Lisäksi betonrata kannattaisi toteuttaa niin että soveltuu myös korreille, silloin se toimisi myös aloittelijoille jos alue halutaan pitää myös aloittelija käytössä.
Tässä tulee se hauskuus jonka moni muistaa menneiltä ajoilta kun ajettiin betonilla-laatalla. Voin jo kuulla ne irtoprkeleet kisakuskien suusta kun juuri hyvälle pidolle saatu rata kadottaa pidon totaalisesti kolmessa minuutissa kun aloittelijat tulee radalle ajamaan leveetä linjaa. Pöly leviää pitolinjalle ja päivä onkin kisakuskeilla sen jälkeen pulkassa, eikä tilannetta yhtään helpota ne ikuisesti vuotavat diffit ja iskarit joiden silikoni liukastuttaa rataa entisestään.
Betoni on ihan jees jos se saadaan pysymään pitävänä keinolla tai toisella, ja varikolla alkaa näkymään pitoainepulloja krossareiden pöydillä. Vaikka pidotus kiellettäisiin niin sitä ovelasti kierretään, tämä on nähty useita kertoja, myös kisoissa.
Voi niitä aikoja...
Betonissa on kylläkin puolensa, kuten myös kirouksensa, aivan kuten turffissa tai missä tahansa materiaalissa. Ja onhan se vaihtelua turffi rullataan pois ja ajetaan välillä betonilla, monelle se on täysin uusi kokemus niin hyvässä kun pahassa.