Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - peitsamo

Sivuja: [1]
1
Kilpailijoiden kanava / DHI CUP 2014 Odense, Denmark
« : 09.08.13 - klo: 10.58 »
Perinteinen DHI CUP järjestetään siis tulevanakin loppiaisena 10.-12.1.2014.

Voisin harkita lähteväni tuonne, vaikka näillä näkymin muuten pikkuautoilun saralla tulee olemaan hiljaisempaa ensi talvena.

Ketä muita olis lähdössä?

https://www.facebook.com/events/516141705131873/

2
Tulokset / Sarjatilanne: GT-8 Kansallinen Sarja
« : 02.07.13 - klo: 17.28 »
Tilanne kahden osakilpailun jälkeen. Jeppe hieman karkuteillä tuolla kärkipäässä, kakkossijasta on kovempi vääntö. Ilmoittakaa YV:llä, jos taulukossa on virheitä.



Edit: Korjattu Tattiksen kisan aika-ajopisteitä.

3
Moi

Oli puhetta tuolla GT8 Facebookin puolella, että porukoilla voisi olla kiinnostusta järjestää ns. "training camp" GT8, ratakasi ja LS5 autoille tattiksella 25.-26.-5.2013.

Kiinnostusta tuntuisi jonkun verran olevan. Idea olisi treenata ja ajaa sitten vapaa muotoista kilpailua hyvässä treenihengessä. Paistella ehkä vähän makkaraa ja jutella niitä näitä.

Löytyykö PKSRCA:lta kaveria joka organisoisi tapahtumaa? Paljoahan tähän ei tarvita, lähinnä ymmärrys siitä ketä on tulossa ja ajanoton järjestäminen.

Ilmoitelkaa tähän topikkiin kiinnostuksesta / ajatuksista ko. viikonloppua varten.

4
Kuopion Urheiluautoilijat ry kutsuu pienoisautoilijoita kevään ensimmäiseen kerhokisaan Kuopioon 23.2.2013.

Kilpailussa ajettavat luokat:

Lauantai 23.2.2013: VTR , FWD, Mini Classic ja Mini Competition

Kilpailupaikka:

Wanha K-rauta
Leväsentie 1, Kuopio

http://goo.gl/maps/VcnAi

ILMOITTAUTUMINEN

Keskiviikkoon 20.2.2013 klo 20.00 mennessä

- VTR / FWD kisaan ***TÄSTÄ***. Kisaan ilmoittautuneet näet TÄSTÄ
- Mini kisaan ***TÄSTÄ***. Kisaan ilmoittautuneet näet TÄSTÄ

KILPAILUMAKSU

15€/luokka.

Ilmoittautumismaksun voi maksaa etukäteen TILISIIRTONA KUA:n tilille Osuuspankkiin: FI08 5609 1820 0808 61, jolloin maksun suuruus on 10€/luokka. Viestikenttään kuljettajan nimi ja teksti: Osallistumismaksu / PA- kilpailu. Etukäteen maksetusta osallistumismaksusta kuitti mukaan kisapaikalle. Osallistumismaksun voi siis maksaa myös käteisellä kilpailupaikalla.
 
KILPAILUN JOHTO

Kilpailun johtaja: Pekka Kuronen
Katsastuspäällikkö:   ?
Kilpailutuomari:   ?
Tuloslaskentapäällikkö: Asmo Jakorinne

AIKATAULU

Lauantai:
Ovet aukeaa klo 8.00
Erälistat sekä tarkempi kilpailuaikataulu julkaistaan hyvissä ajoin ennen kilpailua.

SÄÄNNÖT:

HUOM! SÄÄNNÖISTÄ POIKETEN KISAT AJETAAN YKSIPÄIVÄISENÄ!!

Voimassaolevien kerhokisasääntöjen mukaan, ks. ykstyiskohtaisemmat tiedot:www.kerhokisat.nettisivu.org

VTR-säännöt
F1-säännöt

KILPAILUFORMAATTI

Harjoitukset:
aamulla ajetaan 1,5-2h vapaita harjoituksia.

Alkuerät:
- Jako alkueriin Rankingin perusteella
- alkueriä ajetaan 3-4 kierrosta
- alkuerien pituus kaikissa luokissa 5min (lähtöväli 10 min)

Finaalit:
- Lähtöväli 15 min
- VTR ja FWD luokissa 2-3kpl riippuen aikataulusta (suositus 3kpl)
- VTR ja FWD finaali jako FTT:n taulukon mukaan.
- VTR ja FWD finaalin pituus 8min
- Mineissä nousu finaalit (3-6 suoraan a-finaaliin, loput muihin finaaleihin osallistuja määrän mukaan)
- Minien finaalien pituus Classic 8 min ja Comp 10min

PALKINNOT

Voimassa olevien ohjeistuksen mukaisesti.

LISENSSI

Kilpailussa ei vaadita lisenssiä.
 
RATA

Neulehuopamattoa, radan koko noin 23*12m, radan leveys min. 2m.

VASTUU

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

MUUTA

Ajanotto MyLaps/AMB laitteistolla. MRT-PTX klooniponderit eivät toimi Vuokrapondereita rajoitetusti hintaan 5€/päivä (ilmoita tarve ilmoittautumisen yhteydessä)

Tuoleja ja pöytiä rajoitetusti. Varmuuden vuoksi ota mukaan oma pöytä, tuoli, jatkojohto ja pöytävalaisin.
Kisapaikalla puffetti. Pizzatilaus järjestetään tarvittaessa

MAJOITUS
Olemme sopineet majoitushinnasta Hotelli Savonian (noin 4 km kisapaikalta) kanssa seuraavasti:

Economy ja standard huoneet (1hh, 80 €/vrk) (2hh, 98 €/vrk)
varauksen yhteydessä ilmoitetaan varauskoodi: KUOPIONUA

Tervetuloa!

