Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vato

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21
541
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 15.37 »
Jos sama jamppa ajaa yhtä lujaa VTR:llä kuin stanulla, niin stanun säädöt tai sillä ajaminen on todella hukassa.

En ole ruikuttanut säännöistä, olen vaan tuonut julki oman mielipiteeni siitä, ettei maavaran muuttaminen olisi pois kuskeilta eikä luokalta, uskokoon ken haluaa.

Totuus edelleen on se, että VTR-autoja on kisoissa hyvällä tuurilla kourallinen. Syyt usean kuljettajan poisjääntiin on todettu aiemmin useaan otteeseen.

En puolustele/dissaa kumpaakaan, mutta jos asioita ei ole valmis katsomaan laajemmasta näkökulmasta, lopputulos ei voi olla kovin hyvä.

Toivon kaikkea hyvää VTR-luokalle ja sen suosiolle myös jatkossa.

Eli se on mahdollista siis.Kiitos myöntämisestä.

En tiedä millaisia eroja keskiverto stanu kuski vs keskiverto vtr kulkee samalla radalla,paljoko niillä on vauhtieroa.Mutta mahdollista on että stanu saa nokkiin.

Mutta sen tiedän että osaava kuski ajaa hitaammalla autolla nopeammin 5min setin kuin kädetön.

On onhan se silloin "pielessä" säännöt jos syy ajamattomuuteen on maavarasääntö?

Mikä sun mielestä olisi hyvät säännöt?Kerro nyt laajemmalla näkökulmalla?En auo päätäni vaan haluan oikeasti kuulla mikä sun mielestä on pielessä?

Sehän nyt ei ole kovin laajakatseista jos tuomitsee luokan sen mukaan kun ei saa Torppaan 6mm maavaraa...Jos se siitä on kiinni niin ihan sama mulle jos ei muuten mukamis saa sitä pysymään pyörillään.

Ja jos joskus peitsamo ollaan samoissa kahinoissa niin tuu puheille,tarjoon kahvit osoittaakseni etten "veren maku suussa" kirjoittele :lol:

542
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 15.29 »
Syksyllä torpassa moni VTR kuski oli aloitteleva kuski joka kävi silloin tällöin ajamassa sekä todella moni autoista oli joko vanhempia malleja tai muuten vaan ei niin pro malleja. Tähän kun yhdistää tappopidon ei saada semmosia olosuhteita missä olisi hauska yrittää oppia asioita kun auto on katollaan kokoajan. Joten en ihmettele ollenkaan että autot jäivät kaappiin pölyttymään tai sarja muuttui stanuksi.



Ei täälläkään ajeta kuin kerran viikossa,uudemmalla ja vanhemmalla kalustolla.Vai yrititkö sanoa että jos ei ole uusinta uutta,ei voi pärjätä?
MÄ en edelleenkään usko etteikö autolle olisi voinut tehdä jotain mikä kumoaa tuota tappopitoa.
Ja suurin syy siihen että auto ei pysy pyörillään on ohjaimessa ja sitä pitävä kuski.

543
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 14.46 »
Ai että jokin pielessä jos pystyy vastaamaan VTR:llä stanulle?Mun mielestä toisinpäin.Vai oonko ymmärtänyt väärin että stanuilla ajettais lujempaa kuin vtr:llä?

Kysymys ei hyvä peitsamo ollutkaan nopeudesta,vaan siitä että saa autonsa säädettyä oleviin olosuhteisiin.

Hyvän kuskin merkki on se että kun ajaa pari settiä,tietää mitä pitää muuttaa että ajo tasaantuu.
Hyvä kuski ajaa autolla kuin autolla niin lujaa kuin sillä pääsee,radalla kuin radalla.Eikä ruikuta säännöistä ja siitä että ne estävät kehittymästä.
Hyvä kuski näkee autostaan radalle että miten se käyttäytyy.Ja tekee sen pohjalta muutoksia.


Enkä ollut mielestäni mitenkään sanonut että eivät vaikuttaisi suorituskykyyn tai kierrosnopeuteen.Tajuaahan sen lapsikin että jos maavaraa tiputetaan,renkaat vaihdetaan slikseiksi ja korista tulee luoti että ajettavuus vakaantuu,nopeus kasvaa.

Mutta jos on stanussa setuppi pieles ja vtr säädöissä niin sanoisin että kyllä,5min setillä on mahdollisuus antaa stanulle turpaan.

