Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - reittila

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 24
271
Tulokset / Re: Hyvinkään kisat ja sen opetus...
« : 19.11.05 - klo: 21.27 »
Lainaus käyttäjältä: "jiippi"
...
 +Rata ja mahtava pito
...


Arvaappas mistä pito johtui ?

272
Tulokset / A8 Hyvinkää tulokset
« : 19.11.05 - klo: 20.05 »
Kiitos täältäkin hienosti sujuneista kisoista ja C-12 viimeisen finaalin aplodeista.
Ei tainneet "ovikiilat" kuitenkaan olla ihan turhia pelejä, vaikka joku asiaan (harrastukseen) ilmeisesti vähemmän vihkiytynyt aamun treeneissä kommentillaan antoi jotain sen suuntaista ymmärtääkin 8)

273
Sähköautot / 7,2V --> 8,4/9,6V kasvaako nopeus?
« : 12.11.05 - klo: 21.10 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Kyllähän sitä aikoinaan ajettiin rallikrossia nelivedolla, jolloin kennojen ja käämin määrä olivat vapaat. Yleensä ajettiin 7-8 kennolla (8,4V-9,6V)ja käämeinä siihen aikaan kireimpiä olivat 9- ja 10-kiekkaset.
Erien pituudet vaihtelivat 1,5 minuutin molemmin puolin ja kahdeksalla kennolla ei ollut ollenkaan epätavallista, että kone lämpeni erän aikana niin, että koneen virtapiuhojen juotokset sulivat :)
Hiilten piuhat irtoilivat ihan säännönmukaisesti.
Mutta kyllä kulki  :mrgreen:  (jos voimansiirto vaan kesti).
Oli ihan B-ryhmäläisten meininkiä.

OT: Harmi kun ei enää ajeta, mulla on krossariin Ford RS200 rallikroskori... :cry:


Jepjep.
Sen verran korjaan omia puheitani, että kennojen määrä oli rajattu sentään kahdeksaan, mutta muuten noilla säädöillä mentiin.
Luokka loppui, kun kuskeja ei enää riittänyt loppuaikoina.
Viimeinen kisa taidettiian ajaa kolmella kuskilla.

274
Sähköautot / 7,2V --> 8,4/9,6V kasvaako nopeus?
« : 12.11.05 - klo: 14.20 »
Kyllähän sitä aikoinaan ajettiin rallikrossia nelivedolla, jolloin kennojen ja käämin määrä olivat vapaat. Yleensä ajettiin 7-8 kennolla (8,4V-9,6V)ja käämeinä siihen aikaan kireimpiä olivat 9- ja 10-kiekkaset.
Erien pituudet vaihtelivat 1,5 minuutin molemmin puolin ja kahdeksalla kennolla ei ollut ollenkaan epätavallista, että kone lämpeni erän aikana niin, että koneen virtapiuhojen juotokset sulivat :)
Hiilten piuhat irtoilivat ihan säännönmukaisesti.
Mutta kyllä kulki  :mrgreen:  (jos voimansiirto vaan kesti).
Oli ihan B-ryhmäläisten meininkiä.

275
Yleinen keskustelu / mites nuo lyhenteet?
« : 03.11.05 - klo: 21.11 »
Kyllä sulta Tapsa jäi C12 maintsematta, mutta tässä tulee :

"Tämän luokan RC-autot ovat pienimpiä Suomessa. Pienen painonsa ja tehokkaiden sähkömoottoreiden vuoksi ne kiihtyvät todella nopeasti, ja niiden huippunopeus on yli 60 km/h. Mattoautoja (C-12) pidetäänkin erittäin opettavana luokkana uusille harrastajille, koska mattoautoilu on nopeatempoista ja vaatii kuljettajalta nopeita refleksejä. Mattoautoilu on erittäin hyvä vaihtoehto talviharjoitteluun myös muiden luokkien harrastajille. Mattoautoilla ajetaan yleensä vain mattoradoilla, mutta niillä voi ajaa myös sileällä asvalttiradalla."

