Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jukis

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 20
271
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 19.05.12 - klo: 09.50 »
Mitähän ihmeen väliä sillä on tiedänkö minä? Eivät ole samaa muovia ja tämä on The carin topicci.
Suomen "maahantuojalta" ei löydy koko autoa varastosta, tilattavana on 377 kun autosta on tullut 477 ja 577 yellow edition. JQ:n auton(ja varaosien) myynti on todella huonolla tolalla suomessa. Mene HOKE vaikka xrayn topicciin huuteleen siitä maahantuojan erinomaisuudesta.

272
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 19.05.12 - klo: 00.59 »
Ei ole. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä siihen että auton omistaja haluaa tietää ostavansa uusimman osan. Toinen kauppa kertoo että on vanhempi osa ja myy sen halvemmalla, toinen myy ensiksi vanhat pois samaan hintaan.
Tietenkin kaikki muut merkit toimivatkin tuolla jälkimmäisellä tyylillä eivätkä edes ilmoittele päivityksistä heti jotta jälleenmyyjät eivät tee tappiota.

273
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 19.05.12 - klo: 00.48 »
Se eka päivitys ei niitä tehnyt tarpeeksi kestäväksi, samat muoviosat on päivitetty uudestaan. Pointtina kuitenkin se että "maahantuojalta" ei saa noita uusimpia ollenkaan koska ei ole päivittänyt valikoimaansa. Tai suattaa suaha jos tilaa vanhalla numerolla tai suattaapi olla suamatta..

275
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.05.12 - klo: 23.00 »
Kylläpä ottaa ärsyttävän aikaiseen tuo cut offi päälle.. muutaman minsan kestää ajella ja sit alkaa heittään puolitehoille. Jos antaa hetken olla niin taas tulee hetkeksi täydet tehot ja sit taas heittää puolitehot.. kuitenkin yli10 minsaa kesti vielä ajaa sen jälkeen kun ekan kerran heitti puolet tehot.
Pitäis varmaankin laittaa se cut off voltage manuaaliselle mutta sit ei pysty ajamaan ilman säätöä 5S ja 6S akuilla peräjälkeen.

276
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 18.05.12 - klo: 22.56 »
Osta amainista ne päivitetyt niin tiedät. Siellä mainitaan erikseen siitä päivitetystä versiosta. Voisi suomalainenkin "maahantuoja" päivittää sivujaan..

http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_25_1672_1673/n/RC-Cars-Trucks-Parts-JQ-Products-THE-Car tuollahan on ihan euron luokkaa nuo vanhat tukivarretkin.

277
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 17.05.12 - klo: 23.45 »
Jep näihin isoihin on se sensori suht turha, kaasutuntuma on melkoisen tarkka ainakin tuolla Xerun 150A + leopard 1800kv motilla. Ei se huono ollut minusta mamba monster 2200kv combossakaan mutta se ryki aika reippaasti liikkeellelähdössä.
Akut lämpeni ehkä noin 50 asteisiksi, vielä nuo jäähdyttelyn jälkeen ottivat sisään jotai 2500mah(jännitteet oli vasta 3.75V per kenno kun tuo jostain syystä katkaisi) ja kävin ajamassa tuossa äsken kun muutin timingia alaspäin. Oli vakiona 15 astetta kun se vissii Y wind leopardeilla pitäisi olla 10-15 luokkaa, Ainaki alkuun koitin 0 asteella ja hyvin pysyi viileänä, laitoin sit 11.5 ja rupes taas lämpeemään.

Osta hankar erikseen se crawleri ja pysy vaan sensorittomassa monsterissa :)

278
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 17.05.12 - klo: 15.20 »
Oma konversio viimeinkin sai sähköt ja kävin ekan akullisen ajamassa. Speksit:
Hb D8 Vorzan pohjalevyllä ja akkutelineellä. Hobbypro moottoripukki.
Hobbywing Xerun 150A esc, Leopard 4065 1800kv moottori.
18t pinion 44t muovinen kyoshon spurri.
2x3s 3200mah 30C avionics akut.

