Moottori asiaan kaudelle 2024-2025 näkisin, että jatketaan samalla koneella.
Tätä hieman pyöritellyt mielessä ja muutama perustelu:
- 21.5t konetta edelleen hyvin saatavilla ja suht. edullinen hinta
- Sarjan kisat ajetaan pääsääntöisesti aika pienillä syheröisillä radoilla ja suuremmasta tehosta ei välttämättä mitään etua.
- Maltillisemmilla tehoilla saadaan nätimpää ajoa ja tasaväkisempää taistelua. Lisäksi remontin määrä pysyy pienenä
- Luokassa ajaa monen tasoista kuljettajaa "vauvasta-vaariin". Aloittelijalle helpompi tulla mukaan kun silmät ja kädet pysyy perässä. Paljon mielekkäämpää ajaa auto mikä pysyy lapasessa kun, että se kirjottaa joka kiihdytyksessä jne. Ottaen huomioon luokan renkaat, korit, moottorin + siihen oman turistin kit setup niin siinä aika tasapainoinen combo millä mukava tulla viivalle. Lisävauhti tuo myös mukanaan omat haasteensa = enemmän säätämistä... jotku tykkää, kaikki ei välttämättä niin paljon
- Viime kaudet ovat osoittaneet, että sarjassa ajaa 1-2 kaveria myös FTT:tä. Kokonaisuutena mielestäni heidän vuoksi ei kannata kaikilla vaihdattaa moottoria. Mikäli joku haluaa ajaa molempia luokkia 1 autolla niin laittaa moottori/nopariin 3,5mm liittimet, jolloin moottoreiden vaihto käy kädenkäänteessä. Vierailu tai koko sarjan ajaminen puolin ja toisin on aina tervetullutta
- 21.5t koneen vapautuksellakin erot tulisi kasvamaan ja tasaisuus kärsisi. Alkaisi tod.näk. kilpavarustelu mikä lisää kuluja ja voi vaikuttaa negatiivisesti kuljettaja määriin.
Nämä nyt tietty vain minun mielipiteitä/olettamuksia eikä se välttämättä näin menisi. Nyt kuitenkin saatu mukavasti kuljettajia lisää gridille niin oletan, että säännöt tallaisenaan ovat suht OK. Siksi moottori asian suhteenkin olen melko varovainen.
Jukka K.