Totta ja hyviä pointteja,varsinkin 4wd pystyy tehoa eroa hyödyntämään.Kuten huomaatte,vuosien poissaolo on tehnyt musta teknisesti vajaan näissä asioissa
Kuten luit niin etuveolla se tehon käyttö vaikeampaa.Toki kukaan ei käske sellaisella ajamaan
.
Jos rataprofiilit ovat,niinkuin talviradoilla yleensä,tiukkoja niin sen koneen voiman valjastus on vaikeampaa.Jos taas avoimempi niinkuin kesäisin niin kyllä,teholla osaava kuski tekee eroa.Muuallakin kuin pääsuoralla.
Olen tätä testannut satoja kierroksia,eri koneilla,molemmilla ratatyypeillä.
Taloudellisuuden helppous mukaan tulossa ON tärkeä tekijä,siinä olen sun kanssa 100% samaa mieltä.
Ja mainitsemasi tehoerojen vertailu kyllä jäisi pois,jos olisi 1-tyyppi kone.
Tilanne voi olle eri nykyään,mutta VTR-FWD aikakautena se että vedottiin "stanukuskien mukaantuloon" niin niille sääntöjen pohjaaminen oli ihan puppua.Sieltä ei montaa tullut ja väitän että enemmän Kerhokisoista meni sinne ajamaan kuin toisinpäin.
Edelleen,tilanne voi olla nykyään eri.
Joten toivon että jos 1-tyyppikoneeseen päädytään vaikka vain 4wd autoille,niin silmissä kone jota mahdollisesti saa kaueman kuin 2v.Ei kannata stanua seurata koska siellä ne voi vaihtua joka vuosi?
Ja mainitsen tähän väliin itse,ennenkuin joku muu sen sanoo,että kyllä.....mulla on montakin eri 17.5 konetta vieläkin hyllyssä FWD ajoilta.
Se ei vaikuta tässä,vaan olen aina luvannut ja teen edelleenkin niin että ostan koneen jos luokka sitä vaatii/sallii.
Mutta jos nyt ostan koneen ja sitten 6kk päästä päätetään että ei vasikaan,mennään aivan jollain toisella koneella niin siinä vaiheessa on ekat 60-100e palanut kankkulan kaivoon...
Se että 4wd olis vain 1-tyyppi koneella on taas sitten eri juttu.Joten jos 1-tyyppi kone on vain 4wd alustoille niin asia saa uudet mittasuhteet.
Kannatan ajatusta että FWD nykyinen vapaa ja 4WD 1-tyyppi.
Sain Comp minin(pinkin) lainaan tämän päivän Vaasan C-12 kisaan,jos päästävät mua testaamaan sitä kuulutus yms hommien välissä.
Katselin etuvedon osia/puutteita eilisen illan,ja käytin puntarilla.
Comeback on alkanut,toivottavasti.
Tarkoitus ajaa Vaasan Kerhokisassa GT2000 ja Comp kevyenä tuntuman hakemisena.
Harmittaa kun se F1 katosi,oli hemmetin hauska luokka.
All The Respect Aavalle ja muille sääntöpäättäjille,toivotan voimia päänraavintaan.