Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hade

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 04.11.10 - klo: 18.10 »
Kannattaa oikeasti lukea nää kirjoittelut läpi niin saa kuvan mitä osaa on hajonnut ja mitä modattu.

62
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 31.10.10 - klo: 11.13 »
mistä sais tähän sopivan vastarin?

vaikka tuolta http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/category/Maverick-Atom-Spares__248/
Onhan noita muitakin kun vaan googleen kirjoitat auton nimen. Suomesta kannattaa kysellä Hobbylinnasta. Siellä on ainakin kyseistä autoa myynnissä

63
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 10.10.10 - klo: 19.16 »
Lautaspyörän alle jäävä tiiviste rikki tai pois paikoiltaan. Jos vuotaa ulostulon kohdalta, niin voi olla myös akselilla oleva O-rengas rikki. Se kun on aivan väärän tyyppinen tiiviste pyörivän akselin tiivistämiseen ja pitäisi vaihtaa uuteen varsin usein ja aina kun diffi avataan.
Mistähän löytäis sopivaa O-rengasta ilman muita härpäkkeitä? Ei kiinnostaisi tilata rattaiden  mukana kun tarvetta ei niille ole.

64
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.10.10 - klo: 09.24 »
Pitäis asennella diffeihin uudet rasvat, kuinkas paljon sitä laitetaan? Tuskin täyteen asti, koska ainakin keskidiffistä tuli lukko äsken... :huh:

3000/6000/6000 (Etu/keski/taka, öljynä Blue Factor) oli tarkotuksena laittaa, meneekö ihan mettään kun ajelen enimmäkseen hiekka/krossiradalla. No mettäänhän se auto menee joka tapauksessa, mutta siis onko nuo järkevät rasvat?

Itse laitoin takadiffiin 8000 rasvat puoliksi täyteen, ilmeisesti liikaa kun joka välistä tursusi ulos. :grin:  Eli tuskin sitä kovin paljoa kannattaa laittaa..

Saako kotimaasta mistään edullisesti slässin koreja vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Sabella näkyy olevan 30-50e hintaluokassa jotakin..


Siis kyllä mä ainakin olen laittanut diffit ihan piripintaan täyteen. Ylimääräinen on sitten tullut kiinnilaittaessa pois. Tulee vaan mieleen että mitä sen diffiöljyn jäykkyyden vaihtaminen mitään muuttaa jos öljyt ei edes kunnolla osu rattaisiin (tämä siis alottelijan ihmettelyä). Ite olen ajellut nyt enemmän maastossa joten on ollut melko jäykät litkut. Ultimate Rcing 60,000 taitaa olla sekä edessä että takana. "Radalle" sitten 10,000/5,000 mut kokeilemalla löytää parhaat setapit. Se on hieman niin että mistä tykkää.

65
Ja sellainen ajatus tuli mieleen että pitäisikö valvojalle/-jille varata oma paikka jostain pöydän päästä, mahdollisissa ongelmatilanteissa tietäisi keneltä mennä kyselemään eikä tarvitsisi huudella ympäri hallia kuka siellä on valvojana?
Näin aloittelijan näkökulmasta tämä valvojan "merkkaaminen" olisi hyvä asia. Kun ei yhtään porukkaa tunne. Kerran Ulapalla käynyt ja silloin ei edes paikalla olijat meinanneet tietää kuka valvoo. Siinä tulee aika dorka fiilis pyöriessä kun ei tiedä mitä tekis ja keltä kyselis. Paras vaihtoehto vois olla ihan joku liivi joka valvojalla olis päällä koska eihän se valvojakaan koko ajan siinä pöydän vieressä istu.

66
Vapaa keskustelu / Vs: Missä olet käynyt armeijan?
« : 25.09.10 - klo: 08.57 »
II/95 330pv Urheilukoulu Lahti. Tiedustelu alikersantti.

