Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - wictro

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 15
301
Traxxas / Traxxas Revo
« : 11.09.05 - klo: 18.56 »
siis hä?

euroopasta 235e + postikulut(varmaan alle 20e) = 255 egee

jenkeistä 260$(jotain 220euroa?) + postikulut (varmaan noin 30e) + tulli noin 60e = 310 egee

55 euroa säästää, jos tilaa euroopasta, olettaen, että paketti jenkeistä käy tullin kautta

302
orioni standardiksi sitten, ellei siihen ole jotain estettä.

303
juu minustakin niin päin.

jokaisessa kyosho topikissa ensimmäisen 4 viestin aikana joku jo leuhuuttaa hobaota.

ihan sama.

304
Traxxas / Traxxas Revo
« : 09.09.05 - klo: 04.35 »
oisko tuosta mitään iloa:

http://www.misbehavin-rc.com/pit-lane/throttle-bellcrank/nrevo-bellcrank-bushings.asp

myös muita revo aiheisia juttuja tuolla onpi.

305
onko se siis soikea vai lenko?

soikeaksi ei sitä oikein sais muuten kuin kuumentamalla sitä lähes sulamispisteeseen ja linkoamalla siitä.

paitsi jos se on sopivasti ollut "lenko" ja yhdestä kohtaa on hioutunnu ainetta pois.. olisit kyllä varmaan huomannut asentaessa jo.

aika kuuma on ollut, jos se soikeaksi on päässy ekasta syystä :D

306
minäkin olen nyt ilmoittautunut!

minulla ei vaan ole kuin kaksi kidettä, saa nähä tuleeko bumerangina takaisin. Jos tuo on onkelma, niin yritän hankkia niitä yhden vielä jostain.


nyt olis pakkauslistalla mukaanotettaviksi:

-auto ja siihen liittyvä roina
-mekaanikko/muu vastaava
-itseni
-rahaa
-hyvän mieli
-törkeen hyvä keli

mitä muuta pitäisi ottaa mukaan?

307
je, ajakaa millä ajatte.

308
eri merkkien paremmuutta perustellaan aina osien hinnalla ja saatavuudella. kyse ei aina ole näistä. ajettavuudesta ja kestävyydestä harvemmin on puhetta.

309
Yleinen keskustelu / Kuusankosken touringrata remontissa
« : 05.09.05 - klo: 16.16 »
saakos sitä jo tulla testaamaan ?

310
millos siellä voisi käydä harjoittelemassa?

varmaan kerta riittää, kun matkaa kertyy 100+ km, ja kyydin järkkääminen tai auton lainaaminen on aina sellanen prosessi.

311
minäkin lähtisin, mutta teen viikonloppu/yövuoroa, joten pe-la yö, ja lauantai-ilta pitäs kökkiä töissä :(

no ei minulla olisikaan personal ponderia, ja kiteitäkin vain kaksi. radalla en ole ajanut koskaan.

ei siitä mitään olis tullutkaan ;)

312
minä voisin tulla kanssa nolaamaan itseni, kyyti pitää vaan järkätä!

eikös vakio Revo täytä säännöt?

eikä ole keraamisia osia eikä "ceramic racing" t-paitaakaan :)

313
mopoissa ja moottoripyörissä ne väliseinät ovat ainakin sen takia, että männänrenkaat eivät pääse ulos uristaan ja katkea kiilautuessaan aukon ylä- tai alareunaan.

nitromoottorissa luulisin niiden estävän männän heilumista ja vahvistavan sylinteriputkea.

tehoon ei lukumäärä vaikuta. vaan virtauskyky ja ajoitus.

314
Yleinen keskustelu / ahaa-elämys nivelien voiteluun
« : 27.07.05 - klo: 00.02 »
tällaisia kokemuksia(ei minun) löytyy polkupyöräilyn saralta:

Lainaus

Noni.. nyt on vahoilla ajeltu jonkinnäkönen testilenkki. Vain 32km tosin, mutta testi oli sekä olosuhteiltaan, että tuloksiltaan aikamoinen napakynppi.

