Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jämsä

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 25
571
Ekkuli painoi kyllä todella kovaa menemään. Ei ollut mahdollisuutta pysyä perässä, vaikka
omasta mielestä autoni toimi erittäin hyvin. Kun katsoo Ekkulin kurvaamista pääsuoran jälkeiseen mutkaan, niin siinä huomaa miten autoa oli hyvin säädetty.
Ja kyl Jari on melkoinen rattimiäs kuten myös Tommi.  :grin:

Kiitoksia hyvistä viideoista. Niistä on hyvä aina itse oppia ajamaan paremmin.

Kisajärjestelyt olivat taas huippuluokkaa!
Ennen kaikkea olen tyytyväinen, että taas oli hieman alle 10 uutta kuskia kisoissa.
Loppukaudesta on mielenkiintoista katsoa kuinka monta kuskia oli yhteensä ajamassa.  :smiley:


t. Kai

572
Huomasin aiemmin, että jättäessäni jonkun tähdellä merkatuista kentistä tyhjäksi, en saanut ilmoa menemään läpi. Esim transponderiruutu. Tää on vaan oma huomio.

573
Sen verran täytyy tietäjää korjata, että Traxxas vakiorengas toimii erittäin hyvin LRP Areenalla (jos tarkoitit tätä rengasta?). Ratamuutoksen jälkeen kerromme toimiiko se vielä yhtä hyvin kuin ennen. Pehmeämpi Traxxas ei kylläkään toimi LRP Areenalla. Short Course rengas -topikista löytyy myös hyvää tietoa LRP Areenalla toimivista renkaista.

Muistaakseni 2wd Short Coursessa on käytetty onnistuneesti Losi originalseja sekä Kyoshon vakio renkaita.
Ne taisivat löytyä myös listasta.


t. Kai

574
Rataprofiilista lisätietoa:

Profiili säilyy samana kuin syksyn ekassa Short Course kisassa, mutta lisäkikkoja on tiedossa, jotta jännitys säilyy.  :wink:
(En muista millainen profiili viime talven WJ-kisassa oli.)
Mattoa poistetaan ja lyhyiden pomppujen ajoituksia on hieman tuunattu.


Laittakaa ilmoittautumisia tulemaan, niin osaamme varautua buffetissa tulevaan asiakasmäärään. Nyt on krossiluokissa alle 10 kaveria / luokka.

Turussa nähdään!


t. Kai

575
-89 ostin ekan sähköauton ja seuraavana kesänä ajoin ekan krossikisan. Sitten tuli ajettua kilpaa ja ostettua parempia kisa-autoja (2wd sähkö) kunnes noin vuonna 1998-99 lopetin. Innostuin taas uudestaan noin 10 vuoden tauon jälkeen vuonna 2008. Nyt olen ajanut taas kilpaa neljä vuotta M8 polttista, Miniä ja 2wd sekä 4wd Corria. Yhteensä harrastusta/kilpailua siis noin 15 vuotta.

576
Tulokset / Vs: Stanukunkku V Tulokset ja höpinät
« : 05.01.12 - klo: 11.40 »
No mulla oli vähän samanlainen tilanne kuin sulla Timo ekan finaalin tokan kierroksen alussa (ei johtunut servosta  :grin:). Vetäsin shikaanin niin kovaa, että pomppasin mollasta laitaan. Sitten tuli kiire kun auto oli juuri pahasti ajolinjalla. Hyvin väistit. Sun refleksit on aika nopeat.  :wink:


577
Tulokset / Vs: Stanukunkku V Tulokset ja höpinät
« : 05.01.12 - klo: 00.23 »
Kiitokset hyvistä videoista!

Oli mukava katsoa mitä tuli Mini-finaalissa oikein tehtyä. Finaalien edetessä ajolinjatkin paranivat.
Mikon kanssa oli kolmannessa finaalissa useampi tiukka kierros peräkanaa,
jolloin ei olisi mahtunut miniäkään väliin. Siitä jäi kyllä hyvä mieli.  :azn:

Aamulla kylläkin jännitti kun Mini ei meinannut mennä katsastuksesta läpi. Kiitos hyvistä
vinkeistä joilla kisalaillisuus saatiin aikaan! Sen jälkeen oli hieman helpompi keskittyä itse ajamiseen.
Timppa ajoi kyllä todella kovaa. Harmi, että autoon tuli vikaa finaaleissa.

