Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juho-M

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
91
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 31.01.09 - klo: 19.47 »

Ei olisi pitänyt nuolaista ennenkuin tipahtaa.
Ei ollutkaan ilmiömäinen epäonni takana päin. Moottori hajosi ja syyksi paljastui hajonnut magneetti.
Mulla oli auto käsissä ja se yhtäkkiä pukkasi täyskaasun päälle. Kierrokset nousivat todella nopeasti huippuunsa. Siinä se magneettikin päätti irtautua akselista ja tuhosi käämit koneesta. Moottori oli hyvin kuuma tämän jälkeen, joten olisiko mennyt oikosulkuun.

Nyt pitäisi kokeilla, ottiko mamba maxi kipeätä tästä episodita. Jos jollakulla on castlen neljän millin banaaniliittimillä oleva moottori, jota voisi käyttää kiinni tossa noparissa. Ei edes tarvitse autoon kiinnittää, koska kyllähän sen jo irrallaankin näkee, toimiiko vai ei.

92
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 31.01.09 - klo: 17.16 »

joo, kiitti. Sano vaan hinta, niin ostan.

Onko vaaleanpunaisia? No ei vaiskaan, sininen on hyvä ja jos ei ole sinistä, niin musta.

kiva kun nyt kaikki toimii ja pelittää kunnolla ja ajamisesta voi todella nauttia. Viime kuukaudet on ollut rc-rintamalla aika ankeata, kun melkein joka asiassa on vastustanut ja karanneita toimintasavuja nähty ihan tarpeeksi.
Ehkä nyt ne maanantai-osat on vihdoin saatu särettyä kaikki ja autossa on enää tiistai ja keskiviikko-osia kiinni :grin:

Nyt näyttäis että homma toimii ja  mamba maxi vaikuttaa sellaiselta, että se kestää ja kestää..ja kestää
Autostakaan ei ole hajonnut tällä viikolla kuin spurri ja se Niilan hajoittama etuhubi.

Spurrin sileäminen on näillä tehoilla normaalia ja etuhubin hajoaminen on normaalia, kun antaa autonsa Niilan käsiin.

Nyt kun radiotkin alkoivat pelaamaan, niin täähän on tosi kivaa :grin:


93
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 31.01.09 - klo: 15.42 »

Kyllähän se mulle sopii, klo 19 kortsun koulun pihalla.


94
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 31.01.09 - klo: 15.31 »

Mie oon puolen tunnin päästä valmis lähtöön.

Olis hyvä tietää jotain aikaa, milloin porukka on lähdössä.

95
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 31.01.09 - klo: 15.21 »

Ha! Nyt toimii radiot ja kantamaa on tarpeeksi :grin:

Kaikkien niiden konkkaviritelmien lisäksi laitoin vastarin mahdollisimman keulaan ja kauas noparista, moottorinjohdoista ja akunjohdoista. Lisäksi laitoin antennipillin lähtemään heti vastarin vierestä, jottei antenni kulje auton sisällä vastarilta antennipillin pidikkeeseen pitkää matkaa keräten häiriöitä, kuten aiemmin. Nyt sain myös hyödynnettyä koko antennin pituuden, jatkoin nimittäin antennipilliä mehupillillä :laugh:

96
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 31.01.09 - klo: 12.21 »

Joo voishan sitä illemmallakin käydä. Nyt on puunattu ja  viritetty autoa ja noparin säädötkin rukattu uudelle mallille. Olis se vaan hyvä jos noi konkat auttais siihen onnettomaan kantamaan. Tehoa autossa on, mutta kantaman rajoissa ei sitä pääse hyödyntämään.

97
Lainaus
Pitkä miinus liquid rc,lle!

Tilasin alumiiniset etu- ja takahubit stampedeen, sekä yhdet muoviset.
Ainoastaan muovistet tulivat paketissa, vaikka maksoin alumiinisistakin.

Nyt tekemään reklamaatiota-->

Sanoisin että tavallinen miinus Liquidille tässä vaiheessa. Erehdyksiä sattuu kuitenkin kaikille joskus. Pitkä miinus vasta sitten jos reklamaatioon ei reagoida fiksusti.

