Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ville Vainio

Sivuja: 1 ... 28 29 30 [31] 32 33 34 35
901
Vapaa keskustelu / Pienois Höyrykone ?
« : 16.11.03 - klo: 17.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Sendi ircis, tai MSN jos ei mahdu... mitä vie tilaa?

Mahtuihan se  :D


Pistäkkö kohta sen urlin?

902
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 16.11.03 - klo: 17.11 »
Toi e-maxin koppa on aika räyhee,
ite suunnittelin kanssa että hommais ton el-kamilon on hieno.

Hieno 2päinen ulostulo pillissä tohon ei vaan saa tota silikoni letkua, joten oikeen innosta.

Hmm... tulee muuten varsinkin taakse äkkiä väljää pyöriin... siis laakerihan on ok... mutta noihin muihin tappeihin tuli äkkiä väljää, saa nähdä paheneeko se vai jäikö se nyt tohon.

Luulen että ei juuri tosta enää muuutu,

Munkin savagen kuva on muuten hobbylinnan sivulla.

Huomen pitäis tulla linnasta oikee roto, kun tuli aluks 25:en koneen eikä siis käynny tohon 21:een...

Ei teijän savagesta olis videoo?

903
Vapaa keskustelu / Pienois Höyrykone ?
« : 16.11.03 - klo: 16.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Nyt on yksi video tuolla ja katon mahtuuko sinne toista :D


Sendi ircis, tai MSN jos ei mahdu... mitä vie tilaa?

904
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 16.11.03 - klo: 16.54 »
sen jälkeen ajat 2tankillista (6m kaasua) ja sitten annat rullata ja taas kaasua, tätä siis kaksi tankkillista,


Sisäänajossa ylä ja ala neulat täytyy olla 3.5 kierrosta auki. Vasta sisäänajon jälkeen kiristetään aluelle 2.5-3 kierrosta. Ohjekirjassa varoitetaan kiristämästä alle 2.5 kierroksen.
Keskineula kuuluu olla 3 1/4 kierrosta ja siihen ei suositella koskea.

Juuri niinkuin sanoin,

- Tämän jälkeen voit kiristää hieman ruuveja -

Eli sisään ajon jälkeen voi ruuveja kiristää,

mä säädin ala ja yläkierrosten neuloja...

Eikös tuo ollu alakierrosten mikä on kaasarin luistin tuossa päässä missä tuo kaasulinkin vipukin on.

Millasen pillin pistit? hinta... mistä? url?

905
Vapaa keskustelu / Pienois Höyrykone ?
« : 16.11.03 - klo: 16.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Ainoa mihin laitsn öljyä on sylinteri. Ajon jälkeen.. Veteen ei siis kannata laittaa mitään. Koska siitä tulee vain höyry... Jolla se tiedettävästi liikkuu :D Tuostahan tulee vain höyryä. Ja sitä voi käyttää sisällä ihan hyvin. Jos saisin tuon isän ylös niin pistän tuo liikkeelle. Kun polttoaineena käytettävät palat (mitä olivatkaan) on loppu. Niin me käytetään pumpulia johon laitetaan geelispriitä. Palaa hyvin.  :D



Mjeez, juu höyryä tulee mutta siinä on seassa myös öljyä jos kerran sylinterin öljyät. Tosin niin pieninä määrinä että ei varmaan ole haittaa.

906
Vapaa keskustelu / Pienois Höyrykone ?
« : 16.11.03 - klo: 15.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Elikkä. Minulla on Wilescon Dampftraktor, D405
Ollut minulla jo joku 6 vuotta. Ja toimii vieläkin (kun sen aina huoltaa käytön jälkeen)
Kuvia näkee tuolta
http://koti.mbnet.fi/jaries/kone/
 :D  Lisäilen jossain vaiheessa videon.

Kuvat on isoja. :roll:


Joo, video ois kiva nähdä.

Mitä huoltoa tarvii tehdä ajon jälkeen?
Miten voitelu, lisätäänkö veden sekaan öljyä vai miten kone voitelee itsensä?

Entäs savuttavat mallit, miten se savu, haittaako sisällä?

