Kirjoittaja Aihe: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti  (Luettu 89381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa risseri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #30 : 01.02.12 - klo: 19.54 »
1. Autoon tuli tänään uudet ajovalot. Nyt riittää valoa pimeään ajoon.

no onko tänään vetoja vai onko liikaa pakkasta ?

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #31 : 01.02.12 - klo: 20.01 »
Poikkeuksellisesti piti tulla ajoissa kotiin. Muuten ei kyllä pakkasta pelätä. Kun muotoutu alle hienot nastarenkaatkin.

Poissa risseri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #32 : 01.02.12 - klo: 21.02 »
Poikkeuksellisesti piti tulla ajoissa kotiin. Muuten ei kyllä pakkasta pelätä. Kun muotoutu alle hienot nastarenkaatkin.

 :evil: eli nyt on sitten pitoja tarpeeksi!? täälläpäässä vedotaan tohon pakkaseen niin ei taida tulla ajoja tänä  :grin:

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #33 : 13.02.12 - klo: 10.45 »
Sanotaanko näin ettei kai se laadusta kiinni ole jos ei kestä betoniporsasta ?

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #34 : 13.02.12 - klo: 10.49 »
Mutta lunta oli riittävästi niin auton sisäpuolella kuin ulkopuolellakin, vaikka kuinka oli lumipressu paikallaan..

Poissa TYR RC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #35 : 13.02.12 - klo: 20.52 »
Hyvin on kopsahtanut...
Pistäppäs parempi kuva vahinko nurkasta.. mitkä kaikki otti kipeetä?

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #36 : 15.02.12 - klo: 18.34 »
Oottekos muuten tolle numero kolmoselle mitään tehy? Mites teillä se vetokäynnistin on kestänyt kun tuolla kaverilla oli tuo niin sielt vetokäynnistimest koko ajan hajos joku muovi osa? :shocked:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #37 : 15.02.12 - klo: 19.33 »
Kävi niin että 3. Tuli myytyä. Ei ole itsellä hajonnu. Yhteen on myyty varaosat kun taisi olla huolimattomasti kasattu.

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #38 : 15.02.12 - klo: 20.40 »
Vetokäynnistintä on syytä käyttää järjellä, oli sit merkki mikä hyvänsä. Ei kannata riuhtoa narua loppuun asti raivolla, sekä hyvä ennen nykäisyä hiukan tunnustella että käynnistin ottaa kunnolla kiinni ettei hyppää hampaalta yli. Hiukan vaikea selittää, mutta kun käyttää näppituntumaa niin sit kestää paremmin käynnistimet. Ja silloin tällöin kannattaa myös puhdistaa käynnistin sisältä mikä mahdollistaa liikkuvien osien paremman liikkumisen. Tietenkin ne järkevälläkin käytöllä joskus hajoaa, kun muoviosia pitää sisällään. Jotenkin sellainen muistikuva et käynnistimiä saisi metallisilla sisuskaluilla myös, toki nekin metalliosat on jotain silumiinin kaltaista, mikä ei ole myöskään kaikista kestävintä matskua.

E:    Ei pettänyt muisti tällä kertaa. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1466/.f
« Viimeksi muokattu: 15.02.12 - klo: 20.56 kirjoittanut Micco »
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #39 : 15.02.12 - klo: 23.37 »
Nimenomaan näin, herkät kädet ja sitten vetoja..

Ja onhanse niin, että kaiken saa rikki kun oikein tempoo

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #40 : 17.02.12 - klo: 17.14 »
Siinä kuva vahingoista, ei paha. Ylätukivarren ulkopää ja toi hubbi mikä se nyt on kun ei saa mieleensä, napa vai olkanivel..

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #41 : 17.02.12 - klo: 17.22 »
Ja kun tuli kehuttua sillä kolmosen myynnillä, niin on kuulemma tulossa ostajalta takaisin. Tuntuu menevän vetolaite per ajokerta rikki, jännä kun niitä ei itse ole saanut käynnistämällä rikki vielä kertaakaan. Tietysti jos ei pumppaa ollenkaan kaasarin bensapalloa niin hetken saa tietysti repiä ? ja kuulemma renkaat ei käänny kuin oikealle, ettei olisi tuo pienehkö vastarin vakioakku tyhjä, kun se ei kestä kuin yhden ajokerran / 1,5 tankillista max, ja latausaika kuitenkin sellaiset 15h.

Toista se on tuo itsellä oleva 5000mAh, nyt on takana 6-7 ajokertaa ja vuorokausi ajovalot päällä että sai tyhjäksi.

No, raportoidaan kun posti tuo takaisin, ja tutkitaan sitten tarkemmin. Eiköhän kaikkeen löydy selitys...

Poissa TYR RC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #42 : 17.02.12 - klo: 20.19 »
Ai alatukivarsi säilyi ehyenä...Ja c-hubi menny halki...
Sais pian tulla Hobbykingin valikoimiin varaosia näihin..

