Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut C1S F1 21.06.24 - klo: 20.29 »
Bittydesingiltä on tullut näköjään suht realistisen näköinen korihttps://www.tonisport.de/en/body-shells/touring-car/61092/bittydesign-p-gt3r-1-10-gt-touring-190mm-clear-body?c=6413. Myös Team Titanilta on saatavilla Ferrarin replikaa https://www.tonisport.de/en/body-shells/touring-car/60044/team-titan-blitz-pista-1-10-gt-body-0-7mm-clear-190mm?c=6413. Nämä korit varmaan menee sääntöjen sisään heittämällä.
12
Tulokset / Vs: Lopputulokset M8 ja M8e SM 2 Turku 15.6.2024
« Uusin viesti kirjoittanut eSATA 21.06.24 - klo: 11.05 »
Ensimmäistä kertaa tulokset löytyivät Turun Sanomista
ennen kuin foorumilta.
13
Kilpailijoiden kanava / Vs: Rauhallinen ja elävä luokka on-road-kisailuun
« Uusin viesti kirjoittanut Sauli Lumikko 21.06.24 - klo: 10.52 »
Voi olla, että sain tarpeettoman heikon kuvan rekkojen ajettavuudesta koeajolla. Pitänee kokeilla sitä uudemman kerran. Sen allekirjoitan täysin, että ainakin harrastuksen alkutaipaleella hitaampi auto kehittää parhaiten ja tasaisella kalustolla kisailu opettaa kilvanajamista.

Kaikkihan nää kivoja olisi, kun vaan säilytystilat ja aika antaisi myöten. :D
14
Tulokset / Vs: Lopputulokset M8 ja M8e SM 2 Turku 15.6.2024
« Uusin viesti kirjoittanut Jämsä 20.06.24 - klo: 22.02 »
Kisan aikana oli nurmikkoalueelta löytynyt avain.
Tunnistaako joku hukanneensa?

Avaimen saa minulta tuntomerkkejä vastaan.


t. Kai
15
Tulokset / Vs: Lopputulokset M8 ja M8e SM 2 Turku 15.6.2024
« Uusin viesti kirjoittanut Max 20.06.24 - klo: 15.19 »
M8 | M8E SM II, Turku

Turussa kisat saatiin pienten aamun vaikeuksien jälkeen oikein onnistuneesti ajettua läpi vielä hyvässä kelissäkin. Rata alue oli ainakin omaan silmään erittäin paljon paremmalla tolalla kuin aikasemmilla vuosilla ja selkeästi kisoihin oli panostettu. Haluaisin taas kuulla harrastajien palautetta mahdollisimman paljon näiden alla olevien kyselyiden avulla.

Turun palautekysely:
https://forms.gle/NVQjMTEfWmonLYKZ8

M8 | M8E SM, Renkaiden palautekysely 2024

Renkaiden puolesta olen itse erittäin tyytyväinen. Yhdellä setillä pystyi helposti ajamaan vaikka koko kisan Turussa joten ainakin kuluman osalta nyt ollaan hyvällä tasolla. Muutamia liimauksista irtoamistapauksia tuli jälleen esiin ja raportoimme näistä aina eteenpäin valmistajalle. Yksi näistä osui myös omalle kohdalleni M8 finaalissa, mutta irtoamisalue oli onneksi varsin pieni. Näistä on hyvä aina infota suoraan minullekkin radalla tai sitten näiden kyselyjen kautta, jotta ongelman laajuutta pystytään kartoittamaan koko kauden mitalla.

Renkaiden palautekysely:
https://forms.gle/VokDm13Lzx4W1Qns5
16
Tulokset / LSOR5 Korpilahti lopputulokset
« Uusin viesti kirjoittanut Lehtibakka 20.06.24 - klo: 09.55 »
RC Jokkis:

1. Kalle Raatikainen
2. Juuso Leskinen
3. Petri Onatsu
4. Petri Koivisto
5. Janne Savolainen
6. Niko Poikkeus
7. Manu Onatsu (J)
8. Kai Jansson
9. Antti Härmälä

LSOR 2WD

1. Esa Lehtimäki
2. Elias Lehtimäki
3. Niko Poikkeus
4. Petri Koivisto
5. Antti Härmälä

LSOR 4WD

1. Jukka Järvinen
2. Jari Paasikivi
3. Samu Paavolainen
4. Esa Myllymaa
5. Marko Laitinen
6. Vesa Erkkilä
7. Vesa Sarja
17
Myydään RC-tarvikkeita / M: Hobbywing G4 13.5 moottori S2-10 krossiin
« Uusin viesti kirjoittanut APK 20.06.24 - klo: 09.27 »
Myynnissä vain mattoautolla 1s akuilla ajettu Hobbywing kisakone G4 13.5.
Kunto mainio!