5
KILPAILUKUTSU - ITÄROSSI I JA KUA TOURING I 2013

Kuopion Urheiluautoilijat ry kutsuu sähkökrossi- ja SC-autoilijoita kilpailemaan Itärossi I kilpailuun Kuopioon lauantaina 19.01.2013 sekä touring-autoilijoita sunnuntaina 20.1.2013 historian ensimmäiseen KUA Touring -kerhokisaan.

LUOKAT JA FORMAATTI

Lauantai 19.01.2013
M2-10
M4-10
SC-10/Trukkiluokka

Sunnuntai 20.1.2013

TSS-10
TSP-10

ALUSTAVA ERÄJAKO

- vapaa harjoittelu
- 3x alkuerät
- 3x finaalit

KILPAILUN JOHTO

Kilpailun johtaja   Asmo jakorinne, krossi / Pekka Kuronen, touring
Katsastuspäällikkö   Näkymätön Viänänen
Kilpailutuomaristo   Näkymättömän Viänäsen veljpoika
Tuloslaskentapäällikkö   Näkymättömän Viänäsen serkku

ILMOITTAUTUMINEN

Torstaihin 17.01.2013 klo 20.00 mennessä sähköpostilla osoitteeseen peitsamo@gmail.com

Ilmoita:
-nimesi
-luokka/luokat (correissa 2wd /4wd tai truck)
-taajuus, jos muu kuin 2.4GHz
-transponderinumero (jos on)
-seura (jos on)

KILPAILUMAKSU
15€/luokka, lisäluokat 5€ (koskee myös krossi-touring yhdistelmää)

Ilmoittautumismaksu maksetaan kilpailupaikalla.

PALKINNOT

On.

LISENSSI

Kilpailussa ei vaadita lisenssiä.

SÄÄNNÖT

Krossissa WinterJumps -säännöt erittäin joustavalla katsastuksella! Ei jää sääntöjen takia kilpailut ajamatta!
RENKAAT VAPAAT!! Minipin toimii.

Touringissa TSP-10 luokka FTT -ohjeistuksen mukaan. TSS-10 luokassa joustetaan säännöissä, esim. renkaiden, korin tai muun asian osalta. Moottorin tulee olla 17,5T ja nollaennakot säätimessä. Aloittelijoita neuvotaan ja opastetaan.

ALUSTAVA AIKATAULU

Lauantai ja sunnuntai
Vapaa harjoitus + ilmoittautuminen 9.00 - 10.00, alkuerät ja finaalit 10.30 - 18.00.

RATA

Betonilattiaja hyppyreissä neulehuopamattoa. Leveys noin 2m. Tourinkirata luonnollisesti kokonaisuudessaan huopamattoa. Rata-alueen koko noin 12x24 m.

VASTUU

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA

Wanha K-rauta
Leväsentie 1
Kuopio
Sisäänkäynti sisäpihalta

MUUTA

Ajanotto MyLaps/AMB laitteistolla. Vuokrapondereita rajoitetusti hintaan 5€/päivä (ilmoita tarve ilmoittautumisen yhteydessä).

Tuoleja ja pöytiä rajoitetusti. Varmuuden vuoksi ota mukaan oma pöytä, tuoli, jatkojohto ja pöytävalaisin.
Kisapaikalle pyritään järjestämään buffetti, vaihtoehtoisesti organisoidaan pizzatilaus.

Tervetuloa!

6
Meidänkin kerholle alkaa pikkuhiljaa tiensä löytää uusia potentiaalisia kuskeja. Suurin osa on isä-poika akselia, jotka eivät ole nikkoja lukuunottamatta hommassa millään lailla sisällä.

Jokaisen suusta kuuluva kysymys on: mikä auto kannattaa ostaa?

Jos kyse olisi vaikka polttis- tai sähkökrossista, olisi helppo suositella useampaakin rtr pakettia, jolla pääsee hyvin alkuun ja jopa vähän pidemmällekin.

Sen sijaan tourinkipuolella ei oikein käyttökelpoisia rtr paketteja ole. 200 euron hiilikone-muovipulkka-nimhipatteriyhdistelmiä kun ei oikein viitsi suositella.

Onko maailmassa olemassa harjattomia, lipoakuilla varustettuja touring rtr paketteja? Jos vielä löytyisi gigaradiot ja jonkinlainen säädyllinen alusta, niin ostajia varmaan olisi?

7
Hei

Kuopion UA:lla on aikomus järjestää kerhokisa touring-autoille sunnuntaina 20.1.2013.

Tämän ennakkoilmoituksen tarkoitus on ymmärtää, kuinka moni olisi kiinnostunut tulemaan kilpailemaan Kuopioon uudelle sisäradalle.

Kisan pääpaino tulisi olemaan Touring Stock-luokissa siten, että TSS-10 viedään läpi hieman avarretuilla säännöillä ja TSP-10 FTT ohjeistuksen mukaan. TSM-10 järjestetään myös, jos on tulijoita (+5 kuskia).

Radan koko noin 26*12 metriä. Käytössä on Tiksin viimevuotiset matot, joten pitoa on ihan kohtuullisesti.

Jos on kiinnostusta VTR-, Mini-, tai etuvetoluokkien ajamiseen, niin ilmoitelkaapa siitäkin minulle. Vastaukset vaikka tähän viestiketjuun tai YV:nä minulle.

Pekka


8
Yleinen keskustelu / RC manuaalit hukassa
« : 30.04.12 - klo: 08.39 »
Tuolta löytyy keskitetysti ja kohtuullisen kattavasti erilaisia manuaaleja ja muita dokumentteja. Lisäksi manuaalit on helppo löytää erilaisten hakujen avulla.

http://rcdocuments.com/

Ihan kaikkia uusimpia manuskoja ei tuolla näytä olevan, mutta jos aktiivisuutta riittää, niin sinne voi lähettää uusia dokumentteja sivun ylälaidassa olevan sähköpostiosoitteen kautta.

newdocs@rcdocuments.com

9
Iltalehden sivulta bongattua:

Lainaus
Suomessa voi pian ajella formula ykkösillä.

