Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Pexi

#1
KerhoCup 2024-2025 5. osakilpailu              15.3.2025 Tampere

OF-Racing Team kutsuu kilpailijoita  KerhoCup 2024-2025 kilpailusarjan 5. osakilpailuun.

Aika: La 15.3.2025

Paikka: Aasi Indoor Areena
Osoite: Hepolamminkatu 51, 33720 Tampere

Ajettavat luokat:
Mini Classic
Mini Competition,
GT-2000,
Luokka ajetaan mikäli osallistujia väh. 5/luokka

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtaja    Pekka Koivula
Ajanotto       Panu Vehniäinen
Tuomari         On
Katsastus       On

Aikataulu:       Portti aukeaa klo 7.00
Vapaaharjoitus     klo 8.00 alk.

Erälistat aikatauluineen julkaistaan viimeistään pe 14.3.2025

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautuminen MYRCM:n kautta viimeistään 12.3.2024 klo 23.00 mennessä.
Linkki ilmoittautumiseen:
https://tinyurl.com/wuytdwvd


Osallistumismaksut:
20 e/ensimmäinen luokka
15 e/seuraavat luokat
Maksu käteisellä tai Mobile Paylla paikanpäällä

LISENSSI
Kansallisessa kisassa ei pakollinen.

SÄÄNNÖT
-Mini classic
-Mini competition
-GT-2000


VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita.
Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin vaatiessa.
Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi.
Ilmoittautuessaan kilpailuun kilpailija hyväksyy antamiensa henkilötietojen käsittelyn kilpailun järjestäjän toimesta sekä henkilötietojen julkaisun osanottajaluettelossa, tulosluettelossa, sarjapistetaulukossa yms. kilpailun viestinnässä.Vastuu: Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuulla ja sitoutuu noudattamaan yleisiä sekä kilpailujohdon antamia määräyksiä.

RATA: Neulehuopamatto, radan pituus noin 80 m
Tuloslaskenta
Mylaps RC4 -dekooderi. Kilpailija vastaa oman transponderinsa  yhteensopivuudesta ja toiminnasta.
Muuta:
Varikkotilaa on hieman rajoitetusti useammassa eri tilassa, saatavilla sähköt ja paineilmaa. Varikkopöytä ja tuoli järjestäjän puolesta.
Yöpyminen esim matkailuautolla sallittu. Käytettävissä WC ja suihkutilat.
Kilpailupaikalla ainakin jonkinlainen buffetti, keittolounas, kylmiä juomia ja kahvia.
Perjantaina (kuten muinakin päivinä) harjoittelumahdollista 8.00-20.00 .
Ratamaksut mobilepayllä paikanpäältä löytyvän ohjeistuksen mukaisesti.
Ratamaksu 20 €/pv.

#3
Moro,
Itse olen käyttänyt 40 Ampeerista poweria ja on kestänyt.
Nykyään löytyy monelta merkiltä.
#4
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
17.07.16 - klo: 16.05
Saa olla välystä vähän, videon välys on kohtuullisen iso, mutta vielä siedettävä.
Jos on tiukka, niin slipperin laakerit hajoavat.
#5
Myrcm:stä jos katsoo, niin finaali on 1/8 osalta vielä ajamatta, vai onko tieto väärä?
#6
Harmi, että Syyrian ongelmat ovat ilmeisesti verottaneet osallistujia kisasta aika paljon.
Ongelmat ovat aivan idässä Turkkia ja kisat lännessä, joten matkaa välissä riittää. Etenkin brittimedia ym. mustamaalaavat maata tällä hetkellä aika paljon ja sen turvallisuutta.

Hienoa, että Suomesta lähti kisoihin hyvä porukka, onnea kaikille kisaan!

T. Pekka
#7
Schumacher / Vs: Cat K1 Aero
03.09.15 - klo: 17.54
Ei välttämättä ole mennyt sekaisin, yleensä kuvaan kyseisellä sanonnalla auton helppoutta ajaa. Tässä tapauksessa helppous oli todella ilmeinen asia, mutta kääntyvyyttä uupu, joten omasta mielestäni helppous tuli vähän liian paljon vauhdin kustannuksella Nokian radalla.

