Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ratakarju

Sivuja: 1 [2] 3
31
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 15.11.08 - klo: 02.27 »
Minulla on ollut ongelmia auton kanssa nopeissa mutkissa. Autolla on ollut taipumus kaatua kyljen kautta ympäri 1:10 foameilla ajettaessa. Tänään vaihdoin 3racingin iskareihin 1000 diffiöljyt erään kokeneemman kilpailijan suosituksesta ja tulos oli hämmästyttävä. Auto täytyy olla näköjään todella jämäkkä matolla ajettaessa. Ulosjoustoa rajoitettiin myös 2mm o-renkaalla, minkä seurauksena auton painopiste laski hieman tehden autossa vieläkin tukevamman. Takaiskareissa voisi olla hieman löysemmät öljyt ja aionkin huomenna kokeilla 700 öljyjä.

32
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 10.11.08 - klo: 22.19 »
Varsin vauhdikasta menoa "Örtsi" tarjoilee. Onko Mamba maxissa jotain erityisiä virityksiä, jotta se kestää moisen ajon? Hyper st on varsin raskas auto, mutta tuolla setupilla näyttää kuitenkin kulkevan monille meistä aivan riittävästi.

33
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 04.11.08 - klo: 21.07 »
Morjens!
Onko takarungon jäykistimeksi jotain muuta alkuperäistä kestävämpää ratkaisua, kuin järjettömän kallis alumiininen cnc tuki?

34
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 05.10.08 - klo: 19.54 »
3Racingin iskareita voin lämpimästi suositella. Niiden säädettävyys on omaa luokkaansa verrattuna alkuperäisiin. Alkuperäiset jouset ovat myös aivan liian löysät.

35
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 20.09.08 - klo: 21.32 »
Suosittelen lämpimästi tuota sidewinder 5400 komboa. Itse siirryn ensi viikolla takaisin 5400, sillä 6800 on hiukan turhan sähäkkä pienelle sisäradalle. Itselläni nopari ei lämpiä juuri nimeksikään oikella välityksellä, joten en näe syytä mico pro siilihässäkälle. Kannattaa tilata myös cstle link johto samalla.

36
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 19.09.08 - klo: 10.12 »
Näyttää olevan Ameriikoissa sadan taalan molemmpin puolin. Eli meikäläisittän suhteellisen edullinen. Käytettyjä komboja tuntuu saavan Suomestakin reilulla viidellä kympillä.

37
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 18.09.08 - klo: 22.04 »
Hommaa Mamban kombo. Toimii kuin tauti ja käytettynä runsaasti myynnissä. Ulkomailla halpoja uutenakin. Säädettävyys tietokoneella myös lisä bonuksena.

38
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 11.09.08 - klo: 09.00 »
Tuo Tekinin kombo on loistava, minkä osoittaa myös "kohtuullinen" kisamenestys rapakon takana. 6900kv:ta kahdella lipolla alkaa olla maksimi ajettavuuden kannalta. M18 spurrit käy suoraan M18T:n joten välityksiä saa muutettua varsin laajalla skaalalla, jotta oikea nopeus/kiihtyvyys löytyy. Itse käytän aika pitkää välitystä, jotta kiihdytyksissä voima ei huku sutimiseen ja keulimiseen.

39
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 10.09.08 - klo: 08.21 »
Mitkä sähköt meinasit autoon laittaa? Auton vakio osat tuntuvat kestävän lähes mitä tahansa.

40
Yleinen keskustelu / Vs: KAMAHOMOSTELU
« : 09.09.08 - klo: 02.01 »
Tunnustan itse kuuluvani tähän monilukuiseen, mutta hiljaiseen joukkoon harrastajia, jotka saavat tyydytystä uusien näennäisesti tarvittavien tarvikkeiden hankkimisesta ja omistamisesta.  Retkeilypiireissä meitä kutsutaan kamahomoiksi ja itse olen ainakin ylpeä siitä. Mielestäni harrastusten merkitys on syvällisempi, kuin pelkästään tuottaa hetkellistä hyvää oloa. Harrastuksilla on myös suurempmpi mentaalinen arvo. Harrastusvälineniden omistaminen ja vaihataminen on jo itseisarvo sinänsä, joka täydentää itse harrastusksen toteuttamisesta saatavaa tyydytystä. Eikös harrastusten tarkoitus ole kuitenkin saada elämästä elämisen arvoista.