907
Vapaa keskustelu / Pienois Höyrykone ?
« : 16.11.03 - klo: 15.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Minulla on höyrykone.. VOin ottaa siitä pari kuvaa ja laittaa tänne. :D


Kiitti, pistä vähän tietoa samalla...
Minkä merkkinen jne... kuis kauan se on sulla ollu?

908
Vapaa keskustelu / Pienois Höyrykone ?
« : 16.11.03 - klo: 15.28 »
iltaa!

Tuossa poikkesin MalliExpossa ja voi että ihastuin noihin pienois höyrykoneisiin, tekniikan perään olen aina ollut.

Onko kenelläkään moisia, kuvia videoita?

Myynnissä, uutta/käytettyä?

Miten kauan tuollainen käy, ennenkuin mäntä kuluu loppuun, tai no renkaat sieltä menee varmaan ensin. Jos semmoset sattuu olemaan...

Wilescon halvin kone oli 89e,  (D6)
sitten 159e,                             (D10)
229e,                                       (16)
259e,                                       (D18)

Halvimmassa ei ollut virtauksen säätö venttiiliä, eli nopeus on vakio.

Sitten 159e laitteessa oli jo joku työkone mukana, ilmeisesti joku kello. Ja tästä mallista ylöspäin höyryt tulee piipusta, halvimmassa ne tulee sylinterin päästä ulos ja valuu alla olevalle kipolle.

Siitä ylöspäin ja oli jo nopeuden säädöt.

Ja kalleimmassa oli sähkölamppu mikä siis paloi höyryvoimalla,
Myös pannun painemittari kuului tähän kalliimpaan

Kellään kokemuksia tämmöisistä?

Terv. Ville

909
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 16.11.03 - klo: 15.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Deadman"
Tänään olis tarkotus ajaa eka sisäänajo tankillinen, mutta en löytänyt ohjeista kuinka paljon minkäkin moottorin säätöruuvin pitää olla auki... Osaisko joku neuvoa?


Ohjeessa lukee, että ruuvit ovat tehdas asetuksissaan sisään ajo kunnossa.

Eli ei muuta kun nykäset koneen käymään, käytät pyörät ylhäällä 1/4 osa kaasulla tankillisen, menee n. tunti,

sen jälkeen ajat 2tankillista (6m kaasua) ja sitten annat rullata ja taas kaasua, tätä siis kaksi tankkillista,

Tämän jälkeen voit kiristää hieman ruuveja, Itselläni savuttaa vielä todella paljon mutta parempi niin.

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/RC_autoja/Hpi_Savage_21/Savage_hyvat_savut.jpg

ylä/ala kierrosten seoksen säätö ruuvien oikea asetus on väliltä,

2.5-3kierrosta (aukipäin kiinni asennosta)

Tuosta pakoputken jatkosta, voin kyllä suositella sitä, todella kätevä ja estää paljon auton sotkeentumista, eikä valu aineita herkille pinnoille, putkessa on sen verran notkoa että aineet jäävät putkeen eikä valu pois sieltä.

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/RC_autoja/Hpi_Savage_21/

Huomenna pitäisi tulla oikea rotostartti, auton mukana tuli alunperin väärä, samassa paketissa tulee Groupnerin XS-6 Ohjain...

noi 2viikkoa vanhat radiot savagesta on myytävänä jos joku on kiiinnostunut, 3kanavainen radio 4kanavainen vastari.

910
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 14.11.03 - klo: 14.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Deadman"
Arvatkaas kuka kävi eilen hakee savagen  :lol:


Ihan heti suosittelen tarkistamaan kaikkien moottoriin liittyvien ruuvien kiinnityksen, ja jos viitsit niin ota auki kone ja vetostartti ja punasella lukkoliimalla kiinni.

Vältyt monelta harmilta, itse huomasin hiukan kantapään kautta.

911
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 13.11.03 - klo: 20.50 »
Noniin nyt iski sitten onkelman...

Katsokaa tuo URL, sielläon readmeessa selostus, ja kuvat.

MUISTAKAA TARKISTAA ETTÄ KONEEN LAIPPA ON KIINNI, JA LIIMALLA.

Jos oisin saannu koneen käymään kunnolla ja toi ois vauhdissa lähteny niin seuraukset ois ollu pahat.