Setuppi ja modaus etupäähän ovat varmasti hyvät, sen näkee jo Josen kisatuloksistakin, mutta ratakohtaisia eroja on.

T. Pekka
#8
Schumacher / Vs: Cat K1 Aero
25.08.15 - klo: 20.11
Moro,
Tänään kävin muutaman akun testaamassa.
Ruuvasin autoon kiinni Josen modauksen nokkaan, eli ohjausgeometria, etulinkki jaohjauspalaa ylöspäin (ohjausgeomerrian säätö näkyy myös jvalin setupissa).

Auto oli röykkyiselläkin radalla todella helppo ajaa ja kääntyi pyöreästi ja piti mutkissa vauhtia hyvin. Auto oli selkeästi tunnin finaalia varten säädetty.

Vikalle akulle laitoin ohjauksen vakioksi. Auto kääntyi selkeästi enemmän etenkin keskellä mutkaa ja mutkasta ulos kaasu päällä. Auto oli selkeästi nopeamman tuntuinen, mutta 5 min ajo vaikeaa kun rata oli kohtalaisen huonossa kunnossa.

Kannattaa siis ehdottomasti kokeilla, etenkin ohjauksen muutoksesta vaikutus on merkittävä.
#9
Team Durango / Vs: Durango DEX410
18.08.15 - klo: 17.21
Paras tapa tukkia männästä reikiä on kolvilla sulattaminen.

-Pekka
#10
Moro,
taitaa todella moni tiimikuski maailmalla ajaa uusilla b5 palloilla ja kupeilla nykyään.
vakio palloihin suosittelen j conceptin kuppeja, joita saa rcm:stä.

T.pekka
#11
Schumacher / Vs: Cat K1 Aero
16.06.15 - klo: 20.32
Nyt on autolla ajettu pari akkua ja nipussa pysyi kuten olettaa saattoi.

Rata oli kosteaa savea ja saven pinta ehjä, mutta kohtalaisen pomppuinen ja pitoa ei ollut kovin paljoa.
Auto tuntui kohtalaisen hyvältä, mutta parannettavaa kyllä jäi ja ajatuksia muutoksistakin on.
Rakensin autoon lähes perus setupin, mutta hieman pehmeämällä vaimennuksella ja diffeillä. Diffit jätän toistaiseksi tuohon, mutta iskareiden kanssa täytyy pelata ja löytää sopiva pehmeys, että ei pompi liikaa.
Voimansiirto oli hyvä, erittäin tunnokas, mutta silti pehmeä hihnavedon ansiosta, lisäksi poikittain oleva kone tuntui hyvältä, kaasu /Jarru ilmassa sai tapahtumaan ihmeitä.

Seuraavat ajatukset ovat taka-aurauksen lisäys, siiven pienentäminen ja etupäätä pitää saada kallistumaan myös lisää.

-pekka
#12
Schumacher / Cat K1 Aero
08.06.15 - klo: 20.47
Tällainen auto tuli hankittua ja nyt on jo kasattunakin.
muutama huomio mitä kasauksen yhteydessä tuli huomattua.

- säätöjä löytyy paljon, mm auton leveys säädettävissä
- tukivarsien auraus säädettävissä
- laatu hiilikuituosissa ja alumiiniosissa todella hyvä
- hihnan kiristin+ axis pidempi hihna, niin autossa voi käyttää saddle tai shorty akkuja.
- shortyllä auton saa alipainoiseksi
- moottori pannalla kiinni, niin pystyy auton balanssin säätämään sillä poikittaisessa suunnassa
- tilaa sähköille paljon
- diffien ympärillä olevia suojia voi jättää reilusti pois sisällä ajettaessa=> etu-ja takaylitys pienenee, painopiste laskee

Pistän tietoa miten auto toimii kunhan pääsen radalle.

