Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vege

Sivuja: 1 [2] 3
31
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 12.02.10 - klo: 14.22 »
Alppilassa on ollut Makuuni, joka juuri vaihtoi paikkaa. Syytä en tiedä, mutta otan selvää. Neliöitä ei silmämääräisesti ole ihan yhtä paljon kuin ulappatorilla, mutta sijainti on sikäli hyvä, että sinne ei tartte ajaa aivan keskustan läpi. Paljonko neliöitä on Ulappaorin tilassa nyt käytössä?

Pääsiskö tänään jo nyt aiemmin ajamaan? Voisin tulla heti.

32
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 12.02.10 - klo: 11.13 »

Pysytäänpäs aiheessa. Tätä voi jatkaa mun puolesta tuolla --->
http://rc10.fi/index.php?topic=5968.1260

Jep – sorry offtopicista.

Onko kellään tieota motor guardeista, jotka sopis E-fireen suoraan? Siis isommista ku vakio. Laittaisin sellaisen erittäin hienon näköisen jäähdytyssiilin moottoriin, mutta se ei mahdu ton vakiosuojan alle.

Ja sit toinen asia. Ymmärsin, että Nokian kisoissa 6.3. olis joku luokka firestormillekin. Missä vois ilmoittautuu....... kisaneitsyys vaivaa mua ja haluaisin siitä eroon.

33
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 12.02.10 - klo: 10.41 »
EI voi muuta sanoa kuin, että voi kehveli. Ratakin on niin mahtava. Mä yritän olla avuksi uuden paikan etinnässä. Onko sen oltava Espoossa vai käykö Vantaa tai Helsinki?

Ja tosiaan ilmoittakaa jos tänään pääsis ajelee.

Vee

34
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 12.02.10 - klo: 10.15 »
Olen TÄYSIN samaa mieltä Tomin kanssa. V***ttaa ku youtubessa jengi laittaa videoihinsa turhaa meteliä. Ja sit jos haluu kuulla auton äänet on pakko kuunnella sitä.  :angry: Olis ees sit jollain mielikuvitusta laittaa jotain muuta ku mitäänsanomatonta itsestäänselvää särökitaravallia. Saahan sen musan vaikka omista stereoista sinne taustalle. Ei tuu sulle Pate tylsääkään ku saat ite laittaa. Auton äänet, olkoonkin sähkömoottorilla, ovat yksi tärkein fiiliksen tuoja ja informaationlähde ajossa.  :wink:

35
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 11.02.10 - klo: 16.02 »
On mulla, mutta ajattelin sen vielä varakoppana pitää.

36
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 10.02.10 - klo: 23.01 »
No tilasin ite ton Liquidista. Tuli jotain vajaa 19 euroo hinnaks. Mut siel ei silloin ollu DSX-2 koria, joka siis on se sähköversioon suoraan sopiva koppa. Toi on toi polttiksen DSX-1 kori. Siihen pitää tehdä reiät takaiskaritornien kohalle. Tosin takasiipi taas on musta huomattavasti hienompi. Tower Hobbiesissa oli suht edullisesti DSX-2 koria. Ja olen lisäksi kuullut, että tohon autoon on aika helppo laittaa melkein mikä tahansa 1/10-kokoinen koppa. HPI:lla on tosi paljon hienoja erilaisia.

37
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 10.02.10 - klo: 01.35 »
Asensin uuden kopan E-Fireen ja kasasin Trophy Truggyn keulan. Ostin auton heräteostoksena eilen Hobbylinnasta. Se oli siinä pöydällä ja puhu mulle...

38
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.02.10 - klo: 01.33 »
Meikän autot ja kaverin punainen firestorm.

39
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 10.02.10 - klo: 01.29 »
Tossa toi mun uus maalattu koppa ny on. Vähän tuli yrityksistä huolimatta mokailtua ton maskiteipin kanssa, ku ei se ollukkaa niin tiukalla ku luulin. Ja leikkauskaan ei ihan pro oo... Mutta ainakin ite tehty.

40
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 01.02.10 - klo: 14.35 »
Olisin mäki tulossa heti vaan ku ovet aukee. Pitää lopettaa jo puol seiska   :tongue:

41
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 29.01.10 - klo: 01.21 »
On se hieno rata!
Nyt on sisäänajettu sekä mies että Blitz.
Ensikertalaisena uusi Blitz tuntui sopivalta käteen, ja rata kivalta ajella.
Kiitoksia kovasti ratamestareille :angel:

Mä yhdyn tähän mielipiteeseen kyllä. Oon ollu kyllä todella hyvissä meiningeissä Ulappatorilla joka kerta ku oon päässy (ehkä  kuus kertaa takana). Ja just kelailin, että ihan mahtava on kyllä toi rataprofiili. Niinki pieneen tilaan saa mielenkiintoisen radan näköjään.

