"äkäsempi" lähtö.Tarvii enemmän kierroksia kun kytkin ottaa kiinni ja löysemmillä jousilla lähtee pienemmillä kierroksilla liikkeelle.
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: emppu99 - 19.11.12 - klo: 19.45
meidän koulussa on käsityö kerho jossa on kolme kyosho dbx2.0 autoa ne eivät ole vielä kertaakaan lähtenyt käyntiin.ennen ihmettelin miksi mutta nyt kun kuulin että tulppakin tarvitaan niin enpäs ihmettele enäään.niitä on yritetty käynnistää vain hehkuilla muistaakseni juuri tällaisellahttp://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=02.0825030&BildLopNr=01 ja opettaja ei suostu koulun rahoillakaan hankkimaan tulppaa ja polttoainekin on väärää koska se on vain 15 prosenttista. kummasta vika johtuu olen kuullut että pelkällä hehkullakin on saatu kone pärisemään
Säät ovat osuvasti pitäneet minut ja auton sisätiloissa mutta palaan asiaan kun saan asiaan jotain selvyyttä.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 17.10.12 - klo: 11.48
Jos koneeseen on lisätty tosiaan kansiprikkoja niin kannattaa ottaa ne ylimääräiset pois.
Uudessa koneessa ylimääräinen prikka auttaa ja helpottaa käyntiinlähtemisessä ym.
Mutta jo jonkinaikaa ajetussa koneessa sillä ei saavuteta mitään parannusta, vaan saattaa aiheuttaa jopa kuvailemiasi ongelmia.
Nyt tarttis vaan selvittää että mikä on kyseisen koneen vakio määrä, ettei kansi mene liian alas.
0.1 milliä on yllättävän suuri ero kun kannen korkeudesta puhutaan.
Mutta heti kun sää sallii niin pääsen testaamaan miten käy nyt yhdellä kansiprikalla koska niitä löytyi tosiaankin kolme kappaletta sieltä!?
Pointtina oli hänen mielestään se että lähti helpommin käyntiin eikä ollut liian "ärhäkkä". Kone siis GZ15. Nyt kun olen alkanut säätämään autoa tuntuu ettei säätöjä saa millään kohdilleen.Johtunee näistä ylimääräisistä kannentiivisteistä se kun tuli vasta äsken mieleen että niitä voi olla useampikin siellä.Mutta siis onko jotain hyötyä/haittaa käyttää useampaa kannentiivistettä?Muuta kun että laskee puristussuhdetta,palotilavuus muuttuu ym.Auto kyllä toimii kylmänä hyvin mutta lämpöisenä sammuilee ja välillä lähtee hyvinkin huonosti käyntiin lämpöisenä.Viittaa taas mielestäni siihen että olisi väljä?
Lumen tultua varmaankin jotain liikkuvaa kuvaakin saadaan tästä SS:stä...?
) tältä suunnalta?
Kakspuolista teippiä käyttää varmaan 99% tyypeistä tääl eikä ihmettele jos ei monta vuotta vanha araldiitti toimi... Maalaisjärkeäkin saa käyttää
Lainaus käyttäjältä: A - 26.09.12 - klo: 21.28Lainaus käyttäjältä: pijokela - 26.09.12 - klo: 21.11Lainaus käyttäjältä: A - 26.09.12 - klo: 19.31
Osaisiko joku sanoa, mikä tuohon autoon tuli, kun poltti servon ensi tekijöiksi ja noppari alkoi vilkuttamaan vihreää valoa? Traxxas Slash 1/16 siis kyseessä. Olisiko joku ylikuumenemissuoja menny nopparista päälle? Servo taas puolestaan suli kyljestä hieman. Oli muuten jo neljäs servo.
Onko ne kaikki servot alkaneet sulaa/ylikuumentua? Vai onko osa hajonnut "normaalisti" rattaiden pettämisellä servon sisältä?
Tuohon Dieselistin epäilyyn viitaten: kun käänsit ratin ihan vasemmalle, pitikö servo jatkuvaa vikinää vai rauhoittuuko se? Entäs ihan oikealla? Servon kuuluu päästä laidoissa rauhoittumaan, jolloin se ei turhaan runno itseään rikki halutessaan aina vaan enemmän sivulle.
Jep, eli kertaakaan servo ei ole hajonnut "normaalisti". Hajoaminen ei myöskään ole yhteydessä mihinkään iskuun tai kosteuteen. Autosta vain häviää yht'äkkiä ohjaus. Joka kerta on servon kylki on ollut tulikuuma/sula.
