Kirjoittaja Aihe: FTT -talvi 2006 visiointia  (Luettu 17348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #30 : 29.08.05 - klo: 15.14 »
Heitin väliin omat näkemykseni Ollin pointeista.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"

- Stanukuskien on hyvä olla samana päivänä touring virien kanssa, jolloin tieto ym. siirtyy..TÄRKEÄ!
Periaatteessa olen samaa mieltä ja kesällähän näin on jatkossakin. Talvella ongelmaa lievittää kuitenkin se, että lauantaina on suuri osa virin kärkiporukkaa ajamassa, joten tieto liikkuu silloinkin.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"

- Stanussa ja virissä on suhteellisesti suurin osa junnukuskeja (vrt. C-12), joille koulu maanantaina on TÄRKEÄ! Aikataulu kun kuitenkin venyy pitkälle iltaan. Kuskeja kun voi olla yli 80 kpl sunnuntaina  (TS ja PST)
Aikataulun en usko venyvän sunnuntaina (TS + TSP) kovinkaan pitkään. Eriä tullee maksimissaan ehkä 8, mikä tarkoittaa sitä, että palkintojen jako olisi jo seitsemän jälkeen. Ja jos eriä tulee yksi vähemmän, lyhenee päivä heti tunnilla. Tietty jos uusia kisaajia tulee suunnattomasti mukaan, niin sitten voi päivä venyä. Mutta se onkin taas ihan positiivinen ongelma.

Nopeasti ilman tarkkoja faktoja katsoin virin SM-sarjaan tänä vuonna osallistuneet kuskit ja todellisia junnuja, eli alle 15 v oli (ehkä) 4, ja tämä luku sisälsi myös vain viimeisessä kisassa ajaneet Viljamin ja Jonin, jotka ajavat todennäköisesti myös ensi vuonna viriä. Yli 15 v -kaverit valvoo kuitenkin niin myöhään, ettei kisareissut sitä paljoa muuta. Ja tuo pelätty Ylistaron reissukin on vaan yksi sunnuntai. Lisäksi junnut voivat nukkua autossa, kun heidän ei tarvi ajella kotiin.
 
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
- TSP ja C-12 luokassa selkeä enemmistö on aikuisia, he jaksavat mennä töihin / opiskelemaan pitkän viikonlopun jälkeen.
Tämä on aivan totta.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
- Jos aikoo pärjätä sunnuntaina virissä, siinä kuin C-12 kuskitkin, niin on syytä aloittaa ajamaan C-12 luokkaa. Tällöin treeniä tulee roppakaupalla enemmän kuin vain la illan treeneissä (puhutaan mitä puhutaan). C-12 kuskit vaan vaihtaa illalla autoa. Rata kun on jo opittu Ja tämä taas lisää kuluja ja vaivaa. C-12 kuskien on oltava esim Ylistarossa jo pe-iltana. Jos on omia lapsia niin tietää mitä tapahtuu keskittymiskyvylle iltapäivällä, jos matkaan on lähdetty 4-6 aikaan aamulla.
Itse en pidä tuota C-12 ajamista välttämättömänä. Lauantai-iltana on kuitenkin hyvin todennäköisesti aina muutama tunti vapaatreeniä sunnuntain turistikuskeille. Radan ehtii varmasti oppia silloinkin. C-12 voi pahimmassa tapauksessa jopa haitata, koska ajaminen on hyvin erilaista ja sopeutuminn turistiin voi joillain kestää kauemmin kuin toisilla.

Ja mitä tuohon perjantaina Ylistaroon lähtemiseen tulee, niin onko se sitten kovin paljon parempi vaihtoehto, että kaikki virikuskit "joutuvat" tulemaan jo perjantaina C-12 -kuskien sijaan? Ja edelleen, Ylistaro on vain yksi kisa, yksi viikonloppu.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"

- Stanusta kärki nousee suoraan viriin ohitse pro-stockin, juteltuani muutaman kanssa. Erothan stanussa on nykyään aika isoja. Tuskin tänä vuonna montaa harrastajaa nousee yleensäkään stanusta ?
Samaa mieltä. Mutta kuten aikaisemmin mainitsin, "tosissaan" olevat vakiokuskit näkevät virikuskeja tositoimissa kesäisin, aivan niinkuin tähänkin asti. Joten tieto liikkuu ja esimerkkiä näkee varmasti.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
- edelleen voidaan rata tehdä rauhassa perjantaina.
Mutta virikuskien edellisen illan treeni jää pois. Ja jos muistellaan viime talvea, tästä taisteltiin jo melko tosissaan muutamissa tapauksissa.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Ja missään nimessä ainakaan stanuja ei sunnuntaille koska ne on kaikki junnuja!!!
Samaa mieltä!

