Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -Juho-

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24
661
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 26.09.08 - klo: 16.44 »
Männän kolo on yleensä kampiakselin vuoksi. Päätylevyssä on kolo juuri sille suoralle männän helmalle. Eli kolo kaasaria kohti. Ei edes sisukalut pyöri, jos on väärinpäin.

662
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.09.08 - klo: 00.14 »
GXR28SG:ssä on näköjään ihan omat (korkeammat??) moottoripukit.
edittiä:
Itseasiassa ei olekaan kuin kokonaisen puoli milliä korkeammalla.

IF210 aluslevy   3mm
IF108B pukki  12,5mm
IF211 koroke     1mm

"normaalit"

IF107 aluslevy 2mm
IF108 pukki   14mm

663
Jos omistaa IGT:n kuten herroilla InfernoGT ja heebis, niin helpointa on tulla mukaan laittaa uusi GT2:n pannu (GXR28SG) jos nykyinen rtr pannu ei jostain kumman syystä kelpaa.. Siinä on SG akseli ja moottoripukit ja 3-palainen kytkin siten sopii autoon.
On muuten omat korkeammat moottoripukit ja korokkeet vielä lisäksi tuossa gxr28sg:ssä... Hurraa...

E:hups.. vähän vanha aihe tuli nostettua :embarrassed:

664
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.09.08 - klo: 12.18 »
Lisäänpähän minäkin oman mielipiteeni, saatte ainakin ensikertalaisen mietteitä viime kisan perusteella. Eikös nekin tärkeitä ole jos luokasta ollaan tekemässä tällaista aloittelijalle helppoa.

Nousufinaali oli erittäin hieno juttu! Itse lähdin ajamaan koko kisaan sillä periaatteella että päivän jälkeen ollaan yhtä kokemusta rikkaampia ja opinpahan ainakin miten kisapäivät etenevät ja milloin pitää olla missäkin. Eli mitään tavoitteita tai paineita ei ollut pärjäämisestä. Yhtäkkiä kuulen kesken nousufinaalin että olen kolmantena ja siis nousijan paikalla. Alkoi kädet täristä aivan älyttömästi ja ajovirheitä alkoi tulemaan liukuhihnalta. Nousun jälkeen pystyin toteamaan että olin juuri saanut eittäin arvokasta kokemusta "paineen alla" ajamisesta.

Finaalien pituus oli myös aloittelijalle erittäin hyvä. 45 min olisi voinut olla liikaa sillä jo tämä 20 min vaati kaiken keskittymisen että sai auton pidettyä ehjänä. Pitäisin siis tuon myös tulevissa säännöissä. Ajetaan krossissa sitten niitä pidempiä finaaleja.

Sama mulla.. Pitäisi varmaan sulkea korvat kaikelta, jotta pystyy keskittymään ite ajamiseen  :laugh: Formaatista tykkäsin muutenkin, tosin mistään muusta ei oo kokemusta.

665
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.09.08 - klo: 14.53 »
http://www.ofna.com/index.php
Viimisistä kisoista näkyy olevan tuollakin.
Myös dm-1"spec" on jo myynnissä rapakon takana.

666
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 15.09.08 - klo: 22.47 »
Olisiko kiinnostusta gxr28:n keraamiselle hybriditakalaakerille? hintaa tulisi n.20euroa
Meinasin jos tuon oman laíttaisi kuntoon..
Kiinnostaa kyllä, mutta tarvetta ei justiinsa ole. Mistä olet ko. laakereita löytänyt?
Ruotsinmaalta, Kiinalaisia luonnolisesti ovat. Tilasin muutaman kokeeksi, katotaan kun tulevat,että mitä maksaa kuluineen ja onko kelvollisia.

667
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 15.09.08 - klo: 16.21 »
Ajattelin kokeilla miten tommoset keraamiset pelaa..

668
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 15.09.08 - klo: 16.13 »
Olisiko kiinnostusta gxr28:n keraamiselle hybriditakalaakerille? hintaa tulisi n.20euroa
Meinasin jos tuon oman laíttaisi kuntoon..

