Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Yippo

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 21
271
Kilpailijoiden kanava / EFRA sähkötouring Korilista 2004
« : 19.03.04 - klo: 11.13 »
Hienoa! Otetaan vielä Alfa pois listalta niin saa alkaa arpomaan uutta koria... Ei oikein mitään järkeä tuossa korilistoissa, kuten ei kuulemma ole ollut ennenkään mm. mattoautopuolella...

272
Vapaa keskustelu / Microkamerat
« : 18.03.04 - klo: 15.19 »
Tommonenhan pitää heti hommata :-) Saa ihan erilaista kuvaa autosta.. Mittojen perusteella ei ole mitään ongelmia mahduttaa korin alle tuota kameraa.. Täytyy vaan alkaa kantamaan videoita mukana :-)

273
Vapaa keskustelu / Jäljitä käyttämäsi eurosetelit
« : 17.03.04 - klo: 14.24 »
Nostetaas topic ylös. Moniko on rekisteröitynyt? Tiedän yhden joka on saanut osuman (hän tunnustakoon itse jos haluaa)...

274
Montako treeniä ja erää ajetaan lauantaina?

Onko laskenta käytössä aamusta asti?

Saako omia laskentalaitteita käyttää treeneissä jos virallinen laskenta ei ole käytössä?

275
Sähköautot / Touring auton osto
« : 14.03.04 - klo: 22.06 »
Jos uutta autoa olet investoimassa niin ehdoton on XRayn Factory Kit. Siihen pakettiin ei oikeasti tarvi ostaa yhtään viriosaa ja sillä voi voittaa. Ykssuunta ja kaikki mukana. Ja hinta ei ole kuin 380e. Varmasti kulutuskestävin ja luotettavin auto. Perussetup toimiva lähes joka olosuhteessa ja muutenkin helppo säätää! Jos et uutta ole hakemassa niin EVO2:nen on lähes yhtä hyvä vaikka onkin pitkillä tukivarsilla. Oulun Blue Carpetissa pestiin muu porukka T1 Raycerilla ja pitkillä tukivarsilla, vaikka mukana oli EVO2:nen lyhyillä tukivarsilla. Molempien autojen kuskit stanun kärkitasoa.

276
Vapaa keskustelu / Seurojen pisteet
« : 14.03.04 - klo: 17.45 »
Kun kerran pyydettiin :-)

1. TamUA 544
2. OUA 458
3. VAU 387
4. HyUA 335
5. KyPAK 252

Joku voi tarkistaa jos kiinnostaa...
---
Niin nämä siis pelkästään virin puolelta...

277
Sähköautot / HPI Pro4
« : 12.03.04 - klo: 00.51 »

278
Tulokset / Ilmoittautuneet Riihimäen PM/SM
« : 09.03.04 - klo: 21.54 »
Ilmeisesti PM-arvo saadaan kisalle jos listalla olevat saapuvat paikalle. Käsittääkseni tanskasta ja ruotsista on nyt ilmoittautuneita.

279
Taidanpa kannattaa Vesan alla olevaa ehdotusta. Saadaan sitten vaikka stanun kärki sotkemaan viimeistä virikisaa.

280
Mulla on vähän semmonen mielikuva että ei taida olla, mutta hyvät kisat silti luvassa!

281
Noniin! Kaikki vaan rohkeasti mukaan. Hyvät kisat luvassa. Erinomainen kenraalinharjoitus Riihmäen kisaa varten!

282
Kilpailijoiden kanava / TS-10 vuoden 2005 rengasasiaa
« : 06.03.04 - klo: 00.24 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Olen muutaman päivän maistellut mielessäni rengasasiaa ja odotellut, että joku tämän sanoisi. Mutta ei, väki on sen verran nössöä, että kai meikäläisen on jälleen ryhdyttävä maalitauluksi.

