Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ender

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20
541
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 17.08.12 - klo: 10.38 »
No tulihan sieltä 11 kisaajaa. Saadaan hyvät kisat aikaiseksi.

Tutkailin vähän noita muidenkin luokkien (TP-10, LS-5) osallistujamääriä viime vuosilta ja niissäkin näyttää olevan hiipumisen merkkejä. Tämä on vähän huolestuttavaa.

GT-8:ssa osallistujaennätys (16) taitaa olla viime vuoden Hyvinkään kisoista. Muutoin keskiarvo (Hyvinkää/Kouvola) on vähän alle 13.

GT-8 luokasta on myös siirrytty LS-5 -luokkaan ja tilalle on tullut mukavasti uusia harrastajia. Eli luokka on pystynyt uudistumaan myös kuljettajien osalta. Toisaalta jos tuota siirtymistä ei olisi tapahtunut GT-8 olisi melkeinpä suurin rataluokka Suomessa.

Itse en ole TP-10 enkä LS-5 autoa ajanut, mutta mitä olen niiden menoa radan varrelta seurannut niin kyllä GT-8 -autojen meno näyttää parhaimmalta ja melkeinpä sanoisin että lähempänä oikeita rata-autoja. TP-10 autot ovat kokoonsa nähden liian nopeita ja LS-5 autot taas hitaita... ;-)

Jos saisimme kaudelle 2013 osallistujamäärän nousemaan sinne 15-16 pintaan, niin tilanne olisi erittäin hyvä. Suomessa ei taida pystyä suurempiin osallistujamääriin.

Joskus on ollut puhetta, että järjestettäisiin Nordic -tason GT-8 -kisat ja tätä kannattaisi kyllä harkita. Ruotsissa on tietääkseni asialle kiinnostusta.

542

Tilanne 9.3.2012, lisää saa toki viestiä minulle laittaa, nämä eivät tietenkään sido mihinkään...

Ajaa kaikki kisat (12)
  • Petri Hoffman
  • Henry Kanerva
  • Jethro Lehtojärvi
  • Mika Niiranen
  • Mikko Korhonen
  • Anssi Heikniemi
  • Jaakko Mursula
  • Jarmo Kiiski
  • Riku Forström
  • Pekka Kuronen
  • Juho Hattunen
  • Markus Allonen
Ajaa joitakin kisoja (2)
  • Kari Kauppinen, 2/kaikki
  • Jouni Riuttanen, 1 tai enemmän
Ajaa ehkä jonkun kisan (3)
  • Vesa Rousku
  • Tommi Turku]
  • Markku Honkanen

Mihinkäs ovat hävinneet Henry, Anssi ja Jaakko, kun ei ole näkynyt kisoissa ?

Vesa, Tommi ja Markku nyt on "ehkän" paikka, tulkaahan Hyvinkäälle pistämään Jethrolle kampoihin, ettei kaikki voitot menee samaan osoitteeseen ;-)

543
Kiitokset järjestäjille hyvistä kisoista. Rata oli hyvässä kunnossa ja mukava ajaa verrattuna viikon takaiseen treenipäivään jolloin radalla oli mm. koivun siemeniä tehden pidosta aika arvaamattoman.

GT-8:ssa osallistujamäärä putosi harmittavasti kymmeneen ja täten kaikki pääsivät A-finaaliin. Onneksi kisailu ykkösen takana on kyllä suhteellisen tasaista ja tästä johtuen aika-ajoista tulikin erittäin tiukat. Kakkosen ja kahdeksannen ajassa ei ole montaa sekuntia eroa viiden minuutin ajoissa. Osa kyllä varmaan haki jo säätöjä ja ajolinjoja itse kisaa varten. Näin tein itsekin neljännessä aika-ajossa. Parhaimman aika-ajoaikani ajoin muuten Sweepin slickseillä ja eivät ne tuntuneet kuluvan kovinkaan paljon.

