61
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 04.11.10 - klo: 18.10 »
Kannattaa oikeasti lukea nää kirjoittelut läpi niin saa kuvan mitä osaa on hajonnut ja mitä modattu.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
mistä sais tähän sopivan vastarin?vaikka tuolta http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/category/Maverick-Atom-Spares__248/
Lautaspyörän alle jäävä tiiviste rikki tai pois paikoiltaan. Jos vuotaa ulostulon kohdalta, niin voi olla myös akselilla oleva O-rengas rikki. Se kun on aivan väärän tyyppinen tiiviste pyörivän akselin tiivistämiseen ja pitäisi vaihtaa uuteen varsin usein ja aina kun diffi avataan.Mistähän löytäis sopivaa O-rengasta ilman muita härpäkkeitä? Ei kiinnostaisi tilata rattaiden mukana kun tarvetta ei niille ole.
Pitäis asennella diffeihin uudet rasvat, kuinkas paljon sitä laitetaan? Tuskin täyteen asti, koska ainakin keskidiffistä tuli lukko äsken...
3000/6000/6000 (Etu/keski/taka, öljynä Blue Factor) oli tarkotuksena laittaa, meneekö ihan mettään kun ajelen enimmäkseen hiekka/krossiradalla. No mettäänhän se auto menee joka tapauksessa, mutta siis onko nuo järkevät rasvat?
Itse laitoin takadiffiin 8000 rasvat puoliksi täyteen, ilmeisesti liikaa kun joka välistä tursusi ulos. Eli tuskin sitä kovin paljoa kannattaa laittaa..
Saako kotimaasta mistään edullisesti slässin koreja vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi? Sabella näkyy olevan 30-50e hintaluokassa jotakin..
Ja sellainen ajatus tuli mieleen että pitäisikö valvojalle/-jille varata oma paikka jostain pöydän päästä, mahdollisissa ongelmatilanteissa tietäisi keneltä mennä kyselemään eikä tarvitsisi huudella ympäri hallia kuka siellä on valvojana?Näin aloittelijan näkökulmasta tämä valvojan "merkkaaminen" olisi hyvä asia. Kun ei yhtään porukkaa tunne. Kerran Ulapalla käynyt ja silloin ei edes paikalla olijat meinanneet tietää kuka valvoo. Siinä tulee aika dorka fiilis pyöriessä kun ei tiedä mitä tekis ja keltä kyselis. Paras vaihtoehto vois olla ihan joku liivi joka valvojalla olis päällä koska eihän se valvojakaan koko ajan siinä pöydän vieressä istu.
Auton mukana tulee 13 ja 18 hampainen pinjoni. 13:sta ei tietysti huiput ole kummoset mutta ainakin mutkista pääsee paremmin liikkeelle. Radalla saa olla aikas pitkä suora että ton 18 pystyy kunnolla hyödyntämään.2S lipolla ja 18/54 väleillä, 3S:llä voimaa on pirusti liikaa(ainakin radalle), vetää keulaa pystyyn aika kovastakin vauhdista asfaltilla.
Eikö toi ole aika pitkävälitys radalle. Ite käytyttänyt tuota 18 hampaista vain kerran kun kokeilin huippuja. Normaalisti 15/54 tai 15/52. Akkuina kans 2s ja 3s.
Minulla ei ole muita välityksiä kuin nuo mukana tulleet niin en ole päässyt kokeilemaan. Voisihan hieman lyhyempi olla parempikin.
2S lipolla ja 18/54 väleillä, 3S:llä voimaa on pirusti liikaa(ainakin radalle), vetää keulaa pystyyn aika kovastakin vauhdista asfaltilla.
Samaa oli kans just ihmettelemässä. Uusi kone noin 70$ + postit. Suomi hinnoista ei tietoa.Näissä 4x4 slasheissä on kyllä harjaton kone ihan vakiona kiinni eikä sitä harjallista Titanin konetta. Joten ihan muutamalla kympillä ei saa uutta.Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.
Uusi kone (orginal) maksaa muutaman kympin jos ei halua siirtyä harjattomien maailmaan.. mutta tämän varmaan jo tiesitkin :) ja vastaavia patoja taitaa löytyä kaikista alan liikkeistä.
Ei kannata niitä saben kiinalaakereita laittaa, olisit tilannut sabesta traxxasin omia kumisuojattuja, itselle tulossa 4kpl spedeen.Juu en mä niitä tilannutkaan. A Main Hobbieksesta tilasin keraamiset laakerit. Kokeilan näillä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1576_63/products_id/14349/n/ProTek-R-C-Ceramic-5x11x5mm-metal-shielded-Speed-ball-bearings-2 Toivottavasti kestävät hyvin koska hintaakin oli ihan "tarpeeksi".
En saanu kuvasta selvää mutta oliko se tämä?http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=428Tosta mun linkistä aukee combon kuva ja alla tiedot siitä. Mitähän siitä kuvasta olis pitänyt selvittää?
Miten olette saaneet Deanssit johtoihin kii? Äsken Deanssia yritin nopariin tinata kiinni ja siinä on se vika kun tina ei tartu liittimeen, johtoihin kyllä.Juota ensin sekä johtoon että littimeen reilusti tinaa. Ton jälkeen kun ensin lämmittää liittimen tinan ja laittaa sihen johdon kiinni, niin molemmat sulaa yhteen.
Sopiiko nämä yhteen?http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32753&grpid=5018,http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9166 vai kannataisko ostaa tehokkaampi laturi??? Ja onhan tuossa akussa varmasti tamiya-liitin?
Jos autossa on ostettaessa 7.2v 1100mAh NiMh akku voiko siihen laittaa 11.1v 2300mAh lipo akun? Ja jos voi pitääkö ostaa uus laturi?
Niin tästä vielä jos se on 7.2v 4600mAh toimiiko se?