Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29 30 31
781
RC-kerhot ja -radat / PK-Seudulle RC-Halli Areena
« : 25.07.12 - klo: 08.16 »
Jos tämä real deal eikä trolli (kuulostaa lähes liian hyvältä), niin kiinnostusta kyllä löytyy.

Kannattanee olla yhteydessä myös Ruotsiin, jossa tietääkseni on Pohjoismaiden ainoa sisäsavirata. Siellä voinee saada vinkkejä radan rakentamiseen/ylläpitoon meidän ilmasto-olosuhteissa.

782
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 17.07.12 - klo: 22.14 »
Onko alla oleva tuote Ansmannin brandillä myytävä versio samasta autosta? Kovasti näyttää ainakin pääpiirteissään samalta autolta. Eipä ole paha hinta (169€) 4-vetoisesta SC-autosta RTR-pakettina.

http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=92339&utm_source=Newsletter%2B15.07.2012&utm_medium=email&utm_content=SC4%2BShort%2BCourse&utm_campaign=Newsletter%2B15.07.2012

783
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 16.07.12 - klo: 11.38 »
Hienoa että talven suunnittelu alkaa ajoissa, tässähän on selvästi SC luokassa jo pysyvän juurtumisen merkkejä!

Jos vaan järjestäjiä piisaa, niin kisoja voisi olla vaikka 6 kpl, koska talvikausi on piiitkä. Tosin olihan viime talvenakin kisoja runsaasti, kun neljän Winter Cup -osakilpailun lisäksi ajettiin SC täyteluokkana myös Jyväskylän, Kiimingin ja Model Expon Winter Jumps -kisoissa.  Yksi kisoista voisi olla kesään tapaan joku "talvimestaruus" kisa, jolla olisi erityisasema muihin skaboihin nähden.

Jos viime talven kuvio toistuu, niin talveksi SC-kuskien määrä lisääntyy kun polttikseen kesällä keskittyneet kuskit siirtyvät sähköluokkiin. Viime talvena valtaosa kuskeista taisi olla pääkaupunkiseutu-Turku-Tampere -akselilta, oliko kyse muna-kana -ilmiöstä (sieltä kuskit missä kisat) vai olisiko syytä tsekata myös kysyntä Etelä-Suomen ulkopuolella?


784
Itse tein täysin saman analyysin viime kesänä, ja päädyin samaan lopputulokseen kuin Harw: kustannusmielessä tuossa ei ole järkeä, eli kannattaa myydä T4/T4.1 ajokunnossa pois ja ostaa SC10 tilalle. Yksittäisten varaosien hinta suhteessa kokonaiseen autoon on sen verran kova.

Ohessa linkki viime vuonna tekemääni listaukseen tarvittavista osista:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AlPphlzQRIvkdEljOWJUVXZiVHVacmlweDZHaG4xV1E

Jos ajaa vain omaksi ilokseen, niin melkein sanoisin että trukki on parempi sekä bashaukseen että radalle. Ainakin hyppää selvästi paremmin pienemmän korin ansiosta. Jos haluaa lähteä mukaan kisaamaan, niin sitten kannattaa hommata SC-auto.


785
Tulokset / Vs: LOOSE RIM CUP 2012+ SC 10 LOOSE RIM
« : 09.07.12 - klo: 23.36 »
Kiitos Saulille ja koko Raision puuhaporukalle hienon kerhokisan järjestämisestä ja "sähkövatkaimien" ottamisesta mukaan. Enpä olisi 21 vuotta Raisiossa aikanaan asuneena uskonut, että sieltä löytyy näin mainio rata joka sopi erinomaisesti myös 1/10 SC-autoille. Uskallan väittää, että radan puolesta tuolla voisi ajaa vaikka SC Summer Cuppia ensi kesänä.

Päivän keliennuste näytti huonolta, mutta puolen päivän jälkeen auringon tultua esiin rata kuivui ja pito oli mieletön. Itse asiassa niin kova, ettei Losin alkuperäisrenkaiden liimaukset kestäneet ihan loppuun asti kuten  kuvasta näkyy. Tällä kertaa pääsin kurvailemaan toisen Mikon peressä "helpolle" hopeasijalle kun Joukolle tuli harmillisesti murheita tekniikan kanssa. Ensimmäinen finaali oli kuitenkin kovaa vääntöä loppuun asti.

http://jlaine.kuvat.fi/kuvat/RC/LOOSE+RIM+CUP+Raisio/DSC_5390.JPG

Varmasti tullaan uudelleen jos vaan aikataulut mätsää!