Akut lämpenivät aika reippaasti, motti oli vielä käsin kosketeltavissa. Tarviis pienempää pinionia ettei ottaisi niin kovasti virtaa mutta oli pakissa vain 15t joka ei yltänyt tuolla 44t spurrilla.

279
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 13.05.12 - klo: 19.05 »
Jos se kääntyvyys on hyvä niillä muovisilla paloilla niin 25 asteiset. jos tarvitsee rauhoittaa etupäätä eli vähentää kääntyvyyttä niin 30 asteiset. Tuo alumiininen rear brace mount ei ole ainakaan noilla nopeilla kuskeilla ollut käytössä, eikä taida olla helposti hajotakkaan eli rahanhukkaa.

280
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 13.05.12 - klo: 00.21 »
En tiedä varmaksi sanoa mutta eiköhän ne ole eri terästä. Sen tiedän että ansmannin iskarinvarret katkeavat ja team c:n eivät. Myöskin sen tiedän että lujempaa terästä on kallista työstää, sen takia on helppo säästää kun käyttää helpommin koneistettavaa perusterästä.

281
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 12.05.12 - klo: 22.10 »
Ei siitä painavaa tule jos tekee paksummasta ja jyrsii kevennyksiä, kevyempi pitäisi tulla ja pienemmällä tilankäytöllä jäykempi. Mazzalla taisi kuitenkin olla suunnitelmissa tehdä korikin niin muoto ei ole siltä osin rajoitettu. 4-5mm paksua minä siihen ajattelinkin.

282
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 12.05.12 - klo: 19.44 »
Ei kuopiossa ole savirataa vielä. Täällä on turffirata jossa hiekkaa päällä -> jätän 22 venaamaan sisärataa ja ajan kasilla.
Siis toki ajan siellä turffilla sen verran että saa auton säätöjä testattua. Ei vaan kehtaa kokoajan olla puhdistamassa rattaita kun alkaa vähän väliä rutisemaan.

283
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 12.05.12 - klo: 19.08 »
Pitäis saada tuosta akun kannakkeesta tehtyy vähän pidempi että sais tuon säätimen akun päälle hieman taemmaksi. Ei ihan mahdu tuo xerun tuohon esc paikalle moottorin eteen/yläpuolelle. Liian etupainoinen on kun tuo säädin on akun edessä, Ilman lisäpainoa takana. Haluan saada tämän toimimaan mahdollisimman kevyenä.

284
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 12.05.12 - klo: 17.41 »
Ai mä luulin et se helppo hyppääminen tällä johtui vaan siitä keskimoottorisuudesta. Hyvä tietää että takamottisellakin hyppää helposti. Kasasin kuitenkin vielä keskimottisen koska haluan saada sen säätöihin talvea varten, kesähän on jo melkein ohi.

285
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 12.05.12 - klo: 17.40 »
Jos sulla on ansmann x4 niin osta siihen teamc iskarinvarret. Se on melkeinpä ainut asia koko autossa joka on oikeasti heikompi ansmannissa kuin teamc:ssä.

286
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 12.05.12 - klo: 00.46 »
Entäs seuraavaan pohjalevyyn jos tekisit sen paksummasta levystä ja jyrsisit kevennykset sekä akkujen kohdille syvennykset, sit jättäsit nuo akkukotelot pois ja tekisit vaan pienet stopparit päihin sekä sivuille tarranauhalle kiinnikkeet. Saisi vielä muutaman millin alaspäin akkujen painoa ja myöskin vähentyisi paino niiden akkukiinnikkeiden verran.
Isompi pinjoni nostaa sit virtaa ja lämmöt kasvaa niin kannattaa ajella alkuun varovaisesti ja tsekkailla noparin lämpöö. On kyllä ihme peli tuo Ezrun 60A kuitenkin. Jos sen poltat nii laita tilalle esim Ezrun 120A WP, nekin on melkoisen halpoja ja valmiiksi waterproof, tosin ei se ihan uimista kestä.
Itelleni hommasin tämmösen, aitoustodistus tuli mukana ja halpahan se tämäkin oli: http://www.rcecho.com/XERUN-Competition-RC-Car-Brushless-Motor-150A-ESC.html

