Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haze

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 ... 21
451
ajetaan 5 min finaalit!

Hyvä homma!  :smiley:

452
- Finaalit 7 min kaikilla      

Mitäs perk_lettä!? Eikös nyt ole tarkoitus 10 luokassa vetää sm-sarjan säännöillä rengas, pitoaine ja akku poikkeista lukuunottamatta. Yllä on ainakin mainittu näin ja näin on myös winter jumps säännöissä. Eikä nyt päivää aikasemmin voi yhtä-äkkiä ilmottaa, että ajetaankin 7min. Nimittäin kaikilla ei ole lipoja käytössä ja iteltä ei ainakaan taida löytyä kaapista kennoja millä pääsee 7min ja myös vehkeitten lämpö asiat on ajateltu 5min mukaan millä on menty tähänkin asti.

"Lelu" eikun mini vessoilla voi mun puolesta ajella miten pitkään haluaa, mutta 10 luokassa kyllä mennään niillä säännöillä mitkä ollaan sovittu!

453
Milloinkas nuo säännöt lyödään lukkoon? Eteenkin lipojen tarkempien sääntöjen osalta kiinnostaa kovasti!

454
Tarkoitus olisi että Nokian osakilpailu ajettaisiin keväämmällä, tuo on vasta lämmittelykisa  :wink:

Jep, siitähän olikin jo tuolla aikaisemmin. Näköjään muisti pätkii...  :p

455
Tulokset / Vs: NOKIAN KUMI RALLI 17.01-09
« : 22.12.08 - klo: 22.37 »
Olisiko tarkempaa tietoa/kuvia radasta? Onko hyppyreitä ja röykkyjä?

456
Voisiko tämä: http://rc10.fi/index.php?topic=32252.0 olla yksi osa kisa...?

457
.... vaikka aina niitä "vastarannankiiskiä" löytyy joukosta.

p.s. tuo kommentti ei ollut sinulle, haze. älä siis ota nokkiisi. yleisesti vain...

 :mrgreen:

458
Nyt jäi kisat välistä.  :embarrassed: Ebola kaatoi miehen.  :cry: Mutta eikun hyvät kisat kaikille.

459
Nyt tarvis porukan ajatuksia aikataulun suhteen. Tässä olisi yksi ehdotelma ja siinä päivä venyy yli kello kuuden. Haluaako porukka lähteä ajoissa kotiin vai ajaa mahdollisimman paljon? Eräväliä ei käytännössä voida kiristää, koska kahta luokkaa ajavia on paljon. Toisin sanoen vaihtoehdot on 3 alkueräkierrosta, 4 alkueräkierrosta tai vähemmän treeniä.

Kyllä 3 alkuerää riittää, kun nopeimmasta tuloksesta ajetaan.

460
Meniko muute iha varmasti oikeeseen luokkaan noi 1/10 kuskit?
Nyman ajoi ainaki ekassa WJ:ssä vain 2wd luokassa.
Kyllä ainakin sähköpostin mukaan Harri on ilmoittautunut M4-10 luokkaan. En tiedä sit, että onko Harrille tullu pikkuvirhe sähköpostiin  :smiley:

Missä muuten kaikki 2WD kuskit on? 4WD luokassa tällä hetkellä enemmän ilmoittautuneita kuin 2WD luokassa. Ihan usein ei näin ole.

Iha oikeessa luokassa on. Saatiin Nymanni vihdoin järkiin...  :mrgreen:

Alusta näyttää todella hyvälle. Pito voi olla hyvin lähellä ulko baanojen pitoa...  :smiley:

461
Laitoin jo Schumin nappularenkaita tilaukseen suuren määrän (kaikkia eri seoksia), jotta ne ehtii testata jalkapallokentällä ennen kisoja. Voittoa lähdetään hakemaan.

Eikös vanhalla nurmikon kyntäjällä pitäis olla jo kuviot ja seokset tiedossa?  :lol: On muuten sen verran kovan luokan kyntäjä että raahaa vielä moukareita ja keiheitä perässä!  :shocked: Se menee niin lujaa että on saanut vähän rankempia menestys painoja...   :mrgreen:

462
Päätetty juuri EFRA kokouksessa, että otsikon mukainen kilpailu pidetään Vaasassa!

Todella hienoa! Toivottavasti tämä uutinen nostaa entisestään krossi kisoissa osallistujien määrää.