Mikään turisti auto ei ole RACEREADY suoraan laatikosta,aina se pitää joihinkin säätöihin laittaa.Ja jos jatkaa niillä säädöillä joka paikassa saa syyttää itseään.

Auton ominaisuudet on tasan niin hyvät kuin se kuski säätää.

544
Polttisautot / Vs: Ilmanpuhdistimen puhdistus
« : 22.01.10 - klo: 09.32 »
Palautetaas aihetta.
Kun Traxxasiin maksaa 3putsaria 12.90 niin se on 4.30 kpl.
Ei nuota huvita joka kerta vaihtaa kun likaa tulee pintaan.
35 kertaa kun ajaa ja joka kerta vaihtaa suodattimen niin on 150e kone maksettu.
Paljokos gallonalla ajaa?

Ja ainakin Traxxas neuvoo pesemään nurinpäin suodattimet,ihan niinkuin K&N:kin.
Itse oon pessyt ne nurinpäin,kuivannut,toistanut pari kertaa tarvittaessa,öljynnyt ja ainakaan vielä ei ole motti leiponut.Ja tuo Slayeri heittää sorat suoraan putsariin ja hiekkamontulla noita putsareita menee tiuhaan tahtiin.


545
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 01.34 »
Näinhän tuo rupeaa olemaan.Haluan kyllä jo oikeesti nähdä tuon kaatopidon.Varmaankin sen takia että en ole semmoista vielä kokenut,paitsi kun oon mollaan päästelly.

Antennit on ylhäällä ja tutka on-asennossa.Kokoajan.
Mutta ei ole myöskään mun mielestä vakuuttavaa puhetta siirtyä pois ryhmästä vaan sen takia ettei pysty ajamaan samaa vauhtia 8mm maavaralla,vintage-kumeilla ja old school koreilla kuin sorekseilla,3-6mm maavaralla ja koreilla jotka sanovat veteen osuessaan tsup,eikä pläts.Okei pikku provo mutta mitä sitten?

Mulle on kerrottu että nää autot saa käyttäytymään ihan miten vaan.Pointti on kai löytää se balanssi.

Ja joku viisas täällä foorumilla sanoi kun puhe oli nopareista että kun ne rundit saa koko 5min ajalle parin kympän sissään niin puhutaan sitten lisää nopareista.

Eikö silloin ole tarkoitus saada auto+kuski semmoisiin säätöihin että pystyy ajamaan sen 5min pieneen nippuun?Ei se ole välttämättä nopein mutta sijoitukset on hyvät.

Esimerkkinä taannoin ensimmäinen mattokisani kerholla,Ministerillä.
Olin aika-ajoissa B-finaali kamaa.Sieltä tuli nousu A-finaaliin.
A-finaalissa paras kierrokseni oli 10 auton porukasta toiseksi hitain!Loppusijoitus 2.
En kaatanut,ja ajo oli tasaista.En ollut nopein mutta silti olin toinen.

Tottakai se on hitaampi ja vaikeampi ajaa kuin soreksi maserati,sehän on päivänselvää.Miksi siis verrata VTR-ryhmää niihin?

VTR-idea on saada radalle tyylikäs ja helppo kissa ryhmä.Ei mikään pipojen kiristely porukka.Ainakin näin mä tuon koen.

Surullista vaan lukea että jos ei joku maavara-sääntö muutu niin ukot pysyy pois skaboista?

Vieläkin ketuttaa kun en päässyt kisoihin etelään ja kantamaan korttani kekoon.Mutta sääntöjen takia en pois jäänyt!


Vatanen,VTR nro44

546
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.01.10 - klo: 22.54 »
TBI vai TPI?

kaasari, 600cfm holley

vielä yks kuva -->




4160 Hollikka,mutta painesäädin ja imuputki viittais avustettuun hengitykseen.Tai kartioputsariin ja oma pumppu käytössä...

Kuinka vakio nokka?Kuinka menee päästöjen kanssa?



547
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.01.10 - klo: 19.53 »
Tuossa oli semmoinen asia pläjäys bluebeetleltä että taputtaisin jos siihen olisi oikea "hymiömerkki"!!!

Mä olen märkäkorwa,en ole kisaa ajanut kuin Ministerillä mutta treenannut paikallisella radalla VTR:llä aika paljon.Tämän takia mua ihmetyttää että noita turisteja ei saisi säädettyä niin että ei kaadu ILMAN että siihen maavaraan kosketaan.Jopa Torpan radalle.

Saattaa ollakkin niin että ei saa mutta ihmetyttää silti lujaa.