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #31 : 29.08.05 - klo: 15.35 »
Mäntsälän Kapinoissa 2004 oli jo selvää, että luokka ei tule olemaan "helppo harrastajaluokka" jossa voitaisiin sunnuntaiajella ja sitten leikkimielisesti juhlia pienen pytyn takia. Tästä käytiin keskustelua useamman ihmisen kanssa siellä. Jos oikeasti haluttaisiin tehdä halpa harrastajaluokka, niin sääntöjä tulisi rajata ehdottomasti enemmän ja viedä siihen suuntaan että kyseisen luokan kalusto olisi enemmän taikka vähemmän standardia.

Tällöin meillä melkein pitäisi olla lista sallituista osista kussakin kohtaa autoa, jotta voitaisiin varmistua siitä että autot olisivat suorituskyvyltään about samanlaisia ja näin ollen kisat ratkoittaisiin ajamalla eikä rahalla. Tämä kuitenkin lienee aika mahdoton kombinaatio, joten sen takia mielestäni on turha puhua halvasta ja helposta harrastajaluokasta loppujen lopuksi, koska sääntöjen puitteissa näin ei ole. Jenkeissähän on olemassa tämän tyyppinen T-spec-luokka, joka on juuri tehty sen takia että harrastajaluokan kustannukset eivät nousisi pilviin.

Voin tietysti olla väärässä, mutta mielestäni silloin kun kyseisen luokan kärkikuskit tilaavat jenkeistä virityspajalta tilauksena tehtyjä koneita, tilaavat tuotteita Hong Kongista sen takia että niitä ei ole vielä Suomen markkinoilla, säätävät auton asetuksia kannettavalla tietokoneella ja dynottavat koneita löytääkseen parhaan mahdollisen hiilityypin, niin silloin on hyvin hankala puhua mielestäni halvasta harrastajaluokasta kun on selvää, että luokassa kärkikahinoissa pysyminen vaatii jatkuvaa panostusta sekä tuotekehityksen seuraamista.

EDIT: TSP-10-luokasta siis on kyse.. :D

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #32 : 29.08.05 - klo: 16.05 »
Ainoa vaihtoehto millä esitystä voisi puoltaa on se että lauantain ja sunnuntain kilpailut ajettaisiin erisuuntaan radalla.
Muuten tässä pakotetaan kaikki ts10 luokassa pärjäämään haaveilevat ostamaan c-12 auto, korit, koneet, akut, servot, säätimet, renkaat, sorvit... Tämä tietysti olisi kauppiaan unelma, muttei tässä varmaankaan ole ketään kauppiasta päätöksen takana tälläkään kertaa...

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #33 : 29.08.05 - klo: 16.14 »
Kalle: Periaatteessa olen samaa mieltä ja kesällähän näin on jatkossakin. Talvella ongelmaa lievittää kuitenkin se, että lauantaina on suuri osa virin kärkiporukkaa ajamassa, joten tieto liikkuu silloinkin.
Mutta ei näy, koska viri ei aja päivällä

Kalle: Aikataulun en usko venyvän sunnuntaina (TS + TSP) kovinkaan pitkään. Eriä tullee maksimissaan ehkä 8, mikä tarkoittaa sitä, että palkintojen jako olisi jo seitsemän jälkeen. Ja jos eriä tulee yksi vähemmän, lyhenee päivä heti tunnilla. Tietty jos uusia kisaajia tulee suunnattomasti mukaan, niin sitten voi päivä venyä. Mutta se onkin taas ihan positiivinen ongelma.
Hienoa jos tämä toteutuu käytännössä !

Kalle: Nopeasti ilman tarkkoja faktoja katsoin virin SM-sarjaan tänä vuonna osallistuneet kuskit ja todellisia junnuja, eli alle 15 v oli (ehkä) 4, ja tämä luku sisälsi myös vain viimeisessä kisassa ajaneet Viljamin ja Jonin, jotka ajavat todennäköisesti myös ensi vuonna viriä. Yli 15 v -kaverit valvoo kuitenkin niin myöhään, ettei kisareissut sitä paljoa muuta. Ja tuo pelätty Ylistaron reissukin on vaan yksi sunnuntai. Lisäksi junnut voivat nukkua autossa, kun heidän ei tarvi ajella kotiin.
Junnut ei nuku helpolla autossa kisan jälkeen :wink: Myös 16 -vuotiaatkin voi laskea mukaan. Kotona valvominen on eri asia, silloin tehdään läksyjä, saunotaan ym. Rytmi menee sekaisin tasavarmasti
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #34 : 29.08.05 - klo: 16.39 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"

- Jos aikoo pärjätä sunnuntaina virissä, siinä kuin C-12 kuskitkin, niin on syytä aloittaa ajamaan C-12 luokkaa. Tällöin treeniä tulee roppakaupalla enemmän kuin vain la illan treeneissä (puhutaan mitä puhutaan). C-12 kuskit vaan vaihtaa illalla autoa. Rata kun on jo opittu Ja tämä taas lisää kuluja ja vaivaa.


