Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nokianvenehuolto

Sivuja: 1 [2]
31
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 13.02.12 - klo: 10.49 »
Mutta lunta oli riittävästi niin auton sisäpuolella kuin ulkopuolellakin, vaikka kuinka oli lumipressu paikallaan..

32
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 13.02.12 - klo: 10.45 »
Sanotaanko näin ettei kai se laadusta kiinni ole jos ei kestä betoniporsasta ?

33
Bensa-autot / Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 01.02.12 - klo: 20.01 »
Poikkeuksellisesti piti tulla ajoissa kotiin. Muuten ei kyllä pakkasta pelätä. Kun muotoutu alle hienot nastarenkaatkin.

34
Bensa-autot / Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 01.02.12 - klo: 19.50 »
1. Autoon tuli tänään uudet ajovalot. Nyt riittää valoa pimeään ajoon.

35
Bensa-autot / Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 01.02.12 - klo: 19.49 »
No helpotetaan tuplaesan oloa sen verran että autoilla on nyt ajettu kohta 3kk ei 9pv. Ja kivaa on. Tänään taas viila lauloi lisää 2. Auton männästä ja ikävä kyllä tuli kajottua myös pyttyyn. Ja kytkimeen pinkki jousi siis 7500k.

36
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 31.01.12 - klo: 17.49 »
No, aikas vahvoja sanoja. En tiedä mistä sait tuon sadoilla euroilla osia. Tietysti pitää muistaa että tällaisen smartechin saa puolellahinnalla verrattuna losiin. Ja kai sekin seinääpäin ajettaessa muuttuu atomeiksi.

Nyt kun oikein tarkkaan katsotaan, niin todellisia hajonneita osia n:o1 osalta on nolla. Moottori vaihdetiin isompaan, jotta saataisiin testattua voimansiirron kestävyys, niin seuraavaksi voidaan heittää paikalleen 62cc kone. Alkuperäinen 23cc on hyllyssä kuin kaupassa.

N:o 2 todellakin hajosi siinä kuuluisassa syöksyssä tuntemattomaan vas. etutukivarsi ylä, sekä ala. osat yht 25e. Takaperä rikkoutui, siis vain diffirattaiden sisäkuori. Samanlaisen olisi saanut parilla kympillä, mutta alumiininen maksoi 59,90e .

Kaikki muu säheltäminen ja viilaaminen, sekä keskidiffien uskomaton lukitusjärjestelmä ovat olleet ylimääräisiä päähänpistoja ei hajoamisesta johtuvia toimia. Hintaansa nähden laite on ollut uskomattoman kestävä. Nyt kun ajettu noin 20L bensaa per auto tulos on mielestäni hyvä.

Paha lähteä vertaamaan esim siihen losiin kun auto maksaa 1200e, tehoputki siihen 300e vs smartechin tehoputki 50e. Tämä on tällainen alottelijan superhyvä paketti, kun ei ole vielä varaa sijoittaa harrastukseen tuhansia.

37
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 28.01.12 - klo: 14.36 »
No, tuosta tehomännästä. Tein sellasen tehomännän mitä viimeksi olin tehny mopoon -80 luvun lopulla. Imuhelmasta 40% pois ja päälle pyhäkolmio. Moottorissa oli ennestään tehoputki, mutta kyllä pelkän männän vaikutuksen huomasi mielestäni hyvin. Tei todella maltilliset hionnat männän päälle, ja taidan ottaa auki ja viilata lisää, kun varaa jäi. Itse pytylle en tehnyt vielä mitään jotta näkisi paremmin eri tekojen vaikutukset. Itselläni oleellisinta olisi ettei kaikki alavääntö häviä kokonaan. Voisi ajaa myös ilman jatkuvaa kiljutusta.

39
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 23.01.12 - klo: 22.52 »
Siinä oli sitten uusi alumiinine taka diffi n:o2 autoon. Ei pitäisi enää katketa.

