Nyt viimeisen kerhokisan (Joensuu) jälkeen tutkin esilletuotua ongelmaa ; jopa 3 tuntia odottelua ja vähäistä ajomäärää kisailijoiden kesken .......
Laskennallisesti Classic/Comp. luokissa ajetaan seuraavasti:
2 x reenit = 10min.
3 x alkuerä = 15min
A-finalistit +3 x 8/10min
Muut finalistit 1 x 8/10min
Elikkäs A-finalistien ajoaika yht. Classicissa 49 min.
Compissa 55 min.
Muiden finalistien ajoaika (ellei nouse) Classicissa 33 min.
Compissa 35 min.
Elikkäs ns.parhaat saa siis myös ajaa eniten .....
Tämä olisi helpoin tehdä ilman nousu-mahdollisuutta ... mutta mahdollisesti myös niin , että A-finaalin lisäksi ajettaisiin ns. pudonneiden finaali eli käytännössä sijoista 11. eteenpäin , jossa sitten määräytyisi lopullinen sijoitus..... vaikkapa kaksinkertainen finaali ajettaisiin A-finaalien rinnalla ....
Ja samalla se toisi ajoaikaa tasaisemmin kaikille.... sekä olisi vielä jotain panosta sijoituksesta. Asettaa tietysti lisätyötä kierroslaskentaan .......
Sitten toinen asia , joka varmasti tulee vaikuttamaan jatkossa :
Kun luokkia onkin 4 ; Classic, Comp , FWD ja GT2000 eli aikataulullisesti eipä taida päivä riittää , jos osallistujamäärät/luokka "mineissä" nykyluokkaa + FWD:kin ajetaan eli <10 kuskia + GT2000 >10 kuskia.
No mutta katsotaan ... ja mietitään ......
Barbie