Tuo väite on kyllä naurettava kun muistelee viime talvea.. Teidänkin tiimi monien muiden joukossa varmasti ehtii ajamaan jokaisella kisaradalla niin ulkona kuin sisälläkin min.100 akkua treeniä / kisarata... Enemmän tämä sääntö tasoittaa hieman sitä eroa niihin joilla ei ole aikaa tai rahaa panostaa kisaratojen treenaamiseen... Ja ae:llahan on hyvä matto-auto:)

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #35 : 29.08.05 - klo: 17.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Ainoa vaihtoehto millä esitystä voisi puoltaa on se että lauantain ja sunnuntain kilpailut ajettaisiin erisuuntaan radalla.
Muuten tässä pakotetaan kaikki ts10 luokassa pärjäämään haaveilevat ostamaan c-12 auto, korit, koneet, akut, servot, säätimet, renkaat, sorvit... Tämä tietysti olisi kauppiaan unelma, muttei tässä varmaankaan ole ketään kauppiasta päätöksen takana tälläkään kertaa...
Tuo kahteen suuntaan ajaminen on ainakin KyPakin kisoissa ihan mahdollisuuksien rajoissa. Rata tarvii vaan tehdä niin, ettei yksisuuntaisia saumoja tule ja näinhän meillä kisoissa tehdään muutenkin. Lisäksi joitain oikaisuesteitä voi joutua vähän muuttamaan, että tulisi oikein hyvä. Ja tietysti rata pitää alun alkaenkin suunnitella siten, että se "toimii" molempiin suuntiin.

Mikä muuten muutti Tepon mielen? Keväällä vielä puolsit ehdotusta.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #36 : 29.08.05 - klo: 17.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Mikä muuten muutti Tepon mielen? Keväällä vielä puolsit ehdotusta.


*Keväällä:
Hyvälle kuulostaa Calen ehdotus. Henkilökohtaisesti aloitan kisat mielummin 10 aikaan ja päätän ne myös ennen ilta 10. Kolme luokkaa lauantaille tuntuu olevan liikaa tämä vaikuttaisi paremmalle.
*

tähän viitaten olen varmaankin samaamieltä, jossei pakoteta (sala)harjoittelemaan C-12 autolla lauantaisin... Tuosta erisuuntaan ajosta tuskin koituisi suurta vaivaa.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #37 : 29.08.05 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Ainoa vaihtoehto millä esitystä voisi puoltaa on se että lauantain ja sunnuntain kilpailut ajettaisiin erisuuntaan radalla.
Muuten tässä pakotetaan kaikki ts10 luokassa pärjäämään haaveilevat ostamaan c-12 auto, korit, koneet, akut, servot, säätimet, renkaat, sorvit... Tämä tietysti olisi kauppiaan unelma, muttei tässä varmaankaan ole ketään kauppiasta päätöksen takana tälläkään kertaa...


Sehän olisi hienoa, niin saataisin enemmän porukkaa ainoan oikean mattoluokan pariin  :mrgreen:
Edit: Kirotusvihreitä korattu
-Pekka

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #38 : 29.08.05 - klo: 21.37 »
Tepon ehdotus lauantain kisan toisinpäin ajamisesta on varteenotettava vaihtoehto. Hieman se radan pidotus asiaan on ristiriidassa, mutta eiköhän sitä tietyissä mutkissa tule linjalle pitoa, ajetaan sitten vasta tai myötäpäivään.

Yksi ehdotus kävi jo mielessä viikonloppuna. FT ohjeistukseen pitäisi määrätä selvä ajankohta milloin kilpailupäivänä ilmoittautuminen pitää olla hoidettuna. Siitä on ollut monenlaista käytäntöä niissä harvoissa kisoissa joissa olen tänä vuonna ollut.
Toki on ymmärrettävää että järjestäjää auttaa se mitä aiemmin kilpailijat ovat ilmoittautuneet, mutta jos asiasta tehdään päätös joka palvelee sekä kilpailijoita että järjestäjiä en näe mitään syytä miksi asiasta enään tulisi ongelma.