669
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.09.08 - klo: 15.26 »
On juu äänissä eroa. Mulla oli/on SH.28:ssa SH:n efra pilli ja siinäkin on ääntä enemmän kuin tarpeeksi.. Kone söi kisassa tulppia ja lopussa tuntui jäykältä pyörittää. Nyt selvisi vikakin; takalaakerin sisäkehä halki! Onneksi ei muuta mennyt.

670
Löysiköhän joku viimeiseksi lähteneistä hehkun latauspiuhaa jossa banaaniliittimet toisessa päässä? Taisi tipahtaa maahan johonkin ajanottokopin ja portin välille...
EDIT: löytyi!

671
On hyvä noinkin päin. Ainoa on varikkosuoran jälkeinen mutka joka vähän hankala ajettava korokkeen vasemassa reunassa, tähän tosin muutosta luvassa korokkeen siirron myötä. Ja pääsuoran jälkeiseen mutkaan voisi pressut tms. olla kiva lisä...

672
Kiitokset kaikille! Mukavaa oli elämäni ensimmäisissä RC-kilpailuissa. Eikä sijoituskaan ollut hullumpi, Open-luokan voitto  :grin:.

673
Eilen käytiin vähän kokeilemassa, ei ollut vettä kuin kahdessa kohdassa vähän ja nekin kuivattiin. Liukasta oli... Tänään yritetään uudestaan.

674
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 11.09.08 - klo: 16.51 »
Olikos sen asfalttiradan pohjana mursketta? Meinasin vain sitä ikuista vesiongelmaa saattaisi helpottaa jos tekisi isot reiät (100mm) asfalttiin rataprofiilin väleihin kohtiin joissa vesi seisoo, mm. pääsuora. Kuitenkin sellaisiin paikkoihin joihin ei helposti aja. Toki reikien päällä voisi olla kaivonkannet tms.

675
http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA
Kuulokkeet päähän ja kokeilemaan. Ihmisen ulkokorvan ominaisuus on juurikin tuo suunnan määrittely, perustuu ihan vain taajuusvasteen muutokseen. Noita vastaavia juttuja löytyy netistä enemmänkin.

Jos ihminen olisi luotu kuuntelemaan stereota, olisi hänelle luotu kaksi korvaa. :grin:

676
Polttisautot / Vs: Kytkin & Moottorijarrutus
« : 05.09.08 - klo: 18.37 »
Mites moposkootteri? mielestäni sekin moottorijarruttaa, vai onko erilaista tekniikkaa? Keskipakoiskytkin löytyy.

677
Polttisautot / Vs: Kytkin & Moottorijarrutus
« : 05.09.08 - klo: 12.31 »
täytyy sotkeutua tähän sen verran, että minusta moottorijarrutusta tapahtuu. Esim. tattarisuon pääsuoran päässä kierrokset pysyy suht korkealla, vaikka kaasun päästää. Jos taas jarrulla käyttää, niin kierrokset tippuu nopeasti tyhjäkäynnille...

Edittiä.. Tosiaan ykkösellä on tuo ykssuuntalaakeri. Kakkosella voima menis vaihtajan kautta väärään suuntaan.. hmm...

678
Mukana ollaan open-luokassa.
Juho Hattunen
Inferno GT Porsche
40MHz synt.

ps. otsikossa väärä kuukausi

679
Yleinen keskustelu / Vs: Zero gravity micro R/C car
« : 04.09.08 - klo: 14.42 »
Rc voi olla myös remote control... :roll:

680
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 01.09.08 - klo: 18.51 »
kyoshon vauhtipyörä on 34mm ja rtr-mallin 44mm.

681
Polttisautot / Vs: diffiöljyn määrä
« : 26.08.08 - klo: 16.52 »
Shimmi tulee diffin ulkopuolelle, lautaspyörän puoleisen laakerin ulkopuolelle, eli siis laakerin ja diffin kotelon väliin.

682
http://www.rcmodelstore.com/catalog/index.php?language=en

italialainen rc kauppa, toimitus aika on 11päivää, esim renkaiden hinnat kohdallaan (1/8 foam eteen ja taakse alle 20euroa), pelkkää positiivista tästä kaupasta.

