Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jonni

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 16
61
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 11.03.10 - klo: 23.22 »
Kyosholta löytyy ainakin 2005 mallin Mustang GT.

62
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 11.03.10 - klo: 16.58 »
Kyllä ne on yleensä rahaa niistä ottanut, en tiedä mikä on K-kaupan politiikka :grin:
Camaro on ollut kestävin, mutta ei muissakaan HPI:n koreissa ole ollut mitään vikaa.
Hanki renkaat ja kori alkuun niin nähdään miten se sun kone liikkuu kisalaillisiin verrattuna.

63
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 11.03.10 - klo: 16.45 »
Renkaat ja korin saa Hobbylinnasta, moottorin joko Medasecista, tai Racing factorystä.
Alkuun pääset sillä sun 17t Orionilla.

64
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 11.03.10 - klo: 16.31 »
Itse vain testasin renkaita yhden ajovuoron, mutta renkailla ajettiin yhteensä n. 20 10 minuutin settiä,niin ne olivat puhki.
Kumi oli etenkin renkaan reunoilla huomattavasti nykyistä mallia ohuempi.
Asfaltilla rengas kuluisi puhki luultavasti ennen finaaleita.

65
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 11.03.10 - klo: 15.25 »
Ok,samaa mieltä rengassäännöstä.
Erikoisen nopiaa on kulunut,täytyy myöntää.Taitaa olla vaan ne teidän hitekki noparit niin voimakkaita että kuopii koko radan... :p
Mun nopari on 5 vuotta vanha.. :grin:

66
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.03.10 - klo: 16.35 »
Mattoradoilla testattu?
Oliko millainen kuluminen verrattuna nykyiseen?

Torpassa testattu. Rengas oli ajettavuudeltaan hieman parempi,
joten sillä sai 0,2-0,3 sekuntia parempia kierrosaikoja verrattuna normaaliin rengasmalliin.
Rengas kuitenkin kului puhki parissa ajokerrassa, joten ne voitiin unohtaa.
Rengas tosin testattiin silloin kuin torpassa oli vielä kaatopito, joten tilanne saattaisi olla nyt eri.

Mielestäni kuitenkin nykyinen yksityyppirengassääntö on ollut toimiva, joten en näe mitään etua pakan sekoittamisessa.

67
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.03.10 - klo: 15.19 »
Ei ole sallittu, ihan perusmallilla ajetaan.
Tuo rengas kului erittäin nopeasti puhki testeissä.

68
Yleinen keskustelu / Vs: akkujen lataus ajaessakin
« : 09.03.10 - klo: 10.20 »
Itse aloittaessani harrastusta 90-luvun puolivälissä,
joissain huippusäätimissä oli käsittääkseni akun lataus jarruttaessa-toiminto.
Tällöin ei tietenkään hiilettömistä koneista oltu vielä kuultukaan.

69
Minkä firman valmistama toi Mustang on? Mistä saa?

70
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.02.10 - klo: 21.30 »
Torpassa on käytössä 10 minuutin ajovuorot, joten harvoin pääsee ajamaan kovin pitkiä vetoja.
Olen kyllä itsekin huomannut ilmiön, mutta koska en ole matolla ajanut kuin vakioinserteillä,
en ole pistänyt sitä inserttien piikkiin.

Kisaerät ovat kuitenkin pituudeltaan 5-8 minuuttia, joten ilmiön kanssa tulee mielestäni toimeen,
etenkin kun se on sama kaikille.

Ulkona en ole samaan törmännyt.

71
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.02.10 - klo: 10.04 »
Uusi kone ei ole tällä hetkellä ajankohtainen.

72
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 22.50 »
Väännä Jerzi hölmölle rautalangasta plussat ja miinukset mitä seuraisi välitysten "lukitsemisesta" tohon 4-4,5 paikkeille. Onko kellään "normisäätimellä" ajavalla jotain haluja ajaa esin 6,5 väleillä? 

Itse en ole millään radalla käyttänyt 4,4 kevyempää välitystä, mutta ainakin Isosuo on ajanut hyvinkäällä 6 välityksellä norminoparilla,
joten välitystä ei voi lähteä rajoittamaan siihen suuntaan.

Jerzi: Mulla ei ole TC-spec vaan LRP:n ihan ensimmäinen Sphere, johon on mahdollista kytkeä jopa pakki päälle. :grin:

73
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 20.12 »
EPAlla rajoittaa moottorin maksimi kierrosluvun kaikkien saavutettaviin ? "helpohko" valvoa ja mitata tarvittaessa. välityksillä ja ennakoilla voisi kukin silti säätää kiihtyvyyden mieleisekseen

Ei tule toimimaan pätkääkään.
Eiköhän mennä näillä säännöillä mitä on ja mennään säädinkauppaan jos ei kyyti riitä.

74
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 16.55 »
Mitä ehdotat ratkaisuksi?

Olisi hianoa, jos löytyisi hyllytavarana kesympää konetta, kuten 21,5 -lankainen tai jopa kesympi.

Novakilta sellainen ainakin löytyy...

Yksikennolipoihin ei mennä!  :mrgreen:

Sen sijaan että jarrutettaisiin kehitystä, mennään kehityksen mukana...



21.5T kone ehkä hetken hyvä ratkaisu vauhtien hillitsemiseen, mutta kohta mentäisiin taas kovempaa...

Kehityksen jarruttamisesta puheen olleen Nascaria ajetaan yhä kaasareilla ja hyvin taitaa sarjalla pyyhkiä.

Mielestäni kannettavat tietokoneet eivät kuulu Vintage-kisan varikolla,
mutta tämä on vain minun mielipde.

