Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Levis

Sivuja: [1] 2 3
1
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 13.05.07 - klo: 23.06 »
Sen K4.6 rotopäätylevy ei käy tohon SH:n päätyyn vaan sulla pitää olla se joka fitsaa HPI:n 21BB ja S-25 koneisiin, ja muista siirtää sieltä Vetokäynnistimen sisältä se jousi ja prikka uuteen päätylevyyn.

Onkos rotopäätylevy nyt siis se osa motin perässä, johon rotostartin akseli työnnetään? Se kyllä ainakin käy S-25 ja K4.6 koneissa ristiin.

2
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.05.07 - klo: 12.20 »
Mitenhän paljon joutus tullia maksamaan jos tilais X:n täältä: http://store.savagess.com/product_info.php?cPath=29&products_id=1867
Voiko tuo edes tulla kannattavaksi?

Lasketaanko tuo pienosmalliksi vai joksikin muuksi? Tässä dokumentissa vaan lukee että tullia ei tarvi pienoismallista maksaa: http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/019_2007.pdf
Ymmärsinkö oikein edes?
Alvihan siihen sitten tuleekin vielä päälle...

3
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 10.05.07 - klo: 10.42 »
Ajosessio eilen päättyi koneen sammumiseen. Kampiakseli meni HPI.25:stä poikki. Katkesi siitä kiertokammen kiinnityksen kohdalta. Koneen sisällä ei näy muita vaurioita kuin kampiakselin osat eli pieni jousi, kampuran pää ja se pieni tappi jonka avulla "kone käynnistyy". Laakereissa ei tunnu välystä kun vauhtipyörä/kytkin asetelmasta nitkutteelee.

Onko kone kuitenkin täysin finaalissa, vai voiko uusi kampura tehdä tuosta ajokuntoisen vielä? Mistä tuollainen katkeaminen edes yleensä johtuu? Kone toiminut todella hyvin ja ylikuumenemaan en ole sitä päästänyt ja muutenkin mittailen lämpöjä ehkä liiankin kanssa ;). Oiskohan tuolla noin kolme gallonaa ajettu?

Nosram .28 Evo vai SH Pro .28 vai HPI K.4.6
Saako näihin Roto päädyn kiinni (Nosram&SH), narua en ala kiskomaan.

Millanen säädettävyys verrattuna HPI.25 ja k4.6 verrattuna? Rotoa käytän eli tulevaan mosaan pitäs saada nykyinen rotopääty kiinni.

4
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 13.05.06 - klo: 13.40 »
VAikka mulla olikin suht hyvät puristukset kuitenkin, ei sillä ole enää väliä ku se mäntä on risa. Typerä minä!!!! Että voi "piip"!

Oisko noita rojuja järkeä tilailla jostain ulkomailta jos kaverin kanssa tekis yhteistilauksen? Mikä webkauppa olisi luotettava ja tulisi kotimaan hintoja edullisemmaksi? Kuitenkin menee se 150€ remppaan ja samalla vois jotain vannetta, koria, jarruosia, vetareita, kardaaneja, rattaita, kytkimiä yms kulutusosaa?

JP kirjoittti: "Kiertokangen laakerissa ei saa olla juurikaan
välystä, muuten kiertokanki on tiensä päässä."

Tarkoittaako tuo laakeri sitä messinkistä osaa? Eli liukulaakeria? En huomaa siinä olevan välystä lainkaan. Osat on vielä koneessa kiinni kylläkin. Kampiakselin reikä on kyllä hieman väljä tuohon onewayhin. Ero on selkeä uuteen koneeseen. Testattu siis uudella vastapainolla. Pystyykös sitä mitenkään korjaamaan vai onko uusi ainoa vaihtoehto. Maksaa vaan 40€ ja ei huvittas sitä ostaa.

5
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 12.05.06 - klo: 22.34 »
Kyllä tuossa vielä puristuksia on, mutta mitä nyt kerran kaverin pataa testasin ni olihan siinä uudemmassa enemmän. Mutta ei siinä määrin ollut eroa, että ihan surkealta tuntuisi. Tosin tässä vaiheessa sillä ei ole mitään merkitystä kun männän helmasta puuttuu pala... Eli uusi mäntä ja putki pakko ostaa.

