Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Yippo

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21
541
Tulokset / Saako ProStock kannatusta?
« : 20.01.03 - klo: 17.51 »
Aattelin odottaa että joku muu antaa ensin vähän kommenttia niin sitten itekkin vois :-) Kisa oli hyvin pitkälle sitä mitä odotin sen perusteella mitä kerholla on nähty eli älyttömän tiukkaa. Oma kisa kaatui kirjaimellisesti liikaan yrittämiseen. Uskaltanen luvata että Oulussa ajetaan 2.3. ProStock-kisa ja meidän vastaavassa kerhokisa sarjassa on tänä talvena ajanut 14 kuskia että siitä lähdetään. Sitä pohdimme että tarvitseeko ProStockiin olla lisenssiä?

542
Tulokset / Rataprofiili
« : 16.01.03 - klo: 15.53 »
Kyllähän ne tehtävänsä teki, se on sanottava. Ollaan taas tämän aiheen kimpussa että mikä ajaa asiansa ja mikä on näyttävää. Ainakin meidän kerholla keskusteltu aihe... Ja oli teippauksetkin tehty hyvin. Tietääkseni ei matot ainakaan liikkunu yhtään kahden päivän aikana eikä aikataulut venyny radan korjauksen takia.

543
Tulokset / Rataprofiili
« : 16.01.03 - klo: 15.36 »
Mun mielestä olis hienoja semmoset kanttarit joista pystyy ajaan noin puolen auton verran yli ilman haittaa, mutta sitten siinä olis hieman rankaisevampi "este" jos oikoo enemmän...

544
Tulokset / Rataprofiili
« : 16.01.03 - klo: 14.57 »
Itse asiassa en ite edes kattonu lähempää niitä kanttareita, joku vaan sano ettei niitä ole viistetty :-) Mutta aika rajun tuntuiset oli... Meillä oli viime keväänä eräillä messuilla pahvista tehdyt vissiinkin epoksilla päällystetyt kanttarit jotka oli todella loivat, hieman liiankin loivat, mutta niitten yli pystyi ajamaan todella tyylikkään näköisesti eikä auto edes hypännyt. Ne oli ilmeisesti työläät tehdä, mutta hienon näköiset ja mukavat ajaa. Tässä pari mallikuvaa radalta:
http://www.geocities.com/oulurcracing/aORCRInfoACC20022492.html
http://www.geocities.com/oulurcracing/aORCRInfoACC20022478.html

545
Tulokset / Rataprofiili
« : 16.01.03 - klo: 14.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
No ei siellä kyllä useita senttejä rakoa ollu missään! Tosissaan kun saatiin matot vasta viikkoa ennen kisaa, ei keritty tuota teippaamista tarpeeksi testaamaan. Jatkossa uskoisin, että (kisoissa) teippaamme kaikki saumat kakspuolisella alta päin. Nuo maton päälle tulevat teipit on aina ongelma. Varsinkin kun tehdään kaksi metriä leveästä matosta 2,5 - 3m leveää rataa.

Ihan kuriositeettina voisi mainita, että kisaradan teippibudjetti oli reilu 200 euroa ja radan rakentamiseen aikaa kului 4 hengeltä n. 4,5h, joten ihan joka kerhoon ei tommosta pysty kyllä rakentamaan.


No ehkä hiukka liiottelin, mutta ainakin parissa paikassa oli rako joka välillä vähän tökki, etenkin vasemmassa alanurkassa, siitä joku muukin oli samaa mieltä että maton sauma siellä aiheutti kaatumista. Oulussahan on rataa tehty tuolla tyylillä jo pitkälle toista vuotta joten on tuohon törmätty. Aikamoinen budjetti on kyllä ollut. Oikaisuesteistä muuten sen verran että ne oli aika hyvät, vielä kun panostaa sen verran että viistoaa vähän reunoja niin niistä voi ajaa tyylillä yli ilman että auto hyppää pahasti.

546
Tulokset / Rataprofiili
« : 16.01.03 - klo: 13.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

Kuusankoskella mattojen teippaukset olivat mallikaat, ainakin viimevuonna DHI radalla(sama muoto muuten) teipit heittivät autoja katsomoon ilman, että kuski kerkesi mitenkään estää tätä.