Pienoispora kuuluu jokaisen pienoismalli/radio-ohjatava-harrastajan peusvälineisiin, joten kai tämä kai esimerkiksi. Hankin oman "halpis" pienoisporan tilalle Dremelin, jonka koen olevan paljon parempi kuin kiinalaisten kilpailijoiden. Olen myös tietoinen, että parempiakin on vielä olemassa, kuten esim. Proxxon. Edellinen pienoisporani hoiti tehtävänsä kelvollisesti, mutta kuitenkin kuumui käytössä ja ääni oli erittäin rasittava. Näin ollen oli perusteltua hankkia "parempi" laite korvaaamaan edellisen puutteet. Nyttemmin harrastukseni on taas himpun verran parempaa, koska minun ei tarvitse miettiä voinko hioa vielä yhden osan ilman taukoa.

Kaiken kaikkiaan kuulostaa hyvin akkamaiselta, mutta kaikissa meissähän asuu pieni kärttyinen ämmä, vai eikö?  :afro:
 

41
Yleinen keskustelu / KAMAHOMOSTELU
« : 09.09.08 - klo: 01.19 »
Toivottavasti moderaatorit eivät vedä herneitä nenään.

Eli avataan aihe välineorientoituneille harrastajille, joille tavaroiden ostaminen ja omistaminen on vähintään yhtä tärkeää kuin tavaroiden käyttäminen.

42
Tulokset / 1:18 Talvi
« : 09.09.08 - klo: 00.34 »
Onko 1:18 autoille suunnitteilla jonkinlaista sarjaa talven ajaksi? Onko joitakin sisäkilpailuja jo mietitty?

Kävin tänään tutustumassa erääseen matkailumaatilaan Pirkanmaalla, jossa olisi hulppeat puitteet järjestää  esimerkiksi mittainen vikkonlopun mittainen turnajainen 1:18 autoille sisätiloissa. Mattopintainen rata voidaan rakentaa noin 8x30m tilaan. Tilalla on majoitusmahdollisuus >50 hengelle ja myös erittäin hyvät illanviettomahdolisuudet savusaunoineen päivineen.

Jos kiinnostusta riittää ottaa reipas irtiotto arjesta ja kokoontua viettämään hauska viikonloppu "verisen kilpailun" ja rennon illanvieton merkeissä, niin ottakaapa yhteyttä, niiin aloitetaan suunnittelu.

1:18 autoilun puolesta!

ratakarju(at)netscape.net 

43
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.09.08 - klo: 22.37 »
AE-MOD Olipa kerta kaikkiaan hienoja kuvia. Hyvällä maulla rakennettu auto ja silmiä hivelevä kuvaus. Tällaisten kuvien soisi lisääntyvän.

Odotan tilaisuutta päästä haastamaan autosi radalla talven aikana sisällä, tai miksi ei vielä syksylläkin ulkona.

44
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 04.09.08 - klo: 16.53 »
Onko kellään tietoa, mikä buggykori sopisi jotakuinkin suoraan M18T/MT:n runkoon? Olisiko kenties Asson buggykori samaa leveyttä?

45
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 04.09.08 - klo: 11.15 »
Ostin heräteostoksena käytetyn Xray:n M18MT:n, josta alkaa pian valmistumaan M18B. Buggykoppa on vielä hakusessa.




46
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 24.08.08 - klo: 14.38 »
Vakioservo xray m18t/mt:ssä on Hitec hs-81MG, joten "vakio" on melko laadukas pikkuservo. Jos halvan haluaa, niin Medasecin DY miniservoja kannattaa kokeilla. Liquidrc:stä saa kyllä hyvin huokealla oikeitakin servoja.

47
Niin yöllä on tosiaan hämärämpää kuin päivällä. Meitä kaupunkialueella asuvia tosin hämärässä avustavat katulamput. Yö on mielestäni otollinen aika testailla auton huippunopeuksia muiden tielläliikkujien turvallisuuden vuoksi, sillä liikenne katuvaloista huolimatta on öisin huomattavasti vähäisempää.

48
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 20.08.08 - klo: 23.05 »
Hieno ajoitus hyvälle asialle.

49
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 20.08.08 - klo: 23.03 »
Minulla on sekä Quark procar, että Mamba 25 säätimet. Pidän Mambaa parempana monipuolisen ja helpon säädettävyyden vuoksi(castle link kaapelilla).