75
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 15.25 »
Koneet tässä vaan on liian tehokkaat...


Mitä ehdotat ratkaisuksi?

76
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 15.24 »
Niin mulle tullut tieto kertoi että hpi-insertti olisi muuttanut olemustaan lämmetessään.Tehden samalla säätämisen aika turhaksi.


Itse en ole tämän kaltaista toimintaa renkaissa huomannut.

77
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 15.01 »
Vakioinsertti on sama kaikille, joten siinä on yksi asia vähemmän murehdittavaa.
Insertti oli aluksi vapaa ainoastaan koska, eräiden mielestä vakio ei kestäisi riittävästi.
Nyt kun olemme todenneet vakion erinomaisen kestäväksi, niin mielestäni voimme mennä sillä.

Välitysasia on ollut mielessä, mutta koska minulla ei ole kokemusta turbo-nopareista,
en osaa sanoa miten välitysten rajoitus yläpäästä käytännössä vaikuttaa.
Joku tälläisen noparin omistava voisi asiaa testata, jos mahdollista.

78
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 14.14 »
Oletko kokeillut autoasi vakioinserteillä? Itse en ole muilla ajanutkaan viime kevään jälkeen,
ja ne toimivat mielestäni ihan hyvin.

Nopari-asiasta olen sinun kanssa ihan samaa mieltä, mutta ymmärrän kyllä että olemme asian kanssa pahasti myöhässä.
Moni on ollut jo nopari ostoksilla.

79
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 10.50 »
Vakioinsertti on sama kaikille, eikä sen kestävyydessä ole ollut aluksi pelättyjä ongelmia.
Onko teillä paljon renkaita liimattuna ei-vakio inserteillä?

80
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 08.59 »
Olikos tähän asti sallittu mikä tahansa insertti?

Vapaa on ollut, mutta käsittääkseni lähes kaikki ovat ajaneet vakiolla insertillä.

81
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 14.02.10 - klo: 21.41 »
Tule kokeilemaan.

82
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 26.01.10 - klo: 16.32 »
Mutta keskimääräinen nopeus oli about 14.5,joten tuo on sellanen aika,mitä siellä ite suurimmaks osaks pääsen...
Vanhalla radalla semmoinen 12,3 oli hyvä kisavauhti.

83
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 26.01.10 - klo: 16.23 »
No jos se jonni menee sinne ajamaan,niin se ajaa siellä varmaan 12sec pintään sillä sen pikakiidättimellä. =D
Pääsin vanhalla radalla 8mm maavaralla parhaimmillani noin 11.7, joten uskon että tuo sinun 13,5 on aika kova aika.
Uusi rata on kuitenkin huomattavasti pidempi ja hitaampi, kuin vanha.

84
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 26.01.10 - klo: 15.37 »
Ei ole tietoa. Olen ajanut vasta kerran uudella profiililla ja silloin ei ollut ajanotto käytössä.
Olen perjantaina menossa ajamaan, toivottavasti silloin saadaan aikoja.

85
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 25.01.10 - klo: 09.19 »
Ajoin torpassa eilen 5mm maavaralla. Kierrosajoista ei ole valitettavas tietoa, koska ajanotto ei ollut päällä.
Pari ekaa ajoa meni 8mm maavaralla ihan ok, mutta sitten renkaat olivat keränneet pitoa niin paljon ettei ajo ollut enää hauskaa,
kun sai keskittyä auton pystyssä pitoon rennon ajamisen sijaan.
5mm maavara ratkaisi kaatumisongelman täysin ja teki ajosta hauskempaa ja mielekkäämpää.

Korostan vielä, että minulla ei ole ollut kaatumisen kanssa ongelmia missään muualla kuin torpassa,
joten näillä kokemuksilla suosittelen kaikille 5mm maavaran käyttöä torpan radalla VTR-autolla.

86
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 23.01.10 - klo: 23.24 »
Toivotaan parasta, pelätään pahinta :wink:

87
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 23.01.10 - klo: 23.18 »

Jo pelkällä SPX säätimellä saa niin paljon etua vrt. "tavalliseen" ettei järkeä, tiedän sen kun kys. säädin itsellä käytössä veturissa.


VTR:ssä on voitettu tähän mennessä tasan yksi kisa SPX:llä, joten menestys ei ole todellakaan noparista kiinni siinä(kään) luokassa.

88
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.01.10 - klo: 08.22 »
21.5t moottoreita ei Suomessa silloin myynyt eikä myy nytkään yksikään kauppias, joten päädyimme säännöissä saatavuudeltaan silloin taattuun 17.5t koneeseen.
Valinta on mielestäni toiminut mainiosti ja vauhti on ollut oikea.

89
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 15.31 »
Mutta jos on stanussa setuppi pieles ja vtr säädöissä niin sanoisin että kyllä,5min setillä on mahdollisuus antaa stanulle turpaan.

Helposti, VTR-10:n pari ekaa olisi ollut kevyesti Lohjan alue-8 kisassa TSS-10:n A-finaalissa.

90
Jos siis stanu halutaan pitää uusien junnujen luokkana niin miksi ei tiputettaisi poron vauhtia jotta tällaiset harrastajatkin löytäisivät oman luokkansa?

Vauhtien pudotus ei vaan taida enää onnistua, kun koneet on valittu käsittääksen kahdeksi kaudeksi eteenpäin?
Viljami ajoi Torpan Alue 8 kisassa Prostockillä ja virillä parhaat kierrokset kymmenyksen sisään, joten vauhtia on prostockissa aivan liikaa harrastetasolle.

Kaikki eivät ole tekemässä tästä lajista ammattia vaan ovat mukana pitämässä hauskaa.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 16