Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -Petsku-

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11
271
Sähköautot / Vs: Mikä aloittelijalle laturiksi?
« : 09.01.10 - klo: 18.51 »
Yks hyvä vaihtoehto on myös Imax B5 tai B6.

Itte alotin syksyllä ja ostin Imax B5 laturin ja oon ollu tyytyväine. Sisäinen balanseri löytyy molemmista.

272
Radiolaitteet / Saako jostain yksittäisiä kiteitä?
« : 07.01.10 - klo: 00.18 »
Mulle kulkeutui tuossa kolme paritonta 40MHz kidettä. Mistähän niille vois ettiä pareja?

RC Sablella oli aika paljon, mut en löytäny ku yhelle sieltä parin.

273
Yleinen keskustelu / Vs: lempi korinne
« : 05.01.10 - klo: 08.59 »
Ehdottomasti Retro Racingin A Manta  :afro:




274
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 03.01.10 - klo: 17.37 »
OT:
mm Racing Factoryn hyllyssä näytti Retron koppia olevan.

Joo onhan noita kaikkia muita, mut ei tuota Mantan koria josta laitoin kuvan tuonne ennemmin.

275
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 03.01.10 - klo: 15.58 »
Laitetaas nyt esiin meikäläisen ensimmäinen maalaustöherrys :) Eli VTR Manta.

Nyt heti kerrot mulle mistä noita koreja saa!!!

Juupeli72 sen tos tosiaan kertoiki, eli www.retroracing.com Noita ei oikeestaan löydy vielä jälleenmyyjiltä, itte hain tuon suoraa Helsingistä Retro Racingin toimipisteestä.

276
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 29.12.09 - klo: 12.24 »
Sunnuntain jäljiltä Corttina on syöny aika hyvin teippiä  :grin:

Eiköhän toi Mantakin oo pakko korkata sit kun Corttina ei pysy enää kasas. Saapa sit ostaa uuden korin taas maalattavaks :) Sais vaan olla vähän halvempia noi Retron korit niin ei aina kirpaasis niin paljoa kun sen mällää johonki.

277
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 27.12.09 - klo: 21.32 »
Nyt tuli Manta valmiiks :) Tiedä sit vaan uskaltaako tolla lähtee ajamaan vielä hetkeen :)




278
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.12.09 - klo: 21.30 »
Laitetaas nyt esiin meikäläisen ensimmäinen maalaustöherrys :) Eli VTR Manta.




279
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.12.09 - klo: 08.53 »
kertokaas viisammat ny, et miten toi lataus juttu menee.

oon kahdelta eri henkilöltä kuullu samasta asiasta kaks eri kantaa. Eli saako 5000mAh akkua ladata yli tuon 5000mAh?

Toinen henkilö sano, et akku ei tuu täyteen asti jos laturin arvois on määritetty niin et lataus lopetetaan tuohon 5000mAh.

Toinen taas sano, et "ylilatausta" ei saa missään nimessä suorittaa ja lataus täytyy lopetta tuohon maksimi arvoon. Jos kisoissa joku huomaa, et suoritetaan ylilatausta niin siitä ei hyvää seuraa.

Akkuhan on siis GM V-MAXX 5000mah 35C 7.4V  http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-Akut/GM-V-MAXX-Lipo-5000-35C-74V-107870

280
Kyllä vastaris on RX ja ohjaimes TX.

Toimivis on seuraavat merkinnät:
Ohjain:
Mustallapuolella: 50 ympyrsä ja FM Tx
Valkoisella: type 40-6 40.665 ja FM Tx

vastari:
Mustallapuolella: 50 ympyrsä ja FM RX
Valkoisella: type 40-12 40.665 ja FM RX

Ei toimivis on seuraavat merkinnät:
Ohjain:
Mustallapuolella: 54 ympyrsä ja FM Tx
Valkoisella: type 40-6 40.715 ja FM Tx

vastari:
Mustallapuolella: 54 ympyrsä ja FM Rx
Valkoisella: type 40-6 40.715 ja FM Rx

Eli näköjään toi RX oli kirjoitettu erilailla (taitaa olla valmistajasta kiinni) huomasin myös et noissa toimivissa onon piitterry teippiin poikittais viiva ja lyhyt sakara molemminpuolin noita FM tekstejä.

281
Eipä luo toimivissa eikä ei toimivissa kiteis mitään dualista tai singlestä.

Ainoat erot mitä löydän noista niin toimivis oli tosiaan RX:s tuo type 40-12 ja ei toimivis molemmis 40-6. Toinen ro oli et toimivis on mustan teipin puolell ympyrän sisällä 50 ja ei toimivis 54.

Omituista et myyjä ei ole enää vastannut sähköposteihin kun sain kiteet, vaikka voihan olla, et hän ei ole vaan käynyt koneella.

282
Katsoppas lukeeko kiteissä single vai dual conversion?

Lähettimessä ei ole väliä kumpi on mutta vastari tukee vain singleä tai vastaavasti dualia.
yleisimmin nämä on singlejä,ainakin mitä on omalla kohdalle sattunut.