276
Yleinen keskustelu / mites nuo lyhenteet?
« : 03.11.05 - klo: 19.13 »
Niin, edelleenkin :

http://www.kolumbus.fi/heuli/luokat.htm

Linkki löytyy RC-forumin etusivulta.

Lukutaidottomiako täällä kaikki ovat.
Kannattaa opetella sekin, kun kirjoitus jo melkein sujuu.

278
Tulokset / Kapinoiden tulokset ja jälkipuheet.
« : 24.10.05 - klo: 19.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
...
- Reittilän kamerassa oleva vika, poistaa ainakin minulta hiuksia :D ,
  pitänee parantaa kuvissa ryhtiä.


Siks mä kuvaankin vain muita, en itseäni  :mrgreen:

279
Tulokset / Kapinoiden tulokset ja jälkipuheet.
« : 23.10.05 - klo: 19.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Pari räpsyä täällä.

'
Ei toimi  :|


Toimii toimii :)

280
Tulokset / Kapinoiden tulokset ja jälkipuheet.
« : 23.10.05 - klo: 19.19 »
Pari räpsyä täällä.

281
Lainaus käyttäjältä: "Stilo"
Ihan hauskat pikkukisat oli. Kyllä tuo TSR on sitten näyttävä laji, eriä katsoo ihan oikeasti huvikseen. :) ...


Ja ajaminen on just niin hauskaa, kuin miten näyttävältä se näyttää :)

282
Kiitos KyPakin porukoille jälleen hauskoista ja loppuun asti jännittävistä kisoista.
Rallimestaruus ratkesi hienon taistelun jälkeen vasta viimeisessä finaalissa.
Näin sen pitää mennäkin :)
Täällä jokunen räpsy...

Edit: Niin ja onnea tietysti uudelle mestarille !

283
Tulokset / Kiinnostaako mattis jälleen?
« : 10.10.05 - klo: 21.07 »
Tämä keskustelu kuuluisi kyllä ennemminkin sähköauto-osastoon.

Edit: Niin ja kyllä mattis on selkeästi alkanut taas kiinnostamaan porukkaa, mikä ilolla pantakoon merkille.

284
Tämähän ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen kisakutsu, joten ihan hyvä, että halukkuus tulee ylipäätään esille.

285
FYI, Järvenpään kerhossa, joka ei ola kaikein suurin, on kuusi mattoautokuskia.
Riihimäellä oli viisi kuskia, joista kaksi uutta.
Kyllä niitä osallistujia tulee, kunhan kisoja järjestetään.
Itselläni tuo Riihimäki jäi ajamatta työkiireitten takia.

286
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Luokat:
TSS-10
TS-10, vapaa ankkuri tai hiiletön moottori sallittu.
TSP-10


Miksi ei mattista ajeta?

Ei tule riittävästi osanottajia.....


Mihin tämä olettamus perustuu ?

Kun ei ole ennenkään...
Mutta voihan kuitenkin laittaa mattiksen listalle ja katsoa sitten tuleeko porukkaa...


No ei siloin ainakaan tule, jos ei edes anneta mahdolisuutta.
Lajin parissa silmänsä ja korvansa auki pitävät ovat kenties panneet merkille, kuinka mattoautoilu on alkanut kiinnostaa enenevässä määrin alan harrastajia.
Mutta jos kerran ei ennenkään, niin mitenkä sitä sitten jatkossakaan...voi huhhuh.
Ei M8:kaan "ennen" paljoa harrastettu, mutta kuinkas nyt onkaan ?
Eiköhän kyse ole lähinnä siitä, että joissakin kerhoissa ei arvosteta luokkia, jonka edustajia ei kerhossa sattumalta ole.

287
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Luokat:
TSS-10
TS-10, vapaa ankkuri tai hiiletön moottori sallittu.
TSP-10


Miksi ei mattista ajeta?

Ei tule riittävästi osanottajia.....


Mihin tämä olettamus perustuu ?

288
Kilpailijoiden kanava / Harjattomat vai hiilettömät ?
« : 02.10.05 - klo: 10.29 »
Loogisesti ajatelleen sanoisin - hiiletön, koska tähänkään asti ei olla ajettu harjallisilla.

