Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JUkka-san

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24
601
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 16.04.09 - klo: 19.00 »
Menee jo saivarteluksi mutta Prodriver gen kakkosessa on noin 20 % vähemmän öljyä verrattuna tavalliseen gen kakkosen. Molempia näyttää saavan Sabesta. :police:

Kun öljyä on vähemmän, voisiko luulla että tankki riittäisi pitempään?

602
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 15.04.09 - klo: 01.07 »
Onko joku kokeillut Byronin ProDriver fuilia? 9 % öljyä, kisakäyttöön...mainospuheitten mukaan pitäisi tulla huikeasti tehoa lisää.

603
Jeppe taisi ottaa sunnuntain korkeimman hypyn nimiinsä...etusuoralle tulevasta kallistetusta mutkasta suoraan pellolle, jotakuinkin kaasu pohjassa ;)

604
En ihan ymmärtänyt kysymystä...mutta ajoa tulee varmasti riittävästi.

605
Lyhyeksi jää kisa kyllä, jos vaan 5 kiekkaa on alkuerät ja 7 finaalit..  :huh:
n. 1½-2min kestää siis erä, kuskeja tuskin yli 50 on, niin vois kestää pitempäänkin.

finaalissa varmaan mahtus ajaa 10-12 autoo, mutta kukas tuon kierroslaskennan hoitaa

650km ajaminen(edestakaisin) vain muutaman minuutin kisan takia ei oikeen napostelis  :undecided:

riippuen kuskien määrästä, alkueriä ja finaaleita ajetaan enemmän. Ajettavaa tulee varmasti saman verrankuin 5 minuutin eräformaatilla.

606
Kierroslaskenta toimii manuaalisesti. Muutama järjestävän seuran kaveri on kierroksia laskemassa.

607
Tulokset / Vs: CORR-truckikisat Nummelassa 30.5.
« : 10.04.09 - klo: 13.39 »
Jäi tietysti tuo koulujen loppumispäivä huomioimatta...toivottavasti jo ilmoittautuneiden viikonloppusuunnitelmat eivät mene sekaisin kun kisapäiväksi vaihdettaan sunnuntai.

608
VRCK kutsuu kaikki CORR sähkötruck-kuskit kisaamaan Nummelan lentokentän radalle SUNNUNTAINA 31.5. 2009.

Kilpailupaikka: Nummelan lentokenttä (osoite: Lentokentäntie, Nummela)

Rata: savipintainen rata, kierroksen pituus noin 22 sekuntia.

Aikataulu: 10:00 alkaen...aikataulu tarkentuu kun tiedetään lähemmin osallistujamäärä

Ilmoittautuminen: viimeistään 3 arkipäivää ennen kisapäivää. Ilmoittautumiset osoitteeseen vrck@suomi24.fi. Ilmoita taajuus (2,4 GHz tai mielellään kolme eri taajuutta)

Osallistumismaksu 10 €

Säännöt: sallitut autot ovat Traxxas Slash, Associated SC10 tai vastaava, moottori ja akku vapaa, renkaat joko Slashin tai Asso SC10:n vakiot tai Pro-Linen vastaavat. Ei muita rajoituksia.

Ajoformaatti:Liiga, osallistujamäärästä riippuen jaetaan kuskit arvalla eri lohkoihin. Lohkoissa ajetaan eriä, joista jaetaan pisteitä voittajalle 1, toiselle 2 jne... vähiten pisteitä saaneet A-finaaliin. Jokaisesta finaalista nousee kaksi kuskia seuraavaan finaaliin.

Erien pituus: Alkuerät 5 kierrosta, finaalit 7 kierrosta

Palkinnot: tavarapalkintoja

Kilpailupaikalla sähköä rajoitetusti. Omat tuolit ja pöydät mukaan. Syötävää ja juotavaa on myytävänä.