Itse en päässyt 15 kierroksen tulokseen, kun parhaimmalla yrityksellä meni ajo vähän sekaisin, kun annoin Jethrolle tilaa. Tässä on vielä omalla kohdalla harjoittelemista. Ryhmät olivat myös peruutusten myötä vähän epätasaiset kun toisessa oli kolme ja toisessa seitsemän kuskia. Mutta hyvää treeniä itselle oli kyllä, kun radalla oli samaan aikaan enemmän kuskeja. Eli hyvä näin.

Itse kisaan vaihdoin viime tingassa Sweepin kuviolliset alle ja tämä osoittautui kilpailun alkupuolella hyväksi valinnaksi. Ratahan oli vielä märkä sadekuuron johdosta. Nousin vähän säkälläkin toisella kierroksella seiskapaikalta ensimmäiseksi. Sain sitten johdettua ensi kertaa koko kisaa viiden kierroksen verran…. Meriitti tämäkin :-) No sitten Jethro ja Jani menivät ohi vaikka kovasti yritin vastustella.

Pysyin kierrokselle 42 asti kolmannella sijalla vaikka Hoffa painosti usean kierroksen aikana nopeampana takana. Ajoin ensi kertaa noilla Sweepin kuviollisilla renkailla (5 minsan testailua lukuun ottamatta) ja ajaminenhan noilla on aika erilaista kuin GRP:n renkailla. Radan kuivuttua oli sitten vähän opettelemista miten rengas käyttäytyy. Sitten kierroksella 43 keskityin liikaa Hoffan autoon pääsuoralla ja auto ajautui liian sisälle ja otti kimmokkeen letkuista täydessä vauhdissa… ja sitten lennettiin…  ja katolleen… Mekaanikko kävi kääntämässä auton ja eikun kaasua…. mutta eihän se auto kääntynytkään kunnolla… Auto varikolle ja ajattelin kisan olevan tässä… Mutta vain ohjauslinkki oli irronnut ja saatiin auto takaisin radalle…  Episodissa meni kuitenkin melkein neljä minuuttia ja putosin sijalle kahdeksan (Juho ja Matti olivat jo keskeyttäneet)

Loppukisan ajelin rauhallisesti ja nousin sijalle kuusi (Jani keskeytti) vaikka Jouni lopussa pisti painetta ja pelkäsin polttoaineen loppuvan, kun kolarista johtuen tankkaussuunnitelma meni uusiksi ja viimeinen tankkiväli jäi aika pitkäksi. Sain pidettyä kuutossijan loppuun asti ja tuosta tuli sitten palkintokin muistoksi.

Hyvinkäällä jatketaan kisailua… Viime vuonnahan Hyvinkään kisa oli omalta kohdalta ensimmäinen kisa ja koko harrastuskin alkoi käytännössä vasta viime kesänä. Talvella TSS-10 oli kyllä hyvää treeniä ja ajotaidot ovat kyllä kehittyneet viime vuodesta. Mutta kaikki uudet kisailua harkitsevat GT-8 –autoilijat tulkaa ihmeessä Hyvinkään kisoihin !

Pistäkäähän kuvia ottaneet kuvia jakoon !

544
... ja käsittääkseni yksi kisaaja on jäämässä pois, kun ei ole mekaanikkoa.

11 kisaajaa on vähän hankala, kun vain yksi putoo A-finaalista...

545
Harmittavia peruutuksia GT-8:ssa  :cry:

Erät kannattaa nyt varmaan jakaa uudestaan.... Nyt erässä 4 kolme kuskia ja erässä 5 seitsemän kuskia.

Myös B-finaali jää pois, kun kaikki menevät suoraan A-finaaliin.

546
Tämmöisiä kisoja tarvitaan, toivottavasti porukkaa osallistuu runsaasti.

Olisiko kuitenkin ollut parempi pitää moottorin osalta säännöt vähän vapaampina. Nythän pitää ostaa ProStock- luokan virallinen moottori vain tätä kilpailua varten, jos muuten ei aja ProStock -kisoja.  Eikö esim. kaikki 10.5T moottorit olisi voitu sallia ?

Eikä ole edes tietoa onko kaudella 2013 samat ProStock -moottorit kuin tänä vuonna.

547
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2013 (2012) FTT-kilpailut
« : 01.08.12 - klo: 12.41 »
Onkos tulossa sääntömuutoksia?