Edit: Vaikka tietysti ovathan hiilettömät _myös_ harjattomia...ja tutkattomia ja ei niissä ole viemäriäkään eikä....eikä....

289
Kilpailijoiden kanava / FTT 2006 renkaat...
« : 29.09.05 - klo: 18.09 »
Miehän en mistään mitään tiedä, mutta luulisin, että olis mukavampaa, jos auto käyttäytyy alusta loppuun samalla tavalla ilman, että renkaat aiheuttavat ylimääräistä päänvaivaa ?

290
Kilpailijoiden kanava / FTT 2006 renkaat...
« : 27.09.05 - klo: 18.36 »
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"
Kun viriluokassa saa käyttää kahta rengassettiä, niin eikö voisi virissä ottaa käyttöön renkaat A:n ja B:n? Kun alkuerissä voisi käyttää tätä nopeampaa rengasta, kun pitää saada mahdollisimman nopea aika. ...


Eikös se periaatteessa ole ihan sama, onko rengas nopea vai hidas, kun kaikki kuitenkin ajaisivat samoilla renkailla ?
Turha tehdä asioita liian monimutkaisiksi.
B tuntuu selkeästi paremmalta vaihtoehdolta, juurikin siitä syystä, että se pitää paremmin ominaisuutensa "päivän mittaan".

291
Kilpailijoiden kanava / FTT 2006 renkaat...
« : 26.09.05 - klo: 18.37 »
Jep, eli B, mutta vain siinä tapauksessa, että pito on ainakin CS-27:n tasoa.
Jos ei ole niin sitten A.

292
Sähköautot / Henkilökohtainen ponderi
« : 25.09.05 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Mihin nuo johdot kiinnitetään ja miten?

Personalponderissa on yksi kaksinapainen johto, jonka päässä on standardi liitin, joka liitetään vastaanottimen "patteriliittimeen", eli siihen kolmannen kanavan liittimeen.
Johto on värikoodattu punainen/musta eli +/- periaatteella, joten oikea asento löytyy vertaamalla esim. nopeudensäätimen piuhaan.
Laite ei toimi infrapunalla, kuten Orionin Lap Counter, joten mitään ylimääräisiä koriaukkoja tai maalaamattomia alueita ei tarvita.

293
Yleinen keskustelu / Venttiili renkaat?
« : 25.09.05 - klo: 13.02 »
Teknisesti erittäin vaikea toteuttaa.
Ilmanpaineitten tasaaminen samaksi joka renkaaseen käytännössä mahdotonta.
_Kallis_
On jo olemassa toimiva ratkaisu - insertit.
Jatkanko listaa ?

294
Kilpailijoiden kanava / FTT -talvi 2006 visiointia
« : 02.09.05 - klo: 20.27 »
Lainaus käyttäjältä: "HAL"
...
En aivan heti keksi, mitä oppia C-12 -luokka tarjoaisi junnulle?...


Merkillinen kommentti ?!
Aivan kuin C-12 olisi joku täysin harrastuksesta erillään oleva luokka.
C-12 jos joku, opettaa ajamaan optimaalisia ajolinjoja ei vähiten siksi, että sillä ajaminen matolla on erittäin suurta tarkkuutta vaativaa ja suorastaan nautinto verrattuna turisteihin jotka muistuttavat ajettavuudeltaan lähinnä puukenkää C-12:een verrattuna.
C-12 sopisi aloittelijoille erittäin hyvin ensimmäiseksi mattoluokaksi sekä edellämanitun vuoksi sekä siksi, että se on kustannuksiltaan selkeästi halvempi luokka kuin turisti.
Ei, ei ole pakko ostaa rengassorvia, koska renkaat voi muotoilla ilmankin tai sorvauksen voi ostaa edullisesti palveluna niiltä, joilla sorvi on jo hankittuna.
Jos ajetaan virillä ja neljällä kennolla, koneen kuluminenkin on minimaalista ja silti vauhtia riittää.
Jostain syystä C-12 vain ei ole nykyään "muodikasta" tai viileää tms.,
onneksi sentään kuitenkin hienoisessa nousussa, jonka se selkeästi ansaitsee muutamien harrastajien karsastuksesta huolimatta.
Niin kauan, kuin aloittelijat sijoittavat omaisuuksia turisteihin rajoittuu C-12 tarjoama oppi ja esimerkki valitettavasti vain ajolinjojen opiskeluun, mutta ehkä asia korjaantuu ajan kanssa, ovathan harrastajat fiksua porukkaa ;)