On nimittäin silleen, että niin hieno juttu kuin valmiiksi liimatut renkaat olisivatkin, pyyntö renkaiden valintamenettelyyn on muotoiltu vähän onnettomasti. Rengaskysely nimittäin asettaa ehdoksi sen, että renkaat ovat valmiiksi liimatut. Se on hyvä ja kannatettava asia, mutta sitä ei saisi asettaa muiden tärkeiden asioiden edelle: pito-ominaisuudet, pidon säilyminen käyttökertojen myötä, kulutuskestävyys, hinta.

Tavallaanhan minä tämän sanoin, mutta hieman ehkä piilotettuna. Ne muutamat mitkä tiedän olevan saatavilla valmiiksi liimattuina ovat CS-27:t ja LRP:n renkaat. CS setin vanteista mulla ei ole tietoa, mutta niitä on vissiin monella vanteella ja insertillä? Orionin vanteet on kyllä hyvät, mutta niissä oleva JB:n sinisellä insertillä ei ole lähellekään samaa elinikää kuin renkaalla. Eli kuten aiemmin sanoin, insertti on liian pehmeä kahden päivän ajon jälkeen. LRP:n setissä taas on ongelmana "ei ihan niin tasalaatuiset" insertit...

283
Kilpailijoiden kanava / TS-10 vuoden 2005 rengasasiaa
« : 05.03.04 - klo: 00.43 »
Samoilla linjoilla. Hyvä kun saataisiin tuo inserttikin yksityypiksi, kunhan se on kunnollinen. Henk koht ei ole tietoa mitä kaikkia renkaita saa valmiiksi liimattuina ja mille vanteille ja inserteille. Olisi ihan mukava että vanteet olisivat sellaisia ettei ne ensimmäisen mollakosketuksen jälkeen ole kieroja ja insertit kestää pehmenemättä liikaa ainakin sen kisapäivän.

Tänä talvena on sapettanut lähinnä se että kun tekee kisoihin setin JB:n sinisillä ja ajaa sen kisan ja seuraavan treenin niin rengas ei ole kulunut juuri miksikään, mutta insertti on niin kasaan painunut ja pehmeä ettei setillä tee mitään.

Eli summa summarum. Idea on hyvä mutta onko sen kunnolla toteuttavaa settiä olemassa?

284
Sähköautot / Akkuhuhu
« : 02.03.04 - klo: 14.02 »
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Lainaus
Niin tai saahan niillä tietenkin ajaa jos ne tulee vanhoissa sukissa...

Voisi kuvitella että mikäli vanhoissa sukissa tulee uusia kennoja jotka ovat käytännössä sääntöjen vastaisia, niin silloin kaikki kennot noissa sukissa tullaan kieltämään, jopa ne alkuperäiset ja lailliset. Näin ainakin oma järkeni sanoo. :)


Pikkuautoilussa kaikki ei aina mene järjen mukaan...

285
Sähköautot / Re: Akkuhuhu
« : 01.03.04 - klo: 23.38 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Sattuipa silmiin huhu, jonka mukaan Orion testailisi Sanyon valmistamia uusia akkukennoja. Tarinan mukaan kennot ovat 3300mAh-sukissa, mutta ne ovat 3600 tai 4000mAh.
Kukaan muu kuullut tai nähnyt mitään?


Eipä niillä kuitenkaan kisaa saa ajaa kun 9 kuukauden päästä, mutta ihan mielenkiintoista. Aletaanko suunnitteleen ajoajan pidentämistä...
---
Niin tai saahan niillä tietenkin ajaa jos ne tulee vanhoissa sukissa...

286
Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
2. Mikäli stanut ajaisi pelkästään lauantaina, he ajaisivat viimeisen aika-ajon ja finaalit ilman viriluokkaa (norm. kaaviolla). Mikäli ja toivottavasti saamme katsojia, heille näky voisi olla hieman aneeminen, kun olisi finaalikierrosten sisällä 20min ajoa ja vähintään 40min olisi rata tyhjänä, ilman mitään tapahtumaa. Kaavion muuttaminen virin osalta toisi aina johonkin kohtaan "tyhjää" ja ei olisi mielekästä viriluokkaa kohtaan.

