Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RangerWalker

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 51
271
Sähköautot / Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 21.12.11 - klo: 15.56 »
Rupesi monsterikuume painamaan päälle ja uutta sähkömonsteria siis etsin.

E-MAXX kiinnostaa trx miehenä, mutta törmäsin tällaiseen ISOON monsteriin kun aikani googlailin.

Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck 2011

http://www.bigsquidrc.com/thunder-tiger-mt4-g3-18-electric-monster-truck-review/



Vaikuttaa truggy/monsterihybridiltä,mutta ainakin on ISO.  :cool:

Onko mitään tietoa värkin laadusta tai osien saatavuudesta kotimaassa? Google ei suomalaisilta sivuilta mitään löytänyt.

Eikös Thunder ole Asson "tytäryhtiö" ?

Kertokaa rohkeasti mielipiteenne.

272
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 25.09.11 - klo: 21.39 »
Niin tai näin jälkikäteen on helppoa sanoa että säännöt voisi seurata stanua, säädin ja moottori asioissa.  :roll:

niin no olisihan se yksi tapa, mutta eikö VTR-10:n voisi eriyttää muista luokista pikkuhiljaa, ei aina tarvitse mennä samaa lankkua pitkin. -jos jotain seurataan niin jenkkien vta sarja voisi olla yksi vaihtari, mutta toki aika hidas vtr:rään verrattuna.

 Jos kone,tms sääntöjä joutuu muuttamaan tulevaisuudessa saatavuusongelmien ym takia niin väännetään taas lisää  :evil:

273
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 25.09.11 - klo: 21.19 »
Riihimäen rähinöitä tältä päivältä.

Ekaa kertaa 2 kameraa turistissa samaan aikaan.

Älkä välittäkö alareunan kellosta, se on hieman jäljessä...

Puolivälin jälkeen hieman riftausta, muuten päätäsärkevää stanuilua. :evil:

ot: ja ei tosiaankaan ole näitä kameroita tehty tähän käyttöön, pieniä juu mutta kuva ei ihan hd tasoa ole vaikka paketissa lukisikin 1280x960... mutta kympill saa kympin kameran kai sitten...

My Video

274
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 25.09.11 - klo: 17.39 »
Moottoriasiasta, moni on valittanut ettei LRP/nosramia saa mistään.

Tänään kuulin Power-Racing:ile saapuneen 12 tai 20 konetta(tai 12+20 konetta, kuuntelin jotenkin vähän kiireessä kun piti ajaakin...  :shocked: ) ja tehdas niitä kuulemma edelleen väsää.

Ja vielä hobbywingistä... 1900kv kone oli se joka sallittiin, eikö? -vaikka muita koneita samallakin nimellä olisi saatavilla niin ei kai se ole sallittu vaikkei säännöt suoraan kielläkkään? -siis ei kai pidä olettaa että mikä ei ole kielletty olisi aina sallittu?  Pahoittelen että linkitin tuon 2300kv koneen, se kun vaikutti ihan eri koneelta kuin 1900 kv versio (ja onkin). mutta sama nimi kun oli niin mietin mitä säännöt sanoo asiasta.
(kun on jäänyt lisäämättä sääntöihin linkki sallittuun koneeseen, tms)

Jälkikäteen ajatellen olen itse(vain minä?) sitä mieltä että jos ei säännöt erittele kv lukua niin onko kaikki kv:T sallittu... ei kai sekään oikein ole?  -toivottavasti ei luokkaan mukaan haluavien mielenkiintoa tälläinen vääntely vie.




Pate

275
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 20.09.11 - klo: 22.29 »
Jos on hw koneen ostanut niin eikö kannata hommata hw noparikin? -nopareista lrp/nosram ainakin osaa saman valmistajan koneesta lukea lämmöt ym? -kuinka fiksu softa on hw nopareissa?
edit. siis tätä ehdoitan http://www.eurorc.com/product/481/justock-club-spec-esc

276
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 20.09.11 - klo: 21.43 »
Juu  :laugh: , Mulle ihan sama, mutta mielenkiintoiseksi tulee luokka muutenkin, esim. renkaita ei tunnu saavan  mistään ,liquidissa on joitakin vielä mutta suomessa ja englannissa ei kapeita vintageja näytä olevan taaskaan. Vta on varmaan suosiollaan yllättänyt hpi:n.


