451
Polttisautot / Umpi- vai avovanne?
« : 20.12.03 - klo: 23.04 »
Sähkökrossilla ajaessani huomasin että noi umpi- / levy- / disc-vanteet kestää pidemmälle.
Tuli tuolloin käytettyä vanteita niin pitkälle kun vain kestivät. Pakissa oli toistakymmentä erilaista takarengasta ja vannepari maksoi 40mk.. Keittämällä rengasta ja vannetta joku 15-30 minuuttia rengas lähtee ottamalla pois. En tiedä miten kannattavaa tuo kierrätys polttiskrossarilla on, iskut on kovempia, renkaat kestää pidemmälle (vaihtoväli pidempi) ja Hoban vanteet maksaa 8e kierros.. Sähkön kanssa takarenkaat kuluivat parhaimmillaan parissa akussa "loppuun".
Mut joo, puolavanteilla oli paha tapa murtua tai lohjeta just puolista ja p*skan keräämisen suhteen eivät olleet yhtään parempia. Riippuu paljon siitä puolan rakenteesta.
BTW. jossain jenkkilehdessä näin "pro" kuskin laittaneen lexan-palat tukivarsiin (tai hubeihin) kaapimaan mudat vanteiden sisältä. Ei hassumpi idea varsinkaan märällä kelillä..
Tuli tuolloin käytettyä vanteita niin pitkälle kun vain kestivät. Pakissa oli toistakymmentä erilaista takarengasta ja vannepari maksoi 40mk.. Keittämällä rengasta ja vannetta joku 15-30 minuuttia rengas lähtee ottamalla pois. En tiedä miten kannattavaa tuo kierrätys polttiskrossarilla on, iskut on kovempia, renkaat kestää pidemmälle (vaihtoväli pidempi) ja Hoban vanteet maksaa 8e kierros.. Sähkön kanssa takarenkaat kuluivat parhaimmillaan parissa akussa "loppuun".
Mut joo, puolavanteilla oli paha tapa murtua tai lohjeta just puolista ja p*skan keräämisen suhteen eivät olleet yhtään parempia. Riippuu paljon siitä puolan rakenteesta.
BTW. jossain jenkkilehdessä näin "pro" kuskin laittaneen lexan-palat tukivarsiin (tai hubeihin) kaapimaan mudat vanteiden sisältä. Ei hassumpi idea varsinkaan märällä kelillä..