No nyt voisi sitä miinusta pidentää, eivät ole vieläkään vastanneet asiasta. Pitänee lähettää uudestaan sähköpostia heille.

98
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 31.01.09 - klo: 10.13 »
Siinä on kolme johtoa, mutta mulla onneksi oli valkoinen, punainen ja musta. Niitä väreistä päättelin, että jätän valkoisen pois :smiley:
Plus johto on se keskimmäinen. siksi et saa sitä ristiinkytkettyä, vaikka runnoisit liittimet väärinpäin vastariin.

99
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 30.01.09 - klo: 23.41 »
Voidaan ajella huomenna. Mulle sopii melkeinpä mihin aikaan vaan, kunhan ei ihan yhdeksältä aamusta kuitenkaan.

Asensin konkan mambaan. Onnistui hyvin. Huomenna näkee vaikutuksen..

Edit: Nyt kun innostuin, niin tekasin samalla ez-runin romun pikkukonkista vastarille oman konkkaparin. Tulevat tavan vastariliittimellä batt-porttiin.
Toivottavasti auttaa kantamaan..

Kello on jo yksi, taidan antaa kolvin jäähtyä ja siirtyä unten maille..

100
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 30.01.09 - klo: 16.32 »

Sopii mulle.

101
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 30.01.09 - klo: 15.11 »
Mie voisin ajaa tänään ja jos autosta ei hajoa mitään sellaista, mitä ei ole minulla varaosapakissa, niin saatanpa ajaa huomannakin.

Mulle sopis parhaiten kello kuudesta lähtien. Myöskin ajopaikka on melko sama kunhan tilaa on ja pinta sellainen, että piikkirenkaat puree :grin:

Mulle voi myös soittaa tämänpäiväisiin ajoihin liittyen, tai muutenkin.
Numeroni löytyy vaikkapa tuolta
http://www.suomenyritykset.fi/POHJANMAAN%20KENK%C3%84TEHDAS%20OY/11241713/

Numero on oikeasti mun, mutta mulla ei ole mitään tekemistä kyseisen yrityksen kanssa..

102
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 30.01.09 - klo: 13.26 »

Jees!

Täytyypi tuollainen laittaa. Kuvasta poiketen se konkka tulee noparin puolelle, eikö vain?

Illemmalla ajeleen jonnekin? Vaikka korkalovaaran yläasteen pihalle?

103
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 29.01.09 - klo: 21.15 »
Mulla on siitä ez-runin raadosta yksi suht tehokas tuuletin. Voisin sen asentaa tuohon. vastarin batt-kohdasta sille virta siis.

Konkkaa voisin harkita. Muuten olen kyllä perillä tekniikasta, mutta nuista konkista en mitään tiedä. Tarvitsen sen verran hyvät ohjeet, etten aiheuta sillä tuhoa.. Jos se tulee noparin johtojen väliin, niin eikö se oikosulje piiriä?

104
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 29.01.09 - klo: 18.01 »


Maailmala kiistellään sen myrkyn voimakkuudesta mutta ainakin sen on top 4 voimakkuudellaan!

kyllä se melko keveästi tappoi spurrin.. oli sileä kuin vauvan pylly. Piikkirenkailla ottaa aivan älyttömän pidon ja se tietty rasittaa paikkoja. Mamba maxi lämpeni ihan kivasti ja käytti lämpösuojiakin päällä. Velineonin mosa ei edes lämmennyt niin kuumaksi, että sormea ei olisi pystynyt pitämään siinä. 23 pinjoni ja 86 spurri ja 3s lipo.
Varmaan melkoset virrat meni noparin läpi, kun melkeinpä pelkkiä speedruneja tehtiin. Kiihdytyksissä saattaa helposti ottaa lähelle 100 ampeeria, kun on i*ioottipito. Ei ihme että lämpösuojat heittää päälle.
Melko konstikasta noparin suojaaminen, pitää kikkailla suojauksen ja jäähdytyksen välillä.