277
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 20.09.11 - klo: 21.16 »
Joo, varmaankin hw kv luvusta riippumatta on jees, ainoa kysymys on se että onko sitä 2300kv:ta testattu. Taitaa lrp:n kv olla samaa luokkaa?

Toki se vaaleansininen oli vastaava kun sitä aikoinaan testattiin ja todettiin cs/sp:tä vastaavaksi, tuosta uudesta en tiedä.

mutta ajattelin vaan julkaista ajatukseni ennen kuin kaikki tilaa isomman kv luvun koneen ja taas tapellaan...  :laugh:

278
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 20.09.11 - klo: 21.02 »
Tuli tuosta moottorista mieleen että onko kaikki 17.5 hobbywingit sallittu? -säännöissä kun ei lue tarkemmin ja noita on eri kv versioita.  Se mitä testattiin ja todettiin cs/sp:tä vastaaviksi oli muistaakseni 1900kv. Nyt on markkinoilla myös 2300kv versio.

http://viewitem.eim.ebay.fi/HOBBYWING-XERUN-175T-2300kv-Brushless-Motor-204G/280604835729/item

ja se mikä on testattu oli tämä http://fi.eurorc.com/product/530/hobbywing-sensored-175t-blue

Pitäisikö sääntöihin kirjata että vain tämä yksi malli on hyväksytty vai onko kaikki sallittu?

279
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 17.09.11 - klo: 00.32 »
säädin asia ok!
onko kaikki muutkin säännöt nyt lukittu?

Ei tietenkään, mistä väännettäis seuraavaksi?
aika turhaan siivottu ketjua, olisi selvästi ollut vaan näkösällä mielipiteet.


jaa, mistä väännett'isiin seuraavaksi? -Renkaista tietysti. Sallitaan kaikki vintage kumit.  :tongue:       ..  :lipsrsealed:

280
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 12.09.11 - klo: 01.43 »
Viikonlopun veneilyä

Produce 0

Produce 2

281
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 08.09.11 - klo: 23.27 »
en täysin.  ,mersut on samaa korimallia,toisessa levikettä ym.

Fordit taas täysin eri alustoja,alkuperäinen oli 40 tuumaa korkea, uusi muutaman tuuman korkeampi(noin3) uudelleen henkiinherättely yritys, kuten kupla ja minitkin. gt on enemmänkin retroluxusraaseri kun orkkis oli pelkistetty kilpa-auto.

Toki kaukaa näyttää etäisesti samantyylisiltä mutta ovat täysin eri autoja kuitenkin.


En toki Mersuja puollusta taikka kieltele sen enempää kun bemujakaan veturissa, mutta muutama kori(esim. skyline) on niin modernin näköisiä että luokan" klassikkojenkki" idea on muuttunut varsin paljon jo nyt.

Minua asia hieman häiritsee mutta koska muut haluavat moderneja koppia radalle niin en halua olla tässä asiassa poikittain tiellä. -itse olin m3 kopastakin aluksi innoissani joten en enempää avaudu.

Tärkeintähän on saada paljon autoja viivalle.

Pate

282
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 08.09.11 - klo: 21.33 »
Tuota... gt ja gt40 "samanlaisia"...ei ihan

Sama kun vertaisi kuplaa ja new beetleä! 


ot:  jos korin haluaa Ja jos viitsii tilailla koko tt paketin kiinasta ja myy tt: suomessa ilman koria niin voi jopa päästä omilleen.

TT:t on käsittämättömissä hinnoissa suomessa käytettynä jos vaikka kisaturistiin vertaa.

edit: tuossa kallis PELKKÄ koppa http://www.ebay.co.uk/itm/Tamiya-58108-Mercedes-190E-EvoII-AMG-Body-Shell-1825299-/120739388482

edit.toka oli väärä

283
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 08.09.11 - klo: 12.13 »
Vaikka korisäännöistä en päätäkkään niin eikös tuo ole sama kun kieltäisi kuplan koska sitä tehtiin 2000 luvulle asti. Jos kori julkaistiin 80 luvulla niin luulisi riittävän vaikka siitä olisi evo malli tehty jälkeenpäin.