463
....Voitais tehdä litti, et KAIKKI joilta löytyy kesäsarjakumit ajaa niillä. Jos ei omista niitä ajaa niillä mitä lyötyy. ...Pääasia et ajaa!!

Ketkäs nostaa kättä tähän??

Kesäkumi on kova sana, ainakin festareilla!


Edit: aina ei osaa kirjoittaa, varsinkaan h...  :mrgreen:

464
Huh huh...., ajetaan vaan aivan sama...  :mrgreen: Tuure älä huutele jos et ymmärrä mistä on kyse!

Edit: Nymannille: viime kerralla vein holeilla myös sinut foumi miehenä, ettei nyt niillä loseilla lujenpaa pääse, ne ovat vaan mukavemman tuntuset ajaa kuin holet. Niin kokeilin myös holaria ja balanssi ei ollut kohdallaan heti, joten vaihdoin losit takaisin ja joilla ajoin yhteensä 10 akkua... Sama pätee myös sinuun mitä sanoin Tuurelle.   :mrgreen: Sanotaan nyt vielä kerran että kova päisimmätkin ymmärtää mitä yritän tarkoittaa: krossin pitää olla krossia!

Edit: aina ei osaa kirjoittaa, varsinkaan h...  :mrgreen:

465
Jep jep.  :afro:

Rennot säännöt ovat vaan nyt toimineet myös toisinpäin eli karsineet kuskeja. Se on harmi kun karsi siitä kokeneemmasta päästä, jolloin kisojen taso laskee. Se on kuitenkin hyvä, että uusia tulee mukaan, mutta jos he aloittavat foumilla niin krossissa kehittyminen on aika kaukana... Minun mielestäni.

Jyväskylässä kaksi materiaali ei auttanut, foumi oli nopeampi niin matolla kuin lattialla, kuten täällä on jo todettu! Väitit toisin. Muuten kyllä erittäin hyvä että vedetään multi surface baanoilla!

Speedot ja ärrimurrimurot voit jättää omaan komeroon. Sillä itsellä niitä ei löydy päästä, mahasta, nenästä eikä mistään muista epämääräisistä paikoista. Sinua vaan pitää hieman provosoida, että saa miehestä irti... On muistaakseni joskus ennenkin väännetty että vedetäänkö kumilla.... Niin ja en olisi paljoa rennommin voinut Jyväskylän kisaa vetää, sillä lauantai iltana krapulassa kaivoin savisen autoa muistuttavan mötikän kaapista ja väsäsin siihen kädet täristen sähköjä kiinni. Sekä itse kisahan oli hyvin onnistunut kaikin puolin ja hauskaa oli...  :smiley: Ainiin mun olisi varmaan pitänyt tulla pienessä pörössä kisoihin niin ei olisi ollut mielikuva speedoa pään yllä...  :mrgreen:

Kummelia lainaten: "pidä tunkkisi..."  :lol: Ootkos menossa tänää giglinii? Käydää nykäsee parit kossu patterit kahdella jäällä ja sit tamppaa...  :p

466
Ei varmasti nelkussa olekaan suurin ongelma tuo kuluminen,ja jos kuluu pahasti, balanssi säilyy kuitenkin paremmin.
2WD:ssä tosiaan muuttuu balassi pirusti takarenkaiden kulumisen myötä. Eri rengassääntö nelkuille/tuuppareille?

Olen kyllä myös tuupparilla ajanut ja tiedän kuinka muuttuu. Edelleen on pitoainetta, jonka määrällä voi muuttaa balanssia kumpaan suuntaan tahansa tai säätämällä autoo... Ratkaisut voi hakea muualtakin kuin renkaista auton balanssiin saamiseksi ja se on kaikille sama jos säännöt määrää jotain rengasta käytettäväksi.