-Pekka
#13
Moro,
ylimääräisiä ruuveja ei paketin mukana tule.
kannattaa heti tilata jonkun valmistajan ruuvisarjoja autoon, niin ei jää ajot kesken, kun ruuvi menee pilalle tai hukkuu.

Mitä auton ohjeisiin tulee, niin ne ovat ihan ok kun osat ovat livenä kädessä. Auto itsessään on todella yksinkertainen ja osamäärä todella pieni.
#14
Moro, tuossa pari viestiä aikaisemmin on mainittuna takalinkin sisäpään kiinnitysosa alumiiniseksi.
säätöjä jos haluat testailla, niin moni ajaa b5 tukivarsilla ja etu iskaritornilla.  Auto itsessään on tosi kestävä ja hyvin säädettävissä vakio varusteillakin ja vastaa säätöihin hyvin. Esimerkiksi balanssia saa hyvin hienosäädettyä camper linkkin sisäpään korkeudella.

T. Pekka
#15
Tulokset / Vs: EOS Berlin
31.01.15 - klo: 13.54
Tuolta löytyy...
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=18778

-Pekka
#16
Kisa ajetaan reedy race formaatilla, joten poikkeaa normaalista merkittävästi.
Kannattaa tutustua kidaformaattiin kisasivuilla, niin tietä miten kisa etenee ja pisteet lasketaan.

T. Pekka
#17
Moro,
auto on kierossa jostakin kohtaa.

1. Tarkista auton rungon suoruus ilman renkaita ja taka sivujousia (huom spurri ottaa maahan todennäköisesti)
2. Tarkista auton etuakselien korkeus maasta kun auto on kiinni pohjastaan suoralla alustalla
3. Tarkista auton painojakauma vasen/oikea
4. Aseta maavara sopivaksi radalle, eteen 3,2...3,5mm taakse ryngon alta 3,2....3,6mm takapukin alla vähän enemmän kuin rungosta. Huomioi, että iskari ei ole liian lyhyt, tai pitkä, että perä pääsee tämän liikkeen tekemään, mutta ei päästä peräämyöskään roikkumaan kun nostat auton ilmaa.
5. Auton ollessa ajovalmiina ilman koria, auto tasaiselle alustalle ja nosta ayton nokkaa meisselin avulla keskeltä runkoa (pohjalevyssä on tidennäköisesti reikä keskikohdassa) säädä taka sivujousia siten, että etupyörät laskeutuvat maahan samanaikaisesti, OLE TARKKA.
6. Tarkasta, että sivujouset eivät ole perus ajoasennossa esijännityksellä vaan että tyhjää on vähän.
7. Tarkasta tämän kaiken jälkeen, että eturenkaasta nostamalla kumpikin pyörä nousee yhtä paljon ilmaan, ennen kuin vastakkaisen puoken rengas nousee.
8. Tarkasta, että kori ei osu renkaisiin tai mattoon ajaessa.


Nämä autot on tarkkoja säätämisen suhteen, joten huolellinen täytyy olla.

Toivottavasti näistä on jotain apua.
t. Pekka k.


#18
Totta tuo sinun kirjoituksesi. Eli jos mittalaitteet olisivat sellaiset, että mittaaminen onnistuu 1000 kertaa samalla tavalla mittaajasta riippumatta, olisi asia toinen, eikä epävarmuystekiöiyä kisapaikalla olisi sen jälkeen kuin yksi, eli itse kisaaja.
#19
Mielestäni todelliset ongelmat ovat juuri aikaisemmin kirjoitetuissa viesteissä olevat mm. mittaustapa ongelmat.
Pyritään mittaamaan siiven korkeus suhteessa katon korkeuteen 0,1mm tarkkuudella ja kuvitellaan, että maailma pelastuu ja kisoista tulee hyvät sen ansiosta. Todellisuudessa 1mm ylitys ei juurikaan ratkaise päivän lopputuloksia.

Säännöt ovat sääntöjä, mutta silti liiallinen tarkkuuteen pyrkiminen ja niuhottaminen merkityksettömistä asioista ei jätä kenellekkään hyvää maku kisoista/kisa päivistä/ harrastuksesta.