Ainainen ongelma, nopeat syö hitaat on nähtävissä aina kilpailuaamuina.
On turha kuvitella tulevan vähänkin yli kahdeksan jälkeen haaveillen hyvästä varikkopaikasta, ellei sitä ole aamuvirkuimmilta tilannut.
Kenties olisi hyvä järkeistää että kisapaikat avataan aamuisin vakioajankohtaan x ettei sen pelkän varikkopaikan takia tarvi niin kovasti kiiruhtaa. :)

Off-topic: Ylistaron kisan sijainnista vaikuttaa tulevan jo tässä vaiheessa suuri haloo, matkailu avartaa  :wink:
Ajettiin missä vaan kilpailu on kovaa, puitteet ovat vallan mainiot kauempanakin...

Omalta kohdalta lähinnä harmittaa se että kilpailut on toistensa naapureissa, se lähinnä johtuu siitä että muualta kuin ihan etelästä harrastajat vähenee ja kerhoja lakkautetaan kilpaa.
Mistä pääseekin ikuiseen toiseen aiheeseen, lajin markkinointi ja uusien harrastajien saaminen. Mutta siitä ehkä jossain toisessa viestiketjussa lisää.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #39 : 31.08.05 - klo: 13.02 »
...Aika ihme narinaa taas tietyltä suunnalta.

Kisoja on vuodessa vain kahdeksan, kenenkään elämä ei voi mennä niin solmuun pienistä järjestelyistä ja valvomisesta.

Samat henkilöt jotka jaksavat väittää että kotietua ei ole "etelän" kisoissa ja treenaamisesta, "niistä muutamista akullisista" siellä ei ole suurta apua,itkevät nyt muutaman mattokuskin lauantaina saamasta edusta rataan tutustumiseen. Ihan kuin "eräitä" nyt alkais jotenki pelottaan muutamien saama "hyöty"?

Pieni ristiriita siis puheissa ja "puheissa", kannattaisko oikeesti miettiä mitä mieltä on, eikä arpoa joka kerta? Se että on joskus voittanut arpajaisissa ei tarkoita että joka asiaa tarvii arpoa.

Ne jotka haluaa pärjätä ovat aiemminkin käyneet treenaamassa etukäteen, joten kisarata on heille tuttu. Miksi siis pitää turhaan valittaa jos muutkin sitä pääsevät ajamaan?Eikö tällöin oltaisi tasavertaisessa asemassa?

Niin, ja eihän siitä muutamasta akusta mitään hyötyä ollutkaan, rattimies kyllä oppii radan akullisella, joten mitäs itkette;)

 :lol:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #40 : 31.08.05 - klo: 13.13 »
Ja voi hyvää päivää, eikai ylistaro niin kaukana ole että sinne ei voi autolla jaksaa ajaa?? Aina on vaikeeta, vaikka miten olis. Lisäksi asioista narisevat henkilöt jotka eivät edes kierrä kisoja aktiivisesti. ;)

Itselläni tuli 4200 km mittariin viimeisen viiden viikon aikana pelkästään kisamatkoista. Ei luulis muutama sata kilsaa painavan teilläkään. Meilläpäin autoissa on moottorit ja kääntyvät etupyörät, ja bensaa saa ns. bensa-asemilta. ;)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #41 : 31.08.05 - klo: 13.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
...Aika ihme narinaa taas tietyltä suunnalta.

Kisoja on vuodessa vain kahdeksan, kenenkään elämä ei voi mennä niin solmuun pienistä järjestelyistä ja valvomisesta.

Samat henkilöt jotka jaksavat väittää että kotietua ei ole "etelän" kisoissa ja treenaamisesta, "niistä muutamista akullisista" siellä ei ole suurta apua,itkevät nyt muutaman mattokuskin lauantaina saamasta edusta rataan tutustumiseen. Ihan kuin "eräitä" nyt alkais jotenki pelottaan muutamien saama "hyöty"?

Pieni ristiriita siis puheissa ja "puheissa", kannattaisko oikeesti miettiä mitä mieltä on, eikä arpoa joka kerta? Se että on joskus voittanut arpajaisissa ei tarkoita että joka asiaa tarvii arpoa.

Ne jotka haluaa pärjätä ovat aiemminkin käyneet treenaamassa etukäteen, joten kisarata on heille tuttu. Miksi siis pitää turhaan valittaa jos muutkin sitä pääsevät ajamaan?Eikö tällöin oltaisi tasavertaisessa asemassa?