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 24.09.12 - klo: 15.23Lainaus käyttäjältä: Ganja67 - 24.09.12 - klo: 14.51
Itselläni on kanssa näitä mainittuja häiriöitä Tamiyan DF-03Ra:ssa eli kaasu "hirttää" ja välillä ohjaus ei toimi ja nyt tulin siihen tulokseen että se johtuu akusta koska ainoastaan yhdellä akulla on tämä "ominaisuus". Muilla akuilla toiminut VIELÄ moitteettomasti. "Viallisessa" akussa riittää kuitenkin puhtia ja jännite on normaali mutta heitteleeköhän virrat sitten miten sattuu kun oireilee?Mittailen virtoja kun saan sopivat johdot tehtyä ku en viitsi katkoakaan niitä. Akku on alle 20 kertaa ladattu mutta jotain hämärää siinä kuitenkin mielestäni on. Ilmeisesti "kyykkäilee" virran tai jännitteen puolesta rasituksessa.
Onko mitkä liittimet käytössä akuilla? Jos tamiya niin liiltavasti sen yhden akun navat väljistyneet...
Tamiyan liittimethän ne o ja toi ei ees tullu mieleenkään mulle
Damn! Tarvii tilata deansit samal ku päivittelee noit muitaki komponentteja. Suuri käsi ja thx Dieselille
Mittailen virtoja kun saan sopivat johdot tehtyä ku en viitsi katkoakaan niitä. Akku on alle 20 kertaa ladattu mutta jotain hämärää siinä kuitenkin mielestäni on. Ilmeisesti "kyykkäilee" virran tai jännitteen puolesta rasituksessa.
Lainaus käyttäjältä: Kekkis - 08.09.12 - klo: 23.23Lainaus käyttäjältä: Ganja67 - 08.09.12 - klo: 16.45
Tuli väsättyä vartissa tommonen sisäkoppa limupullosta Tamiyaan.Vielähän tuossa väkertämistä on,esim. tarranauhaa alareunaan ja lämmitystä hieman että saa muotoon mutta tästä on hyvä alottaa
Hienolta näyttää =) Itsekkin olen jotain vastaavaa miettinyt, mutta mitenköhän noiden lämpöjen kanssa mahtaa käydä.
Lainaus käyttäjältä: JariV - 23.09.12 - klo: 15.46
No voi ..ttu. Otetaan sit kuva. Ei oo menny mihkään, kyllä se tossa puolen metrin päässä seisoo BZM-moottorin kera.
Lainaus käyttäjältä: mattika - 22.09.12 - klo: 17.32
Niin, voihan se olla siinä liittimessäkin. Se kun pitäisi ohjeiden mukaan vaihtaa deansiin harjattoman kanssa käytettäessä. Nyt on deans hankittu, ei vielä laitettu. MI-liittimestä ei lähde piuhat sovinnolla irti, on vähän sulanu... Edellisellä kokoonpanolla toimi moitteettomasti.
Mistähän sitä vikaa etsis ja miten...
Mutta eiköhän täältä löydy joku viisaampi kauemmin alaa harrastanut kuka heittää lonkalta vastauksen
Kyllä täältä yleensä vastauksen löytää ongelmaan kuin ongelmaan. Toivottovasti saat auton kuosiin ilman enempiä rikkoja ja rahan menetyksiä.
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 22.09.12 - klo: 11.05Lainaus käyttäjältä: mattika - 22.09.12 - klo: 08.50
Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta kuitenkin...
Mini Infernoon tuli nyt se Orionin optio-combo (4200 kv) ja lipot. ESC:n ohjelmointi onnistui kolmannella kerralla. Ohjaus toimi hienosti. Aluksi auto totteli kaasua, n. minuutin, eteen ja taakse, sitten alkoi pätkiä, ei reagoinut kaasuun, sitten jäi kaasu päälle ja mentiin kovaa päin seinää ja käry nousi. Jäähdyttelin, ohjelmoin uudelleen ja sama juttu kävi.
Nyt siis se tyhmä kysymys: Voiko johtua vaan siitä, että akun liittimenä on Kyoshon pikkuliitin, ei ole päivitetty isompaan? Liitin ainakin kuumeni kovin eikä meinannut irrota... Vai onko ongelmaa/ratkaisua oireista päätellen muuallakin?
Onko megaset vai gigaset radiolaitteet?
Saattaa myös johtua tuosta liittimestä ja ei toimi failsafe tai sitä ei ole...
Lainaus käyttäjältä: pijokela - 16.09.12 - klo: 21.44Lainaus käyttäjältä: Ganja67 - 16.09.12 - klo: 20.34Joo, se tulee vastarin vapaaseen kanavaan. Kirjoittelin aikani kuluksi tällaista:
Joo unohtu sanoo et BEC on säädetty 6v. Minkä arvoinen konkka siihen tarttis laittaa? Ja tulihan se vastarin syöttöön plussan ja miinuksen väliin... vai?
https://docs.google.com/presentation/pub?id=1x4MSAuyU6Qx-O0qtyj9AFsJPxO7C8jtu5NEy6ZI9BAI&start=false&loop=false&delayms=30000
Mutta itse asiassa, tuli mieleen toinenkin juttu: kuinka paljon saat ajoaikaa siitä akustasi ja mikä sen kapasiteetti on? Jos nimittäin saat nytkin ajettua akun kapasiteetistä ~80% niin ongelman loputon etsiminen ei välttämättä kannata. Rahatkin voi olla viisaampaa laittaa konkan sijasta toiseen akkuun.
