Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Jonni

#61
Ei kelpaa, luokassa käytetään vanhempia kuin 80-mallin koreja.
#62
Kyosholta löytyy ainakin 2005 mallin Mustang GT.
#63
Kyllä ne on yleensä rahaa niistä ottanut, en tiedä mikä on K-kaupan politiikka :grin:
Camaro on ollut kestävin, mutta ei muissakaan HPI:n koreissa ole ollut mitään vikaa.
Hanki renkaat ja kori alkuun niin nähdään miten se sun kone liikkuu kisalaillisiin verrattuna.
#64
Renkaat ja korin saa Hobbylinnasta, moottorin joko Medasecista, tai Racing factorystä.
Alkuun pääset sillä sun 17t Orionilla.
#65
Itse vain testasin renkaita yhden ajovuoron, mutta renkailla ajettiin yhteensä n. 20 10 minuutin settiä,niin ne olivat puhki.
Kumi oli etenkin renkaan reunoilla huomattavasti nykyistä mallia ohuempi.
Asfaltilla rengas kuluisi puhki luultavasti ennen finaaleita.
#66
Lainaus käyttäjältä: vato - 11.03.10 - klo: 14.37
Ok,samaa mieltä rengassäännöstä.
Erikoisen nopiaa on kulunut,täytyy myöntää.Taitaa olla vaan ne teidän hitekki noparit niin voimakkaita että kuopii koko radan... :p
Mun nopari on 5 vuotta vanha.. :grin:
#67
Lainaus käyttäjältä: vato - 10.03.10 - klo: 16.24
Mattoradoilla testattu?
Oliko millainen kuluminen verrattuna nykyiseen?

Torpassa testattu. Rengas oli ajettavuudeltaan hieman parempi,
joten sillä sai 0,2-0,3 sekuntia parempia kierrosaikoja verrattuna normaaliin rengasmalliin.
Rengas kuitenkin kului puhki parissa ajokerrassa, joten ne voitiin unohtaa.
Rengas tosin testattiin silloin kuin torpassa oli vielä kaatopito, joten tilanne saattaisi olla nyt eri.

Mielestäni kuitenkin nykyinen yksityyppirengassääntö on ollut toimiva, joten en näe mitään etua pakan sekoittamisessa.
#68
Ei ole sallittu, ihan perusmallilla ajetaan.
Tuo rengas kului erittäin nopeasti puhki testeissä.
#69
Itse aloittaessani harrastusta 90-luvun puolivälissä,
joissain huippusäätimissä oli käsittääkseni akun lataus jarruttaessa-toiminto.
Tällöin ei tietenkään hiilettömistä koneista oltu vielä kuultukaan.
#70
Minkä firman valmistama toi Mustang on? Mistä saa?
#71
Torpassa on käytössä 10 minuutin ajovuorot, joten harvoin pääsee ajamaan kovin pitkiä vetoja.
Olen kyllä itsekin huomannut ilmiön, mutta koska en ole matolla ajanut kuin vakioinserteillä,
en ole pistänyt sitä inserttien piikkiin.

Kisaerät ovat kuitenkin pituudeltaan 5-8 minuuttia, joten ilmiön kanssa tulee mielestäni toimeen,
etenkin kun se on sama kaikille.

Ulkona en ole samaan törmännyt.
#72
Uusi kone ei ole tällä hetkellä ajankohtainen.
#73
Lainaus käyttäjältä: Mexi - 15.02.10 - klo: 22.38
Väännä Jerzi hölmölle rautalangasta plussat ja miinukset mitä seuraisi välitysten "lukitsemisesta" tohon 4-4,5 paikkeille. Onko kellään "normisäätimellä" ajavalla jotain haluja ajaa esin 6,5 väleillä? 

Itse en ole millään radalla käyttänyt 4,4 kevyempää välitystä, mutta ainakin Isosuo on ajanut hyvinkäällä 6 välityksellä norminoparilla,
joten välitystä ei voi lähteä rajoittamaan siihen suuntaan.

Jerzi: Mulla ei ole TC-spec vaan LRP:n ihan ensimmäinen Sphere, johon on mahdollista kytkeä jopa pakki päälle. :grin:
#74
Lainaus käyttäjältä: Veskuvaan - 15.02.10 - klo: 20.05
EPAlla rajoittaa moottorin maksimi kierrosluvun kaikkien saavutettaviin ? "helpohko" valvoa ja mitata tarvittaessa. välityksillä ja ennakoilla voisi kukin silti säätää kiihtyvyyden mieleisekseen

Ei tule toimimaan pätkääkään.
Eiköhän mennä näillä säännöillä mitä on ja mennään säädinkauppaan jos ei kyyti riitä.
#75
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 15.02.10 - klo: 15.28
Lainaus käyttäjältä: Jonni - 15.02.10 - klo: 15.25
Mitä ehdotat ratkaisuksi?

Olisi hianoa, jos löytyisi hyllytavarana kesympää konetta, kuten 21,5 -lankainen tai jopa kesympi.

Novakilta sellainen ainakin löytyy...

Yksikennolipoihin ei mennä!  :mrgreen:

Sen sijaan että jarrutettaisiin kehitystä, mennään kehityksen mukana...



21.5T kone ehkä hetken hyvä ratkaisu vauhtien hillitsemiseen, mutta kohta mentäisiin taas kovempaa...

