Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - soulost

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
61
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 31.01.10 - klo: 14.25 »
Katsokaas tarkkaa, öljyä pinnassa ja pullollaan reunimmaiset konkat.

Bebecistä saa noita vai? Jos joku on tilannut noita tai vaihdellut, niin otatteko YV:llä yhteyttä.


62
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 31.01.10 - klo: 14.14 »
Nuo pyöreet tötteröt tuossa kuvassa mitkä ovat irrallaan, tuleeko niistä?

Olivat meinaan päältä kosteat (ruskeaa nestettä) kun purin noparin.

Edit: Savuja koneesta ei ole tullut missään vaiheessa pihalle ja lopussa toimi pätkien.


63
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 31.01.10 - klo: 14.01 »

Täytyykin nuo transistorit tarkistaa omasta autosta.

Tuleeko noista trankuista jotain nestettä (öljyä) pihalle, jos ne lohkeaa??

64
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 31.01.10 - klo: 12.55 »
Täältä
http://www.shiptou.com/hobbywing-xerun-150a-electronic-speed-controler-for-1-8-car-pr-2328.html

ja näyttäisi olevan vielä varastossakin, eli luulisi tulevan suhteellisen nopsaan (alle 2 viikkoa).

Flux Blur, reunimmaiset konkat pullistuneet:


65
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 31.01.10 - klo: 12.19 »
Jeps.. kuivatin yön yli vastaria ja pistin kiinni niin poltti noparin.

Eli voi tarjoilla noparia yv:llä.. ja vastaria acomsiin 2.4GHZ (katso osta palsta).

Pikaseen tulee mieleen nopareista ainankin:
  • Tekin RX-8 (kehuttu täälläkin), mistä edullisimmin? Towers 199$
  • Hobbywing Xerun 150A, tällä hetkellä edullisin 126$ sis postit honkkarista (alv + tulli)
  • MMM, modelsportista 134£ postikuluineen. Acomsin vastarin kanssa £168.28 (ei lisäkulja, nopea toimitus)... RC-monster.com 150$ (+pk+alv+tulli)
  • Flux blur, hobbylinnasta 207€ postikuluineen. Towerhobbiesilta 170$ + pk + alv + tulli - alekoodi. LiquidRC.com 122€ + mahdollinen tulli ja alv.


Tuleeko mitä muita mieleen, esim. novakilta tai vastaavilta valmistajilta?

seuraavassa noparissa toivoisin erityisesti kosteuden kestävyyttä, tietoa/kokemuksia näiden em. nopareiden kestävyydestä?

66
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 30.01.10 - klo: 16.46 »
Nyt pätkii nopari. Yhden akullisen kerkesin ajamaan ulkona, kunnes nopari alkoi pätkimään. Tuoreilla akuilla nopari lähti päälle ihan normaalisti ja auto liikkui hetken taas ihan normaalisti - kunnes nopari hiljeni tyystin. Sitten taas hetken odottelun ja ohjaimen rämppäämisen jälkeen lähti taas toimimaan. Vaikuttais kosketushäiriöltä... Taitaa olla aika repiä virtakytkin vitt**n autosta, niin jos lähtis taas toimimaan.

Edit: Tais vika vihdoin löytyä. Vastaanotin ottanut kosteutta itseensä ja sen kun irroitti, niin alkoi esc piippaamaan ihan normaalisti. Otin kannen auki ja antaa kuivaa, todella vähän siellä kosteutta oli mutta näköjään pienikin määrä riittää. Oli vastari pussissa, pussissa oli pari kerrosta kahvinsuodatinpaperia, mutta kondensoitunut kosteus tuon ongelman aiheutti. Tuolle vastarille vois elektroniikkalakkaa kokeillakkin, ei oo niin kallis osa...

67
Minkäs jäykkyset öljyt tossa vehkeessä on vakiona ja onko joku vaihtanut iskareihin uusia öljyjä...? Vois harkita vaikka iskarihuoltoa tuolle laitteelle.

68

Itellä on vakio-ohjain ja en ole kaivannut gigahertzin ohjaimia tuon kanssa. Aja hyvä mies alkuun sillä vakio-ohjaimella ja vasta jos tarvit, niin hommaat sellaisen. En usko että tarvitset.

ja ps. en usko että tulet katumaan valintaasi, e-revo on kyllä hauska peli :) Osta joltakulta halvalla tuohon sopiva rengas+vannesetti ja sieltä renkaan sisäpuolelta pulttaat ruuvit läpi niin pitoa riittää....

