Kiitoksia Heinonen, osaatko vielä suositella jotain vakioiskareille korvaavaa toimivaa iskaria? Varmaan jousien vaihdolla jo jämäköityy riittävästi, vaikea sanoa, mutta olisi hyvä olla joku toimiva vaihtoehto sen varalle.
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: ylikar-h - 05.12.15 - klo: 19.16SK100081 rcm:ltä tuommoinen laturi. Siinä ei tullut mukana mitään muuta kuin virtajohto, joten akun laturiin tuleva nysäjohto on todella lyhyt. Mutta näillä mennään, kiitos vastauksesta.Lainaus käyttäjältä: marzi69 - 05.12.15 - klo: 18.26
Riittääkö osanumero TRA-3064 rinnankytkentäjohdoksi mikäli haluaa ajella 2 lipo akulla pidempään, eli riittääkö johdon pituus vai vaatiiko lisäksi jotain lisäjohtoa? E revo mini vxl siis hankinnassa ja etukäteen kyselen.
Tarvitseeko lipo akkuja eristää tahi suojata erikseen? Huomiona todella lyhyt laturiin kiinnitettävä johto noissa lipoissa, eihän ne yletä kuin latauspussin suulle.
Kyllä ainakin minulla on riittänyt kaikille akuille, onhan siinä noparin johdossakin pituutta, ja latauksesta; - voihan sen laturista tulevat johdot laittaa menemään latauspussin sisään, niin ei akkujen johdoilla ole merkitystä, siis ei niitä akkujen johtoja suoraan laturiin kiinnitetä, yleensä laturista lähtee johdot, jotka kiinnitetään akkujen johtoihin, ja jos balanserijohdot on lyhyet , se tietysti aiheuttaa ongelmia, mutta niihin on jatkojohtoja saatavilla , mikäli laturissa ei ole johtojen päässä olevaa balanserilautaa..
Lainaus käyttäjältä: AE-Mod - 07.09.08 - klo: 16.30
edit: Veikkaan että tässä kyseisessä ongelmassa ratkaisuna on gigaset radiot tai vähintään FM.
Auton sytkäpuoli aiheuttaa voimakkaita häiriöitä ainakin tuolle AM:lle.
Lainaus käyttäjältä: Toni - 25.08.08 - klo: 06.50
Nyt on menneet puurot ja vellit sekaisin pahemman kerran.
Voltteja, eli akun jännitettä voi hyvinkin mitata akusta yleismittarilla.
Jos oikein tarkkaan luet akuista, niin niissä amppeerreissa lukee mAh, eli milliampeerituntia, joka tarkoittaa akun kapasiteettia.
Tuolla tavalla, kun olet amppeereja mitannut yleismittarilla, niin olet samalla oikosulkenut akun, siksi johdot kuumenevat. Purkuvirta on parhaimmillaan ollut 9 ampeeria.
Virtoja mitattaessa mittari pitää kytkeä akun kanssa sarjaan, eli vaikka + akun plussaan, miinus lamppuun/moottoriin +napaan ja sen miinuksesta akun miinukseen. Siten mittari näyttää lampun/moottorin ottaman virran.
Pelkällä yleismittarilla mitattaessa voltit ovat siis ainoa tapa yrittää arpoa onko akussa jytyä jäljellä.