Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vato

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21
571
Tulokset / Vs: A8 kolmannen osakilpailun kutsu Lohjalle
« : 02.01.10 - klo: 11.10 »
Kiitos tiedosta.

572
Tulokset / Vs: A8 kolmannen osakilpailun kutsu Lohjalle
« : 02.01.10 - klo: 09.53 »
Anteeksi tyhmä kysymys,mutta lukee että "muissa touring-luokissa renkaana:
-viime kesäkauden rengas VTEC 27R tai
-tulevan FTT-sarjan mattokisojen rengas Xenon 28

Tarkoittaako tämä että VTR ajaisi näillä vai oman luokkansa "määräämillä" HPI-kumeilla?

573
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 01.01.10 - klo: 10.57 »
Noi tuli sieltä mistä toi korikin.
Ne on Parman Stock car fender stickers ja leikelty vaan niin että sopii paremmin Impalaan.

574
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.12.09 - klo: 21.41 »
Lisätty kuvia...

575
Yleinen keskustelu / Vs: Foamit renkaissa
« : 30.12.09 - klo: 14.34 »
:police: :police: :police:

MINKÄ TAKIA, kun uusi/tietämätön harrastaja kysyy tai kommentoi mitä tahansa, tulee vastaukseksi jokin seuraavista:

1) Minkä heveletin takia piti TAAS keksiä uusi aihe, eikö noita oo jo ihan tarpeeks, ei tästä saa mitään tolkkua..

2) Oliko järkee TAAS nostaa ylös X vuotta vanha aihe, joka ei ketään kiinnosta

3) Opettele kirjottamaan ääliö, tosta sun sotkusta ota mitään tolkkua..?

ETTÄ HÄH?

Jos täällä nämä foorumipoliisit ovat niin kaikkitietäviä, niin antakaa kysyvälle neuvo ja olkaa kohteliaita, sitä ne varmaan odottaa, ei sitä, että arvostellaan päin naamaa, kun ylipäätään uskalsi kirjoittaa jotain.

Jos asia tuntuu vähäpätöiseltä ja tarpeettomalta, jättäkää kommentoimatta, ei kaikkeen tarvii olla vastaamassa.

Ja nyt, kun avautumisen makuun pääsin, niin: Jos ette tunne asiaa tai tiedä vastausta kysymykseen, älkää vastatako sen perusteella, mitä ootte "maailmalta" kuulleet. Täällä näkee päivittäin ohjeita, neuvoja ja suosituksia, joilla ei ole mitään toden perää eivätkä etenkään perustu tietämykseen tai vastaajan omakohtaisiin kokemuksiin ko. aiheesta.

 :police: :police: :police:


Jos olisi taputtava hymiö,laittaisin sen tähän!

576
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 29.12.09 - klo: 23.10 »
Siisti!!!
Sain kans laitettua kuvia omasta VTR rassista.Linkki allekirjoitukses.
Etusivulla on Ministerin kuvia mutta toisessa kansiossa on VTR

577
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 29.12.09 - klo: 10.54 »
Niin menee.Nimimerkki Cee-man voisi laittaa kuvia Escortista ja Kadetista joilla se ajoi "jouluajoissa".
Petskullakin se Cortina taitaa olla aika säpäleinä.
Mulla tuo hpi:n Cuda on aika rikki myös...

578
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 29.12.09 - klo: 10.13 »
Radalle vaan.On sinne muidenkin korit hajonnu :afro:

Nimim:Cuda tuli tiensä päähän.Enää en sitä korjaa...

579
Vapaa keskustelu / Vs: Tänään ajamaan VTR
« : 20.11.09 - klo: 09.48 »
Tänään tulossa Jonnin ja Tumpin voimalla nyt ainakin.
Hesalaisia  :lol: ollan.
Jerzi

Voisko ne paikkakunnat laittaa tuonne missä kuskien nimilistakin?