Ainakin uusi rengas on valittu, mutta onko esim. moottoreihin tai säätimiin tulossa muutoksia ?

548
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 11.07.12 - klo: 15.14 »
Mulle sopii myös hyvin että ajetaan säännöissä mainituilla renkailla oli sitten kuivaa tai märkää. siis ei krossi renkailla.

Sopii myös mulle.

549
Tarvetta numerolle 13.

550
Saadaanko numerotarrat luokkayhteishenkilön kautta niin kuin viime vuonnakin ?

551
GT-kuskit, pistäkäähän ilmoittautumisia menemään:

http://rc10.fi/index.php?topic=67228

Oli näköjään vasta yhdeksän ilmoittautunutta. (Ennakkoon oli jo 12 ilmoittautunutta...)

552
Mites nopeasti rata saadaan kuivaksi, jos satelee?

Aika sateiselta näyttää tuo tuleva viikko. Kisapäivänä näyttää myöskin nykyisten ennustusten mukaan hieman satavan.

http://www.foreca.fi/Finland/Laukaa/details/20120609

553
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 30.05.12 - klo: 15.16 »
Tässä asfalttisetuppia viime viikonlopulta Kuusankosken kisoista: http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=337&setup=t3_2012

Hyvä että näitä setuppeja jaetaan... Vielä kun joku TSS-10 -luokan huippukuskikin laittaisi tietoja jakoon.

Katselin noita ECS-vetareita ja niiden hinta on kyllä aika järkyttävä. Eikös tästä osasta ole kyse:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/305325-EQUALIZED-CORNERING-SPEED-ECS-DRIVE-SHAFT-50MM-HUDY-SPRING-STEEL-1-106141

Tuo hintahan on vain yhdestä.

Noita näyttää olevan myös kahta eri pituutta 50MM ja 52MM. Onko noissa sitten minkälainen ero ajo-ominaisuuksissa ?


554
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 25.05.12 - klo: 12.26 »
Kyllä täytyy vähän minunkin kritisoida radan hinnoittelupolitiikkaa, varsinkin kun aukioloaika on noin lyhyt. Pääsee itse aika harvoin ajamaan ja silloin kun pääsee tulisi mielellään vietettyä vaikka koko päivä radalla. Aukioloihin ei radan ylläpitäjä tosin voi auttaa tuon ympäristöluvan takia...

555

Nyt on tuo rengasasia saatu järjestykseen niin ohessa linkit kauppiaille.

Sweep: http://rc10.fi/index.php?topic=55906.msg587715#msg587715
GRP: http://www.eurorc.com/product/1602/grp-18-rally-tires---a-extra-soft-premounted--2

Jokos porukalle on kertynyt kokemuksia eri renkaista ja niiden eroista ? Itse en ole vielä radalle kerinnyt, mutta hankin kyllä jo GRP:n lisäksi pari kierrosta noita molempia Sweepin renkaita.

Sweepin Slicksien kestävyys kiinnostaa erityisesti... Ovatko ne pelkät alkuerärenkaat ?

556
Vähän hiljaista on ollut tässä topicissa... Onko uusia kilpailijoita ilmoittautunut ?

557
Veikkaan, että a-finaalissa heitä tarvitaan vähiten.

Varmaankin, mutta finaalin merkitys on suurin. Esim. viime vuoden Kouvolan A- finaalissa Kuronen jäi melkein kierroksen toka mutkassa sattuneen pienen häslingin takia...

558
Eniten hyötyä nostajista olisi mielestäni GT-8 luokassa A-finaalissa. Olisikohan järkeä, että nostajat tulisivat A-finaalin ulkopuolelle jääneistä kuskeista. Muissa finaaleissa/erissä ei sitten nostajia olisi.

559
Eli tarvitsee siis toisen kaveriksi joka käy nostamassa mikäli tarve vaatii.

Hhmm... Tuo onkin hyvä idea, jos säännöt sen sallivat.

560
Pientä ongelmaa mekaanikon järjestämisessä ja varsinkin tuo Ylistaro tuottaa vaikeuksia. Mulla olisi tuossa innokas 10-vuotias mekaanikko, mutta onko mekaanikolle olemassa alaikärajaa?