Tuolta Aripekan sivuilta tosin en nyt saanut selvyyttää siihen, että mistä tiedän onko itse motin runko vielä korjauksen kannalta järkevässä kunnossa. Vai luinkohan huonosti? Vai onko tuo laakerien heiluttelu, urien ja värin tarkkailu ainoa mitä tulee tehdä? Mitään ei mitata tai vastaavaa?

6
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 12.05.06 - klo: 19.50 »
Täytyy katsoa linkki, mutta nyt menee ainakin mäntä uusiksi. Ette ikinä arvaa mitä typerää onnistuin sen kanssa sohlaamaan. Kuitenkin tuon motin takapään jo purkanut/kasannut ihan onnistuneesti n. 7 kertaa. Typerä, typerä, typerä minä! Sitä se yövuoron vääntäminen tekee, että ihan skarppina ei aina ole... Eilen vielä tupla vuoro, seliseli!

7
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 12.05.06 - klo: 14.20 »
^Onko tarkempia ohjeistuksia väljyyksien tutkimisiin?

Äsken ajelin taas ja hyvin se käyntiin lähtee, mutta ei vaan meinaa pysyä kovin kauaa käynnissä ilman kaasua. Sitten ku sammuu ni lähtee kyllä saman tien käyntiin ilman "sahausta".

Tuossa padassa oli muuten onewayssä outo asia, kun sitä vaihdoin.
Siitä oli se tappi jäänyt kiertokangen ala silmukkaan kun se normaalisti on siinä onewayn/vastapainon rungossa kiinni. Vastapainon reikä oli mennyt väljäksi. Ehkä se on sitten täryyttänyt jotain muutakin väljäksi?

Täytyy varmaan purkaa tuo motti nyt irti sitten ja laittaa toinen .25 pata kiinni. Puran tuon k4.6:n. En vaan osaa kyllä sanoa sen kuunnosta mitään, ilman että joku sitten infoaa miltä mikäkin pitäisi näyttää. Onko mikrometriruuville tai jollekin mittalaitteelle käyttöä jos mäntää vaikka mittailee?

Mites tiukka toi pitäs olla ku vauhtipyörää kääntää sormin? Pitäskö paine esim pysyä kun mäntää vääntää ylöspäin vai onko normaalia että kuuluu suhina pakoaukosta ja lopuksi mäntä nousee ylös asti? En voi tiukaksi tuota pyöritystä sanoa, mutta on siinä selkeä vastus. Helppo diagnosoida netissä...

8
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 12.05.06 - klo: 11.42 »
Jep, sun ex.

Millainen Nosram .28 on verrattuna K4.6:een? Saman kokoisihan nuo ovat mutta suorituskyky, kestoikä jne.

Hobbylinna, ainakin Lahti on nostanut hintojaan, ja ilmeisesti tuo k4.6 maksaa nyt 230-250€. Tuollaisen hinnan ainaki myyjä koneelta katsoi tai oikeastaan se sanoi 250€, mutta ihmetteli noin kovaa hinnan nousua. Netissä näkyisi vielä olevan 195€.

En ajatellutkaan että seoksen säätäminen väljyyttä poistaa, mietin vaan onko se seoksiin suhteessa. Tuosta padasta joutuu suht reilusti kiertääyläneulaa kiinni päin, että kone ei olisi liian rikkaalla. 2,5 kierrosta luki ohjeessa maksimiksi ja tuossa taitas nyt olla 3 kierrosta jo vedetty.

Tää on ollut kyllä ihan hyvä ostos varaosiensa ja tarvikkeiden määrään nähden. Nyt ei vaan raskis tota uutta mottia ostaa, etenkin jos ne hinnat nousee noin paljon.

9
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 12.05.06 - klo: 01.27 »
Tuo oma motti on K4.6. En osaa sanoa paljon sillä tarkalleen on ajettu, käytettynä ostin. Piti olla vajaa 3 Gallonaa ajettu ja ite ajanut nyt n. 2 Gallonaan.