Odottelen kauden päättymistä ja jos tärppäis hyvät ja huokeat palikat myyntiosastolta.
Lainaus käyttäjältä: pijokela - 16.09.12 - klo: 19.42Lainaus käyttäjältä: Ganja67 - 16.09.12 - klo: 19.35Eikös se BEC ole sellainen, josta voi valita 5 tai 6 volttia ulostulojännitettä, kumman olet valinnut? Konkka voi kyllä auttaa.
Olen käynyt läpi kaikki johtojen liitokset, testannut osat sulkeakseni pois kaikki mahdolliset vika paikat. Mitatessani jännitteitä(virtoja en jaksanut mittailla kun ei ollut sopivia johtoja) eri akuilla (täydellä ja puolityhjällä) huomasin että jännitteen akussa laskiessa alle 7 voltin(6,8-6,2v) BEC antoi vastarille enää 4,8v. Kuitenkin potkua löytyi vielä kummasti vaikkei sitä vastarille enää riittänytkään. Eli ei ihmekkään että auto toimii miten sattuu mutta käsittääkseni(vaikken näist sähköautoista vielä mitään tiedäkään) akut voi ajaa lähes niin loppuun että auto etenee ryömimällä. Vai olenko väärässä? Niin ja akut oli NiMH. Oisko konkasta jotai apua tohon?
Lainaus käyttäjältä: Ganja67 - 14.09.12 - klo: 20.51Lainaus käyttäjältä: pijokela - 11.09.12 - klo: 07.53Lainaus käyttäjältä: Ganja67 - 10.09.12 - klo: 23.28Tuossa ainakin on ongelma. Se BEC syöttää vastaaottimeen 5-6V jännitettä ja samaan aikaan se nopeudensäädin puskee ajoakun jännitettä sitä punaista johtoa pitkin. Sitten vastarissa tapahtuu jänniä asioita. :D
Noparilta vastarille menee punainen johto
...
Skyrc BEC
Eli:
Sen nopeudensäätimeltä vastaanottimeen menevän johdon vastarin pään liittimen pitäisi olla sellainen purettava ja koottava. Irrottele siitä vastarin pään muoviosasta punaisen johdon liitin. Tuo pitäisi olla mahdollista tehdä niin, että saat sen takaisinkin halutessasi.Lainaus käyttäjältä: Ganja67 - 11.09.12 - klo: 10.05
Kyllähän minä jossain näinkin semmoisen raapustuksen missä oli pun. johto otettu irti mutten sitten sen kummemmin asiaa pohtinut kun pojalla oli kiire ajamaan
Kiitokset tästä ja minä otan piuhan irti
Eipä ollut apua sitten kuitenkaan tästä vaan kaasu/auto ryntäilee välillä miten sattuu.Ohjauksesta en ehtinyt sen kummemmin kattoo et miten menee kun oli hätä saada auto hallintaan jotenkinMitähän tässä voisi seuraavaksi tehdä?
Lainaus käyttäjältä: pijokela - 11.09.12 - klo: 07.53Lainaus käyttäjältä: Ganja67 - 10.09.12 - klo: 23.28Tuossa ainakin on ongelma. Se BEC syöttää vastaaottimeen 5-6V jännitettä ja samaan aikaan se nopeudensäädin puskee ajoakun jännitettä sitä punaista johtoa pitkin. Sitten vastarissa tapahtuu jänniä asioita. :D
Noparilta vastarille menee punainen johto
...
Skyrc BEC
Eli:
Sen nopeudensäätimeltä vastaanottimeen menevän johdon vastarin pään liittimen pitäisi olla sellainen purettava ja koottava. Irrottele siitä vastarin pään muoviosasta punaisen johdon liitin. Tuo pitäisi olla mahdollista tehdä niin, että saat sen takaisinkin halutessasi.
Lainaus käyttäjältä: Ganja67 - 11.09.12 - klo: 10.05
Kyllähän minä jossain näinkin semmoisen raapustuksen missä oli pun. johto otettu irti mutten sitten sen kummemmin asiaa pohtinut kun pojalla oli kiire ajamaan
Kiitokset tästä ja minä otan piuhan irti
Mitähän tässä voisi seuraavaksi tehdä?

Polttispuoli paremmin hallussa. Ja autossa normi orkkis kamat vielä. Päivitellään sitten kun pääsen paremmin sisään näihin sähkövehkeisiin. Mutta jotain apuja ois ihan kiva näin alkuun saada