Tervetuloa ajamaan uutta näyttävää luokkaa!

edit: muutettu kisapäivä...unohtui että tuo on koulujen päättymispäivä

609
Servot ja vastaanotin saa virran suoraan säätimen kautta. Ei tarvitse mitään ylimääräisiä heebeleitä sitä varten.

610
Tulokset / Vs: Riihimäen Fintrack tulokset ja jälkiajot
« : 23.03.09 - klo: 15.58 »
Nyt kun kehut on kirjoitettu niin tulee vähän risujakin...

Tuomarointia esiintyy aina ajakokouksessa. Sen jälkeen on aika hiljaista. Pitäisi taas yrittää herättää henkiin ajatus siitä että joka erässä olisi yksi kuski mukana ratatuomarina. Ja ratatuomarin paikka on ajajakorokkeella tai jossain muussa vastaavassa paikassa josta radan näkee hyvin. Nyt tuomarit olivet radan tasolla, josta ei pysty näkemään tilanteita hyvin. Tietysti toivottavaa olisi myös se että tuomarointia olisi joka erässä, eikä vain niissä erissä joissa ajaa tuomariston omat pojat...

Alkuerissä kierroksella ohittamistilanteet olivat myös hankalia. Tilaa ei kuulutettu ainakaan omassa erässäni kertaakaan (noo...tarvetta siihen oli harvoin koska erä oli harvinaisen tasainen). Tähän auttaisi se että tulostenlaskennalla ja kuuluttajalla olisi selkeä työnjako.

Finaaleissa autojen lähtöväli oli liian pieni. Joka finaalissa olikin aikamoiset kolinat ekassa mutkassa. Tietysti kuskitkin voisivat ajaa huomioiden sen että oman auton lisäksi radalla on 9 muuta autoa, eli ekaan mutkaan voi joutua nostamaan kaasun hieman aikaisemmin kuin tyhjällä radalla. Oma saldo kahdessa finaalissa oli melkein 5 kierrosta ajoa, yksi vääntynyt vetari kolarista (DNF), korin taittuminen renkaiden taakse peräänajosta, ja kylkikolarin aiheuttama iskarin pallokupin rikkoutuminen (DNF).

Ensimmäisessä finaalissa autoni laitettiin väärään lähtöruutuun. Huomautin asiasta, ilmeisesti en tarpeeksi kovaan ääneen koska se ei johtanut mihinkään toimiin. Olisi ollut mukava solidaarisuuden osoitus kanssakilpailijoilta myöskin huomauttaa asiasta myös ennen lähtöä. Kysyin tuomaristolta mitä pitäisi tehdä, jätänkö protestin? "Kaksi pitkää päivää täällä jo on oltu..." ja olihan kyseessä vain kansallisen luokan C-finaali.

Sitten plussat:
+ haastava rata
+ mielettömän tasainen vääntö pro-stockin aika-ajoissa

611
Polttisautot / Vs: lisää roinaa
« : 09.03.09 - klo: 18.34 »


Paljonkos tommen starttiboksi haukkaa virtaa? Meinaan että saisko sitä pyöritettyä suoraan tuolla virtalähteellä?




Ei taida selvitä...veikkaisin että boksi haukkaa kuorman kanssa noin 30 ampeeria. 10 ampeeria ei taida riittää edes starttiboksin pyörittämiseen ilman sitä käynnistettävää moottoria.

612
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 04.03.09 - klo: 22.00 »
 :afro:
Nyt on kyllä pakko kommentoida tota snakepoisonin estotonta assohehkutusta... paljon Toni maksaa tosta mainostamisesta sulle? ;)

613
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 26.02.09 - klo: 13.07 »
A-mainhobbiesin hinnalla rahteineen ja tulleineen noin 310 euroa olisi hinta. Samoihin menee myös jos tilaa apexmodelsista (siellä on DX3R:n hinta noussut aika reilusti parin kuukauden aikana!). 320 euroa näyttää olevan Sabessa... Ei tuosta ihan 70 euron hintaeroa saa!

614
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 09.02.09 - klo: 13.16 »
Videon perusteella ei ole kyllä tuolla autolla millekään nykyiselle Suomen crossiradalle asiaa.

eiköhän näillä ole haettu vaan skaalarealismia...kilpa-autot on erikseen.