Olosuhteet: Ennen lenkkiä pari tuntia enemmän tai vähemmän rankkaa sadetta. Lenkille lähtiessä ei enää satanut, mutta basaista oli.. voi hyvänen aika. Kuiva maa ei kyllä ehtinyt imeä yhtään tuosta vesimäärästä. Hiekka narskui hampaissa jo ennenkuin ehti laskeutumaan jalkakäytävältä Lenkki oli aika pitkälti kovaa hiekkatietä, mukaan mahtui todella pehmeätä santaakin, pururataa, metsäautotietä, peruspolkua ja asfalttia. Kuraa oli kyllä joka paikassa. Kuski ja pyörä oli tunnistamattomassa kunnossa, joten osansa oli kyllä voimansiirtokin saanut. Kaikenlisäksi viimeiset 10km satoi taas vettä prkz

Tulos: Ketjut ovat edelleen hiljaa Ei lähde sitä kurinaa ja rutinaa mikä kuluneistä osista lähtee varsinkin kova veto päällä. Loppulenkistä alkoi kuulumaan sivuääniä, joita nyt hiekkaisista ja suttuisista rattaista lähtee. Lopun asfaltti ja melko puhtaat lätäköt tuntuivat huuhtelevan irtolian ketjuista aika tarkkaan. Pihalla huuhtelin pyörästä ravan pois ja jouduin toteamaan että voimansiirto on olosuhteisiin nähden erittäin puhdas. Ei tietoakaan siitä rasvan sekaisesta mönjästä mikä sotkee kaikki paikat. Ja viimeisestkin irtoliat lähtivät kylmällä vedellä huuhtomalla!! Normaalisti takavaihtajan pikkurattaat kerää ympärilleen heinää ja muuta skeidaa varsinkin märkänä, niin toki nytkin, mutta puhtain sormin sai kiskoa heinät pois..

Loppupäätelmä: pitää testata kestääkö noilla hiekkapuhalletuilla parafiineilla ajaa ainakin toisen lenkin. Jos pystyy ja voitelu tuntuu edelleen pelaavan edes välttävästi, niin mato viskaa ketjun voiteluhommista nuo aerosolit mäkeen ja alkaa kokkailla ketjut kynttilässä. Jos ei ole helpompaa, niin ainakin huomattavasti mukavampi ajaa (hiljainen voimansiirto) ja paljon puhtaampi säätää ja fiksailla. Aina on mukavampi touhuta puhtaan parafiinin kanssa, kuin suihkia kerrostalon parvekkeella aerosoliöljyä ja sen jälkeen hanskat kädessä yrittää saada edes osa siitä pintaan jäävästä tahmasta pois, kuitenkaan koskaan siinä onnistumatta.

Eli täältä ainakin positiiviset kokemukset parafiinista voiteluaineena \o/

315
Polttisautot / Olisiko polttoaineen saannista kiinni??
« : 22.07.05 - klo: 16.06 »
tarkista, että ltkut ovat varmasti täysin ehjät. ja liitokset tiiviit. ei se ilma sinne polttoaineen sekaan itsestään pääse.

jos tankkki resonoi liikaa, polttoaine voi vaahtoutua, jolloin ilmaa pääsee myös letkuihin.

316
niin teinkin, hyvä tuli! :)

olen siis vaihtanut suodattimen aina kun se likaantuu. toinen kiinni ja toinen pesuun ja kuivumaan. öljy on sellaista talmaa, että en ole huolissani pölyn läpipääsystä..