41
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 22.01.12 - klo: 01.09 »
Kai tollaset pukit ja tunkki oli pakko hommata, hieman hidastaa hommia jos haluaa tehdä asiat aidosti...

42
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 22.01.12 - klo: 00.19 »
Väliyhteenvetona ei lainkaan hullumpi laite kun huomioi hinnan ja osia saa todella hyvin. Ja jos vielä jättäisi tämän ylimääräisen vouhotuksen ja virittelyn vähemmälle paikatkin kestää varmasti ihan hyvin. Voimansiirto ja alusta on ihan toiminta kunnossa edelleen.

Mitä nyt n:o1 on onnistunut taivuttamaan hieman kaarelle noita vetoakseleita... kuuluu kai asiaan tällä sykkeellä..

43
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 22.01.12 - klo: 00.14 »
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21180


Sama auto näyttäis löytyvän myös Smartech:hin sivuilta. Voisikohan olla laadukas?

laadusta en tiiä, mut ei pystyy ostaa jollei asu USA:ssa.

niin ja saahan näitä tältäkin mantereelta

44
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 22.01.12 - klo: 00.05 »
No, kun liimaa jäi niin pika paikkauksella n:o2:sen takadiffin muovit kasaan ja paketti baanalle. Aika hienosti perkasi lumihangessa.... 15metriä ja takadiffin liimaukset antautuivat. joten odotellaan tässä sitten niitä alumiinisia.

Ja kun pari päivää taas hukkuu osien tilaamiseen.... Nämä ovat aina vaarallisia aikoja...

N:o2 moottori pöydälle pytty auki ja mäntä pöydälle. Ja dremeli kouraan.. ai ja.. eipä ole tullut -80 luvun lopun jälkeen paljon tehomäntiä tehtyä... No, männästä kuitenkin imuhelmasta 40% pois ettei ihan menetetä koko alavääntöä. ja pakolliset viillot männän lakeen. Koekäyttö, no pikku säädöllä ihan kiva naukuna kuului, hieman taisi maksimikierrokset nousta. pyttyyn ei vielä koskettu jotta on helpompi havaita eri toimenpiteiden vaikutukset.

45
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 23.52 »
N:o1 sai hienovaraisemman kohtelun, hieman rasvaputsia, tulimerta, sekä epoksia..

46
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 23.40 »
No, niin muutama päivä odoteltiin taas osia ja kun paketti saapui niin onneksemme sai huomata että oli sitten jäänyt se diffi tilaamatta. No, siitä kimpaantuneena päätettiin tehdä keskidiffistä yhtäpuuta eli 100% lukitus. Käyttöön kaksi menetelmää, kyse ei ole kauneuskirurgiasta.

n:o2 ja 2 x m8 mutteri ja kempakin kaasuton hitsi.

47
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 23.34 »
No niinhän siinä kävi kuten edellä jo tuli maininta, jotta takaperän muovinen ratasrunko jakautui. Niin komeasti kiipeili 5-6 metriä korkeaa murskekasan pystyseinää. Olo oli kuin formula off-road kisoissa kun yritti kiivetä sinne lappu lattiassa. Pari kertaa ensin irtos raidetangonpää pyörän puolesta ja sitten tippui kyydistä raidetangon sisäpuolen pultit. Selkeästi kun tästä n:o2 autosta ei sen kummemin mitään pultteja kiristelty. Ei muutakuin osia tilaukseen..

48
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 15.04 »
Nyt löytyi hyvä puhdas asvaltti parkkipaikka. Saadaan kiitettävästi pitoa alle. N:o2 ei tahdo pysyä pyörillään kun pito on isoilla renkailla todella kova. Vaivattomasti pääsee ajelemaan kahdellapyörällä kuin ritariässä. N:o1 naukuu isolla koneella ja kapeammilla pyörillä aika hurjasti. Tuntuu olevan tehoa riittävästi. Saas nähdä miten voimansiirto kestää.