Miksi näin. Mihin aikaan virikuskeilla loppuu ajot lauantaina?

Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
3. Sunnuntai PM-kilpailuna, olisi saman tilanteen edessä, mikäli ei stanuja olisi mukana. Erälähtöjä noin 4-5kpl (riippuen kilpailijamääristä), jonka seurauksena sama aneemisuus jatkuisi.

5 erälläkin erälähtöjen väli ei olisi 6-7minuuttia jolloin eräväli olisi noin tunnin. Siitä seuraisi vain enemmän aikaa laskennalle pitää hommat aisoissa ja vähentäisi sählinkiä erien vaihtuessa...

287
Akullisia on varmasti luvassa enemmän.  Minusta aloitusajalla ei ole niin  suurta merkitystä. Lauantaina sillä periaatteessa on merkitystä, jottei kenenkään tarvitse tulla yöksi kisapaikalle, mutta lauantaina voi lopettaa aika myöhään ja sunnuntaina aloittaa aikaisemmin, koska voidaan olettaa että vähänkin kauempaa tulevat yöpyvät kisapaikan lähistöllä. Sunnutnaina voisi lopettaa ihmisten aikaan jotta pitkämatkailaiset ehtivät seuraavaksi aamuksi töihin/kouluun.

288
Kilpailijoiden kanava / Osanottomaksu
« : 27.02.04 - klo: 12.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Eli rautalangasta väännettynä:
klo 17.00-19.00 matka ja 19.00-21.00 treenaus perjantaina + 08.00-20.00 SM-kisa ja 20.00-22.00 matka lauantaina
on paljon parempi vaihtoehto kuin esim.
07.00-09.00 matka ja 09.00-19.00 kansallinen kisa lauantaina + 08.00-20.00 SM-kisa ja 20.00-22.00 matka sunnuntaina


Jos olisin lähtenyt Turkuun 17.00 olisin ollut perillä noin 01.30. Olisinko ehtinyt perjantain treeneihin. Tuskin. Pääsin lähtemän noin 14.30 ja olin Turussa 22.45. Ehdinkö treenaamaan? En. Ehdinkö näkemään rataa että voisin mentaaliharjoitella koko yön. En... Annoinko tasoitusta. Todennäköisesti.  :cry:

289
+rataprofiili
+mekkaustilat
+laitteet toimi
+ratatuomarisysteemi (sain itse aiheesta stopparin)

-ei opastusta kisapaikalle
-aikataulun venyminen
-oma ajo jälkimmäisessä finaalissa
-tilannekuulutusten puute
-tiedotuksen puute ennen kisaa

Muuten mietteitä: Olin kuulevinani pientä kritiikkiä AKK:ta kohtaan ajajakokouksessa...

290
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 23.02.04 - klo: 19.48 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
...lopettaa lauantaina ihan ihmisten aikaan...


Miksi ihmeessä pitäisi lopettaa lauantaina ajot ennen iltalypsyä, jos kerta on kaksipäiväisiin kisoihin tultu? Luulisi, että vapaata/ohjattua treeniä sais olla aamupäivästä lähtien ja ajaa sitten ne alkuerät vaikka 22 aikoihin. Se että sunnuntaina olisi 1 alkuerä myös, takaisi sen että herra Kauppinenkin voisi saapua kisoihin vasta sunnuntaina.


Näin minäkin näkisin asian, mutta on varmasti niitä jotka haluaa mennä 150km päähän kotiin nukkumaan ja silloin 22 on liian myöhäinen lopettamisaika... Mullehan se kyllä sopisi kun ei kuitenkaan ehtisi ajaa kotiin ja takaisin yön aikana...