Vaikka kontrolli olisi höllempi kuten ets kisoissa, ei merkittäviä sääntörikkomuksia tulisi esille, selkeät ylilyönnit näkee jo paljaalla silmälläkin.

Siis mielestäni pitäisi keskittyä asioihin, jotka vaikuttavat turvallisuuteen (akku jännitteet) ja MERKITTÄVÄSTI suorituskykyyn (renkaat).
#20
Tulliin menee lähes 100% varmuudella, amainistatuleejahintaa on yli 50€.
Verokannat eri laitteille löytyy tullin nettisivuilta, esimerkiksi ohjaimista ei mene veroa. Vero % on aika pieni todennäköisesti.
Alv 24 % tulee aina kun menee tulliin, eli sillä on suurempi merkitys kokonaisuueen kannalta.
#21
Mikäs on, kun kisoissa on noin vähän osallistujia?
Vain 41 on ajanut kierroksia.
#22
Samat koneet ovat hyviä kuin muissakin takaveto crossareissa, eli jos maksimi tehoa hakee, niin 7,0 lankanen on maksimitehoinen, perus nopee olis 8,5 ja jos helppoa ja hiljempaa kulkevaa niin 10,5 tai 13,5 on hyviä. Merkkinä suosittelen Reedyä.

#23
Mori,
Siitä syystä tappi eivtule pihalle, koska slipperin jousi on kireellä vielä.
Eli löysää slipperin sininenvmutteri, jonka jälkeen vastapuolen o-renkaan alla oleva tappi lähtee pois helposti.
Tämän jälkeen koko paketti purkaantuu helposti.

T,pekka
#24
Kannattaa tarkastaa säädinkohtaisesti miten homna hoituu. Lrp sätimessä esimerkiksi ei tarvitse ottaa johtoa pois, vaan säädintä ei laiteta säätimen katkaisijasta päälle ( pitää varmistaa  että ei vahingossakaan mene päälle, muuten hajoo).
Novakilla ainakin aikoinaan hoitu + johdon poistamisella.
#25
Hienoa tulosta edelleen nelkussakin. Vielä tänään hyvät vedot, niin saa kaikki mahdollisimnan hyvät finaalipaikat.
Kahvinkeittimestä muistuu hyvin mieleen omat kisamatkat eurooppaan. Syy kaikkeen tähän on todella pitkät erävälit ja halli täynnä ikuisia lapsia (=todella hienoa väkeä).

Tsemppiä kisaan koko porukalle!
#26
Pelkästä koneesta pitäisi tulla siisti ja tasainen ääni, ei mitään ylimääräistä. Laita vähän öljyä laakereihin ja katso jatkuuko epämääräinen ääni. Myös sensorivika ( johto tai kone) voi aiheuttaa ylimääräistä ääntä.

Jos magneetti luistaa akselissa on vika aika yllättävä noin laadukkaalta merkiltä ja tänä päivänä. Lämpö mitä äkkiä alkaa syntymään roottorissa, kun  pyörität konetta "helpottaa" akselin luistamista huomattavasti, joten kun kokeilet että luistaako, voisi roottoria vähän lämmittää. Ajotilanteessa se on kuitenkin koneessa kuumimpia osia mitä on.
#27
Reikiä joudut todennäköisesti poraamaan runkoon, että palijat sopii paikoilleen. Muovisten palojen koko on akku+3mm+muovin ainevahvuus noin 3mm+3mm. Tuosta voit tarkastaa sopiiko, todennäköisesti sopii.
#28
Kyllä saa ratasdiffin asennettua. Löytyy varmaan rcm:stä.

#29
Todella komeeta suorittamista!
Varokaa että huomenna ei ole tukka kipeä nelkku treenissä.

Onnea kaikille A- finalisteille ja heidän mekaanikoille!

#30
Tuo Aaken 7-8 kuskiä voi hyvinkin pitää paikkansa. Naoto ja Lemieux+joku japanista, niin siinä se sitten on mm finalistit.

-Pekka