Käynnisty pari kertaa mutta sammu, onneks... voi vaikuttaa vähän kun tyhjäkäynti oli hiukan epävakaa :D

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/Savage21_remppaa/

912
Polttisautot / Polttista hankkimassa...
« : 12.11.03 - klo: 21.46 »
Mahtaa olla aika kallis[/quote]


perus setti 599+pk.

913
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 10.11.03 - klo: 19.19 »
Juu, nyt on vähän parempi videon pätkä savagesta ja spedestä.

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/

914
Polttisautot / Polttista hankkimassa...
« : 10.11.03 - klo: 18.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Mage"
Mää vähäsen tuumasin että jos siirtysin sähköistä polttiksiin. Saisi kulkea melkeimpä missä vaan ja lujaa. Mitäpä suosittelisitte?


Savage21 ollut viikon verran, ja kyllä menee on vauhtia ja off-road ominaisuuksia.

LYSTI PELI

915
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 09.11.03 - klo: 19.21 »
parissa kuvassa on vielä ikkunatkin mustana, ennen kun poistin ikkunoista maalit. mitäs sanotte?[/quote]


Minusta maasturi lookki istuu paremmin, tässä kuvia ensimmäisiltä ajoilta kun on säädöt sinne päin... toki reilusti rikkaalla vielä.

video huomenna,

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/

916
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 07.11.03 - klo: 12.43 »
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
ja risse, otappa ilman putsari pois ja paina kaasut auki... aukeaako kurkku kokonaan?


Muistaakseni ei auennut alussa mutta säädin sen niin notta
aukenee. Onko ongelmia sen kanssa?



En tiä... en ole vielä katsonu... jos kohta menis vähän kiristään ruuveja ja koittelis... miten lähtee... miten sulla on ruuvit ohje sanoo että 2.5-3 auki, molempia
aattelin pistää molemmat tohon 3:Een ja koittaaaa

917
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 07.11.03 - klo: 12.21 »
Noneen, siitä pakarin jatko pätkästä.

Ajoin viimesen sisään ajo tankillisen, no ajan vielä 3:nen extra tankillisen, kun tankki oli täysi (yli sen liitos kohdan, missä tankin puolikkaat on liimalla kiinni) moottori sammahteli välillä tyhjäkäynnillä, bensaa tuli liikaa, koska lisäputken jatko aihettaa pakosti hiekan vastusta, jolloin tankkii tulee kovempi paine.

Mutta iloinen asia oli että moottori tyhjäkäynti parani loppukohden, kun aine väheni tankista. Suuremmasta paineesta johtuen pakokaasu painoi juuri sopivasti painetta tuonne tankkiin.

Ja näin kone kävi aivan tyhjäksi asti...

Lisää tietoa saamma su. iltana kun olen säätänyt koneen hiukan tehoa antavammaksi.

ja risse, otappa ilman putsari pois ja paina kaasut auki... aukeaako kurkku kokonaan?

918
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 07.11.03 - klo: 10.17 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
kirjoita pelkkä savage sinne hakuun, ni johan tulee viripalikkaa...


juu, mutta ei noin hienoja koreja.

919
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 07.11.03 - klo: 10.13 »
Millä hakusanalla risse löytyy nuita savitsin koppia?

920
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 07.11.03 - klo: 10.10 »
Miten sulla muuten toi vaihteisto, vaihtaako hyvin noilla "tehdas-säädöillä"? Mulla meinaan ei toimi kun toinen vaihde...[/quote]

en oo päässyt koittaaan, sisään ajo asetukset vielä... tänään ajan vielä yhden tankillisen noilla säädöissä sit pistän ruuvit 3kiekkaan nythän ne on 3.5auki.

onhan siinä vaihteessa säätö

921
Polttisautot / Re: Vaihteisto?
« : 07.11.03 - klo: 01.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Jonne"
Millainen "vaihteisto" polttiksissa yleensä on? Siis sellaisissa ns. 1-vaihteisissa (kuten oma NitroTrackerini)? Onko niissä samanlainen vaihteisto kun esim. skoottereissa vai onko niissä ainoastaan kytkinlevy, joka ottaa välillä enemmän ja välillä vähemmän kiinni, vai miten se on toteutettu? Kertokaa viisaammat, kun jäi asia hämäämään. Ja miten kytkin pitäisi säätää?