Entinen F1-tähti Mika Salo on perustanut kahden yhtiökumppanin kanssa yrityksen, joka tarjoaa mahdollisuuden päästä formula 1 -auton rattiin. Ultimate Driving Oy -niminen yritys aikoo hankkia kolme formulaa, joista Scuderia-tallin vanha auto on jo käynyt yrityksen tallilla Helsingissä. Keväällä yritys saa kaksi Renault-tallin vanhaa kilpatykkiä.

Vanhat F1-autot ovat harvinaisia ja todella arvokkaita. Ultimate Drivingin pääomistaja Kurt Möller myöntää Kauppalehdelle, että Salon suhdeverkko on ollut ratkaiseva apu autojen hankinnassa. Aivan ilmaista hupia F1-ajelu ei ole. Kymmenen hengen ajopäivä maksaa 20 000 euroa, eli jokainen formulaunelmansa toteuttava kuljettaja saa pulittaa lystistä 2 000 euroa.


Jos löytyisi kimppaan muut 9 henkilöä, minä voisin (mahdollisesti) olla valmis sijoittamaan em. summan tuohon kokemukseen?

Onko kukaan ajanut millään Formulalla, tai edes istunut sellaisen ratin takana? Minä en, mutta hinku olisi kova. :cool:

10
Kilpailijoiden kanava / Euro Touring Series 2011 - 2012
« : 30.07.11 - klo: 20.09 »
Uusi ETS-kausi alkaa jälleen lokakuussa. Viimevuotisten positiivisten kokemusten innoittamana ajattelin olla harrastusmielessä mukana kenties 1-2 kilpailussa tulevana kautena.

Järjestävältä organisaatiolta tuli oheista viestiä:

Lainaus
As each year of the ETS passes, our family continues to grow and this past season we had an amazing 644 different members join our family to race. That is an amazing number and we appreciate all of you for your faith and support you have shown us.

As plans for next season are in full swing, we will continue to do all we can to make our events more and more enjoyable for everyone to join.  In the next 2-3 weeks, we will give you information about some small changes we will be making to the rules.  These changes are for the better and will allow us to ensure the high quality of racing continues and it remains fun and fair for everyone.

The question everyone is asking us is what are the dates for the next ETS season.   We have not confirmed each date 100% but we can give you the following information as of right now.

Mülheim- Kärlich (5km to Andernach) Germany  28-30 October  FIXED !

Scandiano, Italy  20-22 January                       Not Fixed

Gran Canaria, Spain   02-04  March      Not Fixed

Warsaw, Poland     13-15 April               FIXED !

Apeldoorn, Netherlands  01-03 June   FIXED !

Andernach, Germany       13-15 July    FIXED !


This is the information we have for you regarding the new season of ETS.  All of us in the ETS organization are excited to bring you another year of the best Touring Car Series in the world.

We all thank you very much for your support and we look forward to seeing you in October for the start of year 5 where we will make more great memories and friends.

Best Wishes always,
Scotty, Uwe and the ETS Team.

Itseäni voisi erityisesti kiinnostaa jos tuo Gran Canarian kisa toteutuu esitetyssä aikataulussa, sattuisi hyvin yksiin koulujen kevätloman kanssa.  :cool:

Myös Puolan kisa voisi olla kiinnostuksen kohteena, viime vuonna tuli todistettua, että pienelläkin budjetilla (n.500€) voi tällaisen reissun tehdä.

Tietysti täytyy odottaa mitä nuo em. sääntämuutokset sitten käytännössä tarkoittavat, mutta kai siellä jonkinlainen stokkiluokka joka tapauksessa tullaan ajamaan.

Laittakaapa viestiä jos tuntuu, että aihe kiinnostaa. Porukallahan on tunnetusti mukavampi matkustaa.

11
Kilpailukutsut / Kyytiä kisoihin tarjolla / tarvitaan
« : 02.04.11 - klo: 21.24 »
Tähän voi laitella ilmoja jos kaipaa kyytiseuraa kisamatkoille, tai on itse kyytiä vailla. Porukalla matkan tekeminen on tunnetusti hauskempaa ja edullisempaa.

Hyvä olisi ilmoittaa vähintään 1) minne on tai olisi menossa, 2) milloin lähtee ja palaa, 3) kustannukset jos niitä tulee tai on valmis maksamaan. Varsinaiset matkajärjestelyt ja muut ykstyiskohdat voi hoitaa sitten YV:llä tai muilla kommunikaatiovälineillä.

Olen itse menossa ensi lauantaina Espoosta Laukaalle, kyytiin mahtuu 1-2 iloista ja reipasta matkalaista. Lähtö lauantaina iltapäivästä ja paluu sunnuntaina kisojen jälkeen, eli taitaa mennä maanantain puolelle. Polttoainekuluihin voi osallistua omien kykyjen ja halujen mukaan.

12
KILPAILUKUTSU

Pääkaupunkiseudun RC-autoilijat ry kutsuu kilpailijoita Alue-8 sarjan neljänteen ja viimeiseen osakilpailuun Isomyyrin RC-keskukseen Vantaalle lauantaina 5.2.2011. Rata on neulehuopamattoa 30x14 metriä, radan pituus noin 125 metriä.

Kilpailun johtaja: Pekka Kuronen
Ajanotto: Matti Korvenmaa
Tuomarit: TBD
Katsastus: TBD

AJETTAVAT LUOKAT: (minimi 4 osallistujaa / luokka)

- TSM-10
- TSP-10
- TSS-10
- C-12
- WGT-10

SÄÄNNÖT JA KILPAILUFORMAATTI:

- A8-sarjan säännöt (http://rc10.fi/index.php?topic=49639.0)
- Kilpailuissa noudatetaan pääsääntöisesti Pienoisautoilun sääntökirjaa.
- kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava.
- TSS-10 –luokassa säännöistä  joustetaan uusien ja kokemattomien kilpailijoiden osalta siten, että kaikki he pääsevät mukaan sillä touring- kalustolla mitä sattuu olemaan ja niillä renkailla (sliksit) mitä sattuu auton alla olemaan.
- Kaikissa luokissa ajetaan 2 eräharjoitusta, 2 alkuerää ja 2 finaalia.

