1
Kilpailijoiden kanava / Polttistouring kuulumisia EFRA kokouksesta
« : 04.11.08 - klo: 22.32 »
TP-10 B-EM:t ajetaan 30.4.-2.5.2009 Aigen-Schläg:ssä Itävallassa ja A-EM:t ajetaan Gubbiossa Italia 20.-26.7.2009.
B-EM:iin ei haettu paikkoja, mutta saamme kyllä paikkoja jos vaan on varmoja lähtijöitä. A-EM:iin on 4 paikkaa, mutta näitäkin paikkoja saadaan lisää jos halukkaita kisaajia löytyy. Tällä hetkellä molempiin EM:iin maat ovat ilmoittaneet n 120 kuskia, kun maksimi on 150 kuskia. Jos näihin kisoihin on halukkaita, niin ilmoittakaa asiasta TP-10:n luokkayhteyshenkilölle eli Pekka Koivulalle 22.11.2008 mennessä.
TP-10:n sääntöihin tuli pariin kohtaan muutoksia:
Pilli listaa EFRA tulee muokkaamaan ja sallimaan joitain vuoden 2007 pillejä, lisäksi 3000-sarjan pillit ja tulevat 3100-sarjan pillit. Lista julkaistaan alkuvuoden kuluessa.
Toinen muutos liittyy ajoaikaan. Alkuerien ajoaika muuttuu 5 min => 7 min!!!!! Tämä tarkoittaa välitankkausta myös alkuerissä ja ennakko spekulaatioiden valossa "tankkausikkuna" on 2min 30s ja 4min 30s (karkeahko arvio). Varikkokäynnin pakollisuutta ei tosin sääntöihin määritelty joten ainakin sadekelillä pääsee ajamaan ilman tankkausta.
Sitten vähän C-8 uutisia:
Pillit menevät tässäkin luokassa uudelleen syyniin ja joitakin vuoden 2007 pillejä tullaan hyväksymään takaisin EFRA listalle.
Tässä ratapolttisten kuninkuus luokassakin tullaan siirtymään 7 minuutin alkueriin! Eli lisää vauhtia ja vaarallisia tilanteita on luvassa tähänkin luokkaan. C-8:n sääntöihin kirjattiin pakollinen varikkokäynti alkuerien aikana. Eli sadekelilläkin tulee käydä tekemässä varikkopysähdys, ei siis tarkoita tankkausta vaan pelkkää varikkopysähdystä (auto pois varikkosuoralta lankun toiselle puolella ja takaisin varikkosuoralle).
Pitkän tähtäyksen suunnitelmissa on polttiksissa vähentää nitron osuutta polttoaineessa ja mahdollisesti luopua siitä kokonaan. Oma hurja veikkaukseni asiasta on että viiden vuoden päästä ajamme polttiksia joko 5-10%:n nitromäärällä tai jopa ilman nitroa. EFRA:n polttisten luokkayhteyshenkilöt tekevät yhteistyötä tässä asiassa moottorivalmistajien kanssa.
B-EM:iin ei haettu paikkoja, mutta saamme kyllä paikkoja jos vaan on varmoja lähtijöitä. A-EM:iin on 4 paikkaa, mutta näitäkin paikkoja saadaan lisää jos halukkaita kisaajia löytyy. Tällä hetkellä molempiin EM:iin maat ovat ilmoittaneet n 120 kuskia, kun maksimi on 150 kuskia. Jos näihin kisoihin on halukkaita, niin ilmoittakaa asiasta TP-10:n luokkayhteyshenkilölle eli Pekka Koivulalle 22.11.2008 mennessä.
TP-10:n sääntöihin tuli pariin kohtaan muutoksia:
Pilli listaa EFRA tulee muokkaamaan ja sallimaan joitain vuoden 2007 pillejä, lisäksi 3000-sarjan pillit ja tulevat 3100-sarjan pillit. Lista julkaistaan alkuvuoden kuluessa.
Toinen muutos liittyy ajoaikaan. Alkuerien ajoaika muuttuu 5 min => 7 min!!!!! Tämä tarkoittaa välitankkausta myös alkuerissä ja ennakko spekulaatioiden valossa "tankkausikkuna" on 2min 30s ja 4min 30s (karkeahko arvio). Varikkokäynnin pakollisuutta ei tosin sääntöihin määritelty joten ainakin sadekelillä pääsee ajamaan ilman tankkausta.
Sitten vähän C-8 uutisia:
Pillit menevät tässäkin luokassa uudelleen syyniin ja joitakin vuoden 2007 pillejä tullaan hyväksymään takaisin EFRA listalle.
Tässä ratapolttisten kuninkuus luokassakin tullaan siirtymään 7 minuutin alkueriin! Eli lisää vauhtia ja vaarallisia tilanteita on luvassa tähänkin luokkaan. C-8:n sääntöihin kirjattiin pakollinen varikkokäynti alkuerien aikana. Eli sadekelilläkin tulee käydä tekemässä varikkopysähdys, ei siis tarkoita tankkausta vaan pelkkää varikkopysähdystä (auto pois varikkosuoralta lankun toiselle puolella ja takaisin varikkosuoralle).
Pitkän tähtäyksen suunnitelmissa on polttiksissa vähentää nitron osuutta polttoaineessa ja mahdollisesti luopua siitä kokonaan. Oma hurja veikkaukseni asiasta on että viiden vuoden päästä ajamme polttiksia joko 5-10%:n nitromäärällä tai jopa ilman nitroa. EFRA:n polttisten luokkayhteyshenkilöt tekevät yhteistyötä tässä asiassa moottorivalmistajien kanssa.