Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ClodZ

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 27
271
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.09.04 - klo: 22.24 »
Kyllä mä ilmeisesti alan tulla vanhaksi, kun pidän tuota mersulla liikenteen seassa sladittamista aivan uskomattoman typeränä temppuna.

272
Vapaa keskustelu / Foorumin taso läpi linjan.
« : 21.09.04 - klo: 22.10 »
Minusta suurin ongelma on yhä se, että täysin turhanpäiväisiä viestejä kirjoitetaan loputon määrä. Uskallan väittää että muilla kuin kilpailijoiden osioilla olevista viesteistä vain n. 20 prosenttia sisältää jonkinlaista informaatiota. Loput on "joo-mäkin-ehkä-tilaan-tommosen-tosi-makee-keuliiko"-viestejä.

Kirosanat ja hymiöt on täysin toissijainen ongelma, mutta tosiseikka on myös sekin että nämä täysin yhdentekevät viestit yleensä pitävät sisällään pääosan niistäkin. Aika harvoin muistan nähneeni sellaista viestiä jonka sisältö olisi täysin rautaa, ja sen lisäksi olisi kuitenkin täynnä kirosanoja ja pallonaamoja?

273
Vapaa keskustelu / Hienoja pienoismalleja.
« : 21.09.04 - klo: 00.34 »
Mahtaako keltään löytyä sellaisen (jo lopettaneen) valmistajan malleja kuin Pocher? autot ovat uskomattoman yksityiskohtaisia ja hinnat keräilyarvon myötä melkoiset. Esimerkkinä vaikkapa tuollainen ebayssa oleva Rolls, jonka ostaheti-hinta on n. 1100 dollaria rakentamattomana..

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2585&item=5921315030&rd=1

274
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 17.09.04 - klo: 16.33 »
Mä innostuin taas kaivamaan Clod Busterini esiin, purin, pesin ja kokosin voimansiirron todeten että vanha projekti kannattaa taas ottaa työn alle. Takadiffi on nyt lukittuna ja eiköhän etupääkin koe saman kohtalon. Kuulalinkkejä pitänee tilata lisää jostain, pk-seudun kaupoista ei löydy mitään.

Kerrohan mitä nuo moottorit maksoivat, ja sullehan oli tulossa siihen jotkut piene pinjonit, mistä? Ajattelin kokeilla omassani kustannussyistä pienimpiä mahdollisia pinjoneita ja perus-mabun motteja. Yksi renkaista on myös näemmä hieman revennyt, uusi kierros olisi ilmeisesti jostain tilattava.

275
Sähköautot / Nikkoauto projekti?
« : 17.09.04 - klo: 16.28 »
Mulla oli/on tällainen projekti, eli Nikko Dirty Jeep 1/18 ja siihen asennettuna servo ja nopari. Servo mene melkein heittämällä paikoilleen koska Nikko käyttää toisinaan autoissaan sellaista vakioservon muotoista ohjausmoottoripalikkaa. Tarkoituksena oli viritellä autosta "Köyhän miehen Wild Willy". Tein autoon myös valot, ne onnistuu tuohon koriin todella nätisti, koska linssit ovat valmiina. Renkaat ovat likimain muovia, mutta kyllä peli hetken aikaa kulki hyvinkin ripeästi...kunnes moottorista tuli savut ulos.


276
Sähköautot / Micro Monster 1:18
« : 10.09.04 - klo: 14.48 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Miten mahtaa onnistua tilaus tuolata rc.mart.ilta. Ajattelin että tilaisi sieltä joko tämän http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_598&products_id=9572  tai http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_554_555&products_id=9109 Tossa leo-x autossa tulisi kaikki tarpeellinen. Onko kukaan tilannut tuolta. Suomesta ei mahda vielä saada kumpaakaan.


Jälkimmäinen, eli Max Climber, on sama peruskonstruktioltaan kuin TLT-1, jota ainakin Tietonikkari pitää listoillaan. Eli autoa saa, mutta hinta on jotain uskomatonta. Leo-X:ää sen sijaan tullaan tuskin Suomeen tuomaan, kyseessä kun ei ole minkään isomman merkin auto. Itse laite kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Jos noista kahdesta pitäisi päättää, niin itse taipuisin TLT:hen, johtuen siitä että sähköjä voi hyödyntää muissakin autoissa, varaosien saaminen on jollain tapaa mahdollista, ja virittelypotentiaali on suurempi.