291
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 23.02.04 - klo: 17.43 »
Lainaus käyttäjältä: "S.Trzaska"
Kyllä se perjantain treeni on omasta mielestä hyvä juttu. Vaikkei kerkeiskään ajaa kuin pari akkua, niin silti se on mukavampi tulla perjantai iltana ajaa pari akkua ja mennä hotelliin viettämään iltaa.
Parissakin akussa pääsee radasta jyvälle ja saa autoon säädöt ja välitykset kohdalleen (kotiradan etu tasoittuu vähän). Lauantaina keskitytään sitten vaan ajamiseen, näin mulla. Sitäpaitsi pääsee ajamaan enemmän, mikä on aina mukavampaa.


Onko se sitten eri asia treenataanko ne pari akullista perjantai-iltana vai lauantaiaamuna?  Jos olis 2pv kisat niitä treenejä ehtisi oikeasti ajaa monta ja silti lopettaa lauantaina ihan ihmisten aikaan ja sunnuntaille 1 tai 2 erää ja 3kertaiset finaalit kaikille! Ja pääsisi silti kotiinpäin ajelemaan 4-5 tuntia ainakin aikaisemmin kuin mitä nyt Kuusankoskelta ja Turusta on päässyt.

Henk koht mulle on nykyään aika sama kun kuitenkin tulee kisoihin lähdettyä. Mulla on tänä keväänä tentti lähes joka perjantai klo 12 eteenpäin joten mm. Riksuun pääsen mahdollisesti lähtemään vasta joskus iltapäivällä jolloin ehdin taas tuskin ollenkaan treenata. Mutta eikös se ole fakta että lahjattomat treenaa... :-)

292
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 23.02.04 - klo: 13.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

Täysin erimieltä olen tuosta perjantain treeniin lopettamisesta.. järkevää olisi tuo baana saada mahdollisimman ajoissa perjantaina jolloin ne ketkä haluavat voisivat harjoitella solukumeilla ajaen jolloin myös pidon määrä olisi sama kisojen alkaessa eikä muuttuisi (jään) liukkaasta ajettavaksi päivän mittaan.  
Tällöin lauantain treenitkin olisivat kisaolosuhteissa eikä pölyisillä ja liukkailla matoilla ajelua.


Nähtiinhän se Turussa mitä siitä tulee kun suositellaan foamien käyttöä treeneissä. Mitä kyselin niin kukaan ei ajanut foameilla.. Jos perjantai kiellettäisiin ja ajetteisiin la ja su niin la olisi aikaa ajaa monta ohjattua treeniä enemmän jolloin pitoa saataisiin rataan ennen alkuerien alkua.

293
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 23.02.04 - klo: 13.15 »
HOJ:ilta aivan erinomainen ehdotus. Itse ehdotin jo aikaisemmin hyvin pitkälle samaa formaattia aikaisemmin, tosin en ottanut kantaa perjantain treeneihin. Minulla ei ollut Turkuun mitään mahdollisuuksia ehtiä treenaamaan perjantaina kun oli absoluuttisen pakollista koulua varttia vaille kahteen ja lähtemään päästiin Oulusta vähän vaille 15.. Turkuun ehdittiin varttia vaille yksitoista eli en myöhästynyt treeneistä kuin puoli tuntia...

Matkalla näimme esimerkin miten voi käydä jos on liian kiire. Hopeinen Chrysler ohitti meidät melkoisella vauhdilla. Suoran päässä oli pieni mäki jota edelsi nopeusrajoituksen muuttuminen 100 -> 80 ja pahasti vastaan paistava aurinko haittasi näköä. Varoitin omaa kuskiani rajoituksesta ja pian rajoituksen jälkeen oli tien toisella puolen pysäkillä valkoinen siviili Vectra ja mäen toisella puolen parkissa hopeinen Chrysler jonka perässä polliisi auto.. Siinä vaiheessa oli aika vahingoniloinen olo.  :twisted:

Vesan kanssa myös samaa mieltä erien ajatusjärjestyksestä ja kisamaksuista. 25 euroa olisi sopiva maksu 2pv kisoista, mutta hiukan liikaa yksipäiväiselle.