Kuoleeko ajamisen hauskuus jos joutuu hidastamaan että on nopea?

Vatanen,VTR nro 44

548
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.01.10 - klo: 19.48 »
No kyllä niissä joissa sitä voimaa on tuollainen 900-1100hp niin alkaa olemaan pakostakin hitekkiä.
Esim Erhomäen ascona jossa on tuota teholuokkaa niin sillä taitaa olla billetti möhkäleestä koneistettu lohko "made in Finland".

Mutta onnea projektillesi.
Jos 1200hp tulee niin että se vielä pysyy kasassa niin ilmoittele.
Oluet tarjoan!

549
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.01.10 - klo: 16.08 »
TBI vai TPI?

550
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.01.10 - klo: 14.14 »
Eikö sille tappopidolle ole voinut mitään tehdä?Tarkoitatko että pito ilman pidottamista niin kova että autot kaatuu?

551
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.01.10 - klo: 13.40 »
Tyylikäs RS.Eikä ole huonot arvotkaan.5-litraalen vai vaihdettu 5.7?

552
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.01.10 - klo: 13.39 »
Kymppitonnilla 1200 heppaa... :grin: Toki jos omaa reilusti tietotaitoa ja on koneistaja ja raaka-aineita melkein ilmaiseksi käytössä. Voikos kysyä että mikä moottori tässä keskustelussa on kyseessä?

Jos vapaastihengittävä niin en usko alkuunkaan tohon summaan. Jos iso turbodiesel niin sittenkin ollaan todella rajoilla. Tiedän kun olen itse myös näitä virikiukaita rakentanut kymmeniä, osan itselle ja loput muille. Ja mulla on itselläni 1050-heppainen täysalumiini vapari sekä iso viridieseli tuplaturboilla. Viimeisin vapari mitä kaverille rakensin antoi vapaastihengittävänä Santalan dynossa 660 heppaa ja yli 800Nm vääntöä. Ihan ookoo katukäyttöön.

Aamen...

553
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.01.10 - klo: 10.52 »
eikö vtr rintamalla ole tapahtunut mitään?

554
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.01.10 - klo: 09.42 »
Ja mikä mielenkiintoinen värkki tallissasi luuraa josta saadaan penkitettyä 1200hp.

Vai onko sitä värkkiä....


Kai nyt on jos minä sen omilla pikku kätösillä oon väkertänyt, mutta se on eriasia toteutuuko tuo käytännössä ja miten kauan se lysti kestää, että 10 000e menee metallinkierrätykseen.
[/quote]

Mielenkiinto heräsi,ilman mitään piruilua.Laita lisää tietoa joko tähän tai yv.
Ps:Jos 10 000e saat 1200hp niin se on jo pelkästään saavutus johon ei ole oikeasti moni maailmassa kyennyt.

555
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.01.10 - klo: 09.41 »
Niin teoriassa kyllä.
Top Fuelissa kun ei ole "vaihdelaatikkoa" ollenkaan.
Vain 1 vaihde ja suunnanvaihtaja peruutukseen.
Renkaanlämmityksessä kytkin ottaa täysillä kiinni,siksi se voi lämmittää renkaat pintakaasulla.
Sitten suunnanvaihtajalla pakki päälle ja peruutus viivalle.
Lähdössä pneumaattinen järjestelmä "hitaasti" antaa enemmän kytkintä pikkuhiljaa matkan edetessä,ja yleensä loppumatkasta kytkin on 100% päällä koska se on "hitsautunut" kiinni kuumuudesta.
Joka lähdön jälkeen se hiotaan tai laitetaan uusi tarpeen mukaan.

Mikään nykypäivän renkaista ei pysy pidolla jos Fueleri lähtee täydellä voimalla viivalta.

Ja jos katsoo ko.auton kytkinpakettia niin siinä on tavallaan kiinteä vauhtipyörä.

Eli aika huono esimerkki tähän keskusteluun :mrgreen:


556
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 20.01.10 - klo: 08.41 »

Se että pyöriviä massoja voimansiirrosta kevennetään tarkoittaa sitä että vähemmän voimaa menee niiden pyörittämiseen.
Ja koska se voima ei enää hukkaannu v-siirtoon niiin silloinhan se menee??????Aivan,,renkaille.

Ja se että keveämpi vauhtipyörä kestää kierroksia paremmin koska sisäiset voimat eivät käy esim pulttien päälle.Niinkuin hyrrävoima juu sii.