Idea teipata matot altapäin on hyvä kyllä, mutta Kuusankoskella oli paikoin mattojen välissä rakoa useita senttejä mikä tahtoi aiheuttaa kaatumista kun siihen sopivasti osui. Mutta toisaalta ne paikat eivät yleensä olleet ajolinjalla joten kuskin vika jos niihin osui...

547
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Tänään päästiin ajamaan ensimmäistä kertaa uusilla matoilla: pito tulee olemaan kisassa todennäköisesti Kuusankosken luokkaa eli ei tarvitse sladitella  :mrgreen:


Onks ne matot samaa tavaraa kun Kuusankoskella... No nyt kun on kaks päivää säätöjä hierottu niin on huomattavasti paremmat lähtökohdat... :-)

548
Tulokset / Re: + ja -
« : 13.01.03 - klo: 01.48 »
Lainaus käyttäjältä: "APK"
Ps. Parkanossa on virkaintosia poliiseja vielä klo 23 nurkilla.... Ilman tervehtimistä selvittiin kuitenkin  8)


Niin kotonahan oltiin noin klo 1.10 maantantain puolella ja liikkeele oli lähdetty perjantaina noin klo 15... Ei nää kisareissut pitkiä ole...

549
Tulokset / TULOKSET- FTT 1 Kuusankoski
« : 13.01.03 - klo: 01.46 »
Jees, kisat oli mainiot, rataprofiili erinomainen, pito liian hyvä ja tunnelma varsinkin sunnuntaina aivan mahtava...

Henk koht kisat meni hieman huonomman puoleisesti mikä johtui kyllä suurimmaksi osaksi omista virheitä ja liiasta yrittämisesti. Lauantaina meni b-finaalipaikka liikaan yrittämiseen ja sitten vielä varmalta näyttänyt c-finaalin voitto huolimattomuuteen... Sunnuntaina jäi pro-stockin tulos hiukan heikoksi liian yrittämisen vuoksi, vaikka nopeutta kyllä oli vaikka muille jakaa...

Ite kuuluin niihin jotka ajoivat ProStockissa paremman tuloksen kuin TS-10:ssä, mutta otettakoon huomioon että lauantaina ajoin 22-renkailla eikä kaatumisen kanssa ollut juuri ongelmia, sunnuntaina oli pakko laittaa alle 27:t ja ensimmäitä finaalia en pystynyt kunnolla ajamaan kun auto ei pysynyt pyörillään liian pidon takia... Eli pidon lisäys sunnuntaina oli huima, josta varmaan johtuvat kovat tulokset ProStockissa vs. TS-10. Mainittakoon että alkuerien jälkeen 2 ruudun ja 5 ruudun erä oli 95 sadasosasekuntia ja paalukin oli kakkoselta karussa vain noin pari sekuntia ja 5:n  ja 6:n ero oli sekuntin luokkaa. 5 ruutuun oikeuttanut tulos oli vielä toisen eräkierroksen jälkeen paalutulos, mutta ei enään kolmannen jälkeen... Ikävä kyllä...

Vähän jäi hampaankoloon mutta tiedänpähän nyt ainakin itse että potentiaalia on kunhan vain kuskin kädet lakkaavat tärisemästä...

550
Sähköautot / Quadra chargerista on potku loppu...
« : 08.01.03 - klo: 18.20 »
www.partco.com kannattaa varmaan kattoa ja jos niiltä ei löydy niin tilaavat Farnellilta mikä tulee jo hieman kalliimmaksi mutta aika varmasti löytyy...

551
Vapaa keskustelu / mitä sait lahjaksi?
« : 06.01.03 - klo: 16.13 »
-kalsareita
-Ruutulippu-kirja(taas oli pienoisautoilu unohdettu täysin)
-lakanoita
-arpoja(eikä yhtään voittoa)
-vohvelirauta
-tehosekoitin(vaikka on jo kaksi)
-vedenkeitin(siis mitä tolla tekee kun on hella ja kahvinkeitin)
-mikroaaltouuni(tuli vähän jälkikäteen)
-eurokolikkokeräilykansio, joka sisälsi joitakin kolikoita
-seinäkalenteri (luontosemmoinen, ei ihmisiä kuvissa :-)
Makeaa ei tainnut tulla mitä ihmeteltiin suuresti...