AIKATAULU:

Ovet auki klo 08:00
Eräharjoitukset klo 09:00
Kilpailu päättyy noin kello 17:00

Lopullinen aikataulu ja erälistat julkaistaan viimeistään perjantaina 4.2.2011.

ILMOITTAUTUMINEN:

peitsamo@gmail.com - osoitteeseen keskiviikkoon 2.2.2011 klo 16:00 mennessä. Osallistumismaksu 10€ ajettua luokkaa kohti. Rajallinen määrä vuokratranspondereita tarjolla hintaan 5€.

-nimi
-luokka
-ponderinumero / (vuokra)
-kide

Järjestäjä antaa kilpailijanumerot autoihin.

PALKINNOT:

A8- sarjan mukaiset sarjapalkinnot:

Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan. Kilpailupaikalla ei ole buffettia, mutta samasta rakennuksesta löytyy ruokakauppa, ja muutama ravintola.

TERVETULOA!

13
Olen yrittänyt etsiä/tavata AKK:n lehdestä pienoisautoiluun liittyviä asioita, mutta ei ole tullut vastaan. Uudessa Vauhdin Maailmassa oli listattu Suomen parhaat moottoriurheilijat, mutta pienoisautoilusta ei ollut sanaakaan.

Tässä vaan pari esimerkkiä siitä, että pienoisautoilun asema yhtenä autourheilun lajina on aika ontuva. Onko pienoisautoilu moottori-/autourheilua sittenkään?

Joka tapauksessa pienoisautoilu lajina kaipaisi mielestäni selvästi ryhtiä ja suuntaa, muuten kehitys ei kehity ja tulemme aina olemaan niitä pikkuautoilla leikkijöitä. Oma kattojärjestö, jossa olisi tomerat ja näkemykselliset henkilöt tekemässä töitä pienoisautoilun eteen voisi auttaa asiaa, vai auttaisiko? Esim. harrastus- ja kilpailupaikkojen lisääminen olisi selvästi yksi asia, johon tulisi panostaa myös kerhotason ulkopuolella.

Tässä ei osoiteta ketään sormella, vaan tarkoitus olisi kuulla harrastajien ja ennen kaikkea kilpailijoiden näkemyksiä pienoisautoilun suunnasta ja kehityksestä.

14
Tulokset / Kilpailukutsu A8, Isomyyri, Vantaa
« : 03.11.10 - klo: 15.05 »
KILPAILUKUTSU

Pääkaupunkiseudun RC-autoilijat ry kutsuu kilpailijoita Alue-8 sarjan toiseen osakilpailuun Isomyyrin RC-keskukseen Vantaalle sunnuntaina 21.11.2010. Rata on neulehuopamattoa 30x14 metriä, radan pituus noin 125 metriä.

Kilpailun johtaja: Pekka Kuronen, PKSRCA
Ajanotto: TBD
Tuomarit: TBD
Katsastus: TBD

AJETTAVAT LUOKAT: (minimi 4 osallistujaa / luokka)

- TSM-10
- TSP-10
- TSS-10
- C-12
- WGT-10

SÄÄNNÖT JA KILPAILUFORMAATTI:

- A8-sarjan säännöt (http://rc10.fi/index.php?topic=49639.0)
- Kilpailuissa noudatetaan pääsääntöisesti Pienoisautoilun sääntökirjaa.
- kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava.
- TSS-10 –luokassa säännöistä  joustetaan uusien ja kokemattomien kilpailijoiden osalta siten, että kaikki he pääsevät mukaan sillä touring- kalustolla mitä sattuu olemaan ja niillä renkailla (sliksit) mitä sattuu auton alla olemaan.
- Kaikissa luokissa ajetaan 2 eräharjoitusta, 2 alkuerää ja 2 finaalia.

AIKATAULU:

Ovet auki klo 08:00
Eräharjoitukset klo 09:00
Kilpailu päättyy noin kello 17:00

Lopullinen aikataulu ja erälistat julkaistaan viimeistään perjantaina 19.11.2010.

ILMOITTAUTUMINEN:

peitsamo@gmail.com - osoitteeseen keskiviikkoon 17.11.2010 klo 16:00 mennessä. Osallistumismaksu 10€ ajettua luokkaa kohti. Rajallinen määrä vuokratranspondereita tarjolla hintaan 5€.

-nimi
-luokka
-ponderinumero / (vuokra)
-kide

Järjestäjä antaa kilpailijanumerot autoihin.

PALKINNOT:

A8- sarjan mukaiset sarjapalkinnot:

Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan. Kilpailupaikalla ei ole buffettia, mutta samasta rakennuksesta löytyy ruokakauppa, ja muutama ravintola.

TERVETULOA!

15
Tulokset / PKSRCA Touring I, Tulokset ja jälkipyykit
« : 30.10.10 - klo: 19.14 »
Kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille, kuten myös toimitsijoille. Omasta mielestä kisat meni jokseenkin hyvin, pientä parantamistahan aina pitää olla.

Laittelen hieman laajempaa raporttia, kunhan ensin olen käynyt naapurissa Halloween -juhlissa. :evil:

16
Tulokset / PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« : 26.10.10 - klo: 20.15 »
Erät ja tarkempi aikataulu seuraa huomenna, ilmoittautumisajan umpeutumisen jälkeen.

17
Kilpailijoiden kanava / PKSRCA kilpailut 2010 - 2011
« : 17.10.10 - klo: 20.23 »
Laittelen tähän ketjuun tietoja PKSRCA:n järjestämistä kilpailuista tulevalla sisäkaudella. Kilpailut järjestetään siis Isomyyri RC-keskuksessa.