295
Kilpailijoiden kanava / FTT -talvi 2006 visiointia
« : 29.08.05 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Ainoa vaihtoehto millä esitystä voisi puoltaa on se että lauantain ja sunnuntain kilpailut ajettaisiin erisuuntaan radalla.
Muuten tässä pakotetaan kaikki ts10 luokassa pärjäämään haaveilevat ostamaan c-12 auto, korit, koneet, akut, servot, säätimet, renkaat, sorvit... Tämä tietysti olisi kauppiaan unelma, muttei tässä varmaankaan ole ketään kauppiasta päätöksen takana tälläkään kertaa...


Sehän olisi hienoa, niin saataisin enemmän porukkaa ainoan oikean mattoluokan pariin  :mrgreen:
Edit: Kirotusvihreitä korattu

296
Olenko tapani mukaan puusilmä, vai eikö tuloksia ole nähtävänä missään ?

297
Tulokset / ALUE 8 KERHOKISAKUTSU
« : 23.08.05 - klo: 19.28 »
4 minuuttia kuulostaa luvalla sanoen hieman erikoiselta, kun muistetaan, että "alkuperäinen" ajoaika on 8 minuuttia.
Tuollaisenaan päätös ei palvele luokkaa mitenkään.
No eihän kukaan pakota osallistumaan, tosin.

298
Tulokset / ALUE 8 KERHOKISAKUTSU
« : 23.08.05 - klo: 14.45 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
C-12 luokasta puheenollen, en oikein käsitä miksei ajoaika ole luokan oikean luonteen mukaan vaikkapa 6min/erä? 4 minuutin erä ei oikein palvele kisaharjoituksena SM-sarjaa varten; auto ja moottorisetuppi on ihan eri. Enkä myöskään ymmärrä kuinka tämä 8 minuutin pidennys päivässä olisi syynä tälle eräpituudelle.


Niin, kylläkai tuo 4 minuuttia on painovirhe ?
Onhan se onhan ?

299
Tulokset / MMRc kisojen tulokset ja jälkipulinat
« : 15.08.05 - klo: 17.39 »
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"
...
-satunnaiset radiohäiriöt (johtuikohan karting-autoista?)
..


Hyvinkäällä esiintyy häiriöitä yleensä enemmän juuri kisoissa, jolloin ajokorokkeella on kerrallaan useampi kuski.
Jos katsoit(te) tarkemmin ajokorokkeen rakenteita, "kulkee" ajolavan alapuolella melko massiivinen rautarakennelma ja kun korokkeella on "sopivat" radiot keskenään sopivissa paikoissa, syntyy herkästi tilanteita, jolloin häiriöitä esiintyy, kun lähettimien signaalit risteilevät sopivasti korokkeella ja sen rautarakennelmissa.
Tiimissämme kävi esim. niin, että allekirjoittaneella oli kohtuullisen paljon häiriöitä alkuerissä, mutta finaaleissa sitten taas ei ja tiimimme paremmin menestyneellä kuskilla taas päin vastoin.

Edit: Niin, tätä ei nyt pidä ymmärtää niin, että tiimimme voimasuhteet olisivat jotenkin riippuneet häiriöistä ;)

300
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Vapaatreeni sunnuntaina ilmiesesti samaan aikaan kuin lauantainakin ?


Lainaus
Erä 1.vh 2.vh
TSS 1 08:00:00 08:56:00
TSS 2 08:07:00 09:03:00
TSS 3 08:14:00 09:10:00
TSP 4 08:21:00 09:17:00
TSP 5 08:28:00 09:24:00
TS 6 08:35:00 09:31:00
TS 7 08:42:00 09:38:00
TS 8 08:49:00 09:45:00


No ka. Mie puusilmä.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 24