Oireita lähinnä nyt, että ei käy todella matalaa joutokäyntiä. Verrokkina kaverin sama motti joka käy todella alhaisilla kierroksilla ja pysyykin käynnissä. Aina tuo lähtee kyllä nätisti käyntiin kylmänä sekä kuumana. Saattaa se kyllä sammua satunnaisesti kun täyskaasu ajon jälkeen laskee kaasun kokonaan pois. Tämä siis käynnistyy hyvin myös kuumana eli onko remppa järkevää vai uusi kone?

Miten konetta säätäessä voi havaita mahdollista väljyyttä? Vaatiiko kone erilaisia seoksia väljänä? Esim aina vaan rikkaampaa tai laihempaa?

Miten kannattavaa on yleensäkin vanhaa konetta korjata? Kiertokanki, mäntä, männän sokat, sylinteriputki, kampiakseli ja laakerit? Tulee hintaa jo noillekin osille toista sataa euroa. 200€ taitaa saada jo uuden koneen. Onkos nuo motit/koneen varaosat jossain ulkomailla selkeästi halvempia?

Olishan tuossa melkein uusi .25 motti laatikossa, mutta se ei ole niin pirteä kuin tuo k4.6...

10
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 12.05.06 - klo: 00.23 »
Kertokaahan mistä tietää kun kone alkaa väljistymään? Mitä oireita se aiheuttaa? Luulis ainakin että väljä ei lähtis helpolla käyntiin?

11
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 24.01.06 - klo: 16.47 »
Suht syvältä tuo tosiaan kun viestiketjut paisuvat. Jotain parannusta voisi asiaan kyllä tehdä. 1:1 Autofoorumeissakin on jaottelut erikseen moteille, alustoille, koreille jne. Ei olisi huono täälläkään. Pysyisi topikit fiksumman mittaisina.

12
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 24.01.06 - klo: 11.08 »
Mulla se peräpää hieman kostuu ajossa, mutta ei se sitä ainetta maahan tiputa tai ala luistattamaan yksisuuntalaakeria. 4.6 on kone, liekkö vakavaa?

13
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 20.01.06 - klo: 17.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"

sellinen vangas huppu?

Mikä? Jose on kyllä typotuksen mestari.

Luulis sen jäähdytysrivaston tasaavan myös muutenkin koneen lämpöä, ettei ailahtele liikaa ajotavan vaihtelusta johtuen? Spekulaatiota vain.

14
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.01.06 - klo: 18.17 »
Voihan se taipua, vaikea hahmottaa millasta röykytystä tuo oikein saa tai kestää. Tuo alumiini on 3 mm vahvuista, luulis kestävän ainakin hetken.

15
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.01.06 - klo: 17.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Ku nyt äkkiseltään katsoo niin eikö tuo metalli ota ensin maahan ennekuin rengas, vai hämääkö kuva vaan sen verran?

Hämää, koska tuo pylpyrä ottaa ekana maahan vaikka jousia kasaan painaakin. Ihan lyttyyn jos jouset laittaa, niin ottaa tuo tuki kiinni. Käytäntöä ei vielä koettu, mutta infoan kyllä. helppohan tuota kulmaa on muuttaa säädöllä. Tuo tukirauta ei muuten ole millään kiinni. Hyvä sovitus riitti.

16
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.01.06 - klo: 17.38 »

Nonni, valmis tuli. Laskis nuo pakkaset ni vois ajella taas ja ettiä jostain pitoa!
Ostin sitten 8 spoket vanteet, nuo alla olevat ovat halki muutamasta kohdasta. Jossain vaiheessa keittohommiin!

17
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 17.01.06 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Hieno rautakin. Tosin ei kestä. Tuo rengas ainkaan Kun näyttäisi olevan muovia
Toi ledi on kyllä aikas rankka tosssa takana :lol:


Vanteen päälle tulee siis polykarbonaatista "kumi" päälle. Sorvissa on kiinni nyt alumiini pala, josta oli tarkoitus tuo vanne tehdä, mutta löysin nuo pienoismalli auton vanteet kaapista siivotessa. Niitä on kaksi siinä vastakkain. Jos ei kestä, niin sitten ottaa sen alumiinisen käyttöön. Tuo vaan oli niin hienon näköinen jo valmiiksi. Tulisi vaan nyt kesä, että saisi asfalttia hieman näkyviin ja keulimista edes kokeilla.

