31
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.10.11 - klo: 00.00 »http://img703.imageshack.us/img703/9330/05102011368.jpg
E: meni jo...
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8833Nyt ois tuo piuha, mutta mikä tuo BEC on??? ja mikä on tuo musta liitin tuossa vastarille menevän piuhan vieressä
Tuosta toi kytkin, joka tulee kiinni vastariin. Aktivoituu, kun signaali menee yli sen 50% eli just hyvä kolmannen kanavan kytkimelle mitä radioissa on. Sitten vain sopivaa vastusta metsästämään ledien ja auton akun väliin. Voi tietty käyttää vaikka omaa paristoa valoille mutta silloinkin pitää pariston ja auton akun - (maa) liittää toisiinsa, että kytkin toimii oikein. Näin muistaakseni tuolla ohjeistivat myös.
Nettisivulla toimivan etuvastuslaskurin löytää vaikka täältä: http://ledcalc.com/ . Annat vain käyttöjännitteen, ledin kynnysjännitteen ja virran ja saat vastaukseksi tarvittavan vastuksen ja kytkennän. Sivu on käsialaani, joten jos jää jotain ihmeteltävää niin kysykää pois.
Tulee PALJON halvemmaksi vaihtaa naru. Vetari maksaa kai jotain 26 euroo, itellä makso 25 metriä sälekaihdinnarua 4 euroo. Että siinä on mulle narua vaikka toisille jakaa (sitä en kuitenkaan tee ) Ei se ole iso homma vaihtaa se naru, avaat vaan sen vetarin ja pujottelet sinne sen narun, viidentoista minuutin homma!Mistä saa ostettua tuota sälekaihdinnarua?
Paljon on hyvää tietoa täällä mutta vaikea löytää joten jos täällä vois kysellä moottorin perussäätöön vinkkejä.
Ongelmana olis kun en mistään löytänyt mikä olis optimaalinen moottorin lämpötila jotta osais säätää sen mukaan seoksia.
Viimeksi kun sain auton toimimaan hienosti pienen tulppa sekoilun jälkeen tankillinen löpöä ja poks...
kiretokanki poikki ja kun koneen avasin oli mäntä tarttunut lujasti kiinni
ilmeisesti liian laiha seos ja ylikuumeni vaikka auto savutti kun ajoi...
Osaisko joku kertoa suuntaa antavia lämpötiloja joilla osais turvallisesti säätää?
lämpimästi voin suositella myös jq:n mustia kytkin paloja. hinta n20e jousineen. palat ovat todella pitkä ikäiset.
Jos kuitenkin päädyt alkuperäisiin paloihin niin laita mielummin nämä http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IFW339&BildLopNr=01 Huomattavasti pidempi ikäiset ja ajettavammat kuin nuo ohjekirjan suosittelemat.Käykö nuo JQ:t, ku mulla on nyt molemmat . Kyöstin omat ja JQ:n, mut JQ:ssa on pituutta enemmän??
Mistä traxxas revo 3.3 saa kytkinkellon ja siihen laakerit ja sitten sen vauhtipyörän taakse tulevan kartion??Kato löytyykö noista...
Jos on mitattu heti ajon jälkeen tulpan juuresta niin on lämmöt kohollaan ja kelikin on aika viileä.On mitattu heti ajon jälkeen.
Tuo samanen säätöongelma on myös Madin 21 moottorilla. Ainakin minulla meni siten kun koneen sai käymään nätisti niin kovemman ajon jälkeen lämmöt nousivat 150-170. Ja jos yritti lämpöjä pitää alle 150 niin röpötti alakierroksilla.