67
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 24.09.10 - klo: 16.13 »
2S lipolla ja 18/54 väleillä, 3S:llä voimaa on pirusti liikaa(ainakin radalle), vetää keulaa pystyyn aika kovastakin vauhdista asfaltilla. :laugh:

Eikö toi ole aika pitkävälitys radalle. Ite käytyttänyt tuota 18 hampaista vain kerran kun kokeilin huippuja. Normaalisti 15/54 tai 15/52. Akkuina kans 2s ja 3s.

Minulla ei ole muita välityksiä kuin nuo mukana tulleet niin en ole päässyt kokeilemaan. Voisihan hieman lyhyempi olla parempikin.
Auton mukana tulee 13 ja 18 hampainen pinjoni. 13:sta ei tietysti huiput ole kummoset mutta ainakin mutkista pääsee paremmin liikkeelle. Radalla saa olla aikas pitkä suora että ton 18 pystyy kunnolla hyödyntämään.

68
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.09.10 - klo: 22.00 »
2S lipolla ja 18/54 väleillä, 3S:llä voimaa on pirusti liikaa(ainakin radalle), vetää keulaa pystyyn aika kovastakin vauhdista asfaltilla. :laugh:

Eikö toi ole aika pitkävälitys radalle. Ite käytyttänyt tuota 18 hampaista vain kerran kun kokeilin huippuja. Normaalisti 15/54 tai 15/52. Akkuina kans 2s ja 3s.

69
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.09.10 - klo: 16.00 »
Ottaa ne hieman mutta ei siitä haittaa ole. Mulla on teippi lokarin sisäpuolella jotta maali ei kulu puhki. Ihan kuin se jotain haittaisi vaikka kuluisikin kun auto saa muutenkin kenkää oikein olan takaa.

70
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 23.09.10 - klo: 15.51 »
Itekkin ajellut vain hiekalla (montulla ja rannalla) tolla 4x4 Slassillä ja ei ole kyllä ostos kaduttanut. Suojaukset kun laittaa kuntoon niin hyvä peli. Sisäkopan olen siihen itse tehnyt. Huollot kun tekee niin kyllä se kunnossa pysyy. Itellä osa vioista johtui aluksi siitä ettei ollut tietoa näitten vehkeitten huoltamisesta.

71
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 09.09.10 - klo: 15.42 »
Kuvista näkee että akku on 7,2V 1600mAh. Autosta löytyy tietoa/videota kun laitat googlen hakeaan.

72
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.09.10 - klo: 16.29 »
Toi teippi auttaa hieman. Mulla on lisäksi tarranauha/silikoni viritelmä joka toimii tosi hyvin. Eli tarranauhaa (pehmeänpi puolisko) hieman kardaanin ympärille (karvat sisäänpäin). Teipillä kiinni sopivalle kireydelle. Kardaani paikoilleen, tarranauha sopivalle kohdalle etupäätä ja täytetään kardanitunneli silikonila tarran kohdalta (jokapuolelta). Kansimuovi vielä päälle niin tiivistyy oikeaan muotoon. Silikoni ja tarranauha pitävät kivet poissa mutta antaa kardanin pyöriä vapaasti. Hienoa hiekkaa pääsee vielä läpi mutta ikävät kivet pysyvät poissa.
Tulikohan tarpeeksi sekavasti selitettyä.

No mutta löysinpäs tosta video pätkänkin niin laitetaan sekin. Selkeyttää aikastavalla kun on kuvaa.
http://www.youtube.com/watch?v=PqywZOxRLUk&feature=related

73
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 07.09.10 - klo: 15.06 »
Mulla mennyt edestä 2x iskarin varsi mutkalle. Vetoakselit takaa vaihdettu, nämä on kovilla varsinkin 3s:llä. Etupään ulostulo on kertaaleen napsahtanut poikki. Nyt laitettu metallinen tilalle. Laakereita kannattaa hommata varastoon. Olikohan se RcMartissa kun löytyy pussukka jossa on kaikki laakeri samassa paketissa. Sillä pääsee ainakin alkuun. Samoin teräksinen slipperin laakeriadapteri vaihdettu. Muovinen suli alle. Sitten tietty spurreja on hyvä olla varalla. Vaikka muutama eri kokoinen.