294
Lainaus käyttäjältä: "copter"

Katsotaanpas sitä karttaa uusiksi ja määritellään se pohjoinen niinkuin se oikeasti onkin. Kartta löytyy täältä tarvittaessa. Kartta on hieman vanha, mutta jos tuon kartan mukaan asiaa katsotaan niin eiköhän tuossa vielä alueet 3, 4, 5 ja 6 kuulu Keski-Suomeen tms ja sitten vasta alue 2 on Pohjois-Suomea.

Jos lähdetään siitä että Jyväskylä on Pohjois-Suomessa niin silloin Helsinki on varmaan etelä-navalla. ;)


No mittaappas etäisyys Oulusta Utsjoelle ja Helsinkiin ja sano sitten onko ne melkein saman matkan päässä. Miksi Oulu on sitten Pohjois-Suomea eikä Keski-Suomea...

295
Eihän niiden kai pitäisi. TS:n kuumaan hiittiin on vissiin joku tullut lisää?

296
Tulokset / aina joku huonosti!!!!
« : 20.02.04 - klo: 10.53 »
Lainaus käyttäjältä: "hoj"
Näinhän me juuri tehdään, eli:

Tänään startti klo 14.00 ja saavutaan Turkuun noin 21.00.

Lauantai sitten harrastetaan aamusta iltaan.

Sunnuntaina ajetaan kotiin kun herätään.

Kuten edellä jo kirjoitinkin en/emme me tästä valita/narise.

Väkisin vaan tulee mieleen, että olisi mukava ajaa finaalit sunnuntaina, koska sunnuntaille ei ole nyt muuta hommaa kuin tylsä kotimatka.


Mulla lähes samanlainen ohjelma kuin hoj porukoilla. Enkä minäkään ole narissut, yrittänyt vain äänestää 2-päiväisten kisojen puolesta. Voitaisiin aloittaa lauantaina myöhemmin ja lopettaa sunnuntaina aikaisemmin ja silti saisi ajaa enemmän.

297
Tulokset / aina joku huonosti!!!!
« : 18.02.04 - klo: 23.08 »
Juu, ei passaa tulla katteleen. Artokin löysi itsensä ulos metsästä vasta vuosi sitten ja nyt jo ajaa perhanan kovaa... :-)

298
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Yippo, mulla on niin hieno laturi että voin ajastaa finaali akun lataukseen jo ennenkuin menen ajamaan viimeistä alkuerää kun asia on tiedossa.

Mulla on kaks niin hienoa laturia :-) Kyllähän tuo 40 minuuttia riittää. Aloinkin ihmettelemään että miksi siinä on niinkin iso väli. Luulisi lähtöpaikkojen selviävän nopeamminkin.

Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Jos pitkämatkalaiset tai siis oululaiset haluavat kaksipäiväiset kisat niin tuo Josen ohjehan toimii..ajetaan kisat pois ja ne jotka haluavat jäädä vielä sunnuntaiksi niin se heille suotakoon.. loppuvathan sunnuntai "kisat" ainakin ajoissa ja näin kotimatka on turvallinen ja valoisa.

Näinhän meistä noin puolet taitaa tehdäkin. Tosin minä menen Tampereella asti, mutta on se huomattavan paljon lähempänä kuin Oulu.

299
Sähköautot / evo2 factory
« : 16.02.04 - klo: 12.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Yippo: Viittaako "Kit" sanaan pakkaus/rakennussarja/varusteet vai autoon nimeltä KITT?

Sitä pitää varmaan kysyä tuolta tehtaan niminikkareiden puolelta... :-)

300
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Voihan sen järjestyksen kääntää viritetyn puolella myös, jos tähän halutaan puuttua...


Katoppas sitten aikataulua ja mieti riittääkö sulle 43 minuuttia (no saattaa se just riittää) akun lataukseen A-finaaliin? Tuossa ongelma se että jos virin paras erä ajaa viimeisenä ja A-finaalit ensin niin jää väli lyhyeksi. Siksi olisi järkevämpi kääntää stanuissa järjestys.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 21