Kirjoittaja Aihe: GT2000 sääntökeskustelu  (Luettu 50450 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pitsinki

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #120 : 22.10.23 - klo: 13.10 »
Mini compissahan on muuten sallittu etu-ja takavedot sekaisin. Onko siellä ilmennyt mitään ongelmia sen johdosta?
Eipä juuri kun kaikki ajaa etuvedolla tällä hetkellä.
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #121 : 30.10.23 - klo: 12.38 »
Ainoastaan neli- ja etuveto sallittu.
Takavetosiin turisteihin en ole törmännyt enkä näkisi mitään järkeä lähteä muuttamaan nelkkua tuupiksi.

Tamiyalta saa pian takavetoturistiakin:
https://www.thercracer.com/2023/10/tamiya-bt-01-2wd-110-chassis-first.html

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #122 : 10.11.23 - klo: 12.13 »
Moro, mikä on Ride kisarenkaan saatavuus nyt? Fastmotorsilla ainakin toimitusaika oli pari viikkoa. Saako pelkkiä kumia enää mistään, kun kuulin tuossa että valmiiksiliimatuissa voi olla laadussa toivomisenvaraa: vanteet kieroja ja liimaukset tehty huonosti. Saako muuten gt2000 ajaa Ftt-luokan korilla? Itse katselin noita ns.kisavirallisia niin hyviä koreja ei ole välttämättä saatavilla? Ainakin omaan silmään nuo gt-korit ovat paljon aerodynaamisempia kuin Ftt-korilistan korit, siis tod.näk. parempia ajaa ja nopeampia kun ftt-korit...
« Viimeksi muokattu: 12.11.23 - klo: 12.37 kirjoittanut Kanki80 »
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa sami.salmela

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #123 : 10.11.23 - klo: 12.25 »
Ride renkaiden saatavuus tukkureilta tällä hetkellä nolla. Heti tulee varastoon taas kunhan saatavuus paranee. Myös pelkkää rengasta insertillä tulee valikoimiin

Sami / FMRC
FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #124 : 10.11.23 - klo: 13.21 »

Poissa sami.salmela

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #125 : 10.11.23 - klo: 13.56 »
Ei ole vyörengas tuo
FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #126 : 10.11.23 - klo: 13.57 »
Ei ole vyörengas tuo
Kappas, en tajunnutkaan, että nuo vyöttömät on kiellettyjä.

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #127 : 10.11.23 - klo: 14.05 »
Nää olis vissiin oikeasti samat kuin viralliset kisarenkaat, mutta eivät liene kuitenkaan sallittuja kisaan?

https://www.eurorc.fi/product/36342/hudy-110-pre-cut-slick-belted-tires-right--left-22

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #128 : 10.11.23 - klo: 14.46 »
Eivät ole. Ride on kisarengas.
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #129 : 10.11.23 - klo: 17.21 »
Eivät ole. Ride on kisarengas.
No kun rengas on just se sama ride, niin miten eroaa itse liimatusta. Ei kai tästä tarvi liian vaikeaa tehdä. Rengasta alle ja kovaa ajoa.

Poissa S.Koppanen

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #130 : 10.11.23 - klo: 22.57 »

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #131 : 12.11.23 - klo: 12.16 »
Nää olis vissiin oikeasti samat kuin viralliset kisarenkaat, mutta eivät liene kuitenkaan sallittuja kisaan?

https://www.eurorc.fi/product/36342/hudy-110-pre-cut-slick-belted-tires-right--left-22

Tuo voidaan lisätä Riden rinnalle hyväksytyksi renkaaksi. Toki kallis rengas vrt Rideen, mutta se on sit jokaisen oma valinta kumpaa haluaa käyttää.

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #132 : 12.11.23 - klo: 12.40 »
Moro, mikä on Ride kisarenkaan saatavuus nyt? Fastmotorsilla ainakin toimitusaika oli pari viikkoa. Saako pelkkiä kumia enää mistään, kun kuulin tuossa että valmiiksiliimatuissa voi olla laadussa toivomisenvaraa: vanteet kieroja ja liimaukset tehty huonosti. Saako muuten gt2000 ajaa Ftt-luokan korilla? Itse katselin noita ns.kisavirallisia niin hyviä koreja ei ole välttämättä saatavilla? Ainakin omaan silmään nuo gt-korit ovat paljon aerodynaamisempia kuin Ftt-korilistan korit, siis tod.näk. parempia ajaa ja nopeampia kun ftt-korit...

Kori asiaan liittyen: EFRA ja IFMAR korit kielletty eli FTT korit ei sallittuja.
Oman kokemuksen mukaan EFRA korit on nopeampia ajaa. Ei noi GT2000 koritkaan huonoja ole, mutta eroa on.

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #133 : 12.01.24 - klo: 23.32 »
Saahan Subaru Impreza WRC 2008 hatchback-mallisella korilla osallistua kisaan? Kori ilmeisesti Matrixlinen valmistama. Kuva autosta liitteenä.

Toinen kysymys kilpanumeroista: saako kisajärjestäjältä numerotarrat, vai askarrellaanko ne itse?