Hyvät kisat oli kyllä. Järjestelyt ja buffetti toimivat kuin sveitsiläinen kello.

578
SC-autot alkavat näemmä kiinnostaa yhä enemmän ja useampaa kuskia.
Se osoittaa, että luokan eteen on tehty hyvää työtä ja puskaradio toimii. :)

Hyvää työtä puuhamiehet!


579
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sisäkrossiradat
« : 08.12.11 - klo: 15.06 »
Modulaarisuus on "kisakalusteissa" hyvä asia.  :smiley:
Voi kierrättää toiseen kohtaan kun kyllästyy yhdenlaiseen hyppyyn.

Tuli tuosta mainitusta "äänekkyydestä" mieleen, että oletteko kokeilleet laittaa talveksi mattosiivua vain osalle alueelle vanerin alapinnalle niin kuin äänen vaimentimeksi?

580
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sisäkrossiradat
« : 30.11.11 - klo: 13.31 »
Kiitti videosta!

Ihan hienolta radalta tuo näyttää. Hypyissä on pitkät ländit, joten näyttäis toimivan melko hyvin. Vasta-alkajat
voivat jopa vain ajaa hyppyrin, jos eivät vielä uskalla hypätä koko hyppyä. Yks pieni hyppy näytti olevan stopparin tapainen. Näyttäis olevan mutka heti perään ja aivan sisääntuloväylän vieressä, joten ei siinä kovin kovaa voi muutenkaan ajaa. Tämä stoppari näyttää toimivan tuupillakin hyvin kun autot eivät laskeudu peräpuskuri ensimmäisenä.

Nopealle kuskille näyttäis olevan silti haastetta kun mutkat sijoiteltu heti hypyn alkuun tai jälkeen.

Saako vaneripinnalta hyvän hypyn veto päällä?
Lähdöissä näyttäis olevan vaneri ilman filmiä, joten pito on ehkä parempi.



581
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sisäkrossiradat
« : 28.11.11 - klo: 23.58 »
Onko tuosta Tikkurilan radasta jossakin videota, jotta voi katsella millainen rata on?

582
Tähän asti olen pärjännyt omasta mielestä hyvin ilman pitoainetta. Minulla tulee siitä hajusta pää kipeäksi,
siksi en halua henkilökohtaisesti sitä käyttää. Lisäksi minulla on tällainen päähänpinttumä että pitoaine on tarkoitettu on-road puolelle, jossa sivuluisua ei haluta. SC-luokassa sivuluisu on näyttävää ja yleisöä viihdyttävää.

Kisakutsuissa on erikseen haluttu mainita, mitkä renkaat radalla toimivat. Niiden mainittujen suosituksien perusteella on kisaajan ja varsinkin aloittelijan helpompi tehdä rengasvalinta jo ennen kisapaikalle saapumista.
Mielestäni renkaiden maininta on hyvä asia kun ei tarvitse kaikkien tehdä samoja rengastestejä vaan kerhon omat jampat, jotka ajavat eniten, tekevät suositukset. Tälläisella avoimella toiminnalla saadaan lisää innostuneita kilpailuun osallistujia.

SC-luokan tarkoitus on käsittääkseni olla ns. sisäänheittoluokka. Turussa se on onnistunut melko hyvin.
Harrastajia on erilaisia - myös bling blingin ostamiseen on hyvä olla mahdollisuus. Joku voi olla siitä hyvinkin kiinnostunut.

Nokian kisassa ajoin alkueriä Assoilla, ja Traxxasin renkailla. Finaaliin sain lainaksi Losin Striket.
Kyllä niilläkin ihan hyvin ehti.