69
RC-kerhot ja -radat / Vs: Mikkelin harrastajat
« : 26.01.10 - klo: 09.10 »

- samoista tiedoista olisin myös kiinnostunut ja jos mahdollista, niin laitatteko kuvia crossiradasta? Ei viitsi Mäntyharjusta asti lähteä vain toteamaan, että ovet on kiinni ;)

70
Hinta lähipostiin kuljetettuna (tulee alta viikossa) noin 80€ sis kaikki kulut
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28015
ja sit ehkä mielestäni paremman näköinen malli (2kanavaa, mitkä riittää)
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34641
n. 11€ kalliimpi.

Noissa ei kyllä ole niin hyvää tuntumaa mielestäni kuin esim. traxxasin vakio-ohjaimissa. Noista pääsee kuitenkin vaikka samaan hintaan käytettynä eroon halutessaan, ei kaikki viitsi käydä tilailemaan ulkomailta ja odottelemaan.. Toimii todella hyvin ja kauas + vastaanotin on yksi pienimmistä mitä oon nähny.

71

Toi turnigy on ihan loistava vaihtoehto. Itsellä käytössä lähes vastaava imax b6 5a latausvirralla. Osta vaan mini e-revo, oikeesti hauska laite. Suoraan lipot, latauspussi ja tommonen turnigyn laturi niin sulla on todella hyvä setti, josta saat lähes omasi takaisin myydessä. Ja tuo mini e-revo on ainankin itsellä ollu loistava kaveri hpi savage fluxille. Kotipihassa ajelee mini e-revolla ja sit ku on baanaa, niin hpi:lla kunnon kurmuutusta...!

72
Eka sun on tiedettävä minkä auton hommaat, koska siihen vaikuttaa paljon mitkä akut kannattaa ottaa :) Ite en noista rhion akuista tiedä mitään enkä katsonut niiden kokoja tarkemmin, mutta pehmeitä lipoja mulla on 6 kpl tuolla keittiön jääkaapin päällä ja ku nätisti niitä käyttelee, niin ei niissä suurta vaaraa ole. Mini e-revon ketjusta löydät hyviä linkkejä varmasti sopiviin akkuihin. Lipo-latauspussi kannattaa hommata, mutta sen saat tuolta samasta paikasta.

Kävin mittaamassa omat fullymaxin 2s ja 3s akut, mitä käytän mini e-revossa ja ovat kokoa 19x31x98mm. Eli nuo menee mini e-revon koteloon just hyvin.

73
Onko tuossa listassa joku sellanen auto mikä olisi erityisen virtapihi tai saisi hyvin varustettua halvalla kunnon akku setillä?
Mitä luon tuolta toisesta treadista niin e-revon 1/16 vakio akulla ajaa vai 5 min, joka kuullostaa kyllä vähän turhan lyhyeltä ajalta mihinkään lähteä ajamaan kun latautuukin varmaa melkoisen kauan. kyl sellanen puol tuntii pitäis saada ajaa, vai onks sellasii akkuja viel keksittykkään?

Mini e-revon kanssa pääset halvimmalla alkuun akkujen suhteen. Pieni hintavertailu:
Ihan esimerkkimielessä kaksi rhinon 1750mah akkua, 2S ja 20C
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7312&Product_Name=Rhino_1750mAh_2S_7.4v_20C_Lipoly_Pack
Hinta 20$ + 14$ rahdit. Ei tullia tms

Isot autot tarvii kaksi väh. 5000mah akkua, esim. 2S 30C (min 25C 5000mah)
Turnigy 35$ kappale x 2kpl + rahdit 30$ = 100$ ja riski tulleista ja alveista
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9931&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_5800mAh_2S1P_30C_

Lisäksi tarvit laturin, joka lataa väh. 5A. Pikku e-revon kanssa pärjäät balancerin kanssa varustetulla n. 2A lataavalla pikkulaturilla.