105
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 29.01.09 - klo: 13.37 »



MAX

Pede kulkee taas :grin:

106
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 28.01.09 - klo: 17.32 »

FM, eikös ne hardcase lipot olleet loppu tuolta kaupasta?
Jos siis tätä tarkoitit http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357

In stock -123

107
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 27.01.09 - klo: 23.47 »

Se tietty hankaloittaa asiaa..

Tehokas harjaton mosa vie vaan sitä virtaa sillä tahilla, että ne Nimh akut eivät ole oikein pitkä-ikäisiä.
Kennot menevät helposti epätasapainoon.

Ehkä järkevin nimh akkupaketti olisi laadukkaista irtokennoista itse kasattu paketti, jossa kennot ovat vierekkän.

108
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 27.01.09 - klo: 22.11 »

Samaan hintaluokkaan irtoaa Lipo hobbycitystä.

109
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 27.01.09 - klo: 21.52 »

Aijaa, Fm linkittämä suomikauppa olisikin ollut hyvä vaihtoehto. No kyllä mie ne puuttuvat tuotteet saan sieltä liquidista. Eivät voi olla mitään tulkkuja, eikä hyvämaineisella rc-kaupalla ole varaa pilata mainettaan.

110
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 27.01.09 - klo: 14.50 »
Ei mennyt Liquidin tilaus nappiin.. Sain ainoastaan 3 dollarin arvoisen takahubin, vaikka olin tilannut tavaraa 34 dollarilla :sad:

Olen jo lähettänyt liquidille sähköpostia asiasta. Toivottavasti tunnustavat erheensä ja lähettävät puuttuvat osat.

Niille jotka päättävät ivailla, että olisi kannattanut tilata Suomesta, niin tiedoksi että olisin tilannut sabesta, jos se pulju ei olisi palanut. Kilpailevasta liikkeestä maksaa toimitus 8.5 euroa+5 euroa pientoimituslisää, joten jokin logistiikassa kusee jos Usasta maksaa toimitus reilut 70 senttiä ja suomesta 13.5 euroa :grin:

Edit: Sabessa toimitukset olivat järkevällä tasolla. Pikkutavarat tulivat kirjeenä ja lasku siinä mukana. Edullista ja palvelu ja nopeus ensiluokkaista.



111

Pitkä miinus liquid rc,lle!

Tilasin alumiiniset etu- ja takahubit stampedeen, sekä yhdet muoviset.
Ainoastaan muovistet tulivat paketissa, vaikka maksoin alumiinisistakin.

Nyt tekemään reklamaatiota-->

112
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.01.09 - klo: 18.18 »

mikä maxamps mahtaa ylemmällä postaajalla kylmässä hyytyä kun oma 3s zippy toimii loistavasti velineonin kanssa myös tuolla pakkasessa.

akku on kääritty folion sisään niin pitää paremmin lämpönsä ja sitten vielä sullottu villasukan sisään.


Maxamps 2s 6000mAh on akkuna muunmuassa. Ei se maxampsin hyytyminen tarkoita sitä, että zippy olisi parempi. Koska zippyssä on huonompi virranantokyky ja suurempi sisäinen vastus, niin se lämpiää, eikä täten hyydy pakkasessa niin helposti.

Mie olen käyttänyt tuota sukkapatenttia ja se todella auttaa. Se vaan vaatii ainakin sen millin pari lisäleveyttä rungossa + sen millin, mitä se akku sellaisenaan vaatii ja siksi en päätynyt akkuvalinnassani tuohon 5.1cm  leveään zippyyn. akkukoteloa olisi pitänyt leventää n.5.3 senttiin. Helpommalla pääsin kun hommasin  3s 4900mAh Rhinon. Se mahtuu mainiosti Stanpeden akkukoteloon, kun kotelon takaseinän, sekä vastarin paikan dremeloi pois. Vastari asustaa nykyään vakio akku/vastari kiinnikkeen päällä.

113
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.01.09 - klo: 16.50 »
No katsos kun jos sitä akkua puretaan suuremmalla virralla, niin se yleensä pysyy paremmin lämpimanä.
Mun maxampsi hyytyy täysin pakkasella sillä virralla, mitä velineon 3500 ottaa normi ajossa.