277
Vapaa keskustelu / Vähän mietittävää....
« : 08.09.04 - klo: 16.08 »
Vaikka mielelläni salaliittoteorioita mietinkin, niin en kyllä millään usko oikeasti, että tornien tuhoa olisi itseaiheutettu. Sitä vastoin sen yhden maahansyöksyneen koneen pudottaminen omalla hävittäjällä voi hyvinkin pitää paikkansa. Vaikka julkisuudessa harva päättäjä moista menisi mielellään kertomaan, on mielestäni aika selvää, että Capitolia kohden lentävän koneen tiputtaminen kuuluu turvallisuussuunnitelmaan. Mukavammaltahan tietysti kuulostaa sellainen vaihtoehto, jossa vangiksi jääneet matkustajat nousevat vastarintaan ja kirkasotsaisina käyvät kapinaan. Uskon että aika oli/on otollisempi hieman kaunistellulle selonteolle jo siitäkin syystä, että kansalaisten usko omaan turvallisuuteen kyetään säilyttämään?

Oikeastaan salaliittoteoreetikko-nettitutkijat ovat alkaneet toimia vahvasti itseään vastaan, kaikenlaista soopaa väännetään ja syötetään niin paljon nettiin, että sellaisetkin kysymykset jotka oikeasti voisivat kyseenalaistaa julkisuuteen kerrotun tiedon, on helppo vain ohittaa huuhaana. Eniten ehkä harmittaa tämän kuvamanipuloinnin kulta-aikana se, ettei oikeastaan mihinkään materiaaliin voi juuri luottaa.

Anyway, ilman salaliittoteorioitakin nyt elettävä kausi on poikkeuksellisen jännittävää, olisi mielenkiintoista nähdä mitä lukion historiankirjat kertovat 50 vuodenpäästä näistä tapahtumista, ja mihin kaikki on johtanut.

278
Vapaa keskustelu / Vähän mietittävää....
« : 08.09.04 - klo: 00.22 »
Aihetta sivuten...noiden iskujen jälkeen muistan yhden uutisen jonka uskottavuus vaikutti minusta aika arveluttavalta. Ainakin yle välitti uutisen, jossa kerrottiin että tornien raunioista olisi löytynyt yhden kaapparin passi. Oikeasti, jumbojetti törmää valtavaan toimistorakennukseen, räjähtää, tornit sortuvat ja kaiken kaaoksen keskeltä löytyy kaapparin passi.

a) Jokainen voinee kuvitella kuinka paljon paperia mahtuu kahteen 400 metriseen toimistorakennukseen. Jo pelkästään tuo roskan ja romun määrä on aivan uskomaton. Voisin ainakin itse kuvitella, että pelastushenkilökunnalla on ollut jotain kiireellisempääkin operaatiota kuin paperisyltyn tonkiminen?

b) olosuhteet jumbojetin ohjaamossa törmäyksen jälkeen ovat varsin ei-otolliset dokumenttien säilymiselle. Törmäys + Kerosiiniräjähdys + tulipalo + tornien sortuminen.

Pitää koittaa katsella, jos tuo uutissähke vielä jostain löytyisi muistin tueksi. Muistaako kukaan tätä?

Löytyi: http://www2.helsinginsanomat.fi/tuoreet/juttu.asp?id=20010916OL11

279
Vapaa keskustelu / Mikä olisi sinun unelma auto? (1:1)
« : 07.09.04 - klo: 17.34 »
Ilmaisin asian ilmeisesti vähän huonosti, pointtina piti olla se että jos puhutaan unelma-autosta niin se voisi olla samalla vaivalla ihan alkuperäinen säännökset täyttävä vekotin, kun moisia on kerran tarjolla. Unelmissa. Katsastusmiesten huijaamiset leimauspisteellä, tai minkään valtakunnan virittelyt eivät kiinnosta, kun kerrankin pääsee valitsemaan ajoneuvoa aivan vapaasti.  :wink:

280
Vapaa keskustelu / Mikä olisi sinun unelma auto? (1:1)
« : 07.09.04 - klo: 14.25 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Saahan sen katsastettua vaikka kuinka paljon piristetyllä koneella. Katsastuskonttorille kun vie soppelisti alle +20% vertailumallin tehoista jäävät dynoliuskat keulalla olevasta koneesta kun menee muutoskatsastaan, vaikka todelliset tehot ois moninkertaisesti yli sallitun rajan, jos kone vain alunperin jää alle ton +20%  tehorajan. Eli eiköhän tuohonkin vuosimalliin ihan kotitarpeiksi saa potkua (ja ylikkin, jopa enemmän kuin saastelakeja edeltäneissä malleissa on vakiona ikänä ollut)...