Reilussa viikossa tullut mulle kaksi kertaa jo. Renkaat tosiaan halpoja(1/8 Rallygame).
*****

683
Liquidrc:stä vielä, tänään lähetin viestin koska oli taas transmitted -tilassa paketti pari viikkoa.

-olin jo aikaisemminkin viime viikolla muutaman viestin laittanut, ilman vastausta. -nyt laitoin että jos ei vastausta kuulu tai rahoja tule takaisin niin en enää sieltä osta mitään. -varttia myöhemmin tuli vastaus paypalin kautta -rahat palautettu.

-tämän voi ottaa ruusuna tai risuna.
Mulla yhdeltä kerralta vastaavanlainen kokemus.. Muuten tosi hyvin toiminut.

684
Polttisautot / Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« : 24.08.08 - klo: 00.41 »
Ei kai sentään kampiakseli? Kiertokankia on noista joskus tullut ulos, taitaa olla Inferno GT-topicissa kuvakin.

685
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 22.08.08 - klo: 10.48 »
Joo, ne puristuu kovasti kiinni ja etenkin jos on lukitetta välissä.
Mutta osa on kyllä erilainen, ei siis ole GTW-26. Onko auto Inferno GT, paketissa lukee niin? :)
Eikös  tuo ole se orggis neulalaakerikello. Miksei siitäkin pinionit irtoaisi? Manuskan kuvassakin ne ovat irtonaisia.

686
Polttisautot / Vs: team infinity
« : 21.08.08 - klo: 14.03 »
Tätä kun olet huudellut täällä, niin mitäs jos mittaat sen nipan sisähalkaisijan josta neula menee läpi sekä korkeuden ja kyselet sähköpostilla kauppiailta, niin eiköhän jostain löydy saman kokoinen!

687
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 21.08.08 - klo: 12.03 »
Mulla on diffeissä edessä 100 000 ja takana 30 000. Pääsääntönä eteen mahdollisimman jäykkää ja taakse sitten ohutta (3000-50000 on näkynyt).
Iskareihin jäykkää, esim mulla Asson 60. Tosin tästäkin montaa variaatiota.
Takana camberia pari-kolme astetta miinusta, edessä melkein pystyssä..
 

688
Tänään ketään menossa? Eilen jäi ajaminen vähän vähälle... Jospa se ei tänään taas kastelisi rataa.
Kiitokset säätöavusta Mikalle ja Artsille!

689
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 21.08.08 - klo: 09.52 »
Eniten ihmetyttää Pallolinkkien läpimenevät tapit jotka on pallojen reikiin väljiä kaikki.
Mä olen vaihtanut niiden tappien tilalle M3 ruuvit ja mutterit. Saa kiristettyä sen pallon tiukasti kiinni olka-akseliin. Näin on myös Kanai 3-crossarissakin.
Lainaus
Toinen on sitte noi diffit. Nehän heiluu sivusuunnassa yli millin --> rattaiden kosketus muuttuu liian väljäksi. Otteko shimmannu diffiä niin että ratasvälys pysyy kokoajan hyvänä.
Nämä olen shimmannut molemmin puolin, ettei heilu.

Lainaus
Entäpä vetarit, onko kukaan hankkinut viriosina niitä vetareja missä on pyörän puoleinen pää murroksella, vaikuttais paljon paremmalta ratkaisulta mutta on aika kallis neljään vetävään akseliin.
Mulla on nivelvetarit joka nurkassa ja kardaanit myös. Maailmalta löytää edullisesti välillä. Vaihdoin kun alkuperäiset alkoivat olemaan aika finaalissa.
Lainaus
Ai niin renkaista vielä, mitkä oli nyt sitten ns. parhaat renkaat noin niinkun kompromissinä keston ja pidon suhteen ? Entäpä onko valmiiksi liimattuja foam renkaita saatavilla ?
GRP, PMT, SP Racing, kaikki nuo kokeiltu,  toimivia kaikki. Saatavuus taitaa olla vähän niin ja näin muiden osalta kuin GRP:n. Italiasta noita moni tilaillut suoraan. Sintec/Ipanema-slicksit kovasti kehuttu, itsellä ei niistä vielä kokemuksia.

690
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.08.08 - klo: 17.31 »
Samoilla linjoilla rengassäännön kanssa.

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24