49
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 15.00 »
Kun kuuntelee kuinka tuo n:o1 naukuu tuolla uudella ja isommalla moottorilla tekee mieli tehdä jotain pientä myös n:o2

Laitetaan joku tehoputki.

Taittuu hienosti tuonne takaspoilerin takanurkan alta. Vaikutus on aika huima, voimaa tulee huomattavasti lisää kun vielä hieman säädetään kaasutinta että ei röpöttele.

50
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 14.50 »
ja tietysti etuvalot.

51
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 14.47 »
N:o1 alkaa muuttaa muotoaan. 23cc moottorissa ei ole havaittu mitään vikaa mutta omistaja haluaa lisää vorsesteria. Moottoriksi tulee Rovan Sport 30.5cc ja tähtikuvio renkaat. Myös koriksi ilmestyy tyylikäs kupla. Lisäksi putki vaihtuu tuunattuun. Ja Rovanissa tietysti 8000k jousi kytkimessä. Pääsee kivasti tehoalueelle.

52
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 14.41 »
Kun nyt lunta on saatu aivan sairaasti on kiva ajella noilla isoilla renkailla, kun voi mennä kevyesti lumen pinnalla, kun toiset tahkoaa kapeilla kiekoilla lumen sisällä

Nyt on tultu siihen tulokseen, että mukana tulleet perusradiot ei miellytä. Esim kantama on aika surkea. Tilalle tilataan Fly Sky GT3B kolme kanavaiset 2.4GHz

53
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 14.37 »
N:o2 vas etu alatukivarsi palasiksi, ja ylemmänkin varren sisempi unibooli poikki. Ei kun osia tilaukseen.
Osia odotellessa n:o1 autoa kiusataan ihan toden teolla, ja kiltisti tottelee.

3vrk ja posti tuo kasan tukivarsia varmuuden vuoksi muutamat joka nurkkaan. Samalla vaihdetaan paremmin talvioloihin sopivat möhkörenkaat.

54
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 14.26 »
Ensi tunnelma hyvä, kun paketit tulivat. Olohan oli kuin jouluna. Alusta ja jousitus ihan toimivan oloinen. Ei jää pomppimaan eikä heilumaan vaikka korkeammaltakin tiputtaa auton maahan, liimautuu.

N:o 1 purettiin ja kasattiin uudestaan, jotta saatiin tuntumaa laitteeseen ja todettiin useiden pulttien tarvitsevan todellakin uuden kiristyksen.

N:o2  ilman sen kummempia suoraan ajoon.

Ensi testit lumella. Kuiva pakkaskeli, hyvin vähän lunta. Autot käyttäytyy kiltisti, tiukkoja heittoja ja kurveja, pyörät pysyy hienosti maassa kiinni. Hyppyjä isoista hiekkakasoista, siis noin 3 kuutiota kipattu hiekkaa läjään. Tottelee kiltisti.

N:o1 :sen kuski alkaa heti säätelemään moottoria kaasutinta, kun ei kuulemma kierrä tarpeeksi että miellyttää tuollaista isolohko-loveria.

N:o2 tekee 3-4 metrin loikkia ajamalla 4 metriä syvästä montusta ylös ja reunalta ilmaan. Kohtalokas arviointi virhe tehdä tämä toisinpäin eli urku auki samaiseen monttuu reunalta alaspäin. Pitkä ja korkea pudotus ei voi päättyä hyvin.

55
Bensa-autot / Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.12 - klo: 14.11 »
Me tässä päätettiin kaverin kanssa kokeilla tuota Smartech kamaa, kun ovat kuitenkin suht edullisen oloisia ja toimivan näköisiä. Yleisesti meinaa olla sellainen käsitys, ettei niillä tee mitään. No, jos ne tästä selviää niin ei ne aivan surkeita voi olla.

Ostimme kolme Smartech Thunderbolt 4x4 auto pakettia. N:o 1  23cc koneella ja n:o 2 ja 3 28cc koneella. Muuten autot aivan identtisiä.

Sivuja: 1 [2]