Totta kai autoja voi rakennella, ajatuksena oli vain muistuttaa, että ennen ja jälkeen noiden lakien kyseessä olivat aika tavalla eri autot. '67:n 454:nen tarjosi ~530 hevosvoimaa, jokunen vuosi sen jälkeen neli-viis-nelosen vastaava arvo alkoi kakkosella. Ja kun puhutaan unelma-autosta, niin itse mieluummin ajelisin sellaisella jonka paperit ovat kunnossa, ilman että tarvitsee miettiä prosentteja poliisien punaisen pysäytysvalon kajastaessa takapeilistä.  :wink:

281
Vapaa keskustelu / Mikä olisi sinun unelma auto? (1:1)
« : 06.09.04 - klo: 16.56 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Tuota Veten vuosimallia en nyt ihan tarkkaan muista, mutta joku 70-luvun alkupuolen malli muistaakseni....


Mä lähtisin vähän vanhempaa toivomaan, noi saastelakien jälkeiset on aika kesyjä vanhoihin L88:eihin ja muihin puolikisakoneisiin  nähden.

282
Sähköautot / Aloittelija!
« : 06.09.04 - klo: 08.11 »
Lainaus käyttäjältä: "dibilisti"
Ok mutta kokeilin nyt tossa sitä autoa ja pääsin siihen tulokseen että ei 4 vetoa vaikka siihen suuniteltu onki.
Vauhti häviää vallan,tehot myös....Ohjattavuus sama ku 2wdssä


Jokin on pielessä, kannattaa tsekata että renkaat, rattaat ja muu voimansiirto rullaa ilman suurempia vastuksia.

283
Polttisautot / NITRO STAMPEDE
« : 05.09.04 - klo: 12.25 »
Lainaus käyttäjältä: "anon 71"
Mutta kun oon kattonu ne ja ei oo. :cry:


Helpoiten selvinnee sillä että otat puhelimen kouraan ja soitat, tai lähetät sähköpostia, eli onko autoa saatavilla edes tilaamalla. Mulla on jostain jäänyt sellainen mielikuva että Nitro-Speden valmistus olisi lopetettu, mutta voi olla että olen nähnyt unta.

284
Sähköautot / Aloittelija!
« : 05.09.04 - klo: 10.32 »
Viisaammat saa korjata jos olen väärässä, mutta taitaa olla niin että nelivetoiseksi alunperin suunniteltu takavetoinen ei vastaa ajo-ominaisuuksiltaan likikään alunperin takavetoiseksi suunniteltua laitetta? Tämä johtunee pääasiassa painonjakaumasta ja rengastuksesta. Mutta ainahan tuota voi kokeilla.

285
Sähköautot / Re: Mini-Z kromimonsteri ostettu
« : 04.09.04 - klo: 08.03 »
Lainaus käyttäjältä: "TP"
1) Välillä kun pysäytti auto (tai auto pysähtyi), siihen jäi moottoriin "veto päälle" ja renkaat kääntyilivät hieman "sätkien". Mistä tämä johtui, voisiko syynä olla huonosti kiinnitetty antenni?

4) Millä lisäosilla voisi vaikuttaa auton ajettavuuteen, esim. alempaan painopisteeseen?


Vastaan osaltani noihin, vaikkei monsterista kokemusta olekaan.

Eli alkuun kannattaa tsekata että ne ohjaimen trimmipotikat on varmasti oikeassa asennossa, kun ohjain on päällä niin renkaat näyttävät eteenpäin ja auto ei inise ts. kaasu ei ole päällä kumpaankaan suuntaan, ajaessa sitten inistään. Syy voi tosiaan olla myös antennissa, eli huolellinen kiinnitys/kiristys voi auttaa. Sisätiloissa ajaessa myös muita häiriönaiheuttajia saattaa olla, eli kannattaa kokeilla autoa myös ulkona ainakin sen verran, että näkee toistuvatko samat kuviot myös siellä.