Se että liiallinen sorvaaminen kostautuu voi olla myös siitä kiinni että sen tasapainotus katoaa.Vapiseva alakerta ei kierrä,se hajoaa.

No niin, ollaan taas kotona...

Pikku kommentteja kuten uhkasinkin. Pyörivä massoja vähennettäessä voimansiirrosta tai moottorista saadaan kyllä positiivistä vaikutusta aikaiseksi, mm. kiihtyvyyttä lisää (tosin se energia mikä varastoituu pyörimisenergiaksi voidaan vapauttaa vaihteen vaihtamisen yhteydessä liike-energiaksi jos muu voimansiirto sen sallii ja pyörien pito riittää). Se ei vain ollut oikein ilmaistu, eli ei moottorin voimaa mene tuon "ylimääräisen massan" pyörittämiseen vaan kulmanopeuden kasvattamiseen -> kiihdyttämiseen suurempaan nopeuteen. Jos vain pyöritetään, niin massalla ei väliä, vain kitkalla... Eli, oikea ajatus, vain vähän väärin ilmaistu...

Vauhtipyörän kevennys itsessään ei vaikuta pulttien kestoon mitenkään (vauhtipyörän kiinnityspulttien tai jonkin muun), vain jos se on väärin tehty, mutta se on toinen asia tykkänään. Vauhtipyörien pultit on niin paksuja, ettei moottoria saada kiihtytettyä niin kovasti että se leikkaisi pultit poikki, etenkin kun vielä painava vauhtipyörä hidastaa pyörimisnopeusvaihteluita vaihtohetkellä.

Jos  vauhtipyörää tai muuta pyörivää moottorin/voimansiirron komponenttia koneistetaan tai muutetaan, tulisi tasapainotus suorittaa aina uudestaan oli sitä vauhtipyörää kevennetty vähän tai paljon. Vaikkei alakerta hajoaisi, menee energiaa/tehoa hukkaan tärinään.

Tämä on tietenkin sitä pilkun pökkimistä, mutta täältä palstalta nuoret jannut lukee näitä tekstejä kuin Raamattua, hokevat samaa sitten seuraavalle sukupolvelle jne...

Mutta, kuten mainitsinkin, tekstisi oli pääosin ihan asiaa, nuo omaa työtä lähellä olevat asiat vain hyppäsi silmille kun lipotin ohrapirtelöä Istanbulissa...

Tämä oli erittäin hyvin ilmaistu seikka!
On ilo lukea kun huomaa että takana on tieto eikä mutu-tieto.
Kuten kerroinkin,mulla ei tuosta aihepiiristä ole faktaa ja olin enemmänkin arvauslinjalla.
Asia on eri kun ruvetaan puhumaan moottoreista ja niiden "viilaamisesta".
Vaikka oonkn käyttänyt kevennettyjä kampiakseleita,tiedetty että kierrosherkkyys paranee.Mutta tuo vauhtipyörä asia oli semmoinen joka herätti mun mieleenkinnon ja siksi piti ehkä turhankin provosoden kirjoittaa oma kommentti.
Mutta herätti se keskustelua :grin:

557
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 20.01.10 - klo: 08.14 »
Virtauspenkki ei kerro totuutta.

Saapas nähdä, menin mutu pohjalla muokkaamaan kantta aika rajusti.virtauspenkki näytti että kun koneessa on n8500rpm ja 2.5bar ahtoja, pitäs 1200hv irrota, kohta löytyy faktaa :wink:

Riippu ihan kombinaatiosta mitä sieltä irtoaa.
Vai luuletko että jos kansi virtaa 1200hp niin vaikka sen laittaisi mihinkä vaan niin siitä irtoaa 2.5bar ahdoilla 1200hp?

Nii nää on niitä kysymyksiä jos ei tiedä miten tuloksia tulkitaan. :wink:

No jopas oli viisaasti vastattu.....
Ei se mitään,odotellaan nyt sitten mielenkiinnolla ootko auto-,pulleri-vai lentokone-henkilö.

Ja mikä mielenkiintoinen värkki tallissasi luuraa josta saadaan penkitettyä 1200hp.

Vai onko sitä värkkiä....

558
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 18.01.10 - klo: 22.34 »
Virtauspenkki ei kerro totuutta.

Saapas nähdä, menin mutu pohjalla muokkaamaan kantta aika rajusti.virtauspenkki näytti että kun koneessa on n8500rpm ja 2.5bar ahtoja, pitäs 1200hv irrota, kohta löytyy faktaa :wink:

Riippu ihan kombinaatiosta mitä sieltä irtoaa.
Vai luuletko että jos kansi virtaa 1200hp niin vaikka sen laittaisi mihinkä vaan niin siitä irtoaa 2.5bar ahdoilla 1200hp?