50
Viime yönä kokeiltiin Xray m18t:n nopeutta Garmin Etrex GPS laitteella. Laitteen sovittaminen autoon tuotti hieman ongelmia, mutta saatuamme laitteen pysymään kiinni autossa paras tulos oli 87,2km/h. Tulos ei kuitenkaan ole kai luotettava, sillä nopein tallennusväli GPS:llä on puoli sekuntia. Suoralla, jolla testiä ajettiin voi täyttä ajaa korkeintaan pari sekuntia.

Autossa Mamba 6800kv, Quark procar 33 ja 2s lipot.

51
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 14.08.08 - klo: 19.44 »
Tampereen kauppa: Dantom oy www.dantom.fi
Olet chimairarocks oikeassa tulliprosentti on tosiaan 4,7%.

52
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 14.08.08 - klo: 00.02 »
Tosiaan rcmartilla pstikulut ovat olleet noin viiden taalan luokkaa ja veroja ja tullejahan ei tarvitse maksaa, jos tilauksen alv:n osuus on alle 10€. Eli voit ostaa noin 43€ rehellisesti ilman veroa. Tullin kanssa sama homma, mutta tulli prosentti vain 3,5%, joten tulliton hinta on aika paljon suurempi.
Tampereella on tosiaan todella hyvin palveleva Xrayn maahantuoja. M18t/mt:n osia on vain varastossa harmittavan niukasti.

53
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 13.08.08 - klo: 08.24 »
Rcmartilta tulee viikossa. Atomicin spurreja voin suositella. Hyvin kestää ja pienen sisäänajon jälkeen varsin äänettömiä.

54
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 06.08.08 - klo: 22.00 »
Voipi olla tuos 25A säädin kovilla kolmen kennon akuilla.

55
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 05.08.08 - klo: 22.36 »
Minä sain kivasti Mamban 8000 moottorilla spurrin täysin sileäksi. Nuo Hackerin moottorit Quarkin procar 33 säätimellä on ollut voitokas yhdistelmä maailmalla juuri m18t:ssä. Ainakin quarkbrushless sivuston mukaan. Itse olen tykännyt Mamban moottoreista. Sarja täydentyi eilen 6800kv:lla. 5400 on ollut tähän mennessä mukavin ajaa, mutta hieman vaivaa tehonpuute suorilla kahdella kennolla ajaessa. Kolmea kennoa kokeilin, mutta painopiste siirtyi niin akkujen puolelle, että hypyissä oltiin nurin lähes aina. Harmittaa kovasti, ettei tuonne Tattarisuon kisohin päässyt kokeilemaan vauhtia konkareiden mukana.

56
Siinä vastarissa on Bat-johdolle paikka tyhjänä. Tähänkö se ponderi laitetaan?

57
Hienoa! Tulossa ollaan. Mikähän se y-haara johto on ja kuinka sellaisen autoon saa? Miten ponderi kiinnitetään autoon? Joko päivä on varmistunut?

58
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 15.07.08 - klo: 01.17 »
Kyllä aluumiininen pukki on huomattavasti tukevampi kuin muovinen. Minulla alumiinipukissa on myös säätövaraa pukissa, sillä siinä on ikään kuin kolmet reiät vierekkäin, joiden välillä voi moottoria siirtää portaattomasti.

59
Yleinen keskustelu / Vs: 2,4ghz radiot
« : 02.07.08 - klo: 19.42 »
Olen pahoillani aiheuttamastani harmista, jos olen omalla ajattelemattomuudellani törkeästi loukannut foorumia ja sen uskollisia käyttäjiä. Koetan löytää tarvitsemani tiedon joltakin muulta foorumilta.

t: Kysyvä tieltä eksyy

60
Yleinen keskustelu / Vs: 2,4ghz radiot
« : 02.07.08 - klo: 11.33 »
Jep!
Olen tietoinen kyllä yllämainitusta keskustelusta. Kuitenkin kokemusperäiset asiat ovat hyvin vähäisiä, etenkin Sanwan osalta. Päätin koettaa perustaa uuden keskustelu, sillä en usko kaikkien seuraavan iäisyyksiin jatkuvaa keskustelua erään ohjaimen säätämisestä ja sähköautojen ja polttomoottiautojen eroavaisuuksista.
Jos kuitenkin on niin, tämä aihe on turha, voin kyllä odotella jos edellämainitussa topicissa tapahtuu jotain yllättäviä käänteitä.

Sivuja: 1 [2] 3