317
no nyt on musiikkia ja sen sellaista mukana.

materiaalia ei vain oikein vielä ollut, mutta piti harjoitella.

eli samasta matskusta tehty, yritystä vaan vähän enempi.

huomenissa menemmä kuvaamaan vakavammalla(ihan mitä sattuu) asenteella, jossei sada. paljon.

eli

wictro lithium love inc ylpiänä esittääpi:

just a player yet (2min35sek / 18.4Mt)
lataa tästä:
http://www.rcpics.net/img/61267

musiikkia videolla paukuttaapi orkesteri Cock Sparrew kappaleellaan "take em all"

318
Yleinen keskustelu / ohjeet löytyi!
« : 18.07.05 - klo: 15.40 »
kiitoksia Nikolas Ojalalle(vaikket tätä foorumia varmaan luekaan)!

eli polkupyörän ketjuihin homma toimii näin, saa vapaasti soveltaa:

Lainaus

-------------------------------------------------------------------------------------
http://www.geocities.com/czcorner/tech3.html

Eli homma menee jotensakin näin:

    * Sulata riittävä määrä parafiinia kattilan pohjalle. Riittävä määrä on sellainen, että saat ketjun upotettua siihen.

    * Anna parafiinin jäähtyä ja kovettua.

    * Upota ketju kuumaan veteen ja anna ketjun olla vedessä, jotta vesi tunkeutuisi kaikkiin väleihin.

    * Ota ketju pois vedestä ja aseta parafiinin päälle.

    * Kuumenna parafiini sulaksi.

    * Parafiini sulaa ja ketju vajoaa parafiiniin. Samalla parafiini tunkeutuu
ketjun voideltaviin väleihin ja mahdolliset pienet liat poistuvat veden
mukana.

    * Anna ketjun olla upoksissa sulan parafiinin sisällä vähintään 10 minuuttia.

    * Ota ketju ylös parafiinista jollakin koukulla ja pyyhi enimmät parafiinit ketjun pinnasta pois.

    * Älä odota ketjun jäähtymistä kylmäksi, vaan asenna ketju pian takaisin polkupyörään ja aja muutaman kilometrin lenkki.

    * Yhden parafiinikäsittelyn pitäisi kestää 500 mailia (yli 700km).

    * Älä käytä parafiinin lisäksi muuta voitelua ketjuun, sillä öljyt keräävät ketjuun hiekkapölyä, joka kuluttaa ja pilaa ketjun.

    * Hieno grafiittijauho saattaa olla toimiva lisäaine parafiiniin.

    * Älä käytä steariinia parafiinin sijasta, eikä sen lisäksi, sillä steariini on hapanta ja syövyttää terästä.

    * Suomessa parafiinia saa askarteluliikkeistä ja ehkä myös hyvin varustetuista rautakaupoista. Lisäksi lämpökynttilät ja hautakynttilät ovat puhtaasti parafiinikynttilöitä.

------------------------------------------------------------------------------------
Lainaus


ps: pirkan kilokynttilät(1kg paketti, kuinkas ollakaan) maksavat 2,5 e, ja ovat 100% parafiinia, puolet halvempaa kuin parafiini. ostakaa mitä saatte! paljon! enemmän! :)

319
Sähköautot / Moottori reistailee
« : 18.07.05 - klo: 02.41 »
miksiköhän minulla on sellainen olo, jotta muutaman kiloeuron automaattisyötteinen sorvi olisi tarkempi kuin muutaman kympin kollektorisorvi..

sorvit ovat tarkkoja pelejä ne

320
Traxxas / Traxxas Revo
« : 18.07.05 - klo: 02.29 »
kannattaa tarkistaa renkaiden kiinnitysmuttereiden kireys ensimmäisten litrojen kuluessa(ja miksei myöhemminkin). tuppaavat löystymään, lukitettakin voi harkita(kohtuudella annosteltuna, eli tippa vainen) sinne laittaa.

huomasin tänään myös starttimoottorin ylemmän uros-apicon revenneen juurestaan(olen kyllä vahingossa väännellyt sitä). uskollinen wellerin kolvaus-asema  + pätkä tinaa = korjattu liitin.

muuta ei ole hajonnut, lukuun ottamatta edestä ylätukivartta(se ylempi krominen tanko, mikälie?), minkä sain taivutettua kansallispuumme huomaavaisella avustuksella. mätin muistaakseni lukkopihdeillä sen suoraksi(tuli siitä! :) )

ei olla säästelty, ei olla itketty ;D

edit: lisää makkaraa, onhan kesä! :)