Yleensä kytkin ei tarvi säätää, se on keskipako kytkin (mm. skootterit, mönkijät, moottorikelkat)

Nuissa tosin jatkona on myös variaattori, nooh... joka hoitaa omalta osaltaan asiaa. Kuitenkin voimma lähteä siitä että kytkin kellon sisällä on kytkinpalat(paloja) jotka laajevat keskipako voiman ansiosta niin että ottavat kytkinkellon seinämiin kiinni, ja tässä kellossa on ratas joka lähtee viemää kahden päärattaan välityksessä voimaa pyörille, näissä kyoshon QRC autoissa on vaihteisto missä hoituu eteen/taakse vaihto, muissa ei juuri ole vaihteistoa, mahdollinen keskidiffi on sijoitettu toiseen (yleensä isompaan) päärattaaseen... tämän jälkeen voima sitten ohjataan etee ja taakse. ja etuperässä on sitten oma tasauspyörästönsä (yleensä) sama pätee takapäässä.

Noniin nyt toi tarvis lukea kertaalleen läpi, mutta kello lähenee puolta kahta yöllä, joten ymmärrettävistä syistä en lukemista suorita.

Kiiittoos

922
Jeps, tekis mieli savagen rinnalle tuollaista.

Kellään myydä tai kertoa kokemuksia kestävyydestä... maastoajossa.

Miten herkästi telastojen vetopyörien väliin menee romua, hajottaako jotain?

yms.

kuvia ja videoita katselen mielelläni.

923
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 06.11.03 - klo: 22.38 »
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Ihmiset ovat ymmärtääkseni valittaneet huonoja jarruja, yksi syy voi olla toi polttoaine siinä levyssä.


Korjaantuu kyllä kun vaihtaa voimaservon kaasuun/jarruun...



Niin, se vaan että voimaservo on käsittääkseni monasti hitaampi kun tavallinen? tai sitten nopea voimaservo maksaa älyttömästi. Minä luulen että saan ihan tarpeeksi jarrutus tehoa kun säädän hiukan kireämmälle tuota jarrua...

en ole siihen vielä sen enempää perehtynyt, mutta kait siinä varaa on.



Voin kertoa ettei siinä kyllä juurikaan ole. Joten ilman voimaservoa saa tottua ABS-jarruihin.  :mrgreen:  Eikä se voimaservo hidas ole! (autosi ohjauksessa on voimaservo, onko viivettä??)



ei siinä mitään viivettä ole, mutta nopeutta en ole katsonut... hetihän se reagoi kun käsketään mutta 180asteen kierros kestää kauemmin kuin normi servolla... näin luulin... voin olla väärässä.

siitähän se selviäisi kun katsoo esim. futaban sivuilta taulukkoa, missä on voimat ja nopeudet.

Oishan tossa hyllyssä 4-5l ajettu hitekin voimaservo.

sitä vois harkita, sitten jäis toi nykynen servo reversemoduuliin!  :lol:


Siinä vois olla ideaa

924
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 06.11.03 - klo: 13.10 »
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Ihmiset ovat ymmärtääkseni valittaneet huonoja jarruja, yksi syy voi olla toi polttoaine siinä levyssä.


Korjaantuu kyllä kun vaihtaa voimaservon kaasuun/jarruun...



Niin, se vaan että voimaservo on käsittääkseni monasti hitaampi kun tavallinen? tai sitten nopea voimaservo maksaa älyttömästi. Minä luulen että saan ihan tarpeeksi jarrutus tehoa kun säädän hiukan kireämmälle tuota jarrua...

en ole siihen vielä sen enempää perehtynyt, mutta kait siinä varaa on.

925
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 06.11.03 - klo: 13.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
ei likaannu varmaan, mutta pillin toiminnan kannalta ei taida olla kovin optimaalinen ratkaisu, olen anatnut itseni ymmärtää että pilaa moottorin hengityksen.. jos se toimisi eiköhän näitä käytettäisi enemmänkin .. mutta yleensä vai mufflereiden kanssa joissa tehohäviö on muutenkin enemmän kuin optimaalinen


hmm... mahtaisko tuolla olla merkitystä, nooh sen näkee jatkossa... kun saan sisään ajon ajettua. sen aikaa pidän tuota ainakin sotkee niin pirusti. Ihmiset ovat ymmärtääkseni valittaneet huonoja jarruja, yksi syy voi olla toi polttoaine siinä levyssä.

