1
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU NITRO POWER TOUR SM 2, 6.7.2024 TAMPERE, ja kansallinen LS-5, FG-m
« : 05.07.24 - klo: 08.43 »
Iso kiitos Arska!
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Ilmottautuminen nro: 3
Team: NaPa
Kuskit:
Juha Almqvist
Petri Sievänen
+1 (kuskin paikka auki, vapaaehtoisia? )
Auto: ei oo numeroa vielä.
Muutama yllättävä nimi kuten Portugalin Bruno Coelho joka ajaa kai toista 1:8 kisaansa.
Tuosta osaanottajalistasta kun laskee, näkee mitkä on lajin mahtimaat:
24 saksalaista, 21 italialaista. 9 ranskalaista. 7 sveitsiläistä. 4 englantilaista. Rutsalaiset ovat ihme kyllä saaneet
paikalle 7 kuskia.. Yksi Suomalainen, tällä kertaa.. Siihen tulee kyllä parannusta... :)
KyPAK:in FTT-kisa on viikolla 4 ja se on "lukittu". Muut kisat vielä voivat vaihtaa ajankohtaa. Todennäköisesti Laukaan FTT on viikolla 13 ja OSPA FTT-kisa viikolla 9 tai 10.
FTT ja C-luokat on kaavailtu ajettavaksi siten, että PKSRCA:n ja KyPAK:in kisoissa ajetaan vain touringluokat, ja C-12 sarja koostuu kahdesta erillisestä osakilpailusta (OSPA + ??? joissa lisäluokkina TSP-TSS tai vastaava) ja FTT-luokkien kanssa perinteisesti ajettavat kisaviikonloput paikkakunnilla, joissa on ollut pienempi osanotto/luokalle paremmin soveltuvat radat jonkinmoisella kompromissilla (OSPA/LMM). Tähän liittyen toisen erillisen C-12 viikonlopun järjestäjä on vielä auki, mutta keskustelut ovat menossa.
Kuten aiemminkin olen maininnut moneen kertaan useissa eri topiceissa, kalenterin tekeminen on lähes turhaa ennenkuin EFRA AGM on pidetty, koska se menee pääosin uusiksi aina sen jälkeen.
Ja vielä lisäyksenä yleispätevä rengastusohje kaikille automerkeille, kaikille radoille ja kaikille keleille:
Minkä tahansa merkkiset renkaat, kovuus 32 eteen ja 35 taakse.
-A-
Tuli alotettuan C8 kesällä ja tuli jopa ajettua kilpailu kouvolassa ja pakko myöntää että hieno luokka.
Rengas asia ei todellakaan ole mitään avaruustiedettä ei kisoissa eikä treeneissä. Jos et tiedä avaat suusi ja kysyt niin apua saa takuuvarmana. Tntuu vaan olevan muotia tällä hetkellä tuo ykstyyppi renkaat.
Spekkirenkaissa on myös pari ongelmaa.
Esim
-Hinta?
-kauppias?
-ostetaanko kisa paikalta vai etu käteen. Jos kisoista niin riittääkö kaikille tarvittava määrä ja taas jos itse hoidetaan niin kuka valvoo että renkaat ovat laillisia
20min finaali ja 5-6 alkuerää on nykyporukalla hyvä.
Kiitos ja anteeksi.
50% SM-kisoista tulee olla ajettuna jotta virallinen titteli on jaossa. Korialla on vain 1 kisa eli 33% kisoista.
Jos nimiä ilmestyy listalle niin hommahan on ok meidän kisassa, mutta en ala tekohengittään tätä touhua enempää jos ei ite ruholla itsellään ole mielenkiintoa hengittää....
Ei pysty enempää taikomaan kuskeja omasta takaa, siellä on ihan riittävästi paikallisia jo. Kerta ei kiinnosta, niin sillon ei kiinnosta. Kyllä se vastuu on kuskeilla, jos kisoja kuitenkin järjestetään ja sen eteen nähdään vaivaa. Kannattaa nyt muistaa, että Oulussa on myös EM-kisat keväällä. Jos ei oltais anottu yhtään kisaa, talvella olisi vain 1 kisa.
Lajiryhmä ja luokkayhteyshenkilö vois varmaan tehdä asialle jotain tulevaisuudessa, henk koht aihe ei niin juurikaan kiinnosta kun on oman kortensa kekoon jo kantanut tässä asiassa useamman vuoden ajan. Ei pysty toisten puolesta enää ajamaan, sen lisäksi että järjestää kisat, toimittaa kaluston ja mitä vielä muuta.
Eli sitä saa mitä tilaa.
Ilmoittautumisaika päättyi perjantaina ja ilmoja on seuraavasti
C-12 - 12 kuskia
CS-12 - 11 kuskia
Eli tällä hetkellä SM-arvoa ei ole siis kisaan tulossa, mutta kisat kuitenkin ajetaan suunnitellulla aikataululla la-su eikä vaikuta kisan kulkuun, olipa SM-arvo jaossa tai ei. Mahdollisesti 1-2 on kuitenkin perumassa tulonsa, jos SM-arvoa ei ole.
http://rc10.fi/index.php?topic=71525.msg647624#msg647624
tarkemmin en tiedä mitä yllä kerroin, olin ite sähköluokkien kokokuksessa kun nuo päätettiin, matilla on tietoa.
Kisahiiteissä on oltava handoutit, eli alkuerät jne. En tiedä tarkemmista määrittelyistä.
Mun mielestä tuo on hyvä juttu, mutta voi olla liian nopealla aikaväillä.
J.K. Esitin kissassa vastalauseen kilpailun johtajalle siitä, että teknisen kympin aikana ajettiin radalla (muu kuin teknisen kympin ottanut). Sitä ei käsitelty ilmeisesti mitenkään. Mielestäni se tastaus oli laitonta. Perustelen näkemystäni M8 (sarja)sääntöjen kohdalla 4.5. En jättänyt asiasta protestia. Case closed.
Toivottavasti palkinnot jaettiin kuitenkin oikeille henkilöille AKK:n mitaligaalassa