42
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 28.01.10 - klo: 17.12 »
Onko kellään vinkkejä firestormin servo saverin parantamiseksi. Omituisen heikko ja huonosti suunniteltu osa muuten niin kestävässä autossa.

43
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 22.01.10 - klo: 22.57 »
Maalasin postissa tulleen DSX-1 korin tänään. Yritin laittaa maskit tosi huolella, mutta näköjään silti jäi parista paikasta löysälle ja tuli suttua. :sad:
Ei auta ku tyytyä tohon. Designiin oon kyllä tyytyväinen. Paan huomen kuvia jos saisin reiät laitettua ja auton korin alle. Milläs ne muuten kantsii tehä ne reiät?

44
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 22.01.10 - klo: 18.38 »
Äh. Ehdin vasta nyt tarkistamaan netistä. Ehtiiköhän enää?

45
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 21.01.10 - klo: 21.00 »
Oisko huomen (pe) joku menossa? :cool:

46
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 19.01.10 - klo: 22.29 »
Menee rauhallisesti, koko kaasualuetta voi hyvin käyttää ja vääntöä riittää joka tilanteeseen. Kelloa vastaan ei koitettu, joten ei voi kuin kommentoida, että koneen vaihto toi ajamiseen helppoutta ja hauskuutta repullisen tullessaan!

Tomi

EDIT: Jäi mainitsematta, tuolla kokoonpanolla 15min ajon jälkeen kone "kädenlämpöinen" ja nopari suorastaan viileä.

Jopa meitsin nuubikädet totesivat tismalleen saman asian. Täytyy tunnustaa, että ajaessani en edes tajunnut, että nelkkuhan tässä on kyseessä. Urpo mikä urpo. Mutta kun tsekkailin sivustolta juttuja autosta niin sain sellaisen "sehän selittääkin" -kokemuksen. No kiitti vielä Tomille näin julkisestikin meikän firen säätöavusta. Kyllä ajo maistui!

47
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 15.01.10 - klo: 13.31 »
Mäki tahtoisin tulla tänään jos joku olis alkuillasta paikalla.

48
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 11.01.10 - klo: 10.57 »
Onko tänään (ma) valvojaa paikalla ennen 17?

49
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 10.01.10 - klo: 23.11 »
Hommasin jäähdytyssiilin ja nyt pitäis saada se jotenki mahtumaan ton moottorin suojan alle. Pitäis kai duunaa uus vähän väljempi. Huomasin myös että oikean takapyörän akseli on vähän vino ja pyörä pyöriin sen vuoksi epätasaisesti. Mutta uus akseli on myös tulossa.

51
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 06.01.10 - klo: 02.32 »

Kyllä voin sanoa että 2s ja 5700kV moottori niin huuli pyöreenä saat ajaa. Etutassut taivasta kohden jos vain pitoja on.
Pienempi pinjoni kannattaa hankkia kun toi 5700kV käy kuumana noilla vakiovälityksillä.

Korjatkoot viisaammat jos muistan väärin että fluxissa on kanssa 20 hampainen pinjoni niin kuin harjallisessa versiossa (Ellei sit vanhempaa e-fire jossa 19 piikkinen). Ehkä joku 17-18 voisi olla mukavempi.



Mites toi pinjonihomma nyt menikään moottorin kuumuuden kannalta. Eli kuumeneeks moottori vähemmän jos on pienempi pinjoni? Joku sano, että kuumenee enemmän ku käy kovemmilla kierroksilla? Onko tietoa? Huomasin, että tuolla 20 piikkisellä kyllä kuumenee vaikka en ajanut kuin noin puolella kaasulla melkein koko akullisen...

52
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 06.01.10 - klo: 02.10 »
Ahh... totta! Olin päivissä sekaisin. Joo voisin tulla ja hoitaa maksupuolenkin kuntoon. En oo ihan 100% varma, että pääsenkö huomenna. on vähän muuttohommia, mutta tulen jos suinkin pääsen. Jos ei mua näy niin sit joku toinen päivä. Mutta kuten sanottu oli aivan mahtavaa!

53
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 05.01.10 - klo: 18.51 »
Käväisin tänään ensimmäistä kertaa Ulappatorilla ajamassa yhen akullisen. Ratahan oli aivan mahtava. Respectiä vaan rakentajille. Jos tarttee talkooapua niin viestiä vaan. Ensimmäinen askel mulle taitaa olla nyt kerhon jäseneks liittyminen ja kausikortin hommaaminen. En ehtinyt olemaan kovin pitkään, joten ei Tomin kanssa törmätty, mutta varmaan satutaan jossain vaiheessa samaan aikaan radalle.

54
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 05.01.10 - klo: 00.18 »
No hienoa. Tulen sinne. Eli se oli jossain Kivenlahdessa? Olihan sinne toi osoite tuolla. Navigaattori löytää.