Ajettavuuteen ei aivan mahdottomia voi osto-osilla tehdä, ymmärtääkseni tuossa kromiversiossa on likimain kaikki tarpeelliset värkit valmiina, kuten kuulalaakerit ja ne jo mainitut öljyiskarit. Periaatteessa kaikki alumiiniosat tuovat hiukan lisäpainoa, mutta tiputtavatko ne varsinaisesti painopistettä, se on eri juttu. Pari vaihtoehtoa tulee noin äkkiseltään mieleen: autoa voi koittaa madaltaa hiukan, ts. iskunvaimentimien liikerataa rajoittamalla. Toinen on pienten strategisten lisäpainojen asentaminen sopiviin paikkoihin. Vaikkapa 1:1-autojen tarrakiinnitteisistä lyijyipainoista lohkomalla. Kaikkien alumiinisten optio-osien ostaminen varmasti tuo painoa lisää, mutta hinta on aika suolainen.

287
Polttisautot / MADFORCE VAI SVAGE25
« : 03.09.04 - klo: 10.01 »
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Kolmiasentoinen servo-ohjattavalla lukolla varustettu akseli rc-trialiin.

http://www.customrcmodels.com/15e4bc470.jpg

Noita http://www.customrcmodels.com:in laitteita katsellessa kyllä oma vähävaraisuus alkaa siinä määrin riepomaan, ettei ole tosikaan.

288
Polttisautot / MADFORCE VAI SVAGE25
« : 03.09.04 - klo: 09.37 »
Taitaa olla siis sama systeemi kuin mikä on H1 Hummerissa käytössä? Oikeastaan ainoa tapa lisää jäykän akselin maavaraa.

289
Polttisautot / Re: Molemmat
« : 03.09.04 - klo: 09.14 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Omassa 1:1 maasturissa on esikuvaa näille pienemmille ainakin akseleiden osalta, unimog portaaliakselit 100% mekaanisilla lukoilla :wink:


Portaaliakseli ei ole tuttu, mahtaako kyseessä olla tämän kaltainen järjestely? Oli tai ei, minusta tuo vaikuttaa sellaiselta konstruktiolta joka yhdistää molempien alustojen parhaat puolet.

http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=24309&id=1721

290
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 02.09.04 - klo: 05.30 »
Jerry, miksei muutkin, löytyykö hyllystä mitään XC-runkoista autoa? Tai vaikkapa varaosia...?

Joel, saa. Uskoisin että kaikilta Tamiyaa kauppaavilta puljuilta löytyy noita peruslaakereita. Blackfootin kohdalla riittänee voimansiirron kuulalaakerointi, tai toki jos rahaa riittää niin sitten ympäri auton kuulat. Takadiffi jos ko. autosta menee syltyksi, niin diffin lukitseminen parantaa jatkossa maasto-ominaisuuksia huomattavasti.

291
Polttisautot / MADFORCE VAI SVAGE25
« : 01.09.04 - klo: 18.49 »
OT: Joo. Trial-autoissa käytetään nimenomaan jäykkiä akseleita. Tosin tänä päivänä todellisille maastoautoille ei ole juurikaan tilausta, nykyään maastoautot ovatkin enemmän suurennettuja farmareita hiukan korkeammalla maavaralla. Autot ovat muuttuneet, koska tarjonta on muuttunut vastaamaan kysyntää. Pääkäyttöalue kun on asuntovaunujen vetäminen ja kerran vuodessa auraamattoman tien kulkeminen mökille. Aika harvan ihmisen on pakko työnsä/harrastuksensa puolesta päästä sellaisiin paikkoihin, joihin ei ole rakennettu riittävää tiestöä. Maastossa mönkiminen onkin jäänyt vain harrastukseksi maasturiporukoille, eikä tarvitse olla kovin tarkkasilmäinen huomatakseen, etteivät citymaasturit muodosta harrastevälineistön pääosaa. Se 1:1-maasturoinnista.