Tähän ei ilmeisesti vielä ole säännöistä löytynyt selkeää vastausta ?

561
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 08.03.12 - klo: 22.50 »
Tässä parempi video noista kisoista:

GT Class A-Main Copa del Pacifico 2012

562
Pientä ongelmaa mekaanikon järjestämisessä ja varsinkin tuo Ylistaro tuottaa vaikeuksia. Mulla olisi tuossa innokas 10-vuotias mekaanikko, mutta onko mekaanikolle olemassa alaikärajaa?

563
 :tongue:
Hyvä että saatiin säännöt nippuun hyvissä ajoin ennen kauden alkua. Mielenkiinnolla odotan minkälaisen lisämausteen slicksit tuo gt-8 luokkaan.

Rengassääntö on nyt ok. Pitää varmaan GRP:n lisäksi tilata juuri noi slicksit.

564
Miksi nämä moottorit pitäisi poistaa sallitulta listalta? Eikös olisi reilua, että kun on kerran sallittu, pysyy siellä myös hamaan tulevaisuuteen asti.

Täysin samaa mieltä.

565
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 27.02.12 - klo: 13.56 »
Montakos Kyosho-kuskia on osallistumassa GT-8 sarjaan? Itsellä on tarkoitus ajaa koko sarja.

Tallista löytyy nyt kaksi ajokuntoista autoa, kun tuli hankittua Jethron vanha auto.

Tarkoitus olisi keväällä treenata useampana päivänä ainakin Hyvinkään ja Kouvolan radoilla. Oliskos mitään ideaa järjestää Kyosho-kuskien kesken yhteistreenit esim. Hyvinkäällä ? Voitaisiin vähän vaihtaa kokemuksia autoista ja auttaa toisiamme säätöjen kanssa.

Uusin Race Spec auto sopii hyvin kisailuun ja toivottavasti saadaan sitä kautta uusia kuskeja kisoihin.

566
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 27.02.12 - klo: 13.37 »
Itsellä on tarvetta kahdelle korille.

Tällä hetkellä eniten kiinnostaa Ipaneman uusi vielä julkaisematon "360 GT" -kori. En tiedä kerkeääkö tuo vielä kevääksi, jos ei, niin pitää varmaan tyytyä Warrior koriin (jos niitäkään saa edullisesti Suomeen??...)

567
.... Aloittelijan mielipide sadekelin renkaaseen: Yksityyppirengas, joka testattu soveltuvaksi ilman erikoisvirittelyitä esim. koriin. Olisi taas yksi asia vähemmän mietittävää...

568
Mä äänestän Jeppeä jatkamaan hyvää työtä.

Samoin minä.

569
Ehdottaisiin että Ylistaron kisaan osallistuvat ajaisivat "herrasmiessopimuksella" GRP:n A renkaalla. Jäisi sitten vähän enemmän aikaa saada kokemuksia noista muista renkaista.

Rengasvalintahan on myös selkeästi radasta riippuvainen. Ylistaron radastahan ei saada kokemuksia vasta kuin kisoissa.

Ihmettelen kyllä vielä enemmän tätä rengashärdelliä, kun ei edes viime kauden voittajalla ollut tietoa asiasta.

570
Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Omasta mielestäni olisi vielä parempi, jos Divisioona 2 korvattaisiin nykyisellä GT-8 -luokalla ja näin syntyvä Ratakasi -luokka (eli käytännössä C-8 ja GT-8) ajettaisiin omina kisaviikonloppuina erillään TP-10 ja LS-5 luokista. Samalla voitaisiin unohtaa nuo sähköautot, niille riittää mielestäni FTT-sarja.

Tämä tietysti edellyttää että molempiin luokkiin (divisiooniin) saadaan tarpeeksi kuskeja, mutta jollain aikavälillä voisin kuvitella itse ajavani myös C-8 -luokkaa.

Nykyiseen Ratakasi -sarjaan ei näytä löytyvän kuskeja ja varsinaisten finaalien puuttuminen on minusta myös suuri puute.


Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20