Kävin äsken ottamassa ensimmäiset lyhyet tyypit tosta autosta. Ei tartte meikäläisen taidoilla heti lähteä tehoa lisäämään näköjään. Mutta oli AIVAN P*******N HAUSKAA. Naureskelin yksikseni tuolla Akatemian aulassa kun maton kohdalla paino kaasua ekan kerran ja auto hyppäs melkein naamalle. Mulla on toistaiseksi vain tollanen vakioradio 27Mhz, mutta tulossa on parempi. Toivottavasti pääsis ees ihan vähän kokeilee tuol ulappatorilla.

55
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 04.01.10 - klo: 20.37 »
Joo mä huomasin sen kyllä, että vakiopinjonilla jurrausta tuntu hieman jos puristin pinjonin liian lähelle spurria. Mutta ton toisen pinjonin kanssa on se ongelma, että se pyörii niinku vähän kierossa. Eli kun kattoo autoa kohtisuoraan takaapäin pinjoni "fjongaa" vaikkei olis edes kiinni spurrissa. Kuinka tiukalle se pinjonin pieni kuusiokoloruuvi on tarkoitus vääntää?

Lisäksi vakiopinjonissa on vaan yks reikä pikkuruuville, mutta tossa uudessa on kaks. Tosin pakkauksessa tuli vain yksi ruuvi ja muutenkin siinä moottorin akselissa on vain toisella puolella se koneistettu tasainen kohta jota vasten pinjoni kiristetään. Ehkä pitää hoitaa lisää rattaita vaan...

56
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 04.01.10 - klo: 18.14 »
Ostin 18 hampaisen pinionin tänään ja kun sovitin autoon, niin se vähän fjongaa kun pyörittää moottoria. Onkohan vika minussa? Onko pinionin kiinnitykseen/ruuvin kiristykseen joku tapa miten se pitäis tehdä? Ostin siis hobbylinnasta 48p 18t rc-edit -merkkisen pinionin ja kerroin ostaessani, että mulla on toi firestorm flux. Se ruuvin reikä tulee tossa uudessa rattaassa aika lähelle moottorin akselin päätä. Akselin pää näkyy kun kattoo reiästä läpi. Alkuperäisen HPIn 20-hampaisen sain kyllä suoraan kiinni. Se on kuitenkin jännä juttu, että mukana tullut pinioni on selkeästi kapeampi spurria.

57
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 31.12.09 - klo: 01.18 »
 :laugh: :laugh: :laugh: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :lol: :lol: :lol: :afro: :afro: :afro: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Hahhahahaaa. Fire tuli vihdoin ja viimein. Tai oikeastaan nopeammin kuin ajattelin, mutta odotus on ollu kova. Vielä menee varmaan muutama päivä, että pääsee ajamaan, mutta RC-maailma on ottanut syliinsä joka tapauksessa.

58
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 27.12.09 - klo: 01.45 »

Moduuli kertoo hampaan koosta. eli mitä suurempi moduuli niin isommat hampaat. Joku voi sitten korjata väärät termit :roll: mod1 ei taida löytyä muuta kuin 5mm akselille posilukien kershaw designin spesiaali pinjoneita jotka maksavat maltaita. 0.8 mod taitaa löytä sekä 3.2mm ja 5mm akselille. Siinä tapauksessa pitää käyttää nitro firen spurria. Joutuu jollain shimmaamaan että saa spurrin ja pinjonin linjaan. Itse käytin tähän modiin rustler/stampede liukulaakereita.

Kiitti selvennyksestä. Täytyy palata tuohon ku auto on käsissä ja konversio kutsuu. Aattelin huomenna mennä Rajatorpalle kattomaan meininkejä, vaikka taitaa olla kai mattoautohommaa enimmäkseen? Ja sit Espoon RC-Centeriin ma tai ti, vai miten se nyt olikaan auki. No kuiteski tuun käymään mestoilla, ku täällä kerran kehotetaan olemaan rohkea ja tulemaan paikalle ja muuta...

59
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 27.12.09 - klo: 01.39 »
Ootko sä tai joku muu keksiny jonkun ratkasun tohon rattaiston ulostulojen kulumiseen? Toimiiko sellaset kumitulpat oikeesti?

Itte en ole jaksanu ressata niiden kulumisesta. Vaihdan uusiin, kun kuluu riittävästi. Vasta toiset menossa, joten kustannus ei ole ollut kauhea.

Tottapa tuokin kyllä. Ei näyttäny olevan kovin kallis osa.

60
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 26.12.09 - klo: 02.17 »
Ootko sä tai joku muu keksiny jonkun ratkasun tohon rattaiston ulostulojen kulumiseen? Toimiiko sellaset kumitulpat oikeesti?


Sivuja: 1 [2] 3