786
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 07.07.12 - klo: 22.13 »
Mä olen ajellut koko talven ja nyt alkukesän vakio koiranluilla, ja ihan hyvin niilläkin tuntuu pärjäävän. Pari kertaa on koiranluun päästä tappi katkennut, mutta ei kovin usein. Esim. Tikkurilan endurance-kisassa autolla ajettiin 500+ kiekkaa ilman ongelmia noiden kanssa. Enemmän murheita tuottaa taka-akselien roll-pinnit, jotta katkeilee selvästi useammin.

787
Kilpailukutsut / Vs: LOOSE RIM CUP 2012+ SC 10 LOOSE RIM
« : 06.07.12 - klo: 23.00 »
Timppa, kiitos rengasinfosta!

Mihin aikaan aamulla rata aukeaa, niin tiedän ajoittaa oman lähtöni täältä Kehä III:n sisäpuolelta? Onko radalla sähköä?

788
Kilpailukutsut / Vs: LOOSE RIM CUP 2012+ SC 10 LOOSE RIM
« : 05.07.12 - klo: 10.37 »
Rata jolla kisa ajetaan, on sama rata jolla on ajettu bensa-rossi kisoja.
Radan pinnasta noin 2/3 osaa on keinonurmea,3 kpl mutkia on betoni laatoista tehdyt ja hyppyrit ovat maltillisia!
Itse tykkään radasta,kun autoa ei saa hypyissä p*skaksi :wink:

1/10 sähkörataa varten on tontti alueelta varattuna,mutta mistä riittäisi sille tekijöitä? :shocked:

Minkälainen rengas tuolla Raision radalla toimii? Jos pinnasta valtaosa on turffia, niin olisikohan joku kova rengas (Slash, Losi Strike tms) tuolla parempi kuin "oikea" savirengas?

789
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 05.07.12 - klo: 08.50 »
Sähkökrossin maastosarjassa ajetaan kahdella rengasmallilla (JC Double Dee tai PL Holeshot 2.0), joista on saatavilla myös SC-versio. Onko joku testannut näitä? Voisi kuvitella, että nämä voisivat olla toimivat renkaat kun kerran ne on valittu maastosarjaan.

Varsinkin Prolinellä ja myös JC:llä on niin paljon rengasmalleja, ettei niitä ehdi kukaan kaikkia testaamaan lyhyen kesän aikana.

790
Kilpailukutsut / Vs: LOOSE RIM CUP 2012+ SC 10 LOOSE RIM
« : 30.06.12 - klo: 22.18 »
Hienoa että kerhokisoja piisaa!

Millä radalla tuo SC-luokka ajetaan? Onko Raisiossa myös 1/10 krossirata, vai ajellaanko bensa-autojen radalla?

791
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 28.06.12 - klo: 07.44 »
Saakos asson iskareihin sovitettua mitään esim. kyoshon vehkeissä ilmenevää kumituttia? Sais ton kurlauksen pois niistä, ja toimimaan oikein!

Jos tarkoitat kumitutilla tässä bladderia, niin enpä ole kokeillut. SC10:n iskarit on emulsioiskarit ja enpä ainakaan itse ole kokenut tarpeelliseksi lähteä konvertoimaan niitä bladder-iskareiksi. Kuten aiemmin olen kirjoitellut, olen kokeillut kössin x-rengastiivisteitä näissä ja ne tuntuvat ainakin sopivan.

792
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 26.06.12 - klo: 10.16 »
Se RPM:n etupuskuri (joka Rikullakin on) painaa skid platen kanssa melko tarkkaan 40g enemmän kuin vakio. Muistaakseni noin 80g vs 40g. Paremman puskurin lisäksi sillä saa rungon keulaan lisää vahvuutta. Ainakin varhaisemmissa versioissa SC10:ssä oli saamani tiedon mukaan ongelmana pohjalevyn katkeamisherkkyys eturipustuksen kohdilta.

Ei pelkästään alkupään autoissa. Katkaisin keväällä oman RS-mallini kahtia siitä ohjauslinkistön kohdalta kun vetäsin Tikkurilassa urku auki tolppaan. Vaihtoon meni pohjalevy, top plate, ohjauslinkistö ja front bulkhead.