Kalvot on nyt sivulaisessa kun sitäkin siivotessa löysin. Tiedän kyllä tummenunsprayn ja se varmasti toimii paremmin. Näyttää nuo kalvotkin ainakin hetken hienoilta ;)

Ledi on tarkoituksella tuollainen offroad/romuralli tyylinen valo/jarruvalo niinkuin formuloissakin on. Ehkä johonkin koriin voisi askarrella jotkut nätit, mutta kun eivät nuo korit kovin kauaa siisteinä pysy. Senkin takia tuollainen viritelmä.

18
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 17.01.06 - klo: 17.34 »
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/Keulimarauta.jpg
Tohon vielä sorvaan "kumin" eli muovin päälle. Ai että tulee hyvä!
Aattelin lisäksi kokeilla onnistuuko tummennuskalvon käyttö tohon korin laseihin...

19
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 17.01.06 - klo: 10.07 »
Olen kokeillut 3 eri rengasta ja paras on tuo Bonz. Klaweja en ole kokeillut.


Maalasin kopan. Ei kyllä mikään mun mieleinen kori, mutta tuli tollanen auton mukaan. Kuinka pakollinen tohon on teurastaa reikiä ja mihin kohtiin suositellaan? Pytyn päälle toki, että siihen pääsee käsiksi. Mitäs muuta?

20
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 16.01.06 - klo: 17.55 »
Se voi hyvinkin olla se vesi syynä, mutta kun ei mene jakeluun miksi toinen auto, ostettu sama päivänä, kestää ja kestää samaa röykytystä. Samoissa ajoporukoissa vielä ajoa eli samat olosuhteetkin.

21
Polttisautot / missä vika
« : 16.01.06 - klo: 17.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Mikä radio sulla on?
Pitääpä varoa... :lol:

Savagen oma radio-ohjain.

22
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 16.01.06 - klo: 13.37 »
Lainaus
liian kiree kone tai liikaa voltteja akussa

Samoilla akuilla se vika on kyllä kahdesto tullut ja kerran toisilla, mutta oikea jännite niissä PITÄISI olla. Koneen kireyskin lienee huollossa tarkistettu?

Vaikka se vesi sen aikaansaisi tuon vian, mutta se menee meiltä yliymmärryksen, että miten toisen auto kestää mitä vaan ilman suojia ja toinen hajoaa kolmeen kertaan muutamassa viikossa.

Ilmeisesti menee nyt myyntiin tuo E-Maxx tai vaihtoon, liian herkkä peli kaverin mielestä. En kyllä itsekään tuollaista haluaisi oli siinä valmiste vika vai ominaisuutena tuo.

23
Polttisautot / missä vika
« : 16.01.06 - klo: 13.30 »
Mulla oli tuossa Savagen kaasun servossa pientä surinaa/elämistä virtojen ollessa päällä. Radiosta kun kaasua ja jarrua paineli ni aina rauhottu.

Sitten eräänä päivänä se servo alko nykimään oikein kunnolla ja luulin että servp on saanut kosteutta tai vastari. Sitten huomasin, että vika loppuikin kun radio oli sammuksissa! Föönillä vähän lämpöä radioon ni katos molemmat viat!

24
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 15.01.06 - klo: 14.49 »
Mikähän tuossa kaverin E-Maxxissa oikein on vikana? Useampi nopeudensäädin jo mennyt. Toisella tutulla ei ole yhtään hajonnut vaikka ajaa ihan saman tyylisesti lumessa omalla autollaan. Takuuseen ovat tähän asti menneet. Elmukelmua käyttänyt vielä se jolla auto hajoilee. Toinen ei lainkaan. Just äsken hajos taas yksi pienen testilenkin jälkeen.

Muilla vastaavaa ongelmaa?

25
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 15.01.06 - klo: 14.45 »
Eli tiivisteiden vaihdolla voisi saada tolpat vielä kuntoon? Onko joku kokeillut? Olisi varmaan tehnyt ihan hyvää pestä nuo tolpat, oli likaa seinämissä.

Mites tuo Savage 25 tai 4.6 pärjää kiihtyvyydessä Revolle? Kaveri vaan sellasta harkitsee... Ei olis kiva jääd toiseksi, ainakaan selkeästi! ;)

26
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 14.01.06 - klo: 22.06 »
^Tuo kuulosti tutulta! Jostain lukenut tuosta, unohtunut jo. Näin teen!