552
Lainaus käyttäjältä: "mesi"
miks tos irtokennuakku kuvassa on kaks johtoa jotka yhdistää noi puoliskot :?:


Tossa kuvassa on kyllä vaan yks johto. Se "toinen" on varjo. Kahta johtoa voi toki käyttää -> muutama gramma enemmän painoa, mutta pienempi vastus...

553
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 29.12.02 - klo: 19.04 »
Kerotaanpa nyt taas vähän tuosta kisasta taas ja samalla siitä miten vietetään lepposasti syntymäpäivä.... :-) Eli herätään klo 11 ja laitetaan akkua latautumaan. Vähän ennen yhtä lähdetään ajelemaan kerholle... Rataprofiili oli identtinen kahdenviikon takaiseen virikisaan. Nyt ajettiin 17t-koneella alle silloisen paalupaikkatuloksen (muistaakseni 2 sekuntia) nopeimman kierroksen ollessa sama silloiseen. Finaaleissa ajettiin 4 sekuntia kovempi tulos kuin parhaassa virifinaalissa. Kisa oli aarettömän tiukkaa, parhaat kierrosajat 4 parhaan kesken, muutaman kymmenyksen sisällä... Finaaleissa pysyttiin pääasiassa samalla kierroksella 4 kärjessä. Ja siitä päivän viettämisestä. Viimeset akut ajettiin about puol tuntia yli puolen yön ja kotiin lähdettiin 1.30... :-)

554
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 27.12.02 - klo: 23.48 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Bravo Yippo! Mucho bueno!
Tarvii näköjään ruveta virittelemään piuhoja ja kopioimaan sitä videota, jonka olen luvannut tulevaksi tossa ihan vähän aikaa sitten...

Älkääs nyt ottako sitä ProStockia niin viimosen päälle vakavasti ja jakako vielä palkintoja, kun ei se ole vielä alkanutkaan. Jos ja kun siihen tulee paljon osanottajia, joista mahdollisimman suuri osa on ihan ekakertalasia, silloin voittaja on selvä: voittajia olemme me kaikki, ja koko lajimme!


Meinasinkin just kysyä videon kohtaloa. Huomenna testataan. On kerholla 17t kisa... Täytyy vähän testiä moottorisetuppeja... :-)

555
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 27.12.02 - klo: 22.44 »
Nyt kun on lomalta välaikaisesti kotiudittu voin kertoa että olen tulossa Kuusankoskelle ja aion ajaa ProStockin...

Rataa ihmettelisin ja kummastelisin sen verran että jos rata on samanlainen lentokenttä kuin silloin kun Kuusankoskella olen ajanut (sillon kisat oli ekat siellä) niin ProSockissa pärjätäkseen täytyy ajaa välityksellä mikä menee alle 5:n ja tarkoittaa sitä että kone sorvataan ja hiilet vaihdetaan joka erään. Voisin esittää toiveen että lauantain ja sunnuntain välillä rataa muutetaan hieman mutkaisemmaksi ja hitaammaksi... Säästyisi koneita ja hiiliä...

556
Sähköautot / Asso tc3 off-road?!
« : 20.12.02 - klo: 12.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
DJ1978!?!  :shock:

...onko se...

...ei kai...

...vai onko sittenkin???


Osotteessa lukee DJ1987... Seiska ja kasi eri päin...

557
Tulokset / Uuden juniorisukupolven esiinmarssi
« : 17.12.02 - klo: 22.51 »
Mulle tuli paperit viimeviikolla muistaakseni ja olen sen maksanut eli parin viikon päästä pitäis olla valmista... Eli nippa nappa kerkiäisin Kuusankoskelle minne en taida päästä koulu ynnämuiden kiireiden takia.

BTW: Lisenssin hinta on pompsahtanut 24euroon...