580
Vapaa keskustelu / Vs: Tänään ajamaan VTR
« : 20.11.09 - klo: 08.57 »
Ihan uteliaisuudesta:
Miltä paikkakunnilta VTR kuskit on?



581
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 19.11.09 - klo: 08.39 »
Hei!Joo eli Spooli,itellä ei oo tietoa miten spooli eroaa oneways:ta,koska koskaan en ole sellaista tarvinnut.Diffit oli ihan OK ja oikein kaikki,mutta ruuvi joka piti sitä kasassa katkeili koko ajan,vaikka teki mitä!

Mulla teki tt-01d:ssä samaa kun hommasin 3racingin säädettävän diffin.Ekassa testivedossa kun kokeilin säätää lukkoa niin ruuvi poikki.Sitä ei tarvitse lujaa kiristää että toimii.Taitaa olla kuitenkin M3 ruuvi joten sen katkaisemiseen ei tavita suurta voimaa.

582
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.11.09 - klo: 21.59 »
No vuoraa sen kopan sisäpuolelta pumpulilla niin hiljenee.

Jos diffit paukkuu koko ajan on siellä muutakin vikaa.

Mitenkä liimalla saa onewayn?Spoolin ehkä mutta että oikein onewayn.Tuleeko spooli epoksilla ja oneway bostiikilla? :afro:

583
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.11.09 - klo: 10.50 »
No sehän ei palvele ketään että sääntöjä mulkataan radan mukaan?

Ei 1:1 kisoissakaan anneta vapauksia jos keli muuttuu.
Joko sen kilpurin saa säätöihin tai sitten ei.Kuski sen lopuksi säätää ohjaimella mitenkä riskillä mennään?

En väitä olevani joku säätöguru mutta sääntöjä ei mulkata jos ei auto pysy radalla.

Mutta hyvä että linja pitää siinä mikä on sovittu.

Ja kunhan tuon auton kans pääsee vaan sinuiksi(toinen ajokerta tulossa nyt la),niin eiköhän sitä joudu tulemaan etelään ajamaan.

584
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.11.09 - klo: 10.14 »
Eikö se 8mm sovittu "Nation wide"-tyylisesti?

Mistä moinen pelleily on kotoisin että jossain muualla saisi kisoissa ajaa muulla kuin 8mm maavaralla?

585
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.11.09 - klo: 23.10 »
Jep ja mitää "mummoilua" radalla ei nähty.
Ainakin itsellä meni tuo opettelun piikkiin ihan 100%.Ceeman jeesasi todella paljon säädöissä ja auto rupesi istumaan käsiin paljon paremmin päivän loppua kohti.Ei tullut enään niin paljoa osumaa:)
Ekalla ajovuorolla aloitin liian aikaisin nopeat kierrokset ja ratavalli sanoi Cudan keulalle terve ja tuloksena komea vekki ja repeämä konepeltiin asti.

Myöhemmin mini alustainen Civikki kääntyi suoran päässä katolleen ja oli suoraan mun reitillä ja "direct hit" keskelle kylkeä.Siinä meni toinen puoli keulasta :lol:

Mutta hauskaa oli ja kipinä kasvoi vaikkakin viimeisessä ajovuorossa ylädekin ruuvit irtos ja spurri pääsi irti ja pinioni sorvas sen sileäksi.

Uutta osaa tilaukseen siis ja tästä on hyvä jatkaa.
Nyt oli 3 VTR autoa paikalla mutta uskon ja toivon että ensi treeneissä niitä olisi jo 4-5kpl....

586
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 13.11.09 - klo: 10.11 »
Vinkki:
Jos/kun ajatte liimatulla radalla katu (kuvioiduilla) renkailla.
Älkää ajako siitä vesilammikosta. Vesi jää uriin ja se liiman päällä on todella likasta.
Katukumillakin voi saada jonkinlaista pitoa kunhan ei kastele kumeja.