Sijainti Seinäjoki. Posti ja mh kuskaa.

Hp. 75e

Yv, myydaan(ät)bastu.net
18
Myydään RC-tarvikkeita / M: 1s akkuja mattoautoon
« Uusin viesti kirjoittanut APK 20.06.24 - klo: 09.25 »
Myydään käytettyjä 1s akkuja:
1S Sunpadow 3.7V 1S 8000mAh Competition Stock LiPo Battery Platin SWJA0005
4mm liittimet. Ei pullistuneet ja näillä ajanut itseä viriä. Näitä löytyy 2kpl
IP8800 3,8V akku. Eivät ole turvonneet ja pidetty storagessa aina ajojen välillä. Akuissa on kapasiteettia oikein hyvin jäljellä C-12 eriinkin.4mm liittimet. Löytyy 2kpl

Hp. 25e/kpl, 2kpl 50e posteineen, 4kpl 90e posteineen!


Yhteydenotot: YV tai myydaan(ät)bastu.net tai wa o4o74316viisviis

Seinäjoki. Posti ja Matkahuolto kuskaa ja kulkeutuu viikonlopun Oulun mattoautokisaan
19
Kilpailukutsut / KILPAILUKUTSU FUEL+NITRO POWER TOUR SM 3, 20.7.-21.7.2024 Helsinki
« Uusin viesti kirjoittanut Fullspeed RC 19.06.24 - klo: 20.42 »
Fullspeed RC ry kutsuu kaikkia polttomoottorirata-autoilijoita FUEL+NITRO POWER TOUR
SM 3 osakilpailuihin, 20.7 -21.7.2024 Helsinkiin

Luokat:
19.8 LS-5, FG-mini & Challenge Line CUP
20.8 R8, R8E, R8FE

Lupanumero:

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja: Lauantaina Pasi Kekkonen,
                            Sunnuntaina Juuso Teuronen
Tuomariston puheenjohtaja: Lauantaina Tony Raikas
                                              Sunnuntaina
Katsastuspäällikkö: Lauantaina Ilmoitetaan myöhemmin,
                                Sunnuntaina Hannes Kainulainen
Kilpailutuomaristo: Lauantaina Joonas Kekkonen, Teemu Saarinen
                              Sunnuntaina: Martti Honkasalo,
Kierroslaskenta: Lauantaina Ilmoitetaan myöhemmin,
                           Sunnuntaina Sami – Pekka Laine

ILMOITTAUTUMINEN
SM luokat luokat Ke 7.7.2024 klo 22:00 mennessä AKK:n KITI –järjestelmän kautta.
KITI kirjautuminen: https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx
FG-Mini, R8E ja R8FE myrcm kautta linkki tulee myöhemmin

Ilmoita: nimi, seura, lisenssinumero, kilpailijanumero, ikä, transponderin numero sekä
yhteystiedot (puhelin tai sähköposti). Alle 18- vuotiaat ilmoittavat myös alaikäisen huoltajan
nimen ja linssinumeron.
Tiedustelut sähköpostilla pasi.kekkonen (a) aro.fi tai puhelimitse: O40O 307 268 / Pasi
Kekkonen

Kilpailumaksut:
R8 ja LS-5 40 €, Challenge Line Cup, FG Mini, R8E ja R8FE 30 €
Kilpailumaksu maksetaan kilpailupaikalla. Luokka ajetaan jos on vähintään 5 osallistujaa
luokassa.

LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2024.