287
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 10.05.12 - klo: 17.11 »
se sit vaikuttaisi siihen miten paljon se kääntyy vasemmalle ja oikealle, koska toisella puolen olisi ylempänä painoa, auto kallistuisi enemmän sille puolen.

288
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 10.05.12 - klo: 16.52 »
Joo tuo leiska on nyt melko hyvän näköinen, en tiedä kyllä onko keulassa hyvä olla ylhäällä painoa mutta sen varmaan näkee käytössä että toimiiko, tuo mottihan ei taida olla hirveän painava?
se 55/45 painojakauma on jo aika rajusti etupainoinen, ei kannata enempää ainakaan lisätä keulaan painoa.
Eikun vaan vääntämään 7075 t3 alumiinista vastaava ja sit lämpökäsittelyllä t6 kovuuteen.

289
Sähköautot / Vs: Axial EXO
« : 09.05.12 - klo: 20.41 »
Hobbywingin nopareitahan on muun muassa hpi:n vehkeissä ja Orionin kisanoparit on hobbywingin tekemiä, samoiten speed passionin.
Kyllä on aitoustodistustarra näissä semmoinen raaputettava logo jonka alta löytyy tarkistusnumero joka syötetään hobbywingin sivuille. Näitä hobbywingin nopareita löytyy kopioina aika paljon.
Aidoissa hw:ssa on laatukomponentteja japanista ja usa:sta vaikka ne onkin kiinassa kasattuja.

290
Sähköautot / Vs: Axial EXO
« : 09.05.12 - klo: 20.22 »
Mä ostin hobbywing 150A noparin tuolta. aitoustodistus mukana ja viikossa tuli. postit oli halvat ja wish2012 koodilla 5% alennusta.

292
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 09.05.12 - klo: 18.52 »
Etkös Mazza käytä kahta akkua niin laita ne akut molemmin puolin, kerran olet laittamassa moottorin keskelle.
Eteen toiselle puolen vastari+servo ja toiselle nopari. Pitäisi mahtua kyllä melkoisen kapeaan autoon.
Hieman etupainoinen saisi olla niin hyppääminen on helpompaa koska painavampi keula pysyy menosuunnassa

293
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 07.05.12 - klo: 00.19 »
http://www.tlracing.com/ProdInfo/Files/TLR0022_SetUpSheet_MidMotor_FrankRoot-OCRC.pdf tuommonen setuppi näyttäisi olevan tuossa mun lossis. paitsi ratasdiffi, ilmeisesti mukana tulevalla öljyllä(löysää).
Pitää varmaan ottaa lähtökohdaksi se että heitän nuo 62grammaa painoja pois ja lähden siitä tekeen täysin uutta setuppia, kuuladiffillä. Autohan pysyi hyvin radassa kiinni ja oli helppo ajaa mutta ei ollut kovinkaan nopea.

294
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 05.05.12 - klo: 15.24 »
Sit joko tekin rx8 tai lrp ix8 autoon kiinni. Hobbywingissäkin on hyvä kaasutuntuma ja tuo SCT-pro on pienikokoinen mutta kuitenkin hyvin riittävä tehonkestoltaan, mutta jos et osta tekiniä niin voi jäädä mietityttään et ostiko parhaan ;) Orion on muuten hobbywing eri kuorissa eli siitä ei kannata tekinin hintaa maksaa.