Edit: Nyt sain kaikki laitettua, mutta tuntus että muutama iskari oli parhaat päivänsä nähnyt. Vai saako noihin uusia o-renkaita  erikseen? Iskarin varsi (se kiiltävä tanko) näytti hieman öljyyntyvän muutamassa eli tyhjenevät joissain vaiheessa ja teho huononee. Myydäänö noita vakioita mihin hintaan uusia? Hobbylinnan sivuilta en taas löytänyt kuin jotkut "tuning" iskarit hirveällä hinnalla.

Väitti muuten Lahden Hobbylinna että noita koritolppia ei saa irrallaan erikseen kun kysyin.

27
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 14.01.06 - klo: 21.54 »
20 ajattelin itsekin. Tosin nyt en ole varma miten tuo täyttö tehdään! Tuleeko sen männän olla täysin ulkona ja laittaa öljyä piripintaan vai täysin sisässä? Tuo ohjekirjanen ei ole kovin selkeä.. Apuja pian, että homma etenee!

Jousista en tiedä muuta kuin että mustat tuntui jäykemmiltä kuin violetit, ja keltaset löysimmät. Violetit laitoin.

Tuo Sami L:n vinkki auttoi! Olen vaikka kuin yrittänyt etsiä tuota toimintoa! Puusilmä olen! Iskarin täyttöä en kuitenkaan löytänyt!

28
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 14.01.06 - klo: 21.01 »
Pikasta vastausta kaivaten: availen just iskareita ja olis kahta öljyä tossa nurkissa ja kolmet eri jouset. 20 ja 40 öljyt, orkkis, keltaset ja violetit jouset. Mikä yhdistelmä toimisi? 4.6 kone jos se merkkaa.

Edelleen Haku voisi toimia paremmin, tämä ketju sisältää tuon tiedon Haun perusteella, mutta sivu määrä on älytön!

29
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 13.01.06 - klo: 23.47 »
Lainaus
Kannattaako auton antaa lämmetä miten paljon käynnistyksen jälkeen ennen kuin voi alkaa huoletta lämättämään?

Vaikuttaako tuo Highdpeed neula muuhun kuin noin puolinkaasun yli oleviin kierrosalueisiin?

Nuo kaipaavat vielä vastausta.

Lisäksi tuli mieleen, että mistä kohdasta tuo lämpö tulisi oikein mitata? Kannen kyljestä, päältä vai tulpan reiästä? Yllättäen korkeimmat arvot sai sieltä tulpan reiästä.

30
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 13.01.06 - klo: 11.02 »
No hyvä että vaikutti oikealta paikalta. En yhtään muista mistä ne pois otin. Järkeilin ne siihen missä ne nyt on.

Kuva lautaspyörästä:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/lautaspy%f6r%e4.jpg

Kuva hiekasta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/hiekka.jpg

Kuva pistokkeesta vastarissa:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/latauspistoke.jpg
Ei kaunis, mutta toimii. TArkoituksella jätin sen noin ulos, että päälle saa kunnon suojahupun. Tässä tapauksessa lienee vesiilmapallo!

Mikrokytkin jarrua varten:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/mikrokytkin.jpg

Kysymyksiä:

Onko 135C astetta kovin vaarallinen lämpötila? Kävi näet välillä, piti foliot poistaa kannesta.

Ajotyylin vaikutukset lämpöihin? Matalat kierrokset varmaan pitävät koneen viileänä, mutta entäpä viiman vaikutus lämpöihin? Eli jos mulla nyt ajossa nousee lämmöt hetkellisesti niin mitä kannattaa tehdä? Folion poisto auttoi nyt, mutta voiko ajolla sitä säädellä miten paljon?

Kannattaako auton antaa lämmetä miten paljon käynnistyksen jälkeen ennen kuin voi alkaa huoletta lämättämään?

Vaikuttaako tuo Highdpeed neula muuhun kuin noin puolinkaasun yli oleviin kierrosalueisiin?

Edit: Mikäs on minimi lämpö suositus?

Sivuja: [1] 2 3