321
Yleinen keskustelu / Missä vika?
« : 17.07.05 - klo: 23.44 »
jos kyseessä on uudet akut, niin voi ottaa muutaman kerran että ne saa täyteen. anna jäähtyä välillä ja kytke uudestaan kiinni. toista kunnes ne ei lataa. pura akut miten lystäät ja toista. muutaman kerran jälkeen niitten pitäisi ottaa virtaa täyteen asti

322
Traxxas / Traxxas Revo
« : 17.07.05 - klo: 15.55 »
tuosta kun lukee, niin näkkee jotta mitkä koneenkoltiaiset saa kiinni ilman modausta/modaamalla:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJMG8&P=ML

323
lämmötkin pysyivät vihdoin kurissa, eli 120 astetta about 10min rälläyksen jälkeen! hyvä hyvä! eli saakin olla rikkaalla, kiristellään kun siltä tuntuu :)

ps: saa sitä videotakin haukkua, kun ei siinä nyt niin kehuttavaakaan ole

lisää on tulossa todnäk, ja jos tulee, niin yritystä on enempi pelissä. tämä nyt oli testiversio..kun en parempaan jaksanut pystyä

edit: ei ihme ettei ottanu kaikkia kierroksia :D :


324
en sillä kakkosvaihteella oikein voi tuollaisessa ajaa, menee minulle jo liian kovaa. Totta on myöskin se, että vaihtaa aika myöhään. syy: kts edellinen lause. ja sekin on totta, että kyllä tuo enemmän kiertää kuin tuossa videossa.

kiihdytin kyllä varmaan kaasu pohjassa, ilmanputsari oli aika tukkeessa, saattoi vaikuttaa. kiihdytysmatkaa on noin 5-15 metriä

325
tein toisen version, liekö tuo nyt parempi sitten(8,8Mt/47sek):

http://www.rcpics.net/img/61066

326
..onpi tuolla(11,5Mt/1min15sek):

http://www.rcpics.net/img/61063

kuvaajalta en oo kysynyt vielä, että haluaako itseään julkisuuteen.

327
Yleinen keskustelu / videon pakkaus?
« : 17.07.05 - klo: 03.01 »
siinä se nyt olisi(11,5Mt/1min15sek):

http://www.rcpics.net/img/61063

kävin työstämään parempaa versiota, saas nähä miten käy..

328
Traxxas / Traxxas Revo
« : 16.07.05 - klo: 22.04 »
heiluttele vetareita ees taas(pituussuunnassa) jos ne klappaa diffin puolella, niin silloin siellä on liian iso välys?

toinen vaihtoehto on ajaa kunnes ne posahtaa, ja hankkia sitten uudet rattaat :)

329
Yleinen keskustelu / videon pakkaus?
« : 16.07.05 - klo: 21.55 »
ensimmäinen video revosta tehtynnä, lähinnä pieniä hyppyjä

rc pic'seihin uploadatessa video "upittuu" kokonaan , jonka jälkeen rc pics sanoo "there was no file!" missä vika?

27 megaa/kesto 1min 15sek, en saanu pakattu pienemmäksi kuvanlaadun kärsimättä. olen ihan noviisi videoitten editoinnissa

tein ensiksi version, jossa hypyt oli hidastettu, mutta videon koko nousi keston myötä aika isoksi

20 megaan saan puristettua, mutta kuva menee sumeaksi

millä asetuksilla tuosta tulisi järkevän kokoinen?

millä codekilla ja mihin muotoon?

330
Yleinen keskustelu / Halvin vaihtoehto?
« : 14.07.05 - klo: 16.34 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Nyt ihan oikeesti lukekaa ennenku kirjoitatte. Wictro kato mitä siinä sun kirjoittaman viestin yläpuolella olevassa viestissä lukee.

Ei hemmeten hemmete...  :evil:


kyllä minä lukea osaan, tarkoitin kysymykselläni lopullista _jo_hankittua_ autoa. en "ostan-varmaan-tämän-auton"-autoa.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 15