295
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 05.05.12 - klo: 11.24 »
Nopareista lisäksi Castlen Mamba max monster, Hobbywing, Losi xcelorin, Hobbyking 150 A, Turnigy 150A jne. 150A mallit lienee suosituimpia, Hobbywingistä 80A versiolla pärjää myös (jos akkuina 4s)

Moottorit 1700-2500kv haarukkaan, samat merkit kuin nopareissa. näiden lisäksi Leopardilla löytyy hyviä mosia.

Boldattu kohta!
Siis jos on 4S akut tarvitset nopeudensäätimeltä enemmän virrankestoa kuin 6S akuilla jos mielit saada lähellekään samoja tehoja! Jos 80A nopeudensäädin kestää 6S akkujen jännitteen, niin autosta saa enemmän tehoa renkaille 6S akuilla kuin 4S akuilla säätimen palamatta. Ja samalla tehollakin virta on huomattavasti pienempi 6S akuilla. Eli 4S akut ei ole automaattisesti mikään turvallisempi vaihtoehto. Eikä 6S akut automaattisesti tehokkaampi vaihtoehto. Jos kaikkien romujen virrankesto riittäisi, niin voisimme ajella vaikka 2S akuilla patterikasia täysin samoilla tehoilla.

Ja moottorin kv arvo valitaan täysin akkujen mukaan. Nyrkkisääntönä: alle 2000kv 6S akuille, yli 2000kv 4S akuille.

 - Hount

Tuossa nyt tarkoitettiin sitä että se hobbywing 80A ei kestä kuin 4S akut.. muutenhan sillä tietenkin ajettaisiin bashia 6S akuilla matala kv moottorilla.

296
Onkos kukaan tilannut tällasesta paikasta? Linkki: http://www.rcecho.com/home.php Uskaltaakohan tuolta mitään tilata? Ja missä koko pulju sijaitsee? :shocked:

Tilasin hobbywing säätimen tuolta. Viikossa tuli ja aitoustodistuskoodi löytyi laatikosta. Nyt on moottorikin tilauksessa, ei ole vaan vielä postittanut mut johtuiskohan "may day" lomasta.

297
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 04.05.12 - klo: 22.34 »
Tekin rx8 on kallein nopari m8e vehkeeseen, jos ei lasketa lisäoptioilla olevaa mgm 6S säädintä.
199$ se rx8 nopari ja siihen päälle viel 159$ T8 moottori(tai 4ässälle combo 330$). Halpaa kuin makkara mutta ei tarvitse miettiä että onko riittävän hyvät sähköt, kun on parhaat.

Niin ja muuten melkein kaikki yli 40millisellä kannulla olevat motit näkyy olevan (vähintäänkin) 4 Napaisia(4-pole)

298
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.05.12 - klo: 20.54 »
voinpa vain kuvitella minkälainen kakan maku jää suuhun tuommoisesta kun et kertaakaan edes päässyt ajamaan. pilaa kyllä tehokkaasti noiden mainetta tuommoinen palvelu. En kyllä itse tuommoista tule hommaamaan ellei ihan pakko ole yli 6S settiä saada.

299
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.05.12 - klo: 19.17 »
Noniih, MGM:llä tulivat siihen tulokseen, että olen tuhonnut noparin viallisella moottorilla (joka kuitenkin toimi täydellisesti nopariin liitettäessä, mutta sitä eivät uskoneet  :roll:). Eli ei mee takuuseen -> 300€ kankkulan kaivoon. No tarjoavat uuttaa vähän alennettuun hintaa...nyt on fiilikset vähän kun sillä kuuluisalla pikkuoravalla. Taitaa savagesta tulla hyllynkoriste.

Eivät rupea korjaamaan noparia maksusta?

300
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 03.05.12 - klo: 16.52 »
Nelivetocorriin tarviis moottorin olla ns pitkäkannuinen ja mielellään neljänapainen. Tekin pro4 lie paras ja esim tää combo on hyvä: http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo

Tuo sanwa mt4 on kyllä tosi hyvä radio sähkörossiin.

nuo autot kumpikin hyviä, itse ehkä kääntyisin durangon puolelle sen keveyden vuoksi.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 20