Mä kyllä luulen että toi jatko tulee pysymään, tarvii toki koittaa ilmankin... siinä sen näkee,

selvähän se on että moottori ei toimi niin hyvin, mutta se että onko sillä käytännössä mitään merkitystä.

926
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 06.11.03 - klo: 12.31 »
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
No huh huh... Miten naapuris on suhtautunu kun käytät polttista kerrostalon parvekkeella? Mahtaa kaikua aika kivasti...  :mrgreen:



Joo, kaiku vähän! :D

Mut mitä siittä... ajelin tosa pihalla mummot katto vähän ilkeesti, kaikki papat ja äijät tuli kyseleen mitä kukakin,

Kantsii tosiaan koittaa tota jatkoa,

Mulla on vielä 2:een putken jatkoon tota letkua. jos jotain kiinnostaa...

927
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 06.11.03 - klo: 12.18 »
Hehee,

pistin noin 20cm jatkopätkän vesijäähdytyksen mukana tulleesta silikoni letkusta... pillin päähän toinen pää ja takapuskurin ulkopuolelle toinen pää. Vähän kursin nippusiteillä kasaan,
Käytin tossa parvekkeella 5min... ja toistaiseksi olen sitä mieltä että on verraton systeemi. auto sammuin kerran vai kaksi, mikä johtuu paljolti siitä että seos on hyvinkin rikas... joka näkyy käyntivaikuksina tyhjäkäynnillä.

Tuolta kuvia...

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/Hpi_Savage_21/Pakoputken_jatko/

928
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 06.11.03 - klo: 11.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
katsoitko ton toisen topicin?

onneksi olkoon muuten Savegn johdosta! miltäs se nyt ensituntumalta tuntuu?


Luen juuri parhaillaan tuota linkkiä, tulin juuri ulkoa... ensimmäinen tankillinen ajettu niin että auto jo liikkuu vielä, toinen tankillinen niin saadaankin kääntää ruuveja.

:) Kiitos vaan...


maavarasta sen verran että se on aika vaikee mitata, koska kun painaa kaasua jo sisäänajo säädoillä perä putoaa hiukan alaspäin.

Kun sen laskin lattialle niin edessä oli suunnilleen 7cm ja takana balttiarallaa 6cm.¨

Nuihin voi toki vaikuttaa, kun pistää jousien alle jäykennys paloja.


huh, koskahan sitä jaksais pistää ton reversen ja rotostartin kii...
varsinkin pakkia laitettaessa saapi purkaa aika paljon, mm. toisenpuolen runkolevyn pois ja vaihteisto osiks.

Auto vaikuttaa ihan kivalta, kun on viimenen neljännes menossa niin käynti rupee tuleen huonommaks. tosin toi nyt on kuten sanottua sisään ajossa, että luultavasti tilanne korjaantuu kun saan sisään ajot tehtyä.

voe voe, tuota kaunokaista on se taas likaantunu. Nyt puunaamaan

929
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 06.11.03 - klo: 10.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
katso toi http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4734
sisäänajon jälkeen kun motti on säädöissä, ei pitäs enää roiskia niin paljon


Joo tietty ainetta ei tulu raakana niin paljoa läpi, mutta kun tulee savua tulee myös sotkua.

930
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 06.11.03 - klo: 00.53 »
kun toi pilli roiskii noi savut auton kylkeen niin tuli mieleen jatkaa silikoni letkulla putkea niin että savut tuli auton takaa... tai sitten korin nurkalta ylös ja siihen läppä päähän  ei sentään

Eli jos sen vetäis taakse asti, niin haittaako jotain?
putken vastapaine siinä muuttuu... kellään kokemuksia asiasta vai tarviiko ihan koittamalla koittaa.

terv. Ville

Sivuja: 1 ... 28 29 30 [31] 32 33 34 35