Tuo olisi kyllä ladan kanssa hieno piristysruiske luokkaan. Itse aikaisemmin tuota omaan veturiin mietin ja ainoastaan korin kapeus oli esteenä minulle. (muistaakseni 185mm?)






Pate

284
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 05.09.11 - klo: 14.43 »
Oli hienot kisat!

tässä a finaalin eka

amain1 VTR Laukaa 4.9.2011

B finaalin eka
bmain1 VTR Laukaa 4.9.2011

A finaalin toinen
amain2 VTR Laukaa 4.9.2011

B finaalin toinen
bmain2 VTR Laukaa 4 9 2011


edit:no more videos sorry.(oli vain 8 gigaa tallennustilaa mukana)

285
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 03.09.11 - klo: 17.31 »
Mulla tuntuu olevan auton heikoin lenkki spurri. Siitä ne hahlot lähtee aina mäkeen, eli mihin se tappi tulee kiinni.

Hommaa ne mustat Tamiyan spurrit niin rupeaa kestämään.

http://www.rcmart.com/catalog/rc-tt01-tamiya-spur-gear-55t58t-53665-p-8553.html

Ainakin 3.5t koneen 2s lipolla kesti hyvin.

286
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 31.08.11 - klo: 21.57 »
juu, mukaan vaan, keskustellaan lisää ja suunnitellaan tulevaa. ei stressiä.

287
Säännöistä:


"0-ennakkosäädin (vilkkuva valo) tai vanhoista säätimistä ennakot nollille.
http://www.roarracing.com/?page_id=737"

Tarkoittaako tuo nyt sitä että jos ei 0 ennakkoa saa niin sallitaan pieni ennakko? -silloinhan vanhoilla säätimillä ajavilla on nopeampi auto? -pitänee hankkia jostakin wanha säädin....


ei herneitä, mutta eikö 0 ennakko tarkoita että autossa oleva säädin on oltava 0 ennakkoon kykenevä?

RangerWalker ei ilmeisesti ole menestynyt kilpailuissa?  :roll:
isosuo, mahtavaa päättelykykyä ja rakentavaa keskustelua... -ilmeisesti itse haluat ettei säännöistä välitetä? -herrasmiessäännöt toki on, mutta kaikki ei ole herrasmiehiä.

288
Onnistuisiko perusteellinen katsastus?

Aikaisemmissa kisoissa on vain maavara ja paino katsottu, onnistuisiko vaikka auto/2 per harjoitus/alkuerä tsekata läpi katsastuksessa niin saisi päivän mittaan kaikki katsottua?

Olisi kiva jos päivän aikana kaikki veturit käytäisiin läpi välitystä sekä säätimien 0 ennakon tsekkausta myöten.

Aikaisemmissa kisoissa ei ole edes ennakkoa katsottu ja olisi kiva jos edes vilkkuva ledi tarkistetaan noparista jos sellainen siinä on. (tms 0 ennakon tsekkaus). Välitys ei toki yhtä helppo ole katsoa mutta edes ennakon jos katsoisi katsastaja niin olisi yksi asia enemmän tsekattuna.

Toki vain oma mielipiteeni, mutta aikaisemmissa kisoissa olisin toivonut perusteellisempaa leimausta.

-Pate

289
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 31.08.11 - klo: 14.37 »
Numero: 5
Nimi: Patrik Perola
Auto: Tamiya TRF 417
Säädin: LRP Stock Spec 2
Moottori: Nosram  Pure Evolution Spec Racing 17.5T
Akku: Gens Ace 5000mAh 50C
Servo: Savöx
Kori: Protoform J71
Radio: Sanwa MX3-X
Laturi: LRP quadra pro 3


Ja tuossa kuvatus uudesta kopasta,maski prkl petti mutta siedettävä on.

290
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 03.08.11 - klo: 21.50 »
RangerWalker, kiitos vastauksesta! Tuossa on kyllä ihan vastaanotin eli sikäli se nopari siihen varmaan istuisi. Nyt on siis laitekotelon pohjassa liimattuna kaasuservo kyljelleen ja servon päälle liimattuna on/off-kytkin, jota servopyörä käyttää...   :embarrassed: Ajoakkuna oli muistaakseni 7,2 v NiMh. Hiilellisenä tuon voisi pitää koska käyttötarkoitus oli olla kesähuvina 7 vee pojalle. Nopeutta ei siis tarvita lisää mutta nopeussäätö samoin kuin pakki olisi kyllä paikallaan. 