Eli, pahaan maastoon jäykät akselit, tasaiselle erillisjousitus. Tämä pätee minusta myös rc-laitteisiin.

292
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 30.08.04 - klo: 16.31 »
Lainaus käyttäjältä: "hdjanne"
Pistäppäs jotain infoa mistä kannattais kysellä. Google tuppaa tyrkyttään kyllästymiseen asti noita ameriikan sivuja, enkä oikein tiedä mistä muualta kannattais lähtee haeskeleen.


Rcmartin listahinta autolle on 299,90 dollaria.

http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=420_326&products_id=8983

Ja disclaimerina perään perinteiset varoitukset mahdollisista tullimaksuista jne.

293
Sähköautot / Micro Monster 1:18
« : 28.08.04 - klo: 17.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Nike"
Ruma ku rullatuoli!  :x  Eihän tuolla varmaan edes pääse missään maastossa, kun runko levyt ottaa joka paikkaan kiinni..?


Neiti on hyvä ja kertoo mistä löytyisi vastaavalla rahasummalla maastokelpoisempi minimonsteri?  :wink:

Tuo TLT-foorumi vaikuttaa muuten ihan asialliselta.

294
Sähköautot / Micro Monster 1:18
« : 28.08.04 - klo: 14.17 »
Nyt on näemmä RcMartista saatavilla tuota Venomia, Leo-X:n nimellä.

http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_598&products_id=9572


295
Sähköautot / trial-monsterit
« : 27.08.04 - klo: 03.28 »
Tökätäänpäs näytille kun löysin taas nätin kuvan vanhasta Tamiyasta.



Loput kuvat http://www.zurru.com/deutsch/thors_beauty.htm

296
Sähköautot / Mini-Z monster truck?
« : 27.08.04 - klo: 00.07 »
No niin, nyt löysin ensimmäisen Rockbusterin tekniikalle rakennetun trial-laitteen. Kuvat puhunevat puolestaan, tekniikassa on potentiaalia.

http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=24006&id=1676



- Napsahti väärään threadiin kun olin niin tohkeissani löydöstä.

297
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 26.08.04 - klo: 01.34 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Noo kyllä minä ladattavavia kannatan vaikka en mikään luonnonsuojelija olekkaan. :?


Ei sitä luonnonsuojelua vastaan nyt varmaan ihan ehdoin tahdoin kannata kuitenkaan olla?

Asiaan, tavallisilla pattereilla ajaessa zeta ei tosiaan liiku minnekään, eli ladattavat ja laturi samalla kertaa kaupasta kuin itse autokin. Muuten voi tulla huono ensivaikutelma.

298
Sähköautot / Super Clod Buster
« : 24.08.04 - klo: 18.06 »
Sama auto, eri värit.

Itse tekisin seuraavat muutokset:

- ohjaukseen voimakkaampi servo
- elektroninen nopari

Suuremmat muutokset vaatisivat sitten jo vähän enemmän askartelua, auton suurin puute on mielestäni tuo heikko ohjaus ja tuolla se tulisi korjattua. Vaihtoehtoisesti voit toki laittaa molempiin päihin oman vakioservon, se vaatii hiukan puuhastelua.

Öljyiskunvaimentimet sekä kuulalaakerit eivät Clodissa ole hintansa arvoisia, syynä raskas jousittamaton kuorma ja hidas vauhti.

Moottorit on mukava vaihtaa tehokkaampiin, mutta se edellyttää taas sitä että noparin tulee kestää melkoista kuormaa.

rcmart.com myy Super Clodia aika hyvään hintaan, jos muistan oikein. Liike on siis ulkomailla, mutta kotimaisiin hintoihin verrattuna ero on huima. Kotimaassa autoa myy ainakin tietonikkari ja hinta on totta puhuen suolainen.

299
Sähköautot / trial-monsterit
« : 23.08.04 - klo: 18.06 »
Siinä on aika passeli rengasvalinta monsteria silmällä pitäen. Vieressä vertailukohtana Clod Busterin 165-millinen kummi.

http://rc4wd.com/shop/product/imex/tires/kong.jpg

300
Sähköautot / Mini-Z monster truck?
« : 20.08.04 - klo: 18.22 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Onks tää muuten neliveto?? Tuli vaan mieleen....  :roll:


Ei.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 27