615
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 07.02.09 - klo: 20.49 »


Tosiaan, pitäis vähintään 5 kennosilla ajaa...mutta ylärajaa piisaa :grin:
Onko noita mamba monster comboja kukaan löytäny vielä eu:n sisältä?
Äsken etin niitä ja jenkeissä niitä kyllä piisaa, on vaan aika suolaisen hintaisia alvien ja itellan kulujen jälkeen...

Kuin Novakin HV ei kelpaa? Näyttävät ainakin edullisilta. Niin ja LRP:ltäkin näyttää pukkaavan säädintä. Molemmissa sensorilliset koneet eli niillä voi ajaa pintakaasullakin...

616
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 31.01.09 - klo: 10.33 »
Hauska joskus lukea noita mainostekstejä ja oikeasti miettiä että mitä tarkoittaa esimerkiksi lipo-valmius? Onko se sitä että autoon voi heittää lipon ja se ei tarvitse mitään modauksia, tai että auto toimii hyvin lipoakulla ilman mitään modauksia?

617
Polttisautot / Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 28.01.09 - klo: 16.11 »
Amerikan foorumeilla on ollut puhetta että sikäläiset kuskit ovat ajaneet lipolla ilman regulaattoria. Onko joku uskaltautunut sitä jo kokeilemaan ja millä servo-vastariyhdistelmällä?

618
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 18.01.09 - klo: 23.19 »
Huomasin tuon myös tuon kaasun käyrän erilaisuuden Futabaan verrattuna. Kaasu tuntuu alkuun tosi herkältä, mutta ongelman saa poistettua expoa muuttamalla. Aika nopeasti uuteen kahvaan tottui. (kyseessä siis DX3R)

619
Polttisautot / Vs: Virtakytkin
« : 14.01.09 - klo: 20.55 »
Tärinä irrottaa patterin kotelosta hetkittäin ja tämä aiheuttaa "mystisiä" häiriöitä radiolaitteisiin. Patterikotelossa kun on kahdeksan ylimääräistä jousivoimalla kiinni pysyvää liitosta. 

620
Polttisautot / Vs: Virtakytkin
« : 14.01.09 - klo: 19.38 »
Virtakytkimet taitavat olla paholaisen keksintöjä...

Polttiksessa mitä vähemmän on sähköliitoksia, sitä vähemmän on myös ongelmia. Helpoin tapa on kytkeä akku suoraan vastariin tai jos haluaa johdon vastariboksin ulkopuolelle niin välijohto vastarista boksin ulkopuolelle esim velcroon kiinni ja vastarin johto siihen kiinni. Näin virran saa pois ja päälle melko helposti.

621
Polttisautot / Vs: Minkä näistä autoista hankkisin?
« : 11.12.08 - klo: 21.29 »
hmmmm... saako tuommoiseen hobaoon hyvin varaosia?? ja kestääkö niiden tulo yleensä kauan?

Kiva uida vastavirtaan... ;)

Mitä nyt vierestä viime kesän seurasin niin Hobaoon EI saanut osia kovinkaan nopeasti. Oli kaverien autot aika tovin telakalla oottelemassa ohjauspaloja.

622
Polttisautot / Vs: Minkä näistä autoista hankkisin?
« : 11.12.08 - klo: 17.55 »

TT verrattuna noihin muihin niin sanoisin omien kokemuksien mukaan niin tt muovi/metalli laatu ei todellakaan ole sitä mitä ne on noissa esim hobao ja hong nor merkeissä.

Minulla oli tuomoinen s2 malli tt autosta ja jo tunnin sisällä on jo havattavissa kulumisia diffin ulostulossa ja ei siinä montaa tuntia kestänyt niin ne menivät vaihtoon. Väljyyttä tukivarsiin tuli myös nopeasti, mutta muistaakseni mitään ei mennyt yllättvästi rikki.
Jerzi

Muoviosat eikä diffin ulostulot ei aiheuta ongelmia...sovitaanko Jerry ettei heitetä kommenttia museoautoista.

