Lipo-akulla saa käytännössä enemmän potkua ja pidemmän ajoajan.
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikko
Ihan sama mitä uudistuksia tai missä luokassa niitä tehdään tai kokeillaan, aina syntyy hirveä parku suuntaan tai toiseen. Minusta on hyvä, että etsitään avoimin mielin vaihtoehtoja pinneille. Minipin on ainakin aloittelijoille ja keskivertokuskeille onneton ja vaikea rengas betonilla, koska se tyypillisesti vaatii älyttömästi kulutusta ennen kuin alkaa toimia ja sen jälkeen taas sen toimintaikkuna jää lyhyeksi. Pointsit siis Turkuun innovointikyvystä.
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 25.11.19 - klo: 12.53
Ei, ei , ei ja ei. Nyt alkaa menemään vähän liian pitkälle nää jutut. Älkää s@@tana pilatko koko harrastusta.
Ykskasi yksityyppirengas oli jo saada lopettamaan koko harrastuksen ja jos turffi lähtee se on viimenen naula arkkuun!
Aiheesta on juteltu eri ihmisten kanssa ja tiedän, että se herättää voimakkaitakin tunteita. Tavoite ei ole pahoittaa kenenkään mieltä, vaan kuulla ja selvittää rakentavasti harrastajien mielipiteitä ja kiinnostusta aiheen tiimoilta. Varmasti meidän kaikkien yhteinen tahtotila on maksimoida ratojen käyttöaste ja sitä kautta maksavien harrastajien määrä, jotta pääsemme jatkossakin nauttimaan kerhon hienoista puitteista rc-autoiluun. Ajatus siis on, voisiko nykyisen aloittelijaradan ja sen viereisen "pienten lasten radan" tulevaisuudessa muuttaa betonikrossiradaksi. Tila on toki rajallinen, mutta eiköhän siihen ihan mukavan pikkubaanan saisi mahdutettua.
ja tuuppibuggy. Vähän oli liukasta, mutta pirun hauskaa ja opettavaista siitä huolimatta, ja mikä tärkeintä, harrastus vei mukanaan. Niinpä en välttämättä täysin osta väitettä, etteikö harrastamista voisi aivan hyvin aloitella myös betonilla. Niinhän tehdään kaikkialla muuallakin Suomessa. Lisäksi maanantain aloittelijaillat yms. voisi kai aivan hyvin tarvittaessa toteuttaa myös turffilla siten, että ko. rata olisi suljettu muilta kuskeilta ja siten pelkästään aloittelijoiden käytössä aina maanantaisin esim. klo 18-21. Muina aikoina turffiradalla voitaisiin aina pitää käytössä ajovuorot, jolloin aloittelijatkin pääsisivät niin halutessaan ongelmitta ajamaan omalla vuorollaan ilman, että siitä olisi haittaa muille kuskeille.
Radan profiilia sen sijaan ei mielestäni tarvitsisi kovin usein muuttaa, mikä hiukan vähentäisi työtä radan hoidon osalta. Toki hyndat pitäisi varmaan ainakin osittain siirtää pois tieltä radan pesun ajaksi. Niin tai näin, rata vaatisi resursseja, joita ei tunnetusti liikaa muutenkaan ole. Lainaus käyttäjältä: Tomi83 - 15.11.19 - klo: 10.10
Hyvä, tulen kokeilemaan onnea josko vielä mahtuisi sc4 luokkaan mukaan.
, mutta tämä on paljon kehuttu ja hinta-laatusuhteeltaan mainio moottori, jota monet harrastajat käyttävät mm. Arrman 6S malleissa:Lainaus käyttäjältä: Mikatapani - 24.06.19 - klo: 00.24
Nonii..kattia vesille ja gopro kyytii.
https://aijaa.com/s4HbZo
https://www.youtube.com/watch?v=Vftqa2Y-A4c&t=13s
Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 11.02.19 - klo: 08.29
Ei ehkä kuulu tähän topiciin, mutta kysyn kuitenkin: keskitytäänkö kerhoissa liikaa kilpailutoimintaan? Omasta mielestäni tällä hetkellä mennään liikaa kisakärjellä. Meillä on suuri osa, jos ei suurin, niitä harrastajia, jotka haluavat ajaa ihan vain omaksi huvikseen. Liika painostus kisaamiseen vie heiltä halun tulla vain "ajelemaan". Tämä porukka kannattaisi ottaa tosissaan, he kuitenkin omalta osaltaan osallistuvat hyvien puitteiden kustannuksiin.
) Yllä joku kysyi, miksi harjoituksia ja alkueriä tarvitaan kisoissa niin paljon. Hyvä kysymys. Mielestäni monissa kisoissa (pl. SM ja muut "arvokisat") riittäisi hyvin yksi tai korkeintaan kaksi yhdistettyä harjoitus-/alkueräsessiota, jonka jälkeen parhaan kolmen kierroksen perusteella tehdään eräjako finaaleihin, joita sitten ajetaan 3-5. Näin kisat saataisiin kestoltaan lyhyemmiksi (aamukahdeksasta iltaseitsemään kestävä kilpailu on monelle ajankäytöllisesti liian pitkä ja turhauttavaa odottelua on liikaa) ja osallistujat pääsisivät aidosti kisaamaan "turhan" radan kiertämisen sijaan. Jos taas osallistujia on vähän, kuten vaikkapa arki-illan kerhokisoissa, pitäisi jotenkin huolehtia siitä, etteivät vauhtierot kasva liian suuriksi, kun kaikentasoiset kuskit ovat yhtä aikaa radalla. Onko se tapa sitten, että pro-kuskit ajaisivat 75% tehoilla tai jotain vastaavaa, mutta jotain asialle pitäisi mielestäni tehdä.
Lainaus käyttäjältä: mika82 - 11.01.19 - klo: 21.16
Mitäs tietäjät sanoo tuollaisesta? Vedenkestäväksi mainostaa, onkohan tosi ja? Tuo hobbyking ohjeilmointikortti ei varmaan tähän käy?
https://www.ebay.co.uk/i/382600598963?rt=nc&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20160908110712%26meid%3Df1c1ee8ad8a8472fb239e8a66e8c89c6%26pid%3D100677%26rk%3D5%26rkt%3D23%26sd%3D221482823688%26itm%3D382600598963
Lainaus käyttäjältä: JoneP - 28.12.18 - klo: 11.28
Morjens,
Ostin B6:sen rullaavana. Mitä nopeudensäädintä ja moottoria suosittelette?
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 08.12.18 - klo: 09.46
Enkä aio ajaa tänäkään vuonna.
Mutta käyttääkö niitä ratoja kukaan, muuten kuin maanantaina aloittelijoiden illassa?
Eikö sinne voisi rakentaa isomman niin sanotun hauskanpito radan ja toisen radan rakentaa sellaiseksi, mitä joutuu ajamaan verenmaku suussa?
Mutta niin kauan kuin radanrakennustalkoisiin osallistuvat kerrasta toiseen vain ne samat kolme tai neljä kerhon aktiivia, on meidän muiden mielestäni syytä pitää mölyt mahoissamme ja lopettaa nillitys. Meillä on kuitenkin todella hyvät puitteet harrastamiseen tällä hetkellä.