Samaa mieltä.
Kiertäkää se lammikko,kevyt suditus kuivalla kohdalla ja sitten viivalle.
Unohtakaa WOT(wide open throttle)-lähdöt ja vaan painatte sen pedaalin.Ette pysty ottamaan kovia lähtöjä ilman liimakummeja.

Ja jos 150m ruovittaa niin olis kannattanu nostaa ja painaa se petaali uudestaan niin olis voinut saada pitoakin.
Hauska puoli tuossa on että normaali kadulla et taida 150m viivoja piirrellä??
Liima ja katukumi ei maailman paras yhdistelmä ja jos tuohon soppaan laitetaan pari tippaa vettä niin sutii vaikka Lada 50m vakiona.

Mutta hyvät on tehot,oliko nuo nyt tästä sun koneesta penkitetty?
Kalajoellakin saa tulosta aikaan jos haluaa.

587
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 13.11.09 - klo: 10.06 »
Luigi,vanha tuttu Street varikolta!!
Arvelinkin että noita 442:sia ei niin montaa ole pyörinyt kisoissa että tuo sen on pakko olla.Eikös toi menny Mukille joskus ja siitä jonnekkin päin suomea?Tais olla Pellisellä viimeksi kun kuulin?

588
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 12.11.09 - klo: 15.53 »
Mikä Oldsi sulla oli?
D-ryhmäläisiä?

Vaarallisia noi laskurit niinkuin noi "Dyno"-ohjelmatkin..koukuttaa tosi pahasti haavemaailmaan:)

589
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 12.11.09 - klo: 14.54 »
Ja kyllä mä saan tuolle DX:lle 225hv noilla ajetuilla tiedoilla.

Jos aika paranee 11.5sek lukemaan ja loppunopeus lisääntyy 5kmh(oletus),tulee 274hv.

Mutta jos se painaakin vaikka 1100kg
Tulos olisi 12.9sek lähdölle 260hv
Ja tällä painolla 11.5sek+5kmh tulee 302hv

Vie penkkiin se nin loppuu tämä spekulaatio :grin:

590
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 12.11.09 - klo: 14.49 »
Ja ihan huvin vuoksi laitoi yhden katuauton, jolla olin mekatsuna,tiedot niin se antoi tehoksi 997hv ja siitä penkitettiin 990hv.

Ja toinen putkirunkoinen "työkohde" antoi 1190hv ja siitä ruottissa penkitetty 1280hv joten ihan prosentuaalisella(5-7%) kartalla tuo ohjelma tuntuis olevan.

Toki jotta saat luotettavat tiedot,pitää olla onnistunut lähtö josta on tiedot.

591
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 12.11.09 - klo: 14.37 »
Aika aunarista toi laskuri :D

Nopeesti laskeskelin ekana mieleentulevat ajat ja nopeudet mitkä oli kaverilla tossa aikasemmin syksyllä , sen mukaan pitäis olla n.900hv.

Todellisuus ~250hv

No eipäs olekkaan.Jos et huomannut niin auton paino kuljettajan kanssa pitää olla paunoina,ei kiloina...

Mun tiedoilla tuli 610hv ja siitä on penkitetty 631hv joten mun kohdalla se oli aika tarkka.

592
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 12.11.09 - klo: 10.48 »
Loppunopeuden puolesta pitäis mennä korkeeta 11sek aikoja,ehkä 11.5 hyvänä päivänä.
Tehoa vaikea veikata mutta jos paino 1000kg,arvioisin 3-350hp.

Hyvin on silti kulkenu DX,ja 12.9 ajallakin sen ei tarvitse keskenkaiken nöyrtyä liikenne valoissa :grin:

Harva bulevardisportti pystyy katukunnossa(!) alle 13sek vetoihin!!


Huono 60ft kertoo parikin asiaa:
-sutiva lähtö(katurenkaat)
-kiihdyttelyyn sopimaton välitys
-kiihdyttelyyn sopimaton alusta

Mutta se joka kertoo voiman on loppunopeus.
Aika ja 60ft kertoo vain lähdön onnistumisen enemmänkin.Onnistunut 60ft takaa hyvän ajan mutta voima tekee loppunopeuden.