Ihmetyttää tuo käynnistimien särkyminen.. Oma auto on ollut kohta kaksi vuotta eikä yhtään käynnistintä särkynyt, vaikka on joutunut repimään ja tempomaan käyntiin.( Varsinkin sitä ensimäistä ilmavaivasta moottoria.)

Tässä oma visio millä lykkäsin täys alumiini diffin ostoa:


Tein tuon muovilaipan tueksi ja vahvistukseksi alumiinista kiekot. (molemmat kerkes haleta ennen vahvistamista)

Poissa BlownBB

  • Tulokas
    • Profiili
    • Taipuu Racing TEAM
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #43 : 17.02.12 - klo: 20.39 »
Jep.

Kuulostaa kummalta munkin korvaan tuo veto-laite vika.
Itsellä on ollut lähinnä veto-laitteen jäätymisen kanssa ongelmia kun oon sisältä tuonut pakkaseen, mutta kyllä se on aina siitä herännyt kun oon varovasti herätellyt...

Talvi ajossa ei muutenkaan ole ollut ongelmia, vaikka on ollut -25 ----> pakkasta jopa vastarin akku (5000Mah) on toiminut 6-8ajokertaa (3-4tankkia/kerta) tosin tankki ei kestä ton 30.5cc kanssa kun 20min-25min niin ja tietysti autossa on 4 superkirkasta lediä edessä ja 2 takana. Ainoa todellinen ongelma on ollut pöllyävä lumi mikä tukkii ilman putsaria, minkä seurauksena seokset heittelee välillä aika rikkaalla....

Ja joka ikisen ajo kerran jälkeen oon purkanut vastari kotelon auki että paikat kuivaa, ja tietysti irrottanut akun... Ei ole ollut ongelmia radion kanssa kun on vastari kuiva eikä lillu  vedessä.

Muuten tämä talvi ajelu on ollut tosi jees, varsinkin nykyään vielä enemmän kun tuli tehtyä nastarenkaat.

Nii ja autonahan siis Smartech thunderbolt beetle..."Pienin" modauksin =)
Smartech Thunderbolt HT Edition "30.5cc rovan sport""JetPro FrontMount" "Beetle body"
Carson C5  "G260RC1 Zenoah"  "Mustang body"

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #44 : 17.02.12 - klo: 23.38 »
Mulla oli aikoinaan edellisessä bajassa vetokäynnistinongelmia juurikin tuon edellä kuvatun verran. Suunnilleen 2 ajokertaa ja käynnistin morjens.

29cc koneessa ihan järjettömät puristukset. Nämä myöhemmät jopa kisapajan tekemät koneet on ku ilmaa nykis narun perässä verratuna edelliseen pataan. Konetta ei edes pystyny hitaasti nykiä pitämättä autosta kiinni kun se nousi aina ilmaan.

Ensin meni se muovirenkula poikki. Noh, sehän korvattiin sillä silumiinisella renkulalla ja ainoo lopputulos oli että se valkonen nailonpyörä missä vetonaru on antautu.

Neljännen käynnistimen hajottua aloin keskittymään siihen että koska tarvii antaa sellanen kevyempi riuhtasu ja koska ollaan niin hollilla että seuraavalla kunnon nykäsyllä lähtee jo tulille.

Lopputuloksena oli että ne muoviholkit kesti sellasen max 5 ajokertaa ja sit rivahti. Eipä tuo nyt mikään iso haitta ole kun piti vaan niitä renkuloita varastossa.

Tää nyt oli tuollainen välikommentti että osaa ne muutkin hajottaa niitä vetokäynnistimiä kun ne on suunniteltu aivan liian heikoiksi käyttötarkoitukseensa nähden.

Apropoo. On se mun mielestä hassua että yhdestäkään moottorisahasta tai trimmeristä en ole saanut edes narua poikki vaikka välillä on tullut revittyä kädet rakoilla koneita käyntiin pitkän seisonnan jälkeen. Onkohan muuten joku joskus katsonut esimerkiksi trimmerin käynnistimen sisuskaluja. Muistaakseni joskus katselin tuttavani Stiga trimmerin tekniikkaa joka nopeasti vilkaistuna näytti hyvinkin erehdyttävästi jopa koteloa myöten olevan sopivan kokoinen näihin moottoreihin. Oiskohan siellä sisällä sitten kestävämmät osaset?

Lopetan käynnistysavautumiseni tähän. Jos oli liian paljon soopaa niin modet poistakoon koko kommentin palstalta.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #45 : 18.02.12 - klo: 15.52 »
Ai alatukivarsi säilyi ehyenä...Ja c-hubi menny halki...
Sais pian tulla Hobbykingin valikoimiin varaosia näihin..