559
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 18.01.10 - klo: 22.32 »
Kyllähän tuo Vato pääosin ihan asiaa kirjoitti paitsi ne mitä liittyi vauhtipyörään, siinä oli asia aika hakusessa. Nyt en jaksa kännykän kanssa alkaa tarinoimaan syvällisemmin, mutta palataan asiaan jahka olen Suomessa...

Niin varmaan olinkin.Kun oon automaatti hemmoja niin tuommoiset vauhtipyörä-kummajaiset ei ole mulle mitenkään tuttuja.
Noi oli vaan arvailuja mutta haluan kyllä mielenkiinnosta kuulla enemmän tästä aiheesta.Kun kerta näyttää jollakin olevan siitä tietoa.

560
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 16.01.10 - klo: 20.35 »
Virtauspenkki ei kerro totuutta.
Se on työkalu jota pitää osata tulkita.

Puhumattakaan tosiasiasta että maksimi virtauksella ei tehdä mitään jos keskiarvo on hanurista.Kun puhutaan katukoneesta.

Venttiili käy vain kääntymässä "piikkinostossa".

Tästä vois oikeasti puhua monta tuntia mutta ne jota tämä rupes kiinnostamaan niin kokeilkaa lukea semmoisen alan kirjallisuutta.

http://www.popularhotrodding.com/tech/0610phr_cylinder_head_porting/index.html

http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/articles/hardcore/0412em_porting_cylinder_heads/index.html

tuossa vähän alkuun :wink:

561
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 15.01.10 - klo: 20.18 »
Eikös liiallisella vauhtipyörän keventämisellä saa kadotettua väännön tehokkaasti? Ja tosta lukkoperästä, ihmetytti vaan kun harvemmin kuulee että etuvetosessa autossa lukkoperä..(ehkä se on sitten asia mitä ei hehkuteta niin paljoa kuin jos takavetosessa olisi lukko)
joo katoohan se vääntö siinä kun sitä keventää, mutta se haetaan sitten yleensä jostain muualta takaisin esim: avartamalla kantta, jyrkemmillä nokilla, mottorin ohjauksen rukaamisella yms yms.. ja en nyt kyllä itekkään oo ihan varma tosta perä jutusta mutta käsittääkseni perällä tarkoitetaan yleensä sitä tasaus pyörästön lukkoa  :smiley:

No mikäs on se "kultainen sääntö" että kuinka paljon sitä saa keventää?Vai onko nämä nyt sitten ESSO juttuja?
Puolet?60%?
Mahtaisko olla että liiallinen keventäminen kostautuu kestävyyden nimissä?Ei pyörimis kestävyyden vaan muiden voimien alla.

Se että pyöriviä massoja voimansiirrosta kevennetään tarkoittaa sitä että vähemmän voimaa menee niiden pyörittämiseen.
Ja koska se voima ei enää hukkaannu v-siirtoon niiin silloinhan se menee??????Aivan,,renkaille.

Ja se että keveämpi vauhtipyörä kestää kierroksia paremmin koska sisäiset voimat eivät käy esim pulttien päälle.Niinkuin hyrrävoima juu sii.

Jos keventäminen hukkaa vääntöä,miksi kilpailuvehkeissä ne on alumiinia?Eikä sorvattuja rautaisia??

Se että liiallinen sorvaaminen kostautuu voi olla myös siitä kiinni että sen tasapainotus katoaa.Vapiseva alakerta ei kierrä,se hajoaa.

Ja sillä jyrkällä nokalla tai kansien avartamisella ei sitä vääntöä tuoda pelkästään.Pitää tietää mitä siellä oikeasti tapahtuu.

Jos ei ole hajuakaan virtausnopeuksilla,kanavakoolla suhteessa poraukseen ja käytettävääv kierrosalueeseen niin neuvoisin antamaan sen kannen olevan kiinni.
Isompi kanava ei ole sama kuin isompi voima!!!!

Pieni suurentaminen ok jos siinä tapahtuu kanavan muotoilu,ei koon kasvattaminen.mutta tällöin pitää TIETÄÄ kuinka se ilma siellä kulkee.

Jos kanavaa suurennetaan liikaa,eikä muotoilla oikein (useimmiten näin on),niin virtausnopeus hidastuu ja tulos:
Ala-ja keskialueella on teho+vääntö kateissa.
Yläkierroksille sitä saattaa tulla lisää mutta sekin suuri kysymysmerkki.