Ok, pitääpä tarkistaa. Mistäs tuo erottaa? Pikaisesti ainut ero toimiviin kiteisiin oli se, et toimivis vastarin kide oli tyyppiä 40-12 ja ohjaimen 40-6. Uudet oli molemmat 40-6, mitä tuo sit ikinä tarkoittaakin.

AM kiteet ei toimi FM radioissa tahi päinvastoin.

Luonnollisesti olen FM kiteitä ollut ostamassa FM radioon.

283
On oikeinpäin. Tarkistin ensimmäisenä.

284
Eli täytyykö kiteen taajuuden olla jossain tietyssä välissä?

Ostin tuossa 40.715 kideparin, mutta se ei toimi. Myyjä ainakin myi sitä ehjänän.

285
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 16.11.09 - klo: 08.57 »
Ylistaros Alapään nuorisoseuralla.

www.pienoisautokerho.com

286
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 14.11.09 - klo: 21.25 »
Laitetaas ny yks kuva tänään Seinäjoella reeneis paikalla oleista autoista.



Kuvassa vaton Cuda, Cee-manin Escort ja allekirjoittaneen Cortina

287
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.11.09 - klo: 08.44 »
Pitääpä vilkasta onko sielä joku stoppari ruuvi vielä paikallaan.

288
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 09.11.09 - klo: 20.03 »
Olisko jollain heittää vinkkiä millä Xray T2 007 auton keulan sais tarpeeks korkeelle? Jouset on ruuvattu päähän asti niin 8mm mitta ei meinaa mennä auton alle kunnolla. Jos auton nostaa tuohon mitan päälle niin pystyy juuri ja juuri työntämään mitän yli, mutta mitän päälle ei pysty rullaamaan.

Suurempi ongelma on servon, noperin ja moottorin puolella. Voisko jäykemmistä jousista olla jotain apua?
Jotta ulosjoustovaraa jäisi, voisit myös kokeilla pidempia alalinkkejä iskarinvarsiin. T1:ssä oli juuri näin takana, koska jousitukseen tarvitaan etupäätä enemmän liikevaraa ulospäin. Pituutta tulee lisää myös ruuvaamalla alalinkkiä ulospäin muutaman kierroksen. Kyllä pallo yleensä paikallaan pysyy vaikka ei olisikaan aivan loppuun asti kierretty. Vähän siellä ja vähän täällä, niin tarvittavat millit saa kasaan.

Nyt kun kerkesin keskittyä tuohon ongelmaan niin huomasin, että iskarit ovat säädettävät, mutta niis kyllä piisaa pituis hyvin. Ongelma näytti olevan, et alatukivarsi ei taitu alemmas enää. Mikäs tuohon onelmaan auttais?

Saisko tuota alatukivartta taittumaan lisää alaspäin jos vaihtais ne alaripustuskiinnikkeet toisenlaiseksi? Tällähetkellä ne on sellaiset missä se täppä on ihan keskellä.

289
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 07.11.09 - klo: 21.27 »
No niin nyt on VTR auto valmis ;)



Joku saattaa tunnistaa korin ;) Eli toihan on MirosHiman jo tässä keskustelussa esittelemä kori. Tuolla on ainakin näin aluksi hyvä reenata ja kilpailla niin Mantan kori säästyy osumilta.

Kisanumerokin löysi paikkansa takalasista ja molemmista takasivulaseista.

Melkonen yllätys oli, kun punnitsin tuon auton noin valmiina. Autolla oli 90g ylipainoa verrattuna tuonhon minimipainoon. Tietysti tuo akkukotelo tuo n.100g lisäpainoa, mut eipä tuo lipo oikeen pysy tuola kyytis ilman koteloa.

290
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 05.11.09 - klo: 10.05 »
Täytyy myöntää, et en tiedä onko nuo säädettävät vai kiinteät. Ovat edellisen omistan kokoamat ja oon niin hetken vasta omistanu auto, että en edes tiedä mistä tuon ero erottaa  :shock:

291
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 05.11.09 - klo: 09.41 »
Olisko jollain heittää vinkkiä millä Xray T2 007 auton keulan sais tarpeeks korkeelle? Jouset on ruuvattu päähän asti niin 8mm mitta ei meinaa mennä auton alle kunnolla. Jos auton nostaa tuohon mitan päälle niin pystyy juuri ja juuri työntämään mitän yli, mutta mitän päälle ei pysty rullaamaan.

Suurempi ongelma on servon, noperin ja moottorin puolella. Voisko jäykemmistä jousista olla jotain apua?

292
Sähköautot / Vs: LRP TC Spec Lipo Cut-off
« : 01.11.09 - klo: 22.13 »
Eli voidaanko sanoa yhteenvetona, et:

1. Ei kannata ajaa tuonne cut-offiin asti

2. Tuo Speed Passionin 17,5 moottori hyytty jo selvästi 7V pintaan, eli aika vaikee on päästää jännite laskemaan vaaralliselle tasolle, sillä eipä sitä kävelyvauhtia viitsi ajella.