Tietysti nuo rtr-radiotkin voisi laittaa kiertoon ja ostaa Futapan 2PL:ään toinen vastari, jonka laittaisi veneeseen.  Olisi sitten EPA-säädöt sun muut jutut, joita ei nyt ole.

Tuo ajattelemani harjaton setti ei olisi juurikaan nopeampi, vain fiksumpi valinta jos aikoo pitkään paatilla ajaa.  hiilellisenä kun kerran aikomuksesi on tuo pitää niin vaikka mtronics valikoimista asiallinen noppa --> http://www.modelsport.co.uk/modelsport-uk-sniper-rv-12/rc-car-products/31550  En saanut selville tuon moottorisi lankamäärää, mutta uskoisin 12t mitä säädin sietää olevan tarpeeksi.  -kannattaa toki varmistaa asia.  Tuolla on myös muita hiilinoppia siedettävään hintaan.

Mtronics säätimet pitäisi olla 100% vesisuojattuja joten jos käy kuumana niin asenna vaikka rungon ulkopuolelle :)

291
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 30.07.11 - klo: 01.29 »
Jaa teilläkin oli rapujuhlat :cheesy:


Apache rupeaa olemaan lähes säädöissä, yli 10kg, 1.5metriä lasikuitua liikahtaa vain 6s voimin(per moottori) nykyisin 75kmh.

aaaaaa

292
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 26.07.11 - klo: 12.41 »
Elikkäs laitettavaa olisi, että tuosta saisi ajokuntoisen laitteen. Ekana pitäisi varmaan heivata kaasuservo + on/off-kytkin veks ja laittaa tilalle kunnollinen nopari. Mutta minkälainen nopari tuohon menisi? Ja voiko tuossa käydä niin, että laitteessa oleva ajomoottori ei sovellu noparilla ohjattavaksi? Entä saako noparin myötä ajoakusta virran myös vastaanottimelle?

Olen näiden veneiden kanssa täysin tietämätön joten hyvät vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!

Toki tuohon noparin saa, mutta jos vastari(taisi olla rtr? ) on integroitu piirilevylle jossa servot on kiinni niiin sitten tarvitset myös radiot. -miltä kuulostaisi mieto harjaton setti?  -tuo runko ei varmasti kovaa vauhtia edes sietäisi.  -ajatko nimh vai lipoilla?

Joku 1000kv ja 3s tai vastaava olisi varmasti mukavampi käyttää ja huolettomampi kuin hiilitekniikka.

Jos hiilellisenä haluat pitää niin mikä speed 600  kone tuossa on? -7.2v,8.4v,9.6v vai mikä?  -halvin hiilinopari taitaa olla tämä http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9090__Turnigy_20A_BRUSHED_ESC.html ,mutta saattaa olla hieman pieni.

Jos parempaa haluat niin siirtyisin suoraan hiilettömiin, hintaero saattaa kääntyä jo hiilettömän eduksikin jos hyvän hiilinoparin hommaisit.

Vastarille saa erillisellä bec:illä virrat akulta jos noparissa ei sitä ole.


293
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 20.07.11 - klo: 11.22 »
Ensinnäkin... ei kannata paattia uimalla hakemaan mennä, kahlaamalla jos pääsee niin sitten mutta mites käy kun jalat kramppaa tai jotain muuta käy. paatti savuaa silti ja sitten naarataan lätäkkö.  -usan pojat jatkuvasti kertovat kauhutarinoita venettä uimalla noutaneista(yrittäneistä) kellujista.

Itse ajan aina veneestä käsin niin ei uimaan joudu. tai jos ei venettä ole niin virveli ja tennispallo  siiman päässä on turvallinen tapa noutaa paatti.