SÄÄNNÖT
Autourheilun sääntökirja 2024
Nitro power tour ohjeisto
Fuel power tour ohjeisto

AJOTAPA
Kyseessä olevan luokan sarjasääntöjen mukaan.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita.
Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin
vaatiessa.
Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi
tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi. Henkilötietojen keräys ja käsittely:
Ilmoittautuessaan kilpailuun kilpailija hyväksyy antamiensa henkilötietojen käsittelyn
kilpailunjärjestäjän toimesta sekä henkilötietojen julkaisun osanottajaluettelossa, tulosluettelossa,
sarjapistetaulukossa yms. kilpailun viestinnässä.

AIKATAULU
Perjantaina 19.7. harjoittelu mahdollisuus klo 9.00- 20.00. Ratamaksu 19,90€/kuljettaja
maksettava ennen ajamisen aloittamista.
Lauantaina ja Sunnuntaina ohjattu vapaa harjoitus + ilm. 9.00 – 10:45
Muu aikataulu on riippuvainen lopullisesta kilpailijamäärästä. Aikataulu julkaistaan rc10.fi –
foorumilla viimeistään torstaina 18.7.

KILPAILUPAIKKA
Aipworks Circuit, Tattarisuontie 32. Aja asfalttikentän läpi, päädystä vasemmalle ja siitä lautaaidan
vierustaa hiekkatien loppuun. Tavarat puretaan alueelle ja autot viedään takaisin asfalttikentälle parkkiin.

MUUTA
Mukaan kannattaa ottaa omat katokset, varikkopöydät, tuolit ja jatkojohdot.
Rata on päittäin auki, aukiolot kannattaa tarkistaa kerhon kotisivuilta
https://www.fullspeedrc.fi/ratamaksut
Mahdollisista talkoista tiedotamme RC-10 foorumilla

TERVETULOA!
20
Kilpailijoiden kanava / Vs: Rauhallinen ja elävä luokka on-road-kisailuun
« Uusin viesti kirjoittanut Jämsä 19.06.24 - klo: 17.28 »
Lyhyt vastaus kommentteihin.
Rekkailun pääasia on mies-miestä vastaan kilvanajo, nimenomaan sillä tavalla, että kaikilla on kalusto täsmälleen samanlaista. Tämän takia rekkaluokka kehittää kilvanajotaitoja, jouhevan kaasun käyttöä sekä tilanteisiin sopeutumista. Etua saa vain ajotaidosta. Rekkaluokan erittäin tasaisissa kilpailutilanteissa radan linjanvalinnat ja ns. nopean linjan virheettömän ajamisen merkitys korostuu, koska kaikilla on saman verran tehoa käytössä, eikä ole ylimääräistä tehoreserviä. Samaten ohitustilanteiden etsiminen on vaikeampaa tasaisen kaluston takia.

Ymmärrän ultimate luokkia ajaneena, että auton saaminen säätöihin on jo yksi saavutus sinänsä.
Harrastajia on erilaisia. Itse huomaan rekkakilvanajon merkityksen kesällä krossia ajaessa. Ajolinjat on helpompi löytää kohdalleen ja pitää vauhtia yllä. Samalla pidon rajalla ajaminen on tullut helpommaksi, kun rekalla ajaessa sitä joutuu seuraamaan ja reagoimaan koko ajan.

Näillä perusteilla kehotan varsinkin aloittelevia harrastajia kokeilemaan rekka-autoa.
Monelle kokeneelle krossikuljettajalle rekka-autoilu on hyvää höntsäämistä, jolla säilyttää ajotaidon vaikkapa talven yli. Ymmärrän, jos ajat onroad-kilpa-autoja SM-tasolla, että hidasvauhtinen kilvanajo ei sinua kehitä. Joskus on silti kivaa ajaa rennosti kavereita vastaan heikkotehoisemmallakin autolla.
Rekkaluokasta ponnistamista kannattaa seurata pidemmällä ajalla kuin parin viikon seurannalla. Väittäisin,
että aloittelija, joka ajaa vuoden rekkaa kilpaa ja siirtyy sen jälkeen vaikkapa touringin kovempivauhtisiin luokkiin, pärjää helpommin, koska on oppinut tärkeän kilpakuljettajan ominaisuuden - sopeutumisen.


t. Kai
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10