74
Traxxas Slash 4x4
-> Itse en pidä tämän auton muotoilusta, ei vaan sytytä
Traxxas Stampede VXL RTR
-> Harjallisen stampeden omistaneena voin sanoa, että vxl on ehdoton. Ei kuitenkaan kulje ilman kunnollisia ketjuja talvella ja eteneminen ei ole verrattavissa mitenkään nelivetoon
Traxxas E-MAXX Brushless Edition
-> Brushless edition on ruma, kova ja näyttävä. Kääntösäde tässä autossa on ihan per*eestä, joten tekee siitä jotenkin kolkon ajaa. Traxxasin autot on helppoja huoltaa, mutta valitettavasti ne tarvii paljon huoltoa.. muoviosat menee kovilla talvipakkasille herkästi rikki.
Traxxas 1/16 E-REVO brushless
-> Hemmetin hauska sähikäinen, kulkee noin pieneksi autoksi yllättävän hyvin talvella lumessa - toki nelikko auttaa siinä paljon.
traxxas summit
-> Tätä ei ole vielä tullutkaan kokeiltua, mutta harjattomana varmasti hauska vekotin epätasaiseen maastoon :)
hpi savage flux
-> Käyttökokemuksieni perusteella tähän mennessä ehdottomasti paras autoni. Monsterityylinen ja korkean oloinen, mutta vakaa ja hyvä ajaa. Metallirunko. Sinällänsä hauska, että olen saanut jo lyhyen ajan sisään auton 3x rikki. Ensin meni takatukivarsi, mutta se olikin jo valmiiksi liimattu. Noh, edelliseltä mukana sattui olemaan uudet, joten en joutunut mitään tilaamaan. Sitten meni takaa renkaan kulmaa säätävän tangon kiinnike (lohkesi -25 pakkasessa). Noh, fluxissa on vakiona tuplajousitukselle ja tukivarsille paikat renkaan puolella... Vaihdoin takarenkaiden ja rengaspesien puolta niin zadaa, taas oli ehjä kiinnike autossa. Eli saman homman voi tehdä myös etu ja takarenkaiden välillä, koska fluxissa kiinnikkeet ovat samanlaiset edessä ja takana (toisin kuin esim. mini e-revossa). Kolmannella kerralla auton "hajoaminen" johtui irronneesta pinionista, mutta sen päätin jo tilata ja liimaan kerralla vahvistetun ja uuden akseliin kiinni... Ja valitettavasti ajotyylini on sellainen, että auto saa runtua.

Mitä olen joutunut autoja purkamaan, niin fluxi on yksi helpommista huoltaa. Mini e-revo taas huoleton, koska valmiiksi jo kosteussuojattu ja tehoa piisaa. Fluxiin vaihdoin öljyt iskareihin ja vaikka ekaa kertaa tein, niin ei oikeasti kauaa mennyt... (olohuoneen pöydällä ;)

Edit: Ja tykkään selkeistä huolto-ohjeista, jotka tulee fluxin ohjekirjassa mukana! Molemmista toki löytyy tosi hyvin räjäytyskuvat (traxxasin ja Hpi:n autoista) ja osanumerolla saa suoraan tilattua osat (sabesta traxxasin ja hobbylinnasta hpi:n)

75
Useamman auton jo tässä kotona pyöräyttäneeni voin sanoa löytäneeni itselleni sopivat ajopelit.

"Tallista" löytyy nyt
- mini e-revo vxl (harjaton), joka on vesitiivis. Ajelen tällä 2 x 2S akuilla rinnan ja yhdellä 3S akulla (jos haluaa järjetöntä kulkua...)
- HPI savage flux. Ajelen tällä hetkellä 6S akuilla, tilasin 4S akut niin saattais saada pysymään auton kasassakin...

Molemmat on pirun hauskoja pelejä. Harjaton mini e-revo on helppo käsitellä, se on nyt pääosin 8v pojan ajossa - kulkua riittää kuitenkin VÄHINTÄÄN riittävästi myös aikuisen ajoon. Tampatulla lumella kulkee lumiketjujen kanssa tosi hyvin (käydään urheilualueella ajelemassa tai omassa pihassa).

Savage on sitten roisimpaan menoon. Kun pitää olla kokoa, näköä ja jo vähän ääntäkin... Mutta pitää olla iso ajoaluekkin. Tuolla savagella ei oikeastaan tee mitään tuossa omassa pihassa vaan paljon hauskempaa on mennä esim. urheilu/luistelukentälle ajelemaan.