Ohessa päivämääriä Touring- kisoille:

- PKSRCA Touring I, 30.10.2010
- PKSRCA Touring II (Alue 8) 21.11.2010
- PKSRCA Touring III, työnimellä "Vantaan Vapinat" tammikuu-2011
- FTT-osakilpailu helmikuussa

Jos kalenteri antaa periksi, niin tammi-helmikuussa on tarkoitus laittaa pystyyn myös Drifting -kisat, mahdollisesti touring-kisojen yhteydessä.

Tuo viikonlopun kestävä kilpailu on tarkoitus järjestää formaatilla, perjantaina harjoitukset, lauantaina alkuerät ja sunnuntaina finaalit. Ajatus on siis saada ainakin kotimainen kärki kaikkiin touring ja mattisluokkiin mukaan, toivottavasti kärkikuljettajamme saavat haalittua kisatovereita myös ulkomailta. Tähän palataan tarkemmin tuonnempana.

Mikäli kysyttävää tai kommentoitavaa PKSRCA:n kilpailuista, ottakaa yhteyttä.

Pekka Kuronen

18
Tulokset / Kilpailukutsu PKSRCA -Touring I
« : 04.10.10 - klo: 21.57 »
KILPAILUKUTSU PKSRCA ry:n järjestämään kerhokilpailuun

Paikka: Myyrin RC-Keskus, Liesitori 1, Vantaa
Aika: Lauantai 30.10.2010

Kilpailun johtaja: Pekka Kuronen
Ajanottopäällikkö: Carl-Magnus Fager

Ajattavat luokat, minimi 6 osallistujaa / luokka

-TSM
-TSP
-TSS
-C-12
-C-12 (Stanu)
-VTR
-WGT

Kilpailun kulku:  1-2 eräharjoitusta, 3 alkuerää ja 3 finaalia kaikilla.

Säännöt: Touring -luokissa A8- sarjan säännöt sillä poikkeuksella, että myös Sorex-rengas on sallittu kaikissa touring -luokissa. TSS-10 –luokassa säännöistä joustetaan aloittelevien kisaajien kohdalla siten, että kaikki aloittelijat pääsevät mukaan sillä touring- kalustolla mitä sattuu olemaan ja niillä renkailla (sliksit) mitä sattuu auton alla olemaan.

VTR- ja WGT-säännöt vakiintuneiden käytäntöjen mukaisesti. Tarkennetaan tarvittaessa.

Tarkempi aikataulu ilmoitetaan myöhemmin, riippuu ajettavien luokkien ja ilmoittatuneiden määrästä. Aikataulu ja erälistat julkaistaan rc10.fi foorumilla viimeistään kisaviikon torstaina.

Ilmoittautumiset peitsamo at gmail.com osoitteeseen keskiviikkoon 27.10.2010 klo 16:00 mennessä.

-nimi
-luokka
-ponderi
-kide

Osallistumismaksu 15€. Jos ajaa useamman luokan, on maksu lisäluokilta 10€.

Kilpailuissa noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa ainakin seuraavin poikkeuksin:
- kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava.
- vakioluokissa joustetaan autojen mitoissa ym, jotta kaikki aloittelevat pääsevät varmasti mukaan.
 
Omat pöydät ja tuolit mukaan.

Transpondereita tarjolla vuokralle rajallinen määrä, vuokra 5€.

Buffettia ei ole, mutta seinän takana on ruokakauppa ja yläkerran kebab-paikka tarjoaa lounaan nälkäiselle pienoisautoilijalle 7 euron hintaan.

Tervetuloa!

PKSRCA ry

EDIT: kisapäivä siirretty viikolla eteenpäin ettei tule päällekäisyyttä WJ-kisojen kanssa.


19
Keskustelua kaupankäynnistä / Myyntiehdot
« : 28.11.09 - klo: 20.43 »
Kaupankäyntiä helpottaakseni ja epäselvyyksien välttämiseksi päätin laatia simpplit Myyntiehdot, joita ainakin minun myynti-ilmoituksissa ja kaupankäynnissä tullaan tästä eteenpäin noudattamaan. Jokainen, joka tuntee nämä hyödylliseksi, voi kopsata ehdot omaan myynti-ilmoonsa. Voin myös selventää ehtojen merkitystä, mikäli jokin kohta jäi ihmetyttämään.

Ehtoihin voi esittää myös täydennystä, mutta tarkoitus ei ole tehdä kokonaisvaltaisia ja kaikenkattavia ehtoja, vaan sellaiset, joilla yleisimmät ongelmat ja riidan aiheet voidaan kaupankäynnissä välttää.


Myyntiehdot

Tavara myydään ja luovutetaan siinä kunnossa, kuin se kaupantekohetkellä on ollut ja mitä myynti-ilmoituksessa on tavaran kunnosta mainittu. Tavara koostuu vain myynti-ilmoituksen mukaisesta artikkeleista.

Ostajan tulee ottaa selko tavaran kunnosta, luonteesta, ominaisuuksista ja soveltuvuudesta käyttötarkoitukseensa.

Myyjä vakuuttaa, että tavarasta annetut tiedot pitävät paikkansa ja että se omistaa myynnissä olevan tavaran ja on oikeutettu myymään sen.

Tavaraa ei voi varata ilman sitovaa ostoilmoitusta.

Tavaralla ei ole takuuta.

Omistusoikeus tavaraan siirtyy, kun sitova ostoilmoitus on annettu ja kauppasumma on kokonaisuudessaan maksettu. Vaaranvastuu siirtyy tavaran luovutushetkellä Ostajalle tai kuriirille. Kauppasumman tulee olla kokonaisuudessaan maksettu ennen tavaran luovuttamista Myyjälle tai kuriirille.

Toimitustapa on vaihtoehtoisesti posti, matkahuolto tai nouto Myyjältä. Kauppasummaan lisätään rahtimaksut. Erillistä pakkaus- ja lähetyskulua ei veloiteta. Mikäli toimitustapa poikkeaa edellä mainituista tavanomaisista toimitustavoista, Myyjä ja Ostaja sopivat mahdollisista lisätoimituskuluista.