74
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.08.10 - klo: 20.42 »
Sain ratkaistua laakeri ongelman siten että laitoin molempii päihin ne 5mm laakerit mutta otin perässä olevan holkin pois ja laitoin tilalle ehjäksi jääneen 4mm laakerin. Hyvin tuntuu toimivan. Eli sain nyt hieman isomat laakerit molempiin päihin.

75
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.08.10 - klo: 15.58 »
Nyt vit...aa. Tänään tuli mootorin laakerit ja aattelin että pääsis ehkä jopa radalle illalla. Mutta mutta, nämä tilaamani 5x11x5 lakerit ei sovikkaan koneeseen. Traxxasin ohjeen mukaan molemmssa päissä pitäis olla sama laakeri 5x11x5 mut tohon ehjään laakeriin kun vertaa niin on nää uudet isompia. Eli näyttäis olevan 5x11x4 kokoinen toi alkuperäinen. Ja vaikka vaihtaa vain toisen laakerin niin ei mahdu enää takakansi koneeseen kiinni. Per.....

76
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.07.10 - klo: 22.26 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

Uusi kone (orginal) maksaa muutaman kympin jos ei halua siirtyä harjattomien maailmaan.. mutta tämän varmaan jo tiesitkin :) ja vastaavia patoja taitaa löytyä kaikista alan liikkeistä.
Näissä 4x4 slasheissä on kyllä harjaton kone ihan vakiona kiinni eikä sitä harjallista Titanin konetta. Joten ihan muutamalla kympillä ei saa uutta.


Samaa oli kans just ihmettelemässä. Uusi kone noin 70$ + postit. Suomi hinnoista ei tietoa.
Mullakin tuli klappia eikä liikkunut eteenpäin. Pinjonin puoleinen laakeri oli päreinä. Näyttäis siltä että vaihdolla selviää. Laakereita löytyy kyllä useammastakin paikasta mutta laadusta en sitten tiedä. Itse tilasin amainhobbiesin kautta keraamiset.

77
Ei kannata niitä saben kiinalaakereita laittaa, olisit tilannut sabesta traxxasin omia kumisuojattuja, itselle tulossa 4kpl spedeen.
Juu en mä niitä tilannutkaan. A Main Hobbieksesta tilasin keraamiset laakerit. Kokeilan näillä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1576_63/products_id/14349/n/ProTek-R-C-Ceramic-5x11x5mm-metal-shielded-Speed-ball-bearings-2 Toivottavasti kestävät hyvin koska hintaakin oli ihan "tarpeeksi".

78
Mulla meni Velineon 3500 koneesta pinjonin puoleinen laakeri muruiksi. Pitäiskö tohon hommata jokin erikoislaakeri vai käykö ihan normaali. Sabesta 5x11x5 laakeri 1,5€. Tuli heti mieleen että kestääkö noin halpa laakeri normi ajoa. Tais saada toi alkuperäinen laakeri tarpeekseen kun kokeilin Slash 4x4 huippuja 3s lipolla ja 18/52 välityksillä. Nyt ei tarvi enää niitä kokeilla.

79
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 18.07.10 - klo: 20.53 »
En saanu kuvasta selvää mutta oliko se tämä?http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=428
Tosta mun linkistä aukee combon kuva ja alla tiedot siitä. Mitähän siitä kuvasta olis pitänyt selvittää?
Tossa sun lnkissä on kolmen eri conbon tiedot. Mut kyllä se niistä se keskimmäinen on (18T/5200KW)

80
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 18.07.10 - klo: 18.47 »
.