Kun ostat, niin osta suoraan
- harjaton ja vesitiivis

Summa summarum, suosittelen mini e-revoa. On laadukas peli, jonka voi jättää vaikka kakkosautoksi, jos innostuu harrastuksesta enemmän. Jos sattuu osia tarvimaan, niin sabelta osanumerolla tilatessa seuraavana päivänä postissa. Osat on halpoja pikku e-revoon vrt isoihin autoihin samoin akut. Pärjäät kahdella 2S 1800mah akulla aivan loistavasti (lipoilla), jotka maksaa sen 15 - 25€/kpl.


76
Sivulla 21 http://rc10.fi/index.php?topic=30827.600

on kuvia talvea varten tehdyistä lumiketjuista. Ihan tziiga hyvät :) ei jaksanut repiä renkaita vanteilta, niin nuo on sitten helppo kevään tullen raapaista irti. Kulkee niin pirusti noilla ja 3s lipoilla :p

Edit: Milläköhän virralla tommosia fullymaxin 1800mah 2s akkuja uskaltaa latailla? Kun laturista sais 5A latausvirtaa, mutta kestääkö nuo semmosta?

77
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 24.01.10 - klo: 18.20 »

Kellään tietoa käykö tämä
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41562&grpid=3606
savage fluxiin?

78
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 23.01.10 - klo: 11.33 »

Oikein arvasitte, pinjonin ruuvi irti.

Kakskomponenttiliimaa löytyisi tällä hetkellä hyllystä, samoin normaalia "Pikaliimaa". Kummalla suosittelisitte liimattavaksi? Ajatellen että saisi pinionin vielä joskus vaihdettuakin, jos tarvetta on.

79
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.01.10 - klo: 20.25 »

...ei mene varmaan kertaakaan, etteikö jotain olisi rikki.

Tänään vaihdoin iskareihin moottoripyörään tarkoitettua WP:n iskariöljyä, 5W. Alkoi alusta toimimaan pakkasessakin ihan normaalisti - alkuperäisillä nesteillä iskarit olivat pakkasessa kivikovat.

Kevään tullen vaihdan 20W ja sitten kesäksi taakse 40W. Tarpeiden mukana sit säätelee lisää. Ja onhan yksinkertaiset vaihtaa... Ei mennyt kuin hetki.

Mutta ajokerran kokemuksista: Taas hajosi jotain. En jaksanut vielä purkaa, mutta kaasua painettaessa kuuluu vain sirrausta. Eli olisikohan mennyt pinion, spurri tai jotain muuta voimansiirrosta.. Sunnuntaina jos jaksaisi purkaa.

ps. on se vaan pirun hauska vekotin ja uskomaton kulkemaan hangessa alustan toimiessa ja vakiorenkailla.. huhhuh!!

80
Alumiiniset ne on, eli push rods ja jälkimmäisenä toe links
osanro 7118
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43279&grpid=3901
ja osanro 7138 http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41979&grpid=3901

81

Just laitoin tukivarret tulemaan sabesta, 24€.

82
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.01.10 - klo: 22.49 »

Tän illan saldo rikkoutunut renkaan pesä ja isoveljeltä E-revosta takasiipi + vaihteensiirto... Eli perussetti siis. Ei taida osia saada muualta kuin hobbylinnasta? (kalliit postikulut.)

Pakkasta oli noin -22 astetta kun ajeltiin. Savagen iskarit tuntuivat jäykistyvän ihan pirun kovaksi. Nyt kaivattaisiin hyviä vinkkejä miten saisin iskarit toimimaan myös pakkasella? Ohuemmat litkut (jos niin mitkä)?

83

Moro,

onkohan E-savon seudulla muita RC-harrastajia? Itse asustelen Mäntyharjulla, Mikkelin eteläpuolella, mutta olis hauska tietää ja tutustua muihin alueen harrastajiin.

Ilmoittautukaa, jos teitä on :)

84
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 18.01.10 - klo: 13.53 »

Nyt on testiajot suoritettu ja hyvin tuntuu ohjain toimivan. Traxxasin ohjaimiin verrattuna ajotuntuma ei välttämättä ole ihan yhtä hyvä (kaasukahva tunnoton), mutta harrastelijakäytössä tuntuisi olevan loistava vekotin.

Suosittelen !

85
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.01.10 - klo: 19.52 »

Illan ajot loppui lyhyeen, 3 rengasta irti vanteeltaan ja yksi jo valmiiksi katki ollut tukivarsi poikki :) Mutta hauskaa oli sen hetken aikaa mitä ajaa kerkesi.