Kehityksen jarruttamisesta puheen olleen Nascaria ajetaan yhä kaasareilla ja hyvin taitaa sarjalla pyyhkiä.

Mielestäni kannettavat tietokoneet eivät kuulu Vintage-kisan varikolla,
mutta tämä on vain minun mielipde.
#76
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 15.02.10 - klo: 15.12
Koneet tässä vaan on liian tehokkaat...


Mitä ehdotat ratkaisuksi?
#77
Lainaus käyttäjältä: vato - 15.02.10 - klo: 15.09
Niin mulle tullut tieto kertoi että hpi-insertti olisi muuttanut olemustaan lämmetessään.Tehden samalla säätämisen aika turhaksi.


Itse en ole tämän kaltaista toimintaa renkaissa huomannut.
#78
Vakioinsertti on sama kaikille, joten siinä on yksi asia vähemmän murehdittavaa.
Insertti oli aluksi vapaa ainoastaan koska, eräiden mielestä vakio ei kestäisi riittävästi.
Nyt kun olemme todenneet vakion erinomaisen kestäväksi, niin mielestäni voimme mennä sillä.

Välitysasia on ollut mielessä, mutta koska minulla ei ole kokemusta turbo-nopareista,
en osaa sanoa miten välitysten rajoitus yläpäästä käytännössä vaikuttaa.
Joku tälläisen noparin omistava voisi asiaa testata, jos mahdollista.
#79
Oletko kokeillut autoasi vakioinserteillä? Itse en ole muilla ajanutkaan viime kevään jälkeen,
ja ne toimivat mielestäni ihan hyvin.

Nopari-asiasta olen sinun kanssa ihan samaa mieltä, mutta ymmärrän kyllä että olemme asian kanssa pahasti myöhässä.
Moni on ollut jo nopari ostoksilla.
#80
Vakioinsertti on sama kaikille, eikä sen kestävyydessä ole ollut aluksi pelättyjä ongelmia.
Onko teillä paljon renkaita liimattuna ei-vakio inserteillä?
#81
Lainaus käyttäjältä: vato - 15.02.10 - klo: 08.50
Olikos tähän asti sallittu mikä tahansa insertti?

Vapaa on ollut, mutta käsittääkseni lähes kaikki ovat ajaneet vakiolla insertillä.
#82
Tule kokeilemaan.
#83
Lainaus käyttäjältä: HuoH - 26.01.10 - klo: 16.26
Mutta keskimääräinen nopeus oli about 14.5,joten tuo on sellanen aika,mitä siellä ite suurimmaks osaks pääsen...
Vanhalla radalla semmoinen 12,3 oli hyvä kisavauhti.
#84
Lainaus käyttäjältä: HuoH - 26.01.10 - klo: 15.39
No jos se jonni menee sinne ajamaan,niin se ajaa siellä varmaan 12sec pintään sillä sen pikakiidättimellä. =D
Pääsin vanhalla radalla 8mm maavaralla parhaimmillani noin 11.7, joten uskon että tuo sinun 13,5 on aika kova aika.
Uusi rata on kuitenkin huomattavasti pidempi ja hitaampi, kuin vanha.
#85
Ei ole tietoa. Olen ajanut vasta kerran uudella profiililla ja silloin ei ollut ajanotto käytössä.
Olen perjantaina menossa ajamaan, toivottavasti silloin saadaan aikoja.
#86
Ajoin torpassa eilen 5mm maavaralla. Kierrosajoista ei ole valitettavas tietoa, koska ajanotto ei ollut päällä.
Pari ekaa ajoa meni 8mm maavaralla ihan ok, mutta sitten renkaat olivat keränneet pitoa niin paljon ettei ajo ollut enää hauskaa,
kun sai keskittyä auton pystyssä pitoon rennon ajamisen sijaan.
5mm maavara ratkaisi kaatumisongelman täysin ja teki ajosta hauskempaa ja mielekkäämpää.

Korostan vielä, että minulla ei ole ollut kaatumisen kanssa ongelmia missään muualla kuin torpassa,
joten näillä kokemuksilla suosittelen kaikille 5mm maavaran käyttöä torpan radalla VTR-autolla.
#87
Toivotaan parasta, pelätään pahinta :wink:
#88
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 23.01.10 - klo: 22.59

Jo pelkällä SPX säätimellä saa niin paljon etua vrt. "tavalliseen" ettei järkeä, tiedän sen kun kys. säädin itsellä käytössä veturissa.


VTR:ssä on voitettu tähän mennessä tasan yksi kisa SPX:llä, joten menestys ei ole todellakaan noparista kiinni siinä(kään) luokassa.
#89
21.5t moottoreita ei Suomessa silloin myynyt eikä myy nytkään yksikään kauppias, joten päädyimme säännöissä saatavuudeltaan silloin taattuun 17.5t koneeseen.
Valinta on mielestäni toiminut mainiosti ja vauhti on ollut oikea.
#90
Lainaus käyttäjältä: vato - 22.01.10 - klo: 14.46
Mutta jos on stanussa setuppi pieles ja vtr säädöissä niin sanoisin että kyllä,5min setillä on mahdollisuus antaa stanulle turpaan.

Helposti, VTR-10:n pari ekaa olisi ollut kevyesti Lohjan alue-8 kisassa TSS-10:n A-finaalissa.