Mikäli Ostaja on alle 16- vuotias, tulee hänellä olla täysi-ikäisen huoltajan suostumus kauppaan.

Tehdyn kaupan voi purkaa ainoastaan Ostajan ja Myyjän yhteisellä sopimuksella. Tällaisessa tapauksessa tavara luovutetaan takaisin Myyjälle siinä kunnossa, kuin se kaupantekohetkellä oli. Myyjä palauttaa kauppasumman kokonaisuudessan Ostajalle.

20
RC-kerhot ja -radat / Espoo RC-Center
« : 11.09.09 - klo: 21.37 »
Jatketaanpa sitten tästä. Eli kuten Mikko tuolla edellisessä aiheessa totesi, tässä on pelattu kabinettipeliä takahuoneessa, jonka seurauksena olemme tehneet asian suhteen pieniä muutoksia, toivottavasti siihen suuntaan, kun on haluttu.

Paikan nimi on otsikon mukaisesti Espoo RC-Center. Hobbylinna toimii edelleen paikan vuokraajana, mutta tänään tehdyn sopimuksen mukaisesti PKSRCA hallinnoi tilaa ja siellä pidettäviä tapahtumia. PKSRCA vastaa täysimääräisesti vuokrista ja muista tilan kuluista.

Käytännössä tämä asia tarkoittaa sitä, että PKSRCA kantaa kokonaisvastuun toiminasta, mutta toimii myös päätäntävaltaisena elimenä em. sopimuksen mukaisesti. Tämä helpottaa varainkeräystä ja mahdollisten Mainossopimusten solmimista, myös muiden RC-alan liikkeiden kanssa. Harrastajan näkökulmasta asiat ei muutu, vaan aiemmin ilmoitetut jäsen- ja ratamaksut ovat edelleen voimassa.

Kilpailujen suhteen on edelleen voimassa aiemmin ilmoitetut kilpailut ja niiden ajankohdat. Kilpasarjan nimeksi muutetaan vastaavasti Espoo Indoor Turf Series 2010. Kilpailut ovat seuraavat:

- Espoo Indoor Turf Series, I osakilpailu, Medasec Tournament 14.11.2009
- Espoo Indoor Turf Series, II osakilpailu, Racing Factory Tournament 12.12.2009
- Espoo Indoor Turf Series, III osakilpailu, Pienoismalli-Lehti Tournament 13.2.2010
- Espoo Indoor Turf Series, IV osakilpailu, Hobbylinna Tournament 20.3.2010

Edellä mainittujen sarjakilpailujen lisäksi Espoo RC-Centerissä järjestetään Winter Jumps- osakilpailu 9.1.2010.

Kilpailusääntöjen suhteen (PKSRCA:n järjestämä kerhosarja) mukaillaan pääosin Winter Jumps- sääntöjä, kuitenkin siten, että rengassääntö on vapaa rengas. Tämä tuo kilpailijoille, kuten myös kauppiaille tasapuolisen lähtöasetelman.

Toivotan lämpimästi tervetulleeksi kaikki harrastajat, kilpailijat, kuin yhteistyökumppanitkin, RC-Centerillä tavataan!

Ratamaksut:

PKSRCA:n ja UAU:n jäsenille (PKSRCA rinnakkaisjäsenhinta)

-   Päivämaksu 10€ (5€)
-   5 kertalippua (voi käyttää haluaminaan päivinä) 30€ (10€)
-   Kuukausikortti (voimassa yhden kalenterikuukauden) 30€ (10€)
-   Syyskausikortti (loka – joulukuu) 70€ (20€)
-   Kevätkausikortti (tammi – huhtikuu) 90€ (30€)
-   Vuosikortti (voimassa 30.9.2010 saakka) 140€ (40€)
-   Kisapaketti (sisältää osallistumismaksut viiteen kerhokisaan + valinnaisen harjoituspäivän jokaisella kisaviikolla) 80€. (kisapaketin hinta on sama myös rinnakkaisjäsenelle)

Vastaavat ratamaksut em. seuroihin kuulumattomilta ajajilta

-   Päivämaksu 15€
-   5 kertalippua (voi käyttää haluaminaan päivinä) 50€
-   Kuukausikortti (voimassa yhden kalenterikuukauden) 45€
-   Syyskausikortti (loka – joulukuu) 100€
-   Kevätkausikortti (tammi – huhtikuu) 135€
-   Vuosikortti (voimassa 30.9.2010 saakka) 200€

Aukioloajat:

- maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin kello 17 - 21
- lauantaisin kello 12 - 19
- muina päivinä kiinnostuksen ja valvojien saatavuuden mukaan
- em. päivistä voidaan poiketa perustellusta syystä, mm. kilpailujen takia.

Lisätietoja aiheesta PKSRCA:n nettisivuilta www.pksrca.fi

Terveisin

Pekka Kuronen
PKSRCA ry
Puheenjohtaja

Aiempaa keskustelua aiheesta löytyy täältä:

http://rc10.fi/index.php?topic=37212.0

21
Vapaa keskustelu / The Open
« : 19.07.09 - klo: 20.37 »
Skotlannin Turnberryn kentällä on tapahtumassa vuosikymmenen golf-sensaatio. 59-vuotias golf-legenda Tom Watson johtaa kauden kolmatta Major-kilpailua neljän täyden kierroksen jälkeen yhteistuloksella -2 yhdessä Yhdysvaltain Steward Cink:n kanssa. Mainittakoon, että herra Watson on voittanut samaisen kisan jo viidesti vuosina -75 - 83. Cink on häntä noin 25 vuotta nuorempi. Kaikkien suuri suosikki Tiger Woods karsiutui kisasta jo kahden pelatun kierroksen jälkeen.

Herrat aloittavat juuri neljän reijän uusinnan, jossa mestaruus ratkaistaan. Jos huippugolffi kiinnostaa, nyt marsmars mtv3:lle. Kannattaa ehdottomasti katsoa, vaikka golf ei olisikaan lähinnä sydäntä.