No, onneksi löytyy hyllystä muuten uudet osat ja c-hubikin reinforced, katsotaan kuinka kestää.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #46 : 20.02.12 - klo: 16.48 »
No se auto joka sinne teille palautettiin oli niitteen joitten auton veto käynnistin koko aika p*skana josta sanoinkin jo tuossa. :laugh:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #47 : 13.03.12 - klo: 20.27 »
Noniin, n:o1 pääsi testaamaan JetPro frontmount tehoputkea. Kai niillä putkilla on eroja... Maximi väännön alue laajeni huomattavasti. 8000k jousella vedot alkaa heti kun kytkin nappaa kiinni, ja voimaa tulee rovanista hienosti ulos. Pitää alkaa etsiä välitysrattaita, kun nykyisillä voimaa riittää niin pirusti. On muuten aika valtavan kokoinen kompleksi tuo putki.

« Viimeksi muokattu: 13.03.12 - klo: 20.33 kirjoittanut Nokianvenehuolto »

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #48 : 13.03.12 - klo: 20.32 »
N:o2 laitoin juuri uuden männän ilman mitään viilauksia. Pakko saada alavääntö takaisin. Tosin sylinterin ja kampikammion kanavia vingutin reilusti lisää virtaaviksi. ja yritin oikein kiillottaa pintoja. Sitten heitin kehiin vielä testimielessä 2kpl boost-bottlet. Tuolla viilatulla männällä ainakin nosti kierrosaluetta, joten katsotaan kuinka käy kun saadaan tuota menetettyä vääntöä takaisin. Tänään laitoin moottorin kasaan ja nykäsin käymään. Lähti kyllä hienosti heti ja pienillä seos-säädöillä alkoi kierroksia löytyä ihan kivasti. Sitten vaan joku päivä ajelemaan, kun vaan vähän kelit kuivuisi. Ei meinaan kiinnosta pahemmin mennä tonne loskaan vehkeitä rikkomaan.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #49 : 25.03.12 - klo: 20.00 »
Siinä kaverukset , kesä tulee ja asvaltti on kuumaa , kohta

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #50 : 25.03.12 - klo: 20.01 »
Auto n:o 1 asvaltti varusteissa, vielä kun saaa pitoja lisää jostain.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #51 : 25.03.12 - klo: 20.05 »
Auto n:o2 ja möhkörenkaat. Todelliset tehon tappajat. Pikkupyörillä pääsi jo tehoalueelle.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #52 : 25.03.12 - klo: 20.08 »
Ja siinä on muutkin paikalla olleet kaverit sulassa sovussa.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #53 : 12.04.12 - klo: 22.25 »
Piti viikonloppuna heittää pikku ajelut 2:lla. Oli niin houkutteleva lumikasa parkkialueella että siihen piti laskettaa. Oli vaan niin jyrkkä ettei auto lentänyt pitkälle mutta korkealle. Tulos oli se, että kytkimestä hajosi jotain. Kun yritti käynnistää niin veto oli päällä kokoajan. Mutta vielä piti hieman ajella, joten piti käynnistää auto kuten moottorisaha ; auto vasempaan käteen ja oikealla vetoja. Piti vaan olla tarkkana ettei päästä pysähtymään.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #54 : 12.04.12 - klo: 22.29 »
No niin, siinä syyllinen. Kytkimen jousi oli antautunut ja kantti jousen päästä oiennut. Tämä taisi olla 7000rpm jousi. Laitetaan nyt original Zenoah 6000rpm.

Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #55 : 12.04.12 - klo: 23.45 »
Tosta seuraavaksi, josko riittäis potku, katsotaan kuinka kardaani taipuu..

http://www.nokianvenehuolto.com/racing-35cc-moottori-p-904.html

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #56 : 13.04.12 - klo: 00.17 »
Vakiona ei kummonen. Kunnon putki herättää ton eloon. Mutta ei kierrä vakiokampuralla hirveän paljoa. Vääntöä on hyvin.

Ainakin yksi FS:n viriputki on olemassa. Saattaa sopia nutekkiin suoraan koska FS ja nutekki ovat hyvin samanlaisia, vain pieniä eroja takapäässä verrattuna putken tarvitsemaan tilaan.
Just joo.

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #57 : 13.04.12 - klo: 17.43 »
Niin ja pikku muokkauksella sopii moni muukin.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #58 : 13.04.12 - klo: 18.04 »
Bajaan itse moottori sopii 2 reiän viilaamisella pohjalevystä. Muuten kaikki on bolt on.

Muut putket ei sovi. Tässä pytyssä on isompi pakoaukko selkeästi ja eri pulttijako (leveämpi, korkeampi ja isompihalkaisijaisemmat pultit).

Pienempiin moottoreihin tarkoitetut putket pitää tehdä uusiksi ainakin laipan osalta, pulttaamalla ei mene yksikään. Mutta pelkällä laipan vaihtamisella sen pienemmän moottorin putki on heti pielessä koska alkuhalkaisija on liian pieni.
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo: 18.38 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« Vastaus #59 : 18.04.12 - klo: 08.12 »
Amerikkalassa vähän käytetty halpa 28cc RTR peli, 200USD = 153 Eur. Rahtien ja alvien jälkeenkin toi olis suunnilleen 250E hintanen.

http://www.largescaleforums.com/showthread.php?t=15964
Just joo.