Se RPM:n puskurin kiinnikelevy jatkuu pitkälle pohjalevyn alle (servotolppien ruuveihin asti) jolloin se nimenomaan tuo lisävahvuutta tuohon heikkoon kohtaan.


793
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 26.06.12 - klo: 07.57 »
Tarvitseeko jotakin muuta vaihtaa/parantaa/hommata tuohon FT malliin, kuin sähkö laitteet näiden lisäksi??

Tuo RPM:n puskuri kannattaa tosiaan vaihtaa, ja hex-vanteet ja sovittimet helpottaa myös oleellisesti kun voi käyttää samoja vanteita edessä ja takana. RS-mallissa, joka on eräänläinen uusittu  RTR-malli, on myös vastarikotelo mutta sitä lähinnä tarvitsee jos ajelee kurakeleillä. Tarkempia kuvia RS-mallista täällä:

http://rc10.fi/index.php?topic=33286.msg554454#msg554454

Datajätkä, nähdäänkö sinun Assoasi tai muita Ospa:n SC-kuskeja vielä tänä kesänä SC Summer Cupissa tai Vaasan korrikunkku-kisassa? Olisi hienoa jos saataisiin jossain vaiheessa koko maan SC-kuskit samoihin skaboihin.


794
Miro, saadaanko Juhannuksen kunniaksi Tammisaaren finaalivideot tuubiin?

795
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 20.06.12 - klo: 10.57 »
Toinen moite tulee liimaukselle, joka on luokattoman heikkoa tasoa. 3 parista 5kpl renkaita on lähtenyt vanteelta irti, jopa eturenkaana pelkästään olevista toinen on irronnut?  "pre" siis tarkoittaa sitä että revi

Jep, samaa ongelmaa ollaan huomattu myös. Kaverilla on yksi kierros noita RCM:n myymiä nelkussa ja myös omassa Assossa tuli mukana Asson vanteelle esiliimatut Subculturet. Molemmissa tapauksissa liimaus on pettänyt pahemman kerran.

Itse taidan ostaa jatkossa vain irtorenkaita ja -vanteita ja hoidan liimaamisen itse.

796
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 19.06.12 - klo: 23.55 »
Onkos noista vakio renkuloista mihinkään ?? Lukenut, että toimivat matolla ei savella?? Onko caliberit paremmat renkaat savi radalle ??

Tässä kohtaa pitää varmistaa, että mitä mallia tarkoitat? Perus Kit-versiossa tulee Asson omat renkaat kaikissa kulmissa, RS-versiossa Assot edessä ja JC Subculturet takana. Factory Team -versiosta en tiedä, mitkä siinä tulee.

Nuo Asson omat renkaat toimii parhaiten sisäradalla, erityisesti keinonurmella ja matolla. Liukkaalla laatalla (esim. Tikkurila) ne vaatii pidottamista. Saviradalla ne kelpaa eturenkaiksi, Riku vissiin on ajellut pari voittoa ne etupäässä. Takarenkaiksi ne eivät sovi saviradoilla, siihen soveltuu paljon paremmin PL Caliber, JC Subculture, AKA Enduro/Cityblock tai vastaava.

797
Tulokset / Vs: Short Cource Summer Cup 2012 SARJATILANNE
« : 19.06.12 - klo: 19.16 »
Taitaa puuttua Heikkilän pisteet Lavangon kisasta edelleen.

798
SC Summer Cup 2012 #4 La 4.8 Jyväskylä

tämä sattuu muuten ralliviikonlopulle, majotuksien hinnat on ihan taivaissa jos on edes vapaata enää.

Tähän palatakseni, kisaa on melkeempä pakko siirtää. Tuskin saadaan kisaa aikaseksi tuolle päivälle ja turun kisasta on vain viikko. Ainoot vaihtoehdot menee syyskuun alulle tai 14.7. Tai siirretään kisa vaasaan, korrikunkun tilalla ajetaan 4. osakilpailu.

Menee ihan hulluksi tuo heinä/elokuun vaihde. 5vkl putkeen kisoja kalenterissa. 2xSC cup, 2xmaastosarja 1xkorrikunkku   :lipsrsealed:

Itse kannattaisin kisan siirtämistä, eli toivoisin että ajettaisin 4 cupkisaa + vaasan kunkku. Syyskuun alku voisi olla sikäli hyvä että 14.7. tulee aika lyhyellä varoitusajalla ja syyskuussa on muutenkin vähemmän ohjelmaa. Esim. 8.9. tai 15.9., niin ei tule heti peräkkäin Vaasan jälkeen.

