pääsin takasin talliin mekkaamaan). 

295
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 24.08.09 - klo: 11.21 »

4WD

4. Samae            Associated B44   LRP + Novak 8.5 + Nimh 4600mah

296
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.08.09 - klo: 20.05 »
kävin ajankuluksi radalla pöyrähtämässä ja mekkauspöydän vierestä löytyi asson rengas/iskarityökalu, kenenkähän lienee?

297
Tulokset / Vs: XX Kupolicrossi Laukaa 18.-19.4.2009
« : 15.04.09 - klo: 14.50 »
Aikataulut ja erälistat löytyy seuran sivuilta klik

298
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2009
« : 29.03.09 - klo: 13.05 »
Tulospalvelun tökkimisen syynä on serverin kaatuminen.

Kisan kotisivuilla kerrotaan illan viimeisten erien tapahtumat ja paljon muutakin

http://tcm2009.lrp.cc/

299
Tulokset / Vs: FTT 2 Kiiminki Tulokset
« : 26.03.09 - klo: 19.03 »
"Vesa Yli lisää pitoa rattaisiin ennen kilpailusuoritusta"  :grin:

Kyseessähän on paikallislehden käyttämä murre josta Suomi-Oulu-Suomi- sanakirja kertoisi että rattaat = esim. auton tai tai pyörän renkaat

300
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 12.03.09 - klo: 07.33 »
Minäkin ajattelin tulla käymään paikalla kotimatkalla. Otin crossarivanhuksenkin mukaan.

-janne

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 14