558
Tulokset / Re: Numeroista vielä
« : 13.12.02 - klo: 22.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Yippo: Eikö nuo koko sivun täyttävät kissan kokoiset numerot riitä? Meinaan vaan että katolle tuskin tarvii enää mitään helikopterin hätälasku merkkiä maalata?? Ja siksi toisekseen, eikö tuon numero asian olisi voinut ratkaista toisinkin..... eli pienemmät = sirommat numerot ja ratatuomareille isommat kiikarit silmille 8) . Sorry, jos joku (Tumppi) vetää herneet tästä, mutta tämä on vaan minun mielipide asiasta. Aina jonkun pitää rutista joka asiasta joten tästä tämä nyt alkoi.... :shock:


Mulla on se numero ollu katolla muun syyn takia kuin jonkun sijoituksen... Tuskin enään maalaan koska se olisi semmoinen numero kuitenkin jolla jokin muu ajaa kilpaa ja se saatetaan katsoa harhautusyritykseksi kun autossa on 2 eri numeroa...

559
Tein tänään tarrapaperille kokeiluja. Numeron koko oli 57mm ja se juuri mahtui V2 korin kylkeen pienellä valkoisella taustalla ilman että meni ikkunan päälle.

Tumppi: Et vielä vastannut esittämääni kysymykseen että saako edelleen maalata esim auton katolle jonkin muun numeron kuin oman kilpailijanumeron, vai katsotaanko se häiritseväksi tuomareiden kannalta?

560
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Yippo, sul kun se nro 13 katossa riittävän isolla, niin takalasiin vois sit lätkästä nimen goottilaisilla kirjaimilla :mrgreen:


Ei mulla oo hetkeen ollu tota 13:sta vaan 42... Nyt pitää maalata joku hemmetin kutonen...

Mitenkäs muuten on saako edelleenkin maalata jonkun muun numeron katolla vai katsotaanko se hämääväksi?

561
Keulaan ei siis numeroa tarvita. Kuinka tarkkoja ollaan numeron ja takalasiin tulevan nimen fontin suhteen eli millaisia kirjaimia ja numeroita saa käyttää/maalata?

562
Tulokset / Korin korkeus
« : 12.12.02 - klo: 01.20 »
Mutta sehän ei nyt mene kuitenkaan noin vaan korin korkeus sähköluokissa mitataan kuten ennenkin. Ei pidä olla hätänen korien leikkomisessa. Sitäpaitti muutenkin pitäis maalata uudet korit kun pitää numerot saada kylkiin ja takalasiin nimi ja numero...

563
Sähköautot / "Power Puch-Up" konkka?
« : 11.12.02 - klo: 13.53 »
Siihen dragster-projektiin et tuota tarvitse, koska sillähän ajetaan aina talla pohjassa :-)

Konkan idea on se että kun digitaalinen nopari antaa moottorille vajaalla kaasulla virtaa niin se ottaa virtaa akulta "pätkien" on ja off moodin välillä taajuudella x pitäen on-tilaa päällä y millisek. ja ja offia päällä z ms... Ja tuo konkka varastoi sitä akun energiaa eli tasoittaa sitä on ja off tilan välistä porrasta... Jesse osaa selittää paremmin... Mitä isompi konkka sen parempi mutta sen täytyy olla riittävän nopea. Olen kuullut että kun ostaa 105Celsius konkan niin sen pitäis toimia, mutta elä luota tuohon... Muistaakseni GM noparit käyttää 470mikrofaradia ja novakit 670... LRP:n iso konkka on kai jotain 6000mikroa.

564
Sähköautot / Kysymys "Moottori Guruille"
« : 02.12.02 - klo: 21.35 »
Luulisin että niin jäykät jouset kun löydät ja mahdollisimman suuret hiilet mahdollisimman suurella hopeapitoisuudella...

565
Sähköautot / Re: lämpeneminen
« : 02.12.02 - klo: 17.30 »
Lainaus käyttäjältä: "m.e."
testaapa yipposamalla akulla latauksia niin, että ensimmäisellä kerralla lataan akun ilman jäähdytystä ja lopetat esim. 50 mV jännitepudotuksesta. otat jännitteen ja lämpötilan ylös, purat ja säilöt akun samalla tavalla kuin aiemminkin. seuraavalla kerralla teet samanlaisen latauksen tuulettimen kanssa ja ota arvot muistiin. eli vaikuttaako akun lämpötila akun maksimi latausjännitteeseen?