Seuraavaksi ostoon kunnollista (tuoretta) pikaliimaa ja takatukivarsi. Nuokin pitäisi metsästää jostain metallisena ja säädettävinä.

Onko niillä badlandsin renkailla mitään merkitystä kummin päin vanteelle laittaa? Mitä se keltainen täplä niissä merkkaa?

86
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.01.10 - klo: 12.35 »
Laittelin vähän teippejä suojaamaan koppaa ja uudet rinkulat + vanteet (badlands + JC concept).



Edit: Dodgen kori on tulossa kiinan ihmemaasta, saapi keltaisen teippauksen kauttaaltaan + mustat vauhtiraidat. Siihen kaveriksi nuo keltaisilla vanteilla olevat badlandsit.

87

Etelä-Savossa, Mäntyharjulla tämä läntti sijaitsee :) Katselin tarkemmin noita teidän tekemiä ratoja ja minusta tuntuu, että rata toimii samalla hyvin harjoittelucrossiratana 8v pojalle... Eli tekee sitten kerralla sen kokosen, että mopollakin siinä voi harjoitella.

Näitä jo tehtyjä projekteja on kyllä mielenkiintoista lueskella, hyviä niksejä ja vinkkejä tuolta löytyy!

88
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 16.01.10 - klo: 21.42 »

Onhan tuo jälkimmäinen "aavistuksen" nohevampi ratkaisu, mutta eipä tuo taida paljon huonommaksi jäädä pussivirityskään. Alapuolelta pussi on sen verran auki, että hengittää vaikka tuuletin lähtisikin pyörimään.

Tuon oman auton nopari on lakattu jo edellisen toimesta, mutta kosteussulkua noparin/tuulettimen päällä en pidä siltikään huonona varmuusvarana. Kelit lämpee ja lumet lähtee niin pussi pois, löytyyhän sitä kosteutta keväällä/kesällä/syksylläkin, joten lakat on hyvä olla joka tapauksessa koneessa.

89
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 16.01.10 - klo: 19.36 »

Nyt on ekat tyypit savage fluxilla takana 2 x 3S 5000mah akuilla. Alkuun joutui hieman sähkömittauksia tekemään, kun auto ei toiminutkaan. Edellisen omistajan jäljiltä kaapelit oli noparin ja moottorin väliltä ristissä.. Kun kytkentävirhe löytyi, niin päästiin testipuuhiin! Rattina ja vastarina toimii Acomsin 2.4ghz, hyvältä muuten tuntui tuo halppisohjain (toki parempikin tuntuma voisi olla). Hinta/laatusuhteeltaan kuitenkin ihan ok.

Suojasin sähköt ohjeiden mukaan pussilla + päällekkäisillä kahvinsuodattimilla ja pienellä palalla pesusientä. Pesusienen palanen on tukevasti noparin alla vielä antamassa x-tra suojaa.

Kahvinsuodattimet ja sienen palan leikkasin niin, että tuuletin jäi reilusti vapaaksi. Kaupan päälle käänsin koko motin ylöspäin ja laitoin moottorin piuhat menemään tuulettimen yli niin, että tuuletin jää varmasti vapaaksi (ei mikään piuha pääse väliin). Pussin suuaukko on alaspäin, kun nopari on käännetty ylösalaisin (jos kosteutta kertyy, niin valuu pois ja harvoin se vesi ylöspäin nousee).



Kuten kuvasta huomaa, nini sisälle tultaessa pussi tosiaaan kerää kosteutta. Joten kahvinsuodatin ei ole ollenkaan paskempi homma.. Paljoa ei kosteutta tule, mutta tulee kuitenkin.

Kulkuja vehkeessä on niin maan pirusti.. Nättiä pikkuringin pyörittelyä pihassa, tuntui että käy piha pieneksi. Stampedella ja pikku e-revolla piha riitti vallan mainiosti, nyt alkoi kaipaamaan futiskenttää tai vastaavaa....

90
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 14.01.10 - klo: 19.20 »

Noh, luotetaan miehen sanaan. Nopari on pussissa.

Kysymys kuuluu, pyöriikö fluxin tuuletin talvella ja pitääkö tuuletin ottaa pois ennen pussiin laittoa vai saako olla pussin sisällä?

Sivuja: 1 2 [3] 4 5