799
RC-kerhot ja -radat / Vs: Honkala GP Kotka
« : 17.06.12 - klo: 23.02 »
Ajetaanko tänä kesänä King of Honkala -kisa?

800
Kiitokset Tammisaaren tiimille joka järjesti meille SC-kuskeille hienot kisat. Kisajärjestelyt sujuivat hienosti ja rata oli liukkaudesta huolimatta erittäin hauska ajaa.

Oma kisapäivä oli hektistä menoa alusta loppuun kun kahta luokkaa yrittää ajaa. Nelkkuun lähdin suoraan paketista revityllä Losilla jossa oli vielä tehtaan rasvat diffeissä ja öljyt iskareissa. Totesin keskiviikkona Lavangossa kahdella akullisella, että kyllä se eteenpäin menee joten kelpaa kisaan. Tuuppi-Assoon kaivoin tehdaskuljettajien setupeista Max Flurerin bumpy low-traction setupin jonka yritin kopioida kaikilta mahdollisilta osin.

Tuupissa tuli alkuerien aikana testattua renkaita, ja aina homma ei toiminut halutulla tavalla. Minun tapauksessani puoliksi kulunut AKA Enduro Supersoft toimi paremmin kuin JC Subculture green. Finaaleihin löyty oikea balanssi kun pisti Endurot taakse ja Subculturet eteen. Nelkussa Losin Eclipse vakiorengas tuntui toimivan hienosti ja yllättäen paikka A-finaaliin aukesi.

Tuupin finaaleissa oma ajorytmi ei oikein tahtonut löytyä, ja kärki tuli päästettyä kaikissa lähdöissä omille teilleen. Erot Rikun topläppeihin taisivat revetä 2 sekunnin luokkaan, kun Lavangossa oltiin selvästi lähempänä. Oma ajotyyli tuntuu sopivan paremmin pitävälle radalle, kun parhaat tulokset Assolla ovat tulleet pitäviltä radoilta.

Nelkun finaaleissa sain unelma-alun, kun kahdesta ekasta lähdöstä pääsin kurvailemaan kolmantena maaliin. Päänuppi ei vielä kestänyt orastavaa podiumin mahdollisuutta vaan kahdessa viimeisessä tuli hölmöiltyä ja päästin hienosti kotiradallaan ajaneen Henrikin kurvailemaan pronssille. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa Turun kisaan.

Kiitokset kaikille kilpakumppaneille,

Mikko

801
Sähkörata on suolattu keskiviikko-illalla kymmenen maissa, joten torstaina rata ei välttämättä ole ajokunnossa, ainakaan ennen iltaa.

802
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 14.06.12 - klo: 01.17 »
Ainakin 4 pole moottorit "tykkäävät" staattisesta ennakosta joka on juuri kohdallaan. Riippuu toki käämityksestä. Se liene yksi syy siihen ettei esim hobbywing SCT:ssä ole dynaamista ennakkoa kun se on juurikin niille moottoreille suunniteltu.
Valmistajan suositukset pitäisi löytää sille ennakolle ja säätää sen mukaan, kaikki moottorit eivät ole edes viileimmillään 0 ennakolla.

Tähän kommenttiin viitaten, onko kenelläkään havaintoa mikä olisi hyvä ajoitus Tenshockin SC401 moottoriin? Tämä Tenshockin vanhempi mallihan on sensoriton ja ainakin alustavissa testeissä tuntuu 0-ennakolla lähtevän paikaltaan hieman nikoitellen. Kun vauhtiin on päästy, tehoa piisaa sitten reilusti.

803
Ensityypit Lavangossa kotiradalla:


804
Missäs kaikki tuuppikuskit luuraa? Kesäsarjaan ennakkoilmoittautuneita tuuppeja oli 30kpl, nyt Tammisaareen on tulossa 9kpl. Kuten Johan totesi, nyt on menossa sarjapisteitä "halvalla"...

Kuten videoissa näkyy, eilen käytiin testaamassa Tammisaaren rata ja kyllä sitä passaa tuupillakin ajaa vaikka Lavankoa selvästi luikkaampi ja epätasaisempi onkin. Kunnon SC-henkistä menoa siis!