Virallista tietoa The Openin kotisivuilta.

22
Yleinen keskustelu / RC-työkalut ja varusteet
« : 17.07.09 - klo: 20.51 »
Tähän voisi kerätä kokemuksia hyvistä työkaluista ja varusteista, mitä kukainenkin on RC-autoilun yhteydessä käyttänyt. Ainakin omalla osalla olen muutaman vuoden harjoittelun jälkeen huomannut, että työvälineissä ei kannata pihistellä. Valitettavan monen aloittelijan (itseni taannoin mukaan lukien) huomaa tuskailevan huonolaatuisten/epäsopivien työkalujen ja välineiden kanssa.

Tällä muutaman vuoden kokemuksella ohessa listaa ns. must- työkaluista ja välineistä (polttisautoilua varten), joita vähänkään pidemmälle harrastusta harjoittavan kannattaa hankkia, ihan itseään ajatellen:

- Kunnollinen kantolaukku (Pitbag tms.), johon saa kaikki romppeet samaan laukkuun.
- Hyvälaatuiset kuusiokoloavaimet. 1,5 / 2,0 / 2,5 / (3,0) mm ainakin tarvitaan.
- Em. kokoiset irtoterät jos omistaa akkuvääntimen
- tulppa- ja rengasavain. On olemassa "yhdistelmäavaimia" joista löytyy koot 17mm/10mm/8mm keskimmäistä kokoa tarvitaan vauhtipyörän mutteria varten.
- Säätömeisseli, pitkä varsi, talttapää, esim. 4mm.
- Kytkintyökalu
- Kärki- ja papukaijapihdit, pinsetit
- Sivuleikkurit
- Korisakset
- Korireijitin
- Hylsyavaimet 5,5mm ja (7mm)
- Vanttiruuviavaimet
- Jousityökalu
- Vauhtipyörän ulosvetäjä
- Lämpomittari
- Rengaskulmamittari
- Työntömitta
- "Dremeli" tms. on hyvä apu moneen vaivaan.
- Ruuviväännin auttaa paljon ainakin isommissa remonteissa

Pikaisesti laskettuna edellä mainitun listan mukaiset työkalut maksavat yhteensä noin 250 - 300€. Iso satasaus sinällään,  mutta varmasti joka sentin arvoinen, toisaalta saman hinnan saa maksaa yhdestä moottorista. Ainakin omalla kohdalla olen huomannut sen, että on pitänyt oppia tämäkin asia kantapään kautta: ostaa ensin ne halvat ja sitten ne hyvät.

Edit:

Unohtui edellisestä listasta:

- Hyvä tankkauspullo, riittävän iso ja joustava.
- Jos tekee koneremontteja, laakerinvetotyökalu on myös must.

23
Yleinen keskustelu / IGT Tarinaa Pienoismallilehdessä
« : 20.10.08 - klo: 23.17 »
Kiitos hyvästä ja viihdyttävästä artikkelista uusimmassa Pienoismallilehdessä. Juttu on tosiaan aika monipuolinen ja useimmat saa siitä hyvän käsityksen millainen kapistus tuo IGT on syntyjään.

Hyvän ja oikeellisen informaation lisäksi haluan selvyyden vuoksi oikaista pari asiavirhettä.

Sivun 29 alalaidassa olevassa kuvateksti alkaa: IGT-kuskeja syyskuisen kisan... Kaikki kyseiset kuskit eivät suinkaan ole IGT-kuskeja, vaan GT-kuskeja. Ainakin kolme kuvassa manituista kuskeista ajoi muulla, kuin Kyoshon IGT-autolla. Saman sivun ylälaidan kuvatekstissä on vastaava virhe.

Menneissä GT-kisoissa IGT-autoja oli määrällisesti eniten, mutta on selvyyden vuoksi syytä mainita, että kisoissa ajoi paljon myös muun merkkisiä autoja. Ks. http://rc10.fi/index.php?topic=29877.0

Jutun viimeisessä kappaleessa "Ekat kisat" puhutaan Open-luokasta. Tietääkseni kukaan ei ole tällaista luokkaa ollut kehittämässä, on puhuttu yleisesti "GT-8 kilpasarjasta", joka tulee olemaan avoin kaikille merkeille. Tässäkään sarjassa ei kuitenkaan tulla ajamaan vapailla moottoreilla. ks. lisätietoja: http://rc10.fi/index.php?topic=29512.msg278436#msg278436 Tämän lisäksi on sitten mahdolliset merkkisarjat, kuten IGT-sarja, johon en ota sen enempää kantaa.

Kuten sanoin, artikkeli kokonaisuudessaan on hyvä, mutta suotavaa olisi, että asioita ei sotkettaisi tarkoituksellisesti, tietäen, että artikkelin kirjoittaja varmasti edellämainitut faktat tuntee.


24
Polttisautot / Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« : 19.08.08 - klo: 18.50 »
Laitetaanpa pystyyn tällainen merkkitopikki, johon voi kerätä kokemuksia, säätöohjeita, vinkkejä yms. liittyen otsikossa mainittuun automalliin.

Minun DM-1 saapui tullin ja rahtiyhtiön vaikeuksien jälkeen eilen, joten kokemusta ei vielä ole muusta kuin pöydällä hypistelystä, varsinkin kun viimeviikonlopun kisakin meni laina-autolla puihin. Ensimaku autosta on kuitenkin varsin positiivinen. Auto on alusta saakka tehty rata-ajoa ajatellen. Autossa on "normaalia" pidempi pohjalevy, joka on suora. Auton jousitus on formulatyyliin toteutettu, eli iskarit on nostettu pitkittäin keskelle. Kuinka sitten tämä ratkaisu toimii, jää nähtäväksi.