Tuo varaosahomma kannattaa ottaa selville. Etuiskaritorni on vakiona hieman herkkä iskuille, siihen kun laittaa toisen vakiotornin päälle tai koneistetun tarviketornin niin kestää. Servosaverin muoviosan sain hajalle, mutta siihen on saatavissa alumiiniviripalikka. Omasta S-kolmosestani ei hajonnut kesän kisakautena ja reenatessa kuin radiolevyn etummainen kiinnitysruuvi useaan kertaan (hankala saada jämä pois...), ohjauksen ackerman levyn kuulalaakeri ja yksi ohjauksen pallokuppi. Muoviosiin ei suuremmin välystä tullut, toki välyksiä joutui shimmaamaan. Diffien ulostuloissa ei ollut havaittavaa kulumista. Mun mielestä tuo S3 on ihan toimiva ja luotettava peli.

623
Polttisautot / Vs: Minkä näistä autoista hankkisin?
« : 10.12.08 - klo: 22.27 »
Tuo keskusteluketju on vanhemmasta versiosta jossa ei ole mitään yhteistä S3:n kanssa. Hyvin tuo S3 toimi ainakin mulla viime kesän kisat. Ei rikkoutuneita osia yms...

624
Polttisautot / Vs: Minkä näistä autoista hankkisin?
« : 10.12.08 - klo: 21.04 »
tilasin jo tuollaiset thunder tigerin EB-4 S3 Super Combo:sen :D:D:D

Miksi ihmeessä?
Olisit nyt ostanut samalla rahalla laatupelin.
No ehkä tuon auton jälkeen sitten osaat valita paremmin.


Mikä tuossa on vikana?

625
Onko kukaan ajanut Futaban 9551 (tai 9550) servoilla M-kasia? Niillä saisi painoa kevennettyä ja myöskin painopistettä alemmas ja keskemmälle. Ohjaukseen voimaa hiukan alle 9 kiloa, nopeutta olisi riittävästi. Mikä mahtaa olla kestävyys?

Ajatuksia...

626
RC-kerhot ja -radat / Vs: VRCK
« : 29.11.08 - klo: 21.38 »
Kopan kanssa täysin samaa mieltä!

627
Mulla samanlaiset kokemukset Amainhobbiesta kun WRC206:lla. Tavarat tilattu hitaimmalla ja halvimmalla postilla ja aina tullut kamat perille noin viikossa.

628
Jos niillä on siellä Hobbycityssä tarkoitus lähettää niitä paketteja eikä muutella tilausten statuksia nettisivuille. Aina tuollaiseen ylimääräiseen toimintaan ei vain ole aikaa jos täytyy priorisoida.

629
Yleinen keskustelu / Vs: mikä auto
« : 10.11.08 - klo: 14.24 »
Noitten slayereitten ja slashien ajo-ominaisuudet on vaan aika surkeita... jos haluaa muutakin tehä autolla kun pyörittää rinkiä niin kannattaa harkita 1/8 tai 1/10 buggyä. Sähköpuolella Asso B4 on aika varma valinta ja 1/8 puolen kamat varmaan Hong Nor ja Hobao nyt ainakin. Kestää ja ajo-ominaisuudet on hyvät. Savaget ja muut on ihan kivoja montulla bashata, mutta se auton pyörilleen nostaminen voi alkaa kyllästyttää ;)

630
Näin harrastelijan näkökulmasta tuo Tepon ehdotus vaikuttaa Prostockin osalta hyvältä. Mielestäni on turha odottaa EFRA:n päätöksiä silloin kun puhutaan kansallisten luokkien säännöistä. Virit pitää taas ajaa EFRA:n säännöillä koska kansallinen kärki taitaa kiertää kisoja ulkomaillakin.

2009 Fintrack-kausi pitäisi ajaa jo lipoilla. Se alentaisi kustannuksia (jos lipoakun elinikä on yhtään mainostetun suuntainen) ja edelleen vähentäisi ylimääräistä hässäkkää akkujen kanssa. Suurimmalla osalla laturitkin taitavat olla lipokykyisiä. Hitaampi kone olisi erittäin tervetullut uudistus varsinkin sisäradoille.

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24