Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nege

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 16
301
Silmälasiliikkeet?

302
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 08.04.08 - klo: 14.29 »
On kuuladiffit. Ohjeet on normimonsun eivätkä päde niiltä osin ft malliin.

Tsekkaa servoakselin hampaat onko sileät. pikaliima saattaa olla turhan stydiä kamaa ja voi tuottaa tulevaisuudessa irroitusongelmia.

Kunnon kaksipuoliteippi on suositeltavaa. Ja servoplate on hyvä hankinta.
sen päälle saa kätevästi vaikka vastarin kiinnitettyä.

Suosittelen paineilmalla puhaltamista jos mahdollista tai pensselillä harjaamista.
teräsvetarit ja laakerit eivät tykkää vedestä.
Tai ainakin suosittelen suihkuttelemaan esim. WD-40:tä laakereihin ja vetarin niveliin pesun jälkeen.

Pulso ei ole kosteus-suojattu joten saattaa tykätä kyttyrää kosteista olosuhteista.
Motti tuskin pahemmin siipeensä ottaa tosin moottorin laakereihinkin voi silloin tällöin suihkasta wedaria jos kosteassa ajelee.

303
Jep paitsi et jos nurkkaus on siellä missä luulen ni ensin pitäis päästä ylämäkeen.  :lol:
Eiköhän 60Ah riitä muutaman akun lataukseen.

Viime kesänä latailin 3300 nimhejä kahella laturilla ja oisinko 6-8 akkua ladannu eikä mitään vaaraa vielä hyytymisestä.  :azn:

304
Täytyy ottaa homioon kysyntä.
On turhaa tehdä rallirata tai driftingrata jos harrastajia on sillä saralla vain muutama ja radalla hyvin satunnaista käyttöä.

Itse harastan myös driftausta ja driftirata on helppo tehdä muutamasta mollasta.

Niin ja sähköä löytyy.
Jos saa parkkeerattua auton lähelle niin akusta saa 12v millä useampi laturi toimii.

305
Vapaa keskustelu / Vs: Oma kuva
« : 06.04.08 - klo: 18.08 »
Osuma.

Minutkin sieltä voi bongata. (nyrkillä tapettava)

306
Tätä odotinkin.
Tilat on mahtavat. Käväsin alkuviikosta vakoilemassa.
Ainut huono puoli et ollaan sään armoilla mutta sehän ei meitä estä.
Korkeintaan karaisee hieman.  :lol:

307
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 01.04.08 - klo: 22.42 »
Voisin sanoa että ylläkuvattu siipi menee läpi.
Syvyys on jo rajoilla. Mutta leveys on ok.

Kohta rupee ilmestymään "lapio" siipiä airbusan tilalle  :lol:

308
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 01.04.08 - klo: 05.53 »
Itsellä tosiaan Dualskyn ulkopyörijä.
Istutus autoon hieman työläs.

Dy voi olla ihan hyvä ensisetti. Tosin laatuongelmia kuulemma ollut.
Joten kannattaa harkita tarkkaan.

309
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 31.03.08 - klo: 06.16 »
No niin, Sharkki on päivitetty kisalailliseksi tulevaa Omenan Open Race tapahtumaan varten. Moottoriksi valittiin 3600kv Dualsky outrunner, lisäksi piti sijoittaa 10 euroa vakiosiipeen  :laugh:

Hetken jo säikähdin et olet pölliny mun auton.
Mut ei sentään.  :cheesy:

Oli senverran yhden näköisyyttä.

310
Sähköautot / Vs: Aloittelija mietiskelee
« : 29.03.08 - klo: 20.58 »
Kaikki ovat hyviä omalla tavallaan.

Itse suosittelisin assoa tai sharkkia.

Itsellä kokemuksia shakista ja jos siihen päädyt niin suosittelen monster FT mallia.
Voimansiirto valmiiksi kestävä ja suhteellisen kestävä muutenkin.

Kestävyyskin riippuu missä ajaa ja miten.
Kaikki autot hajoaa jos kunnolla saapasta antaa.