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #134 : 15.01.24 - klo: 20.32 »
Vastaanpa nyt yhteyshenkilön puolesta ....
Subarun kori varmaankin OK. (jos oon väärässä Kanki älähtäköön ... :laugh: )
Henk.koht. kilpailunumero anotaan (valitaan varaamattomista) yhteyshenkilöltä eli "Kanki" hoitaa ja
numerot jokainen askartelee/hoitaa sitten itse ...väh. 2 kpl auton kummallekin sivulle , selkeästi havaittavat.
Että näin.

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #135 : 16.01.24 - klo: 11.56 »
Kiitos vastauksista. Ei muuta kuin numeroita askartelemaan sitten  :smiley:

Poissa JHa77

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #136 : 17.01.24 - klo: 17.15 »
Moi, kuka on GT2000 luokan sääntövastaava ? macman vaihtunut -> Kanki80 ?

t:Jari#42



Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #137 : 17.01.24 - klo: 19.52 »
Jep.
Kanki80 ....... !!! eli J.Kankaanpää , ÄkPa

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Verskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #138 : 20.01.24 - klo: 19.49 »
Saako renkaiden ulkokylkeä liimata, jos sillä yrittäisi hillitä kaatumisongelmaa?

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #139 : 22.01.24 - klo: 23.03 »
Vastaanpa nyt yhteyshenkilön puolesta ....
Subarun kori varmaankin OK. (jos oon väärässä Kanki älähtäköön ... :laugh: )
Henk.koht. kilpailunumero anotaan (valitaan varaamattomista) yhteyshenkilöltä eli "Kanki" hoitaa ja
numerot jokainen askartelee/hoitaa sitten itse ...väh. 2 kpl auton kummallekin sivulle , selkeästi havaittavat.
Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

Liekö riippuu sitten kisasta ja järjestäjästä, kun Äänekoskella numerot tuli järjestäjän puolesta GT2000 kisassa ainakin
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa pitsinki

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #140 : 23.01.24 - klo: 09.54 »
Vastaanpa nyt yhteyshenkilön puolesta ....
Subarun kori varmaankin OK. (jos oon väärässä Kanki älähtäköön ... :laugh: )
Henk.koht. kilpailunumero anotaan (valitaan varaamattomista) yhteyshenkilöltä eli "Kanki" hoitaa ja
numerot jokainen askartelee/hoitaa sitten itse ...väh. 2 kpl auton kummallekin sivulle , selkeästi havaittavat.
Että näin.

 :cool: Barbie :cool:

Liekö riippuu sitten kisasta ja järjestäjästä, kun Äänekoskella numerot tuli järjestäjän puolesta GT2000 kisassa ainakin

Juu niille annettiin numerot jolta puuttui. Pääsääntöisesti itse hommataan numerot autoihin.
Mini M-03x4+muutama muu

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #141 : 23.01.24 - klo: 16.40 »
Saako renkaiden ulkokylkeä liimata, jos sillä yrittäisi hillitä kaatumisongelmaa?

No , kyl maar saa liimalla passata .... pitoo...

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #142 : 02.02.24 - klo: 11.06 »
(Disclaimer: ei liity meneillä olevaan kauteen vaan tulevaan)

En nähnyt tästä vielä täällä keskustelua tästä, mutta käsitin että FTT on yhdistämässä/yhdisti jo(?) TSS-10 ja TSP-10 joten siellä jatkossa on 17.5T. Oliko tarkoitus ensi kaudeksi siirtyä myös tässä luokassa joka siis on peilannut TSS-10 tuohon 17.5T jotta tämä "sama auto vain renkaat ja kori vaihtuu" idea säilyy?

Kiinnostaa siis, kun tämä mattokärpänen puraisi aika kovaa kun tähän GT2000 hommaan lähdin tälle kaudelle, että voisi kiinnostaa ajaa myös FTT ensi kaudella.
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #143 : 02.02.24 - klo: 12.23 »
(Disclaimer: ei liity meneillä olevaan kauteen vaan tulevaan)

En nähnyt tästä vielä täällä keskustelua tästä, mutta käsitin että FTT on yhdistämässä/yhdisti jo(?) TSS-10 ja TSP-10 joten siellä jatkossa on 17.5T. Oliko tarkoitus ensi kaudeksi siirtyä myös tässä luokassa joka siis on peilannut TSS-10 tuohon 17.5T jotta tämä "sama auto vain renkaat ja kori vaihtuu" idea säilyy?

Kiinnostaa siis, kun tämä mattokärpänen puraisi aika kovaa kun tähän GT2000 hommaan lähdin tälle kaudelle, että voisi kiinnostaa ajaa myös FTT ensi kaudella.

Oma mielipide tähän asiaan. Elikkäs minun mielestä ei kannata tehdä 2hyvin samanlaista luokkaa,koska tämä saattaa vaikuttaa kilpailija määriin negatiivisesti,porukan siirtyessä ns.arvokkaampiin kisoihin, kun samalla kalustolla saa ajaa.