583
Ekkulin tienantokehoitukset helpottivat omaa ajoa huomattavasti kun pystyi jo etukäteen katsomaan sopivan ohipäästöpaikan. Siten oma ajo kärsi vähiten kun ei tarvinnut mennä radan pölyiselle osalle ja odottaa puolta kierrosta, jotta pito palasi.

Hauskaa oli jälleen kerran. Sujuvat järjestelyt ja hyvä buffetti sekä mahtava rata. Erityisesti olen tyytyväinen, että saatiin omaa kerhoporukkaa lähtemään Nokialle näin monen kuskin voimin.

584
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: SCW CUP II, Nokia
« : 15.11.11 - klo: 12.47 »
Sellanen sopiva aikataulu, että ehtii välillä myös läppää heittämään.
Hauskaahan tän pitää olla. Turun eräkierrosväli oli OK. Säilyy rento tunnelma
myös silloin kun pitää korjata autoa kovasti (servon vaihto yms.).

Ehdotan myös 8:30 aloittamista.

585
Reilun viikon päästä (20.11.) on SC-tapahtuma Nokialla. Oletteko menossa?
Turun tapahtumassa oli yli 40 kuskia mukana ja monta kaveria elämänsä ensimmäisestä kertaa.
Joko saatte pakun täyteen porukkaa leppoisalle tutustumisreissulle Nokialle?


586
Ohjauksesta kannattaa tarkistaa, että servo saverin jousi (mutteri) ei ole löystynyt. Ittellä kävi kesällä näin.
Kun kiristin servo saverin sopivaksi, niin taas kääntyi 180 asteen mutkatkin kunnolla. Monet laittaa ruuvilukitetta, ettei mutteri löysty.

Jos kiristät jousen liian tiukkaan, niin riskinä on, että servo hajoaa pahasta osumasta. Älä siis kiristä liikaa.  :wink:

587
Hyvä video Hazard!

Hauska kohta videossa kun kuvattu kuskeja lauteilla. Rauhallista ja keskittynyttä menoa.
Ei porukka ainakaan pingistä ole katsomassa.  :laugh:

588
Aamupäivän ja päivän aikana yhteispitsatilausta tarjolla.

Paikalla myös eurobuffetti.

589
Sähköautot / Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« : 27.10.11 - klo: 13.20 »
Mitäs kun olette ajaneet näillä "4 pole" moottoreilla, niin paljonko laskee kierrokset
vaikka on 4.5 moottori verrattuna 550 pitkäkannuiseen 4.5 moottoriin?



590
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 04.10.11 - klo: 22.31 »
Edellisen SC Winter Cup -kisakutsun lisäksi Turussa ajetaan Turun Urheiluautoilijoiden kerhokisoja Corrilla joka toinen keskiviikko alkaen 5.10.

Sekä nelkku- että takavetoluokat edustettuina.
Kerho alkaa 17:00 alkaen ilmoittautumisella ja ensimmäinen lähtö klo 18:00.

Tervetuloa!


591
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 17.09.11 - klo: 22.34 »
Traxxas S1 seos ei juurikaan pidä LRP Areenalla.

592
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 16.09.11 - klo: 11.46 »
Kyllä, Traxxas Slash 4x4 RTR renkailla tarkoitetaan juurikin ensiasennusrenkaita.

593
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 14.09.11 - klo: 16.22 »
Viime talvena ajettiin Traxxas Slash 4x4 RTR kovemmalla seoksella. Pehmeä ei juurikaan toimi LRP areenalla.
Ultima rengas voi olla hyvä ja myös Losin koodilla LOSB7214 oleva rengas on toimiva, toki ei ilmeisesti nelkussa ihan Traxxasin veroinen. Tämä oli referaatti LRP Areena topikista.  :grin:



594
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 10.09.11 - klo: 11.23 »
Olisko muuten parempi, jos kävisitte tällaiset selvästi kahdenkeskiset (viimeiset 10 viestiä) keskustelut vaikkapa YV:nä, jottei näkis niitä. En huomannut kovin selvästi miten tämä liittyi MP9 autoon.