Ajatelkaas:
-Sylinterin tilavuus on kussakin moottorissa vakio.Tarkoittaa että sinne ei saada vaparina mitenkään enempää ilmaa kuin sinne mahtuu.Ahtamisessa sama juttu.
Taika on saada se tila täytettyä mahdollisimman tehokkaasti.Ja poistettava pakokaasu alta pois.
Tässä kohdassa kuvioon tulee nokka-akseli ja kanavakoko.

Kun tämä tietty ilmamäärä(mäntä "vetää" sylinteriin) menee imukanavaa pitkin sillä on tietty nopeus.
Jos kanava suurenee niin silloin se sama ilmamäärä(huom tämä on vakio) menee hitaammin siellä kanavassa.Eli vähemmän ilmaa ja bensaa sylinteriin.
Liian pieni kanava taas hallitsee suuren nopeuden mutta häviää määrässä=sama lopputulos.

Tämän takia se on oikeasti tärkeä asia tuo kanavakoko ja virtausnopeus.Ahtokoneessa sen merkitys vähäisempi.



Ja mitä tulee nokkaan niin se että laitetaan "kireempi" nokka pelkästään,yleensä huonontaa tehoja.

Kuka tietää miksi?

On olemassa tietty "haarukka" johon tietyt arvot pitää osua jotta nokka-akseli on alueella.
Kaksi tärkeää arvoa määrittelee tämän nokan oikeellisuuden ko.moottoriin.
a ja b.
Ja ne ovat?


Tuo moottorin tekeminen on niinkuin elokuvan tekeminen:
-käyttötarkoitus=juoni
-Nokka-akseli=päänäyttelijä
-Kansi/kannet,imusarja ja pakosarja=Apunäyttelijät
-Tulpat,sytkävehkeet,vaimentajat yms=statistit,taustaporukka.

Jos jokin näistä kohdista ei ole oikea tähän leffaan niin kokonaisuus ei toimi.
kaikki nämä kohdat pitää olla oikean tyyppiset että juoni toimii.

564
Tyhmää kyssäriä pukkaa.Onko M05 suljettu pois kun ei Mini-säänöissä sallittukkaan?

565
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.01.10 - klo: 14.43 »
Hieno on, mutta mitä nuo eturenkaissa olevat tummat jäljet on ? -Sami
Joo,siis liimaahan nuo jäljet on.

Laitetaans vielä kuva kaikista leluista.


Erittäin tyylikäs kalusto!!!!
Samoilla linjoilla itsekkin..(kts allekirjoituksen linkki)

566
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 06.01.10 - klo: 10.20 »
Liimaa???

567
Yleinen keskustelu / Vs: paljonko menny rahaa radikseen
« : 05.01.10 - klo: 16.05 »
Mulla menny kahden vuoden aikana vähän alle 700€ ehkä jopa enemmän jos otetaan mukaan kaikki mitä on menny. Eikä vanhemmat oo maksanu tästä senttiäkään. Kaikki on maksettu viikkorahoilla ja synttäri/joululahjarahoilla. Tosin isällä on työpaikalla sähköosia ja ruuveja ym. joilla se mua välillä sponssailee  :mrgreen:

Tässä kohdassa pitäisi olla taputtava hymiö...

568
Yleinen keskustelu / Vs: paljonko menny rahaa radikseen
« : 05.01.10 - klo: 10.51 »
Tai kiihdytys-autoilua.
Tuon Xray 008 VTR kilpurin ohjaimineen,akkuineen yms sai sillä millä kiihdyttimeen melkein molemmat kaasarit...

Ministerin sai samalla rahalla kuin sliksit taakse...

Ja ikää on 33v

569
Yleinen keskustelu / Vs: paljonko menny rahaa radikseen
« : 04.01.10 - klo: 15.34 »
Jos mun vaimolta kysytään niin se varmaan sanoo että meidän mies on saanut hyviä kauppoja aikaan kun se on saanut monet jutut niin halvalla reilusti alle normihintojen ja jotain jopa melkein ilman! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ei vaítes,kyllä se välilä "taputtelee" kun on taas ostoksilla käynyt :afro:

Mutta lyhyesti alkup kysymykseen:
Kaikki mikä liikenee,niin näihin kuin oikeisiin autoihinkin!

570
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 04.01.10 - klo: 12.05 »
Aika hauskan näköinen,mutta toimiva!

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21