Enkä tässä tarkoita akun purkuvirtamerkintää esim 25c, vaan sitä virtaa, mikä otetaan ajossa.

114
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.01.09 - klo: 16.30 »

Olenhan mie sen sanonut, että se kyllä kestää sen 0.5mm koneistuksen sivuilta, mutta jos lipon tarvitsee suojata kylmältä(kyllä. Se auttaa joskus, jos purkuvirta on pieni. Akku ei hyydy pakkasessa) niin sitten sitä pitäisi koneistaa enemmän, ehkä liikaakin.

115
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.01.09 - klo: 13.25 »
Joo, ei tuossa kovin tehokas kone oo, joten ei se virtaakaan syö niin kuin tehokkaampi.

Tosiaankin Kv luku ei ole kaikki kaikessa, eikä siitä voi suoraan päätellä koneen tehoa ja virrankulutusta, jollei koneesta anneta muuta tietoa. Fyysisesti saman kokoisissa koneissa voi olla eri tehoisia/kokoisia magneetteja, eri paksuisia käämejä ja eri käämikierroksia jne.. Sähkömoottorien vertailu ei olekaan aina niin yksinkertaista paperilla, varsinkaan kun useille moottoreille valmistaja ilmoittaa valitettavan vähän teknistä tietoa.

116
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 25.01.09 - klo: 13.12 »

Puhumattakaan siitä, että mitä enemmän kalustoa, sitä enemmän mahdollisia vioittuvia osia. Sitten kun homma alkaa vastustamaan, niin ne alkavat nielemään rahaa. Niitä harjattomien moottorien säätimiä voi hyvinkin hajoilla muillakin kuin vain minulla ja se on kallista. Nyt kantapään kautta oppineena pidän vaikka pienoisen pelivaran budjetissa vastaavia tapauksia varten, kuin että investoisin kaikki kalustoon. Kumminkin jo yhden auton ylläpitoon voi mennä pienessä ajassa sen pikkuskaalan auton hinta, kuten minulla kun viime aikoina on palanut vxl-3 säädin, ez-run 60A säädin ja kiinanmoottori. Yhteishinta vähän reilut 200€

Tosin järkevillä valinnoilla voi kamppeetkin kestää ja siksi mie laitan sen mamba maxin, joka pitäisi siis kestää pitkään. Tosin on kaikilla muilla noi EZ-run kiinannoparitkin kestäneet.

117
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.01.09 - klo: 12.37 »

Riippuu välityksistä.. En lähtisi kuormittamaan tuota raskailla välityksillä, koska silloin virrat voivat ylittää noparin keston. Asia olisi helppo selvittää data loggerilla. Sillä näkisi paljonko kone ottaa virtaa ajossa.

118
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.01.09 - klo: 12.26 »
On järkevämpää ottaa se moottorin teho jännitteellä kuin virralla. Eli kannattaa hankkia ne 3s lipot ja niiden kaveriksi sellainen kone, että saat tarpeellisen tehon, mutta virrat pysyvät alhaisina. Sellainen 3500Kv moottori kiidättää stampedea 3s lipolla jo yli ajo-ominaisuuksien. Vastaavat kierrosluvut saat 2s lipolla n.5250Kv koneella. Jälkimmäinen ottaa suuremman virran.

119
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.01.09 - klo: 11.56 »

Minun mielestäni sellainen 3000-3500 olisi tässä tapauksessa hyvä. Toki tehokkaampaakin voi laittaa, mutta se lisää virrankulutusta. Saattaa sen jälkeen olla tarve hankkia suuremman virran kestävä nopari, esim mamba max.

Noi hobbycityn KD35 koneet ovat kuin ilmettyjä feigaoita. Osaako kukaan sanoa, ovatko samaa tavaraa eri tarroilla?

120
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.01.09 - klo: 11.45 »

Joku pienen Kv,n 540S kokoinen motti olis järkevin, ettei noparin 60A virrankesto ylity. Riittää stampedeen 3s lipolla mainiosti.

Se on tietty eri asia miten kiinanvehkeet kestää..

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6