28
« : 20.08.09 - klo: 11.15 »
Testasin eilen autoa jokusen vuoden tauon jälkeen, ja kerkesin miltei ajaa tankin tyhjäksi. En osaa sanoa, missä vika oli, mutta ajoin vain pienen lätäkön yli, kun ohjaus hävisi vähän ajan päästä. Radiot on Spektrumin joku perusmalli, missä on sisäänrakennettu failsafe. En oo vielä varma, oliko kosteudella tekemistä asian kanssa, kun vastarikotelo ei ollut kastunut ollenkaan. Servot sen sijaan olivat, mutta niiden pitäisi olla ihan hyvin roiskesuojatut, vaikka ei mitään kalleinta hifiä ookaan. auto ei vain totellut, pyörät ei kääntyny mihinkään, kaasu liikkui päälle/pienemmälle jossain puolen kaasun tienoilla. Jos ei ois vähän kaartanut vasempaan, niin olisi varmaan törmännyt kentän toisessa päässä olevaan autoon. Onneksi pysähtyi puskaan.
Kotona tutkin tuota, latasin vähän aikaa akkua, ja ihan pari sekuntia kerrallaan se vain toimi. Kävi sitten mielessä, että johtuisiko tuo siitä, että vastarin akun jännitteen pudotessa riittävästi failsafe ei enää osaisikaan vetää jarrua päälle, vaan alkaisi sekoilemaan. Tuokin tuli mieleen vasta sitten, kun vaihdoin radion mukana tulleen extravastarin, käyttämättömän, paikoilleen, ja ohjelmoin failsafeasennon. Sen jälkeen ohjaus toimi hetken, mutta vastarin valo alkoi vilkkumaan, ja jarru meni päälle. En vain tiedä, että olisiko johtunu vastarin vaihdosta, vai mahdollisen kosteuden haihtumisesta servoista.
Ärsyttävä juttu, jos moista sattuisi noin pienestä kosteudesta, ja täytyisi alkaa silikoneja vetämään servoihin.