Esimerrki omista ajeluista:
Pori WCSC 2008,ekassa vedossa karkas pito heti viivalla niin lujaa että auto kampes sivuttain ja jouduin nostamaan kaasun pois.Aika oli jotain 11.5-11.7 ja 60ft +2sek mutta loppu nopeus oli 200 tasan.
Toisessa vedossa sain pitoa ja aika muuttui 11.0 mutta loppu nopeus pysyi 203 lukemissa.

Eli jos 60ft epäonnistuu sutimisen takia niin aika on pilalla mutta loppunopeus tulee liki samaksi vs onnistunut lähtö.


593
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 11.11.09 - klo: 10.00 »
Onko se ongelma ollut sitten vajaavetoisuus?

594
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.11.09 - klo: 21.53 »
Jospa kysytäänkin näin:

-Onko oikeasti jotain estettä sille että tulisi Minit,Alfat ja Cup racerit mukaan ajoihin?

-Onko Cup Racerillä,Minillä ja Alfalla oikeasti sanomista radalla vai ollaanko tiellä aiheuttaen turhia osumia kuten edellisissä postauksissa sanottu?

-Vaikka edellä mainittuihin laitetaan 17,5 motti niin ollaanko edelleen yhtään paremmassa asemassa vauhdin puolesta?Ollaanko vielä jaloissa?

-Kuinka moni haluaisi oikeasti tulla samaan aikaan radalle Minillä,Alfalla tai Cupikalla VTR-turistin kanssa?
(Nimittäin pari viikoa sitten seurasin kun 5 Miniä ja yks VTR kiersi rataa samaan aikaan,ei houkutellut ainakaan mua muuta kuin treeniajoihin.Kisaa en ajaisi,se olisi kuin vitsi)

Pystyyko edellä mainitut esimerkkiautot seuraaviin sääntöihin(jotka on yhdessä sovittu):

-Auto:         1/10 kokoinen hihna- tai kardaanivetoinen touring-auto. 2- tai 4-veto.
-Renkaat:      Kuviolliset HPI Vintage renkaat (#4793 ja #4797)
-Moottori:       17,5 finntrackin (cs,speed passion) virallinen moottori, moottoria ei saa modifioida, laakerit/ankkurin saa vaihtaa mutta vain alkuperäisiin.
-Minimi paino:   1425gr ajovalmiina sisältäen transponderin. (saatetaan muutta sisäkaudeksi)
-Välitykset:      Kokonais välitys 4,1 tai lyhyempi.

Joku saattaa nyt ajatella että miksi nuo kohdat on poimittu?
No siksi että mielestäni ne ovat keskeisen tärkeät tälle ryhmälle.Korisäännön mukaan ne pääsevät mutta se ei ole koko juttu.

Jos katson nimilistaa VTR-sääntöjen sivulta niin herää kysymys:
Miksi pitäisi sallia semmoisten mukaan tuleminen tähän ryhmään jotka eivät niitä sääntöjä täytä?

Edelleen olen samaa mieltä kuin silloin kun tämä topiikki alkas:
Autot tehdään sääntöjen mukaan,ei säännöt autojen.

Mun mielestä ihan sama tuleeko ne samaan aikaan radalle.

Ja toi Datsun CUP Racer on jumalattoman hieno!!!!!Meneekö tuo kori Alfan alustalle?



595
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.11.09 - klo: 15.24 »
Tuo pitäis kyllä kokeilla omasta...

596
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.11.09 - klo: 08.22 »
Onko se "stoppari" ruuvi ruuvattu alta pois?
Se että niitä sisäkiinnikkeitä nostaa ei ehkä anna sen joustaa yhtään enempää ulospäin.
Muuttaa vain alustageometriaa,ei ehkä maavaraa.

En 100 varma,kun ei suuresti tuosta kokemusta mutta veikkaisin nuon.
Viisaammat korjaa jos olen väärässä.