467
...omia kokemuksia kumista. Toimii 2-akkua ei enempää. Itse ajoin kaks alkuerää "oikeesti", kolmannessa pöyrät oli jo surkeet. Sitten neljänteen uudet et sais ajettuu ne sisään ( joka ON tarpeen ) finaalia varten. Finaaleissa toimivat sit ekassa ja tokassa. Kolmas veto olikin jo selkeesti huonompi. Renkaissahan pitokasvoi siis liiaksi ja ajosta tuli kulmikasta ja muljuvaa. Auto siis 2wd ja täysin kesäsäädöissä.

Ajoin koko päivän (10 akkua) samoilla kumi renkailla ja ne parani vaan loppua kohden! Viimesessä finaalissa selkeesti oma nopein kierros ja renkaat on hyvässä iskussa seuraavia kisoja varten. Eli se on ihan p@ska puhetta, että kumi renkaat toimii vaan pari akkua. Pidon kasvaessa jäykennetään hieman alustaa. Ei ole renkaiaden vika jos ei jaksa tehdä autolle mitään ja se ei enää toimi olosuhteiden muuttuessa! Sekä olihan meillä pito ainetta käytössä niin myös sen määrää voi säännöstellä. Kuka pakottaa ajaa kesä säädöillä?

Englannissa on hyvät väännöt talvisin krossissa, eikä niillä ole ongelmaa kumi pyörien suhteen. Miksi täällä Suomessa pitää väkisin siitä muodostaa ongelma. Onko järkevää pitää kiinni Jyväskylän poikien kertsi tavasta ajaa vapaalla renkaalla ->toisin sanoen foumilla rata tyylisesti. Tämä tapa ei vie luokkaa eteenpäin ja jos olen oikein ymmärtänyt niin olisi kova yritys viedä luokkaa eteenpäin ja se olisi myös välttämätöntä, jotta saataisiin lisää osallistujia ja tasoa nostettua.

Kommenttini ei ole kenellekkään henkilökohtaista kuittailua ja toivottavasti kukaan ei ole niitä niin tulkinnut! Ennen sarjaa yritin vaikuttaa sääntöihin, mutta vanhat kaavat vei voiton. Tämän takia olen täällä nostanut näin räikeästi ja "yleisesti" esille nämä asiat. Se miksi en nostanut asiaa esille ennen Jyväskylän kisaa niin syynä oli ettei ollut edes tarkoitus ajaa sarjaa nykyisten sääntöjen takia. No kuitenkin teki mieli tulla mukaan vanhojen ja uusien jäärien kanssa ja nyt sitä ollaan täällä yrittämässä kehittää winter jumps sarjaa tulevaisuuden kannalta. No sekin tuntuu täysin turhalta kun kuitataan asiat ärrimurri muroilla ja suolletaan omia selityksiä, eikä viitsitä miettiä asiaa tarkemmin tai edes myöntää olevan ehkä parempia ratkaisuja. (jolle edellinen virke oli niin kyllä tietää sen... :mrgreen:)

Edit: kielioppia...

468
Siihen nähden, että auton säädöt solukumeille tuli ravistettua hihasta erätauon aikana, ja että moiset renkaat olivat ensimmäistä kertaa Durgassa kiinni kyseisessä finaalissa, oli kierrosaikaparannus melko järkyttävä. Todettua tuli siis ainakin se että solukumit OVAT nopeammat, oli sitten matto- tai betonipinta.

Arvattavissa on, että jos solukumit jatkossakin sallitaan, niin "kauden" lopussa ne löytyvät luonnollisesti vähintään jokaisesta nelkkukrossista.

Jyväskylässä oli jopa yksi ja puoli mutkaa matosta ja silti ero oli iso! Kuinka on sitten muissa kisoissa joissa mattoa on valtaosa...  :undecided:

Foumit ei löydy ainakaan minun autosta!