311
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.03.08 - klo: 10.29 »
Pitkäaikaisessa varastoinnissa on riski että akku purkautuu liian alas.
Valmistajat yleensä suosittelevat lataamaan akkua 6kk välein varastoitaessa.
Tietoahan ei varmaan ole kuinka kauan akku on kauppiaan hyllyllä notkunut ja onko kauppias akkua lataillut.

Akun kunnon voi todeta jos löytyy yleismittari ja tsekkaa kennojen jännitteet.
Jos jännitteet on yli 3v kenno niin silloin ei vielä ole mitään hätää.

312
Ompussakin voit ajaa.
Ja kun olet jäsen niin ompun kuukausimaksu on vain 15€ (ei jäsenet 25€)
Ja kaavakkeen voi jättää omenaan valvojalle.

313
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 17.03.08 - klo: 21.05 »
tai sit sorvaa akselin 2.3mm
Niin mäki tein ni saa sharkin pinionit suoraan
helpompaa ku metsästää uusia pinioneita.

314
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 17.03.08 - klo: 19.24 »
Nyt tuli testattua uusi kone.
Eli DualSky 3600kv ulkopyörijä ja pinionina 16t.
Aivan mieletön hässäkkä.
Ei mitään jakoo revitellä kaasu pohjassa. Kevyttä nypyttelyä ja hissukseen kiihdyttelyä.
Pelkkää sutimista ja piruettia jos tarjoo hanaa.  :lol:
Vääntöä riittää ja huiput riittävät ompun radalla.
Tehot oli pakko ruuvata 40% ja silti meinaa lähteä lelu käsistä.  :p
Huomenna testataan 19t pinioni ja haistellaan kuinkas sillä käyttäytyy.  :huh:

315
Yhdistyksen nimissä ollaan ajopaikkaa etsimässä.
Kaupungille menee kysely.
Ja jos jostain muualtakin paikka löytyisi niin uskoisin yhdistyksen seisovan harrastajien takana tukena.

316
Peitsamo on oikeassa. Paikkoja kannattaa jo tiirailla ettei tarvii syksyllä pyöritellä rattia kädessä ja huokailla et missähän sitä ajais.

Kuten Peitsamokin totesi niin ompun ylellisyyteen tottuu.
Ja tässä talven mittaan ollaan saatu toiminta toimivaksi pienien vaikeuksien kautta.
Mutta kun nyt on jo toimiva systeemi ja tarvikkeet niin niiden viilaamiseen ja hankkimiseen ei mene enää aikaa.
Olisi helppo "muuttaa" ompusta uusiin tiloihin.

Ja uusiin tiloihin olisi mukava saada myös muita ratoja mutta se vaatii aktiivisen jäsenkunnan.
Eli myös muiden luokkien harrastajat mukaan kiikaroimaan.

Koitetaan nostaa tämä mahtava harrastus uusiin ulottuvuuksiin.  :azn:

317
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 10.03.08 - klo: 23.06 »
Pinioneita kuulemma löytyy vähän joka kolkasta.

Voipi olla et otan ja sorvaan akselin sopivaksi.
On sattumoisin jääny yksi samankokoinen akseli roikkumaan ku vectorista räjähti roottori seinille.

318
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 10.03.08 - klo: 22.34 »
Nonni miten en ite bongannut.
Kiitoksia infosta. On seki huoli sit kateissa.  :azn:

Ja tosiaan akseli oli 3,2mm eli sille akselillekkin löytyisi pinioneita iso kasa.
Tosin hammastus on eri kuin sharkissa.  :undecided:

No kuhan kone tulee kotiin niin katsotaan sorvataanko akselia vai suunnitellaanko spurrikombinaatiota.

319
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 10.03.08 - klo: 15.02 »
No paljastetaan nyt.
Dualsky xm2830ch-9 akseli on 3mm mut se ei ole este.
Eniten huolettaa kiinnitysreikien etäisyys.