597
On siinä suoja mutta siinä toiminnossa on aika-rajoitus.10-30vrk tais olla muistaakseni.
Kannattaa varmistaa PayPalin sivuilta.
Mulla on tuo ollut käytössä n3 vuotta ja hilpettä on tullut aika paljon USA,Saksa,Englanti ja Japani/Kiina.
2 kpl on ollut riitoja tässä ajassa,toinen lähetti kamat kun Ebay otti siihen yhteyttä ja toisen kanssa menetin rahat kun odotin liian kauan.Menetys oli 20usd eli se siitä tappiosta.
kauppoja kuitenkin tehnyt n 200kpl kaikenkaikkiaan joten häviöprosentti aika vaatimaton.

Molemmat ongelmat on tullut yksityisen kanssa jolla alhainen Feedback-luku.

Kaikkien firmojen kanssa on homma toiminut todella hyvin.

Jos yksityisellä on alhainen feedback ja epäilyttää niin katso kuinka pienillä kaupoilla se feedback on hankittu=mahdollinen vedätys.

Jos sillä on isojakin kauppoja mennyt niin sitten se on varmempi kauppakumppani.

Ja yhdellä tunnuksella voi jättää feedbackiä vaikka kuinka paljon MUTTA,yhdellä tunnuksella saa feedback pisteen vain kerran!

Vaikka ostaisi samalta myyjältä joka päivä jotakin,saa myyjä pisteen palautteestasi vain ekalla kerralla.Tämä estää "pumppaamisen" Feedbackissä.

Viimeksi eilen tilasin Japanista vanteita ja maksoin PayPalin välityksellä.

T:toinen Vatanen :grin:

598
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 02.11.09 - klo: 16.09 »
Ainakin mun käteen se oli spoolilla edessä+takana "rauhallisempi" ja loogisempi ajaa.Sai kaasulla näpäyttää irti,sitten vaan kaasulla viedä se kaarteesta läpi.
Ohjaaminen oli pienellä treenillä todella minimaalista verrattuna siihen kun se oli open diffit etu+taka tai spooli takana ja greasediff edessä.
Mutta se on melkein kokeilun arvoinen juttu,koska jotkut ei tykänny yhtään kun kokeili mun autoa tai sitten tykättiin niin kerpeleesti ajotuntumasta.
Mutta se kokeilu mulla maksoi parikymppiä per pääty kun osti spoolit.

Helpompi on jos on mahdollista niin mene kokeilemaan jonkun autoa jolla spoolit yms kombinaatiota.Tiedät paremmin mikä sulle sopii.
Tai sitten tilaat 2x spoolit ja kokeile...

599
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 30.10.09 - klo: 15.29 »
Tähän vois kertoa kans sellaisen omakohtaisen kokemuksen, et innostuin kans kaverinkautta kunnolla keväällä turisti autoista ja erityisesti VTR luokasta. Kuukausi sitten sain hankittua Xray T2 007 alustan ja nyt kaikki muut osat, paitsi VTR:ään sopivan korin (Kori on hyllys maalaamattomana vielä) ja renkaat. Eli auto on tällähetkellä stanu.

Vaikkei oo päässykkään ku vähän asvaltilla koittamaan tuota niin hauskaahan se on. Huomenna pitäis mennä ensimmäistäkertaa kunnolla ajamaan ja eiköhän täs jossain vaiheessa pidä sit ajaa oikein kunnolla VTR:ää ja koska samalla autolla voi koria ja renkaita vaihtamalla ajaa stanuakin niin kaippa sitäkin voi jossainvaiheessa koittaa jos joku sopiva kisa osuu kohdalle.

Aika samalla linjalla,VTR herätti kiinnostuksen ja nyt on Xray 008,toki niin vaiheessa ettei pääse huomenna vielä ajamaan :sad:

600
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 28.10.09 - klo: 09.58 »
Olipa komia ESKO!!!!

Oliko 3Racingin diffi?

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21