Itse olisin 21.5 koneen kannalla mutta vapautetaan se niinkuin se oli pari kautta sitten.

Awesomatix A700

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #144 : 02.02.24 - klo: 19.23 »
Tein sääntöihin kysemysten perusteella muutamia tarkennuksia. Merkattua punaisella.

Koreista vielä sen verran, että lista on suuntaa antava ja listan korit on lähinnä esimerkkejä hyväksytyistä.
Uusia koreja tulee kuin sieniä sateella enkä aio niitä jokaista lisätä listalle.
Säännöt lukemalla uskosin, että selviää millainen sallitun auton, sähköjen, korin jne. tulee olla.

Terv.
Jukka Kankaanpää
(Kanki80)
Gt2000 yhteyshenkilö

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #145 : 05.02.24 - klo: 10.16 »
Oma mielipide tähän asiaan. Elikkäs minun mielestä ei kannata tehdä 2hyvin samanlaista luokkaa,koska tämä saattaa vaikuttaa kilpailija määriin negatiivisesti,porukan siirtyessä ns.arvokkaampiin kisoihin, kun samalla kalustolla saa ajaa.

Itse olisin 21.5 koneen kannalla mutta vapautetaan se niinkuin se oli pari kautta sitten.

Olen käsittänyt, että asia olisi juuri päin vastoin eli tässä olisi molemmat voittaa tilanne?
Helppous houkuttaisi ajamaan molempia sen sijaan että moni joutuisi valitsemaan jomman kumman?

Itsellä ei ole sinänsä vahvaa mielipidettä, tykkäisin helppoudesta käydä koettamassa myös FTT ensi kaudella. Tämä moottoriasia ei toki estä sitä, mutta helpottaisi tosiaan.
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410

Poissa Kanki80

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #146 : 04.03.24 - klo: 18.33 »
Moottori asiaan kaudelle 2024-2025 näkisin, että jatketaan samalla koneella.

Tätä hieman pyöritellyt mielessä ja muutama perustelu:
- 21.5t konetta edelleen hyvin saatavilla ja suht. edullinen hinta

- Sarjan kisat ajetaan pääsääntöisesti aika pienillä syheröisillä radoilla ja suuremmasta tehosta ei välttämättä mitään etua.

- Maltillisemmilla tehoilla saadaan nätimpää ajoa ja tasaväkisempää taistelua. Lisäksi remontin määrä pysyy pienenä   :wink:

- Luokassa ajaa monen tasoista kuljettajaa "vauvasta-vaariin". Aloittelijalle helpompi tulla mukaan kun silmät ja kädet pysyy perässä. Paljon mielekkäämpää ajaa auto mikä pysyy lapasessa kun, että se kirjottaa joka kiihdytyksessä jne. Ottaen huomioon luokan renkaat, korit, moottorin + siihen oman turistin kit setup niin siinä aika tasapainoinen combo millä mukava tulla viivalle. Lisävauhti tuo myös mukanaan omat haasteensa = enemmän säätämistä... jotku tykkää, kaikki ei välttämättä niin paljon  :laugh:

- Viime kaudet ovat osoittaneet, että sarjassa ajaa 1-2 kaveria myös FTT:tä. Kokonaisuutena mielestäni heidän vuoksi ei kannata kaikilla vaihdattaa moottoria. Mikäli joku haluaa ajaa molempia luokkia 1 autolla niin laittaa moottori/nopariin 3,5mm liittimet, jolloin moottoreiden vaihto käy kädenkäänteessä. Vierailu tai koko sarjan ajaminen puolin ja toisin on aina tervetullutta  :azn:

- 21.5t koneen vapautuksellakin erot tulisi kasvamaan ja tasaisuus kärsisi. Alkaisi tod.näk. kilpavarustelu mikä lisää kuluja ja voi vaikuttaa negatiivisesti kuljettaja määriin.

Nämä nyt tietty vain minun mielipiteitä/olettamuksia eikä se välttämättä näin menisi. Nyt kuitenkin saatu mukavasti kuljettajia lisää gridille niin oletan, että säännöt tallaisenaan ovat suht OK. Siksi moottori asian suhteenkin olen melko varovainen.


Jukka K.

Poissa JHa77

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #147 : 09.03.24 - klo: 21.40 »
Hyvä näkemys moottorista, kannatan.
Jari #42

Poissa S.Koppanen

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #148 : 11.03.24 - klo: 08.57 »
Samalla kannalla. Nykyinen moottori on oikein hyvä vaihtoehto.

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #149 : 11.03.24 - klo: 10.59 »
Oikein hyvin perusteltu vastaus moottorin säilyttämiselle.

Kysymyksen esittämisen aikaan oli huoli että tuon G2.1 moottorin myynti loppuisi, mutta heti muutama viikko myöhemmin julkaistiin uudet combot uuden g3s justock escin kanssa. Tämä poisti huolet ainakin itseltäni myös.

On ollut oikein hyvät sähköt näin aloittajan näkökulmasta. Sopivasti nopeutta ja matala kynnys lähteä mukaan.
Destiny RX10SR, Team Corally SBX410