805
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 02.06.12 - klo: 00.04 »
ei muuten , mut kokeilin autoa vähän löysyttämällä sitä klikkeriä , eli
kokeilin miltä se tuntuis  ... niin heti meni hampaat ...
ostin auton juuri ja kokeilu halu oli kova  :wink:
kun tuolla asson omilla sivuilla tuntuvat kahuvan klikkeriä ? :shocked:
tällä autolla ei kannata vissii ajaa ku se klikkeri kokonaan kiinni ?

Itse en Asson nelkkua omista, mutta muistelinkin nähneeni samaa ongelmaa mainittavan URC:n videossa. Eli ilmeisesti klikkeri pitää olla joko täysin kiinni tai kunnolla auki, jotta se pääsee luistamaan jarrutuksissa.

Associated SC10 4x4 long-term follow-up Review

806
Olipahan kyllä hauskat rallit viime viikonloppuna. Vieläkin nauru irtoaa, kun katsoo noita Miron lataamia videoita.

Oma aamupäivä "kotiradalla" ei mennyt ihan putkeen. Heti ekan erätreenin lämmittelyssä Asson askista petti idleriratas, ja sitä korjatessa jäi toinenkin eräharjoitus väliin. Noh, annetaan tasoitusta muille sitten ja eikun suoraan alkueriin...

1. alkuerän lämmittelyssä emme koskaan pysähtyneet starttiin, vaan jossain kohtaa Hoffa ilmeisesti löi lähdön käyntiin. Meikäläinen oli hienosta säästä huolimatta vielä aamujäässä, ja pysähdyin kesken erää varikolla odottelemaan lähtöä... (olin vissiin eräni johdossakin). Noh, seisoskelin kierrosajasta päätellen 20 sekkaa varikolla kunnes Sami huutaa "Mikset sä aja, hajosko auto?"... kerpele, nyt ei ollut varaa koomata enää ja oli aika skarpata. Toisessa ja kolmannessä alkuerässä yritin ajaa perusvarmaa ajoa, onnistuinkin saamaan suht kaadottomat lähdöt. Tosin vauhti oli verkkaista ja topläpit 1,5-2 sekkaa Rikun parhaista. Tällä heltisi alkuerien 9. sija ja paikka A-finaalin ekaa kertaa "isommissa karkeloissa".

Finaaleihin vaihdoin takarenkaat. Asson mukana tulleet JC Subculturet on renkaina hyvät, mutta tehdas on ilmeisesti säästellyt inserteissä ja lopputuloksena on erittäin vetelä rengas. Tilalle laitetut AKA Endurot olivat selvästi jämäkämmät ajaa, ja ilmeisesti rataan muodostunut "blue groove" linja sopii endurolle.

Finaaleissa oma vauhti parantui suhteessa yleiseen tasoon mukavasti, mutta kaatoja tuli jonkin verran enemmän. Tulossarja oli varsin tasainen 6-7-7-7, mutta laskutavasta johtuen se oikeutti "vain" 8. sijaan. Jäipähän siis jotain tavoiteltavaa Tammisaareen.

t. Mikko M

PS. Jos joku haluaa vertailla tuuppi-Asson setuppeja, niin minun setup löytyy täältä:

http://dl.dropbox.com/u/18783628/SC10_Setups/SC10%20Setup%20SC%20Summer%20Cup%201%20Vantaa%202012-05-26.PDF



807
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 01.06.12 - klo: 23.16 »
Tässä oma setuppi viime viikonlopun SC kesäcupin avauskisassa Assoon. Ihan vertailun vuoksi olisi hauska nähdä muidenkin setuppeja.

http://dl.dropbox.com/u/18783628/SC10_Setups/SC10%20Setup%20SC%20Summer%20Cup%201%20Vantaa%202012-05-26.PDF

808
Miten Tammisaaren rata on auki arkisin/viikonloppuisin jos tulisi tekemään vähän testiä etukäteen?

809
Aamuyöllä voi hieman ropista vettä, mutta sehän tietää vain parantunutta pitoa radalle!




810
moneen saa ajaa sähköradalla tänää

Sähköradalla ei ole aikarajoitusta, voi treenata vaikka yön läpi jos intoa piisaa! Saatan tulla illalla vielä itsekin käymään.

Tarkemmat tiedot PKSRCA:n nettisivuilta:

http://pksrca.fi/joomla/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=36&Itemid=55

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29 30 31