Moottorina autossa on Force 28, jossa lyhyen kokemuksen perusteella on RTR-koneeksi ihan mukavasti potkua. Pakoputken ulostulo on ajateltu fiksusti siten, että pakokaasun mukana tuleva öljy ei suttaa takarenkaita. Seurauksena tästä, auton ääni on joitakin desibelejä kovempi. Radallahan se ei haittaa, lähiön kaduilla ansaittua huomiota on helpompi hakea.

Kori on realistisen näköinen ja skaalan mukainen. Korissa on mukavia pikku yksityiskohtia, kuten perän diffuusori, pakoputket, taustapeilit ja tuulilasinpyyhkijät. Eihän ne auton nopeutta lisää, näyttävyyttä kylläkin. Mielestäni tässä GT-luokassa on osin kyse myös siitä. (Miinuksena) mainittakkoon, että kori on valmiiksi maalattu, joten omat dizainit ovat hieman rajoitetumpia.

Ratakokemuksia ja setuppeja yms. seuraa perässä, kunhan sinne asti päästään.

Pikkaisen edittiä illan päätteeksi: Autopaketti toimitetaan siis ilman radiolaitteita, mikä on mielestäni erinomainen oivallus. Lähes poikkeuksetta muiden merkkien GT-autoissa on RTR-radiot nakattu kuuseen ja laitettu parempaa kamaa tilalle. DM-1: osalta ei tarvitse maksaa tarpettomasta ja saa heti mieleisensä, hiemanhan se vaati lisänäpräämistä, mutta sekin kai on vaan plussaa.

Korin asettelu kahdeksalla korisokalla vaatii hieman kärsivällisyyttä, mutta pysyypähän kuomu sitten kunnolla kiinni. Pitänee tehdää koriin sellaiset aukotukset, ettei tarvitse joka käänteessä sokkia irroitella.

25
Vapaa keskustelu / Pekingin Olympialaiset
« : 08.08.08 - klo: 20.55 »
Suomellahan on virallinen kisatavoite saavuttaa 3 mitalia, joista yksi kultamitali. Itse en usko kultamitaliin, mutta ennustan, että mitalitavoite täyttyy.

Katselin myös tuossa avajaisia, suuri maa, suuret eleet, toivotaan, että kisat saadaan läpivietyä hyvässä hengessä ilman doping-skandaaleita tai terrorismin uhkaa.

Toivotan kaikille (penkki)urheilijoille rattoisia hetkiä ja hyviä suorituksia.

26
Voi olla, että joidenkin mielestä asia ei ole vielä ajankohtainen, minun mielestäni kylläkin. Eli haluaisin aloittaa jo nyt kartoituksen mahdollisuuksista löytää vastaanlainen kiinteä ajopaikka kuin Omenassa on, myös ensi talvelle.

Espoon nurkathan on pullollaan erilaisia tyhjillään/käyttämättömänä olevia teollisuustiloja, halleja yms. Jos näistä olisi jollakin "sisäpiiritietoa", voisi asiaa aloittaa jo haistelemaan. Tämä hosuminen nyt lähinnä vaan siksi, että kohta on kevät ja kesä käsillä, monella on polttishommat ja muut kesäharrasteet käsillä. Vaikka talvi tuntuu kaukaiselta ajatukselta, kun juuri ja juuri ollaan (toivon mukaan) edellisestä synkästä ja rankasta talvesta selvitty, huomataan kuitenkin pian olevamme syksyssä ja kourat kohmeessa mekkaamassa autoja ulkoradoilla..

Kiinteä paikka puolustaisi mielestäni asemaansa monestakin näkökulmasta. Toki jos vaihtoehtona ei ole kuin tilapäismajoitusta, on sekin ehdottomasti jo hyvä homma. Tuohon Omenan luksukseen on vaan kerennyt tottumaan jo sen verran hyvin, että soisi moisen autuuden jatkuvan tulevaisuudessakin.

Josko harrastajilla on minkään sortin kytköksiä mahdollisiin harrastepaikkoihin, voisi vaikka tänne heitellä ajatuksiaan ja ideoitaan. Yritän selvittää asiaa myös omalla tahollani ja kontakteillani. Tilaa pohtiessa on tietysti muistettava harrastamisen reunaehdot, mutta myös harrastajien rajallinen taloudellinen panostusmahdollisuus, i.e. maksettavan vuokran tulisi olla hyvinkin kohtuullinen ja/tai tarvitsemme asiaan sponsorointia.

27
Yleinen keskustelu / Futaba lähettimen korjaus
« : 31.12.07 - klo: 15.41 »
Olisiko kellään tietoa lähettimen korjaamisesta:

Sain törkittyä akun liittimeen väärinpäin ja tshup... radio sökönä, ei vilku eikä piippaa. Onko laitetta mahdollista korjata (kotikonstein) ja mistä kannattaisi vikaa aloittaa etsimään?

Neuvoista kiitollinen.

28
Vapaa keskustelu / Jouluperinteitä
« : 22.12.07 - klo: 20.46 »
Aloin tuossa riisipiirakoita leipoessani miettimään, että on tämä joulu hauska juhla, kun tehdään niin paljon kaikenlaista, mitä ei juurikaan muulloin tehdä. Kyse on siis jouluperinteistä. Meidän perheessä ainakin seuraavat kuviot ovat toistuneet jo vuosia. En ole kylläkään täysin vakuuttunut, ovatko nuo täysin välttämättömiäkään:

- kinkun paisto, piirakoiden leivonta, rosollit, luumukeitot + muu jouluruoka, jota ei syödä muulloin
- joulukuusen haku ja koristeluspektaakkeli poikien kanssa
- joulukortit (myös puolituntemattomille)
- jouluaiheiset elokuvat (Home Alone tai Samusirkan Joulutervehdys...)
- kynttilöiden ylenmääräinen polttaminen sisällä ja ulkona
- sukuloiminen ja naapureissa kyläily (onneksi nykyään on jo jäänyt vähemmälle)

Nämä taitaa olla niitä tavanomaisimpia jouluperinteitä, olis mukava tietää millaisia joulujuttuja teillä on?

Sivuja: [1]