81
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 18.07.10 - klo: 18.44 »
Esim. Tälasen combon kun laitat ja sitten vielä lipo akut niin johan kulkee. Itellä on tollanen autossa kiinni. Ei tosin tule enää tällä ajeltua kun on myös Slash 4x4.
http://www.hobbyhot.com/hobbywing-ezrun-18t-2030-5200kv-sensorless-brushless-motor-18a-pr-789.html
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9166

82
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 03.06.10 - klo: 14.53 »
Täytyypä tulla paikalle jos vaan vielä osaa sinne.

83
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 24.05.10 - klo: 16.12 »
Aluslevy jäi pois omalta hankintalistalta kun katsoin esittely/kokeilu videon siitä. Kannattaa katsoa loppuun asti.
http://www.youtube.com/user/UltimateRCnetwork#p/u/11/0z-eAE0nWMM

84
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 21.05.10 - klo: 16.18 »
No täytyypä yritä tulla maanantaina iltapäivällä paikalle. Mut mitään en vielä lupaa.

85
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 16.05.10 - klo: 19.19 »
Mikäs on meininki radan suhteen? Saattais kans kiinnostaa koska tuli hommattua toi Slash 4x4.

86
Miten olette saaneet Deanssit johtoihin kii? Äsken Deanssia yritin nopariin tinata kiinni ja siinä on se vika kun tina ei tartu liittimeen, johtoihin kyllä.
Juota ensin sekä johtoon että littimeen reilusti tinaa. Ton jälkeen kun ensin lämmittää liittimen tinan ja laittaa sihen johdon kiinni, niin molemmat sulaa yhteen.

87
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 03.05.10 - klo: 15.21 »
Sopiiko nämä yhteen?http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32753&grpid=5018,http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9166 vai kannataisko ostaa tehokkaampi laturi??? Ja onhan tuossa akussa varmasti tamiya-liitin?


Juuri tuo akku on itsellä ja laturina on OskuK:n mainitsema laturi. Isonpia akkuja ei helposti saa mahtumaan. Kyllä tuollakin ajelee ihan kivasti ja muutaman kun ostaa niin varmasti on tarpeeksi ajoaikaa. Itelle tuli just pari lisää.
Akuissa ei ole Tamian liitintä vaan erikoisempi liitin joita ei taida juurikaan Suomesta saada. Eli pitää kolvailla uudet liittimet akkuihin. Itse käytän kaikissa akuissa/nopareissani Dean-liittimiä. Myös vakio akkuun vaihdoin Dean:in niin pystyy käyttämään myös sitä.

88
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 02.05.10 - klo: 22.55 »
^ Paha sanoa mahtuuko kun ei näy mittoja missään. Mut on kyllä kova hinta moisesta akusta. En lähtis tohon rahojani tuhlaamaan. Ite sain Hobby Kingistä samaan hintaan 2kpl 1600mAh Lipoja ja laturin niille.
Mut mittaa alkuperäinen akku ja soita liikkeesee tai mailaa ja kysy josko he voisivat kyseisen akun mitat ilmoittaamaan. Näin tiedät mahtuuko.

89
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.04.10 - klo: 15.27 »

Jos autossa on ostettaessa 7.2v 1100mAh NiMh akku voiko siihen laittaa 11.1v 2300mAh lipo akun? Ja jos voi pitääkö ostaa uus laturi?
 
Niin tästä vielä jos se on 7.2v 4600mAh toimiiko se?


Jos kyseessä Atom kuten nimimerkkisi niin katsoppas tuolta keskustelusta tietoja. Sieltä löytyy myös sopivaa akku vaihtoehtoa. http://rc10.fi/index.php?topic=31149.0

90
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 23.03.10 - klo: 15.28 »
Juu toi mun ylempänä mainitsema combo on toiminut oikein hyvin ja toi lipo mahtuu sopivasti paikalleen. Hieman rungon sivusta jyrsin jotta johdot ei hankaa siihen.
Vaihdettu myös iskerit (3 racing) ja Buggyn takaspoikka. Vanteet ja renkaat Bilteman laatua.
Pistetääs nyt vielä muutama kuva.





Sivuja: 1 2 [3] 4