Noniin, eilen kävin hakemassa Lavangosta pölyä pintaan!
Auto pysyi mukavasti kiinni radan pinnassa ja selvisi useimmista pompuistakin pystyssä. Toki pyrin ajelemaankin sen verran rauhallisesti, että ei tarvitse kokoajan kavuta nostamaan ja takaisin.
Toisen akullisen loppupuolella auto alkoi tuntumaan kummalliselta ohjata. Ruuvit, joilla vasen takatukivarsi on kiinni rungossa, olivat alkaneet löystyä, ja vetoakselikin olisi kohta päässyt tipahtamaan. Sama oli sattunut jo edellisellä piha-ajelulla, joten jotain täytyy vaivaan keksiä. Kokoamisohje ei suositellut tuohon paikkaan ruuvilukitetta, mutta ehkä se olisi kuitenkin paikallaan?
Aikaisemmin olen sattunut radalle yksin, mutta tällä kertaa oli muitakin paikalla. Oli sekä jännittävää että mukavaa ajella muiden seassa. Ajaminen ei ole vielä kovin hyvin selkäytimessä, joten pienikin huomion käväisy muissa tapahtumissa sai vähintäänkin ajolinjan kehnoksi jos ei ihan ulos tullut ajettua.
Huomasin myös, että olen ehkä tottunut ajamaan autoa osittain korvakuulolta. Grasshopperin rutina kuuluu kauas ja siitä voi hyvin päätellä vauhdin ja kaasun asennon. Scorppari on paljon hiljaisempi ja nopeampi menopeli, mutta pihalla senkin kuulee hyvin kun ajelee yksin ja lähellä. Mutta kun samalla ja viereisellä radalla oli useampia ja äänekkäämpiä autoja, niin huomasin välillä olevani aika pihalla oman autoni tilanteesta! Enemmän siis rata-aikaa porukan seassa ja pihalla kuulosuojaimet päähän...
Sivuhuomio: Olin aikaisemmin ihmetellyt, miten Lavangon radan voi kiertää alle 30 sekuntiin.
https://speedhive.mylaps.com/Practice/1668Nyt kun näin ensimmäistä kertaa livenä nykyaikaisen kilpakrossarin niin en ihmettele enää, kunnioitusta herättävää meininkiä!