469
Matti ethän suutu ethän...  :mrgreen: Hyvää työtä teet krossin eteen! On se vaan niin p€rkeleen vaikeeta saaha tuon miehen mielipiteisiin vaikutettua.  :huh:

470
Mielenkiintoista...:) Vaasassa Jami ajaa kumeilla ja tulee ajamaan kärkivauhtia...

Onko isä "valistanut" poikaa...  :mrgreen: Onko schumi yellow spinnit jo tilattu...? Toivottavasti muutkin pojat heräilee osallistumisen ja vauhdin suhteen niin saadaan hyvät väännöt taas aikaseksi.  :wink:

471
Heh heh...  :mrgreen: Söin aamupalaks Ritan ravintolasta kebab pannua ja ihan hyvä mieli tuli kun sai mahan täytee.  :p

Vai olisi pitänyt tehdä kotitöitä. Itse olen vuosi sitten tehnyt ne "kotityöt"  kumi autolle tuolle radalle. Jami ajoi hienosti ja ansaitsi voiton!

Sanoit että tasavertaisia no: esim. Hovi testasi viimesessä finaalissa foumia ja paransi läppiä 0,4-0,6s! Nyt Matti silmä käteen, jos katsoit solu auton menoa verrattuna kumi autoihin niin olihan siinä käyttäytymisellä eroa kuin yöllä ja päivällä. Vertasit myös viime vuoteen, silloin jokaisessa kisassa foumilla oli selkeästi nopeampi läppi.

Eikä nyt ollut kyse siitä, että kuka voitti ja kellä ei vauhti riittänyt johonkin sijaan vaan siitä että on kyse krossista eikä rata-autoilusta. Rataa voi ajaa turisteilla ja mattiksilla jos haluaa.

Minkä takia pitäisi radan tekiöiden vastuulle jättää se että voi kilpailla tasaväkisesti, haloo? Eikö sitä varten ole säännöt? Jos ajetaan krossia niin rata on mikä se on ja kalusto krossin mukaista.

Viimesen SM-kisan jälkeen oli paljon puhetta winter jumpseista ja uudet ihmiset oli kiinnostunut osallistumaan jopa polttispuolelta. Kommentteja oli että: "kiinnostaa, mut miks h€lvetissä foumit ja pitoaineet on sallittuja, ei se oo mitään krossia..." Eipä heistä ole montaa näkynyt... Ja oli myös ehdotettu/pyydetty, että ajettaisiin kumirenkailla ihan oikeeta krossia.. No mites kävi sääntöjen ja osallistuja määrän...  :embarrassed:

Kustannusten osalta foumeja käyttävät taas joutuu enemmän panostamaan auton kuluviin osiin. Eikä foumit niin pitkäikäisiä ole, koska ne repeilee herkästi ja jos haluaa saada auton toimimaan hyvin niin tarvitsee renkaita sorvata pienemmiksi. Niin ja onhan se ulkokisoissa ihan sama että renkailla ajaa x määrä nopeita läppejä. Kuuluu lajin luenteeseen.

472
Pointti koskee pääsääntöisesti renkaita... Radoissa on enemmän tai vähemmän mattoa kun sisällä ajetaan, mikä ei ole ongelma. Tarkoitukseni ei ollut saada ratoihin muutosta, mutta hyvähän se että niistäkin heräsi keskustelua ja uusia ideoita. Se muovimatto voisikin olla erittäin pätevä alusta ja jotain "käpyjä" voisi laittaa mattojen alle röykkyjä muodostamaan..

Lippulaivan radalla lattian ja maton pitoeroa hieman ainakin tasottaisi se että ei ajettaisi foumeilla niin ei muodustuisi niin jäätävää pitoa matolla.


Foumilla ajettaessa on muitakin huonoja puolia kuin kiskopito, jotka ei sovi krossiin:

*alustat on jäykkiä-> autot ei elä niin kuin krossissa
*auto on liian vakaa-> krossissa kuuluu olla hieman muljuamista ja lipsumista
*liipasin pohjassa mutkasta ulos-> krossissa kuuluu lähtee pehmeellä sormella kun ei ole kisko pitoa
*ilma kontrolli puuttuu-> mikä on krossin suola
*ajotyyli täysin erilainen
*kuluttaa voiman siirron tuplasti nopeammin

Rautalangasta väännettynä foumit ei kuulu krossiin ja ne ovat p€rseestä!