No nyt muistan kirjoittaa. Tämmöisen johtopäätöksen tein vaikka tulokset ovatkin vain muutamasta akusta mutta trendi näytti siltä että mAh meni akkuihin vähemmän, piikkausjännite laski ja lämpötila oli korkeampi. Eli juurikin sitä mitä saattoi ennustaa. Poikkeuksia toki oli mutta...

566
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 29.11.02 - klo: 19.06 »
Mää latasin omia ekoja samanlaisia Panoja ensin Novakin  Rhinolla ja kerran latauksen jälkeen akun lämpötila oli yli 70C, mittari ei näytä enempää... Sitten hommasin paremman laturin.

Kokeile niitä napoja lampusta, syttyykö vaiko ei. Kahden väliltä syttyy "pitkät" ja toisten väliltä "lyhyet". Pitkäs vie vissiin vähän enemmän virtaa... Molemman rinnan niin menee vielä enemmän virtaa... Lamppu tosiaan lämpenee... Sillä voi polttaa mattoa tai lattiaa tai sulattaa muovia. Tai käyttää saunan kiukaana. En suosittele koskemaan..

567
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 29.11.02 - klo: 14.42 »
RCHullu: Mitkä panasonicit? UMH, SMH vai niitä turkooseja ekoja 3000 akkuja. Ite en missää tapauksessa lataisi tuolla laturilla noita akkuja, kun siinä ei ole lämpökatkaisua ja peak-arvokin on varmaan vähän liian korkea. Eli on enemmän tai vähemmän todennäköistä että käryytätä akkusi jossain vaiheessa...

568
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 28.11.02 - klo: 22.06 »
Mikä laturi ja mitkä akut? Ja lamppupurkuun on kohtuu yksinkertainen ja halpa rakentaa joka katkaisusysteemi ettei vahingossakaan tule purettua akkuja liikaa....

569
Sähköautot / Re: lämpeneminen
« : 27.11.02 - klo: 16.01 »
Lainaus käyttäjältä: "m.e."
testaapa yippo samalla akulla latauksia niin, että ensimmäisellä kerralla lataan akun ilman jäähdytystä ja lopetat esim. 50 mV jännitepudotuksesta. otat jännitteen ja lämpötilan ylös, purat ja säilöt akun samalla tavalla kuin aiemminkin. seuraavalla kerralla teet samanlaisen latauksen tuulettimen kanssa ja ota arvot muistiin. eli vaikuttaako akun lämpötila akun maksimi latausjännitteeseen?


Eli lataan tällä viikolla treeneissä ilman tuuletinta koska olen viimeisen puoli vuotta kirjannut katkaisujännitteet, lämmöt ja kapasiteetit ylös jos laturi antaa ne kaikki...  Kerron tuloksia sunnuntaina jos muista latailla ilman tuuletinta... :-)

570
Niin siitä lataamisesta vielä. Kyllähän se lämpeneminen ja jännite on varmaan kytköksissä mutta se riippuu ihan olosuhteista ja laturista että ylilataantuuko akku. Ja käyttäjästäkin. Ite tein esim sen virheen viime keväänä mattoSMien yhteydessä ajetussa touring-kisassa että siellä hallissahan ei ollut mitenkään lämmin eli ilman lämpötila oli about 10C. Kun latasin silloin pelkästään lämpökatakaisulla ja kaikkiin akkuihin meni aina 4000mAh, vaikka normaalisti meni noin 3400. Sitten kuin siirryin peak katkaisuun se kyllä katkaisi kohtuu normaaleissa arvoissa. Tavallaanhan se tuuletin vain avittaa lämmön siirtymistä ladattavasta akusta jolloin peak jännite tulee vastaan alemmalla lämpötilalla, jos lataat pelkästään lämmöllä niin silloin saat tuulettimen päällä menemään akkuun enemmän virtaa, mutta se tulee todennäköisesti enimmäkseen ulos lämpönä latausvaiheessa eli siitä ei ole ajossa hyötyä. On varmaan myös tilanteita että jos lataat peak&lämpö-katkaisulla että hieman lataat yli mutta tuskin kuitenkaan paljon.

Ei kovin selkeää tekstiä mutta toivottavasti joku pointti löytyy tuosta tekstistä...

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21