595
Onko kenellekään tullut mieleen, että laitetaan auton numero korin sisäpuolelle ikkunaan ja liimapinta tarran numeropuolelle?

Onko se liian pieni numero kun auton ikkunakin on pieni ja eri autoissa eri kokoinen?
Entä onko etuikkuna liian pieni?
Pitäisikö koriin vaatia maalaamaton kohta numeroa varten?

Sisäpuolelle laitettavasta tarrata saatava etu olisi, että tarra ei likaannu eikä kolhiinnu.
Kori on helpompi pyyhkiä puhtaaksi kuin tarra. Ei haittaa maalausta vaan voi tehdä samat maalauskuviot kuin ennenkin. Korit näyttää hyvältä.


596
Bigbear, jollet ole vielä ehtinyt vaihtaa diffeihin silikoniöljyä rasvan tilalle, niin se kannattaa ensin tehdä.
7,5,3 tai 5,5,3 on melko hyvä aloituskohta ulkona ajoon. Hazardi taisi aiemmin mainita jäykemmistä diffiöljyistä sisällä ajoon.

Jollei moottorisi ole kovin painava, niin voit kokeilla siirtää akkua yhden pykälän taakse päin. Tällä saa takarenkaille hieman enemmän pitoa ja hyppäminen voi sujua pikkasen helpommin.

Varsinaisia lisäpalikkavirityksiä ei ehkä tarvitse tehdä, paitsi jos itse haluaa tehdä niin.  :grin:

597
Autolla hyppäämisestä hieman.

Tuo siis 4wd:llä.
Samanlaisset korileikkaukset mulla oli joskus HPI Blitzissä. Tässä kisassa ajelin nelkulla. Olet siinä ihan oikeassa.

598
Saisitko Hvoltage finaalien läppiajat vaikkapa pdf:änä näkymään?

599
Autolla hyppäämisestä hieman. Ennen erän alkua kokeilin monesti onko tuuli liian kova hyyppäämiseen. Jos hyppy onnistui ekalla kerralla hyvin, niin tiesin, että voin tarpeen vaatiessa kokeilla sitä erän aikana. Yhdessä lähdössä oli pakko todeta tuuli liian kovaksi.

Yksi erä taas oli sellainen, että en saanut hyppyä onnistumaan kertaakaan kunnolla. Sitten taas finaaleissa auto lensi välillä erittäinkin hyvin, jolloin auto piti ottaa jarrulla alas.

Huonon alkuerän jälkeen tein koriin saksilla hieman viritystä. Leikkasin korin takahelmasta takalamppujen sisäreunan kokonaan auki. (Siinä on sellanen kulma ylhäältäpäin katsoessa.) Lisäksi leikkasin myöskin takaa keskeltä koria hieman enemmän auki, jotta takapuskuri ei hakkaa koria - ehkä noin sentin verran pois korkeussuunnassa. Nämä muutokset tuntuivat auttavan paljon hyyppäämiseen. Kun ilmavirta pääsee purkautumaan takalamppujen vierestä, niin hyppy ei enää kääntynyt sivulle kovassakaan vauhdissa. Kori myös pysyy paremmin ehjänä kaadoissa.

Tämän lisäksi olen avannut etulasin sentin reiät kaikki auki sekä takapeiton tuulettimet kokonaan auki - noin 4cm reiät kaksi kappaletta.

600
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 23.08.11 - klo: 14.47 »
Jon vastasikin tuohon Losin vanhempaa rengasta koskevaan kysymykseen.

Uusi Losi SCTE (nelkku) ensiasennusrengas Losi Eclipsen SCT erottaa helposti kun siinä on X-kuviota koko rengas täynnä. AKA I-beam rengasta voi huonoilla silmälaseilla nähdä melko samantyyppisenä kuviona.
Sisällä en ole kokeillut vielä.

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 25