473
Tulevia ratoja kun katsoo niin väkisinkin pistää silmään maton paljous. Radoissa ei ole vikaa, ovat hienoja! Se mikä mietityttää on foumin ja kumipyörän toimivuus noilla radoilla... nopeusero alkaa olla jo 1-2s foumin eduksi, kun mattoa on noin paljon. Tahtoo mennä hauskuus kisaamisesta tällä tapaa. Ja eikös kuitenkin ole krossista kyse, eikä rata-ajamisesta. Voisi olla hyvä hieman tarkentaa rengas sääntöä? Suurin osa kuitenkin haluaa ajaa krossia ja sen mukaisilla vehkeillä!

Tiedän, että sarja on jo alkanut ja huono enää muuttaa, mutta olisi voinut olla hyvä jo alussa kuunnella enemmistöä....  :undecided: Nelkussa oli jo nyt turhan vähän kuskeja ja niiden ei varmaan haluta vähenevän.

Kuulin perustelun vapaan renkaan päätökselle, että pääseväthän kaikki mukaan kun saa ajaa foumeillakin. Tuota... harvalla alottelijalla löytyy foumeja krossareihin ellei ole varta vastan hommannut niitä näitä kisoja varten. Joka ikisellä krossi kuskilla löytyy jotkut kumi renkaat hyllystä, niin yllä mainittu ei ole mikään pätevä peruste. Toinen perustelu oli, että kaikki saa ajaa sillä millä haluaa. No nyt kuitenkin ajetaan kilpaa ja normaalisti silloin laitetaan nopeinta alle. Se nopein vaihtoehto vaan sattuu olemaan lajin luonteen vastainen ja suurimman osan vastustama.

Ja onko krossi sitä että käytetään touringin s@@tanan jäykkiä jousia ja 2mm vakaajia sekä että ajetaan kisko pidolla.

Pysyn jyrkästi kumin kannalla niinkuin tein selväksi jo kauden alussa päättäjille! Pitoaineet voi pitää sallittuna, koska se helpottaa auton balanssiin saamista, varsinkin takavedossa. Eikä pitoaine lisää oleellisesti pitoa, ettei synny kisko efektiä...

474
Vapaa keskustelu / Vs: Playstation 3
« : 28.10.08 - klo: 13.13 »
Pelaakos kukaan Far Cry 2:sta? Jos pelaa niin SP vai MP? Ja onkos tullut kenttiä väännettyä?

475
Ohessa vielä pari kuvaa tältä päivältä.





Ei näytä yhtään hullummalta tuo Lippulaivan rata!  :mrgreen:

476
Hienot oli kisat ja rento tunnelma. Seuraavaan kisaan enemmän nelkku kuskeja! Onneks olkoo Jamille voitosta ja hienosta ajosta!

PS. kumi päällä on varma polkee...  :mrgreen:

477
Krossit
5,0 + Lipot tai vapaa + 5-kennoa

Tuollaista nyt ei ainakaan! Maailmalla pääsääntöisesti ajetaan kuudella kennolla! Ja ylipäänsä krossissa ei tarvitse kone rajotuksia, koska suurista tehoista ei saa mitään etua, päinvastoin on omaa tyhmyyttä jos käyttää liian kovia tehoja ja siinähän tekee vaan itselle hallaa!

478
Mutta haze, säännöissäkin lukee että a-fin 6parasta palkitaan ja nyt on 6kuskia 4wd, eli aamuisesta voinnistasi huolimatta saat palkinnon :) Ei vaan pitäähän 4wd-kuskeja enemmän saada kisaan!

 :mrgreen:

Mutta eihän se aamuinen pelikunto tulokseen vaikuta...  :shocked: Ei ainakaan viime jumpseissa...

479
Lisää nelkku kuskeja!! Jos pojilla löytyy nelkut nurkista niin mukaan vaan!

PS. Jussi, Make, Nylander, Mairue, Salmelat, Heuli, Risto, Arto, Jose, Ari, Penttinen, Mustonen, Miro ja jne... eikun mukaan!  :wink:

480
Muistakaa kääntää kelloja, ettei tule nukuttua pommiin!  :afro:

Yks tunti lisää aikaa selvitä kisapaikalle...  :mrgreen:

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19 ... 21