320
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 10.03.08 - klo: 13.06 »
Tänään meni motti tilaukseen.
Huomiseksi ei varmaan kerkeä mut lauantaina varmaan pääsee kokeilemaan.
Nähtävästi joutuu hieman virittelemään ennen kuin saa pinionit sopimaan akseliin.

Lisää raporttia lauantain jälkeen. Jos vaikka huoleton harjaton aikakausi lähtisi tästä liikenteeseen.

321
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 10.03.08 - klo: 08.18 »
Kyllä buggyllakin jotain tekee.
Mutta monsu on vakaampi leveytensä ansiosta.

TheArska mikä kone sulla on?
Olen katellu ulkopyörijää itselleni.
Ja kartoittelen täs koneita.

322
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 29.02.08 - klo: 18.40 »
Mä peitin surutta 2 reikää männistä.
Ja nyt on 60wt edessä ja 50wt takana.
Tuntuu aika hyvältä.

323
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 28.02.08 - klo: 21.14 »
Mulla on diffit suht kireellä.
Ennen mutkaa linkkuun ja kylkimyyryllä sisään.
Kaasulla ohjaillaan ja painutaan suoralla linjalla ulos.
Me like.
Ja jos pitoa haluaa niin 5min. löysemmälle ja kumirenkaat alle niin mennään melkein turistia.

324
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 27.02.08 - klo: 20.22 »
Jos antenni katkeaa niin vaikuttaa kantavuuteen.
Ja häiriöherkkyyteen.

325
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.02.08 - klo: 15.01 »
Eli siis akku pystyy luovuttamaan 34 Ampeeria virtaa.
Ja noparin ampeerimäärällä tarkoitetaan sitä kuinka monta ampeeria sen läpi pystyy viemään.
Virran kulutuksen eli tarvittavan ampeerimäärän määrää moottori.

Ja vielä hieman tarkennettuna.
Esim. x-power 5165 harjaton moottori kuormittaa N.15A Max.
Nopari Quark 22 kestää max. 22A kuormitusta.
Ja akku kestää 34A kuormitusta.

326
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.02.08 - klo: 09.47 »
Ja vielä yksinkertaisemmin.

Jos ajatellaan että on autossa kiinni harjaton setti.
Esim Quark 22 ja jokin moottori.
Nopari kestää 22 Amppeeria.
Akkuna li-po 1700 mAh 20C (1700x20=3400 Eli 34A)
Tässä tapauksessa nopari tulee poksahtamaan paljon ennen lipoa.

Ja sharkin vakiosähköt eivät vie paljoa enempää.

327
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 25.02.08 - klo: 21.50 »
Ei ollut mielesäni nosramilta.
Nosramilta on tullossa kuulemma mutta ilman sensori.
Ja joltakin toiselta valmistajalta oli tulossa sensorillinenkin.

328
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 25.02.08 - klo: 18.00 »
Näinhän se on.
Siitä itsekkin lähtenyt liikkeelle.
Varaosia säkkikaupalla sit hieman säästeltiin ja viriosia.
Nälkä kasvaa syödessä.  :azn:

329
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 25.02.08 - klo: 13.08 »
Hieman OT taitaa olla mut laitetaa tänne..lrp:ltä 1/18 ratavekotin..näyttäs olevan rakennettu samaan kaukaloon kuin sharkitkin..tohon jos tulee kuvioituukin kumia, se vois olla parempi/kevyempi vaihtoehto 1/10 renkaiden sijaan..sharkkiin siis.
http://www.redrc.net/2008/02/lrp-s18-touring-car/

Oliko pakko!!!
Nyt joutuu varmaan tuollaisen hankkimaan ja ompun peränurkkaan sillä mennä suhailemaan.
Ja tietenkin harjatonta.  :mrgreen:

330
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 25.02.08 - klo: 08.54 »
No hiljaa hyvä tulee.
Pikkuhiljaa hankkii sitä sun tätä niin kohta huomaat et on sellanen teknovärkki et oksat pois.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 16