293
Sähköautot / Vs: LRP TC Spec Lipo Cut-off
« : 01.11.09 - klo: 21.05 »
Eilen ajoin kyllä ihan sisällä, mutta latauksen jälkeen ajelin jonkin verran pihalla parina päivänä ennen tuota eilistä ajoa.

Jos tuo cutoff on 2,8/kenno niin onko nyt noin kun Jerzi tuola edellä sanoi vai paljonko kennos voi turvallisesti tippua jännite?

294
Sähköautot / Vs: LRP TC Spec Lipo Cut-off
« : 01.11.09 - klo: 17.07 »
Ei tuo auto kyllä kävelyvauhtia menny vaan ehkä aavistuksen hitaampaa.

Mikähän tuo cut-off raja on vai onko tuossa noparis sellaista? Netistä sain sellaisen käsityksen, et sellainen kuitenkin olisi tuossa noparissa.

295
Sähköautot / LRP TC Spec Lipo Cut-off
« : 01.11.09 - klo: 15.53 »
Olenko ymmärtänyt oikein, että kyseisessä noparissa on automaattinen lipo cut-off jossain 5,5V paikkeilla?

Eilen kun olin oli autolla ajamaasa ainakin luulin, että vauhti olisi jossain vaiheess ollut hitaampaa, kuin ennen, mutta en ole ihan 100% varma tuosta.

296
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 30.10.09 - klo: 17.11 »
Tähän vois kertoa kans sellaisen omakohtaisen kokemuksen, et innostuin kans kaverinkautta kunnolla keväällä turisti autoista ja erityisesti VTR luokasta. Kuukausi sitten sain hankittua Xray T2 007 alustan ja nyt kaikki muut osat, paitsi VTR:ään sopivan korin (Kori on hyllys maalaamattomana vielä) ja renkaat. Eli auto on tällähetkellä stanu.

Vaikkei oo päässykkään ku vähän asvaltilla koittamaan tuota niin hauskaahan se on. Huomenna pitäis mennä ensimmäistäkertaa kunnolla ajamaan ja eiköhän täs jossain vaiheessa pidä sit ajaa oikein kunnolla VTR:ää ja koska samalla autolla voi koria ja renkaita vaihtamalla ajaa stanuakin niin kaippa sitäkin voi jossainvaiheessa koittaa jos joku sopiva kisa osuu kohdalle.

Aika samalla linjalla,VTR herätti kiinnostuksen ja nyt on Xray 008,toki niin vaiheessa ettei pääse huomenna vielä ajamaan :sad:

Voidaan laittaa kaikki Rintalan syyksi ;)

297
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 30.10.09 - klo: 15.13 »
Tähän vois kertoa kans sellaisen omakohtaisen kokemuksen, et innostuin kans kaverinkautta kunnolla keväällä turisti autoista ja erityisesti VTR luokasta. Kuukausi sitten sain hankittua Xray T2 007 alustan ja nyt kaikki muut osat, paitsi VTR:ään sopivan korin (Kori on hyllys maalaamattomana vielä) ja renkaat. Eli auto on tällähetkellä stanu.

Vaikkei oo päässykkään ku vähän asvaltilla koittamaan tuota niin hauskaahan se on. Huomenna pitäis mennä ensimmäistäkertaa kunnolla ajamaan ja eiköhän täs jossain vaiheessa pidä sit ajaa oikein kunnolla VTR:ää ja koska samalla autolla voi koria ja renkaita vaihtamalla ajaa stanuakin niin kaippa sitäkin voi jossainvaiheessa koittaa jos joku sopiva kisa osuu kohdalle.

298
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.10.09 - klo: 07.29 »
Tuli eilen käytyä pikaisesti Helsingis ja olihan sitä pakko sit hakea Mantan kori suoraa Retro Racingiltä, kun sitä ei tunnu kenelläkään jälleenmyyjällä ollevan valikoimassa. Eli eiköhän täs loppu kuusta oon Pohjanmaallakin yks valmis VTR auto lisää.

Tuli jopa numerokin varattua Jerziltä.

299
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.10.09 - klo: 15.40 »
Tälläästä tuli tällä kertaa, meirän pajalta...Castrol Escort #62 :grin:





Numerolätkät viä ja mä oon ready to viivalle. :afro:

-Juha-

Saanko mä tuoda sit sen Mantan sulle maalattavaks? ;)

Onneks näillä taidoille ei tarvi edes lähtee yrittämään muuta kun ihan perus juttuja.

300
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.10.09 - klo: 15.37 »
Kumpa Retro Racingin Mantan korit tulis jo kauppoihin (pitää pian varmaan alata tilaamaan suoraa Retro Racingiltä :) ) niin sais omaankin autoon pikkuhiljaa oikeanlaista koria.

Väri maailmaks ajattelin samaa, kuin tässä kuvassa olevassa Mantassa.


Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11