1900kv kinanmotti ja 4s, x442 tms olisi ehdoitukseni, 6s ja motti repii itsensä palasiksi jossakin välissä.  t600 outrunner tai vastaava jos mahtuu niin kestää paremmin.


ja pitkästä aikaa sain oman veneen kulkemaan siedettävästi ilman savuja. kiinni pienimmät potkurit ja uudet 910kv koneet/noparit.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fHVydGJgoOk&feature=player_embedded[/youtube]

294
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 30.06.11 - klo: 00.08 »


hieno lainaus  :lipsrsealed:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qTXbgmxx85w[/youtube]

Testattiin nokka-akselin kanssa stilettojamme, oma toki päätti flexin katkaista joten videossa kisaa yksinäinen raceri...

295
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 28.06.11 - klo: 13.23 »
Fiksataas hieman gaten linkkiä

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jmSgHyLIdKw[/youtube]

Hyvin tuo (ex.veneeni) menee, isompaa ropellia selvästi huutaa,  s220 olisi hyvä tai jopa 225 varmaan tuo leopardi jaksaa pyörittää, mutta x642 tai m445 olisi hyvä aloittaa testaus.

Nyt rupeaa olemaan laitteessa tehoja lähes tarpeeksi.

296
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 23.06.11 - klo: 14.38 »
Uutta ,kerrankin laadukkaan oloista rtrrää pukkaa



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C5Pn-9sO6ZA&feature=player_embedded[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ck4ZEPmW9zs[/youtube]
(31 malli  kohdasta 3:33)

http://proboatmodels.com/Products/Default.aspx?ProdID=PRB4250

http://forums.offshoreelectrics.com/showthread.php?26220-New-Proboat-Impulse-31-quot-Deep-Vee

297
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.06.11 - klo: 08.19 »
Juu, tuo video on tuttu ja osasyy kysymykseenikin.

Täksi kesäksi kun hankittiin venekäyttöön hardcase lipoja ja 4mm liitin hieman arveluttaa kun paatti haukkaa jopa 200A hetkellisesti. -toki hetken mikä vaan liitin kestänee sen...  :evil: ,tosin jatkuvaa kuitenkin menee jonkin verran kun akullinen(5000mAh) kestää ehkä 4-5min...

298
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.06.11 - klo: 07.42 »
Onko kukaan mitannut "kisalipojen" oikeaa purkua?

-olen jonkin aikaa ihmetellyt miten esim. 6200mAh akku jonka luvataan olevan 60C kykenee antamaan 372A ulos 4mm liittimistä. -jatkuvaa...

Toki potkussa on eroa esim.perus 4000mAh 25 c ja edellämainitun kanssa mutta missähän se raja menee akkuihin rakennettuihin 4mm plugien kanssa, tuskin paljoa yli 100A lukemissa mennään?

-en siis tarkoita banaaliliittimen tehonkestoa joka on johdon päässä vaan akun sisäänrakennettua liitintä, kuten tässä http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXSR2

299
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 21.06.11 - klo: 21.09 »
Juu, tuo on jo selvää kiusantekoa.

Ei kun nitromonstereita ulkoiluttamaan ihan valittajien edessä ja annat vaihtoehdon joko peruvat valituksensa ja haluavat paatit takaisin tai ajat joka ilta pari tankillista .

300
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 21.06.11 - klo: 15.38 »
Ajakaa sitten autoilla(juu, kulkee jos on tarpeeksi vauhtia ja laparenkaat auttaa) tai helikoptereilla, vesitaso lennokkikin olisi ookoo, jos veneet kielletään. "kiertäkää" sääntöjä kunnes tajuavat että aina sitä keinot keksii.

Ilmeisesti eivät päättäjät ole kuulleet sanasta "failsafe" tai että kännykkä jos nykyradion sekoittaa niin on varmaankin laiton telefööni käytössä kun käyttää jatkuvasti vaihtuvaa 2.4ghz taajuutta ja pystyy lisäksi pariutumaan veneen vastarin kanssa itsekseen.

Lisäksi en montaa uimaria tunne jotka puhuvat kännykkään uidessaan

En toki aja tai hyväksy itsekään ajamista uimapaikan vieressä jos siellä uimari on koska kaikki on mahdollista(ja tiedän mitä rosteriropelli tekee ihmiselle)
, mutta jos koko lätäkkö suljetaan harrastajilta uimareiden poisollessakin niin...
(jäi epäselväksi oliko uimareita paikalla/lähellä kun ajoitte niin miettikää oliko aiheellista vai ei kielto)

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 51