Niin, ja eihän siitä muutamasta akusta mitään hyötyä ollutkaan, rattimies kyllä oppii radan akullisella, joten mitäs itkette;)

 :lol:


Vesku, mä meinasinkin kärkikamppailulla A-finaalia  :mrgreen:

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #42 : 31.08.05 - klo: 14.06 »
Lainaus käyttäjältä: "APK"
Tepon ehdotus lauantain kisan toisinpäin ajamisesta on varteenotettava vaihtoehto. Hieman se radan pidotus asiaan on ristiriidassa, mutta eiköhän sitä tietyissä mutkissa tule linjalle pitoa, ajetaan sitten vasta tai myötäpäivään.
Ajosuunnasta välittämättä mattoautot "tekee" junnuille hyvän pidon nopeasti, hehän ajatavat samaan suuntaan. Lauantai-illan treeneissä käännetään sitten maton nukka oikeaan suuntaan ja sunnuntaille on taas radassa valmiiksi hyvä pito.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #43 : 31.08.05 - klo: 14.43 »
Korostan, että minä en valita matkojen pituudesta enkä varsinkaan Ylistarosta. Onhan asia toisinkin päin kun ajetaan Ylistarosta tai Oulusta  esim. Hyvinkäälle ja Riihimäelle ja Mäntsälään.....Kunhan sunnuntaina pääsee lähtemään ajoissa kotimatkalle.

Meidän tiimi on aina ajanut kisaamaan Ouluun ja muuallekin, siitä ei tosiaankaan valiteta.

Vesa on ihan oikeessa,. Pelimies oppii radan 2-4 akussa.

Koulunkäynti ja työelämä vaan voittaa pikkuautoilla pelaamisen mennen tullen. Jos se häiritsee varsinkin koulunkäyntiä ei tarvii miettiä mitä tehdään. Ainakaan meillä.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa HAL

  • Jäsen
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #44 : 02.09.05 - klo: 19.48 »
Olen kyllä samaa mieltä tuon Ollin kanssa. Kyllä stanujen ehdoton kisapäivä on lauantai. Jääpähän edes yksi päivä palautua kisamatkasta.
Ja mitä oppiin tulee, niin toivoisin, että stanu ja viri ajavat samana päivänä.
Sieltä ajolinjat ja muut niksit ovat katsottavissa ja opeteltavissa.
En aivan heti keksi, mitä oppia C-12 -luokka tarjoaisi junnulle?

Oma toive olisi pitää kisat yksipäiväisenä silläkin uhalla, että päivän pituus on rankka.
Jos homma ei käy, niin lähetään kotia

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #45 : 02.09.05 - klo: 20.18 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"

 Pelimies oppii radan 2-4 akussa.


Mistä täällä siitten taistellaan...

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #46 : 02.09.05 - klo: 20.27 »
Lainaus käyttäjältä: "HAL"
...
En aivan heti keksi, mitä oppia C-12 -luokka tarjoaisi junnulle?...


Merkillinen kommentti ?!
Aivan kuin C-12 olisi joku täysin harrastuksesta erillään oleva luokka.
C-12 jos joku, opettaa ajamaan optimaalisia ajolinjoja ei vähiten siksi, että sillä ajaminen matolla on erittäin suurta tarkkuutta vaativaa ja suorastaan nautinto verrattuna turisteihin jotka muistuttavat ajettavuudeltaan lähinnä puukenkää C-12:een verrattuna.
C-12 sopisi aloittelijoille erittäin hyvin ensimmäiseksi mattoluokaksi sekä edellämanitun vuoksi sekä siksi, että se on kustannuksiltaan selkeästi halvempi luokka kuin turisti.
Ei, ei ole pakko ostaa rengassorvia, koska renkaat voi muotoilla ilmankin tai sorvauksen voi ostaa edullisesti palveluna niiltä, joilla sorvi on jo hankittuna.
Jos ajetaan virillä ja neljällä kennolla, koneen kuluminenkin on minimaalista ja silti vauhtia riittää.
Jostain syystä C-12 vain ei ole nykyään "muodikasta" tai viileää tms.,
onneksi sentään kuitenkin hienoisessa nousussa, jonka se selkeästi ansaitsee muutamien harrastajien karsastuksesta huolimatta.
Niin kauan, kuin aloittelijat sijoittavat omaisuuksia turisteihin rajoittuu C-12 tarjoama oppi ja esimerkki valitettavasti vain ajolinjojen opiskeluun, mutta ehkä asia korjaantuu ajan kanssa, ovathan harrastajat fiksua porukkaa ;)
-Pekka

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
päivät
« Vastaus #47 : 28.09.05 - klo: 17.08 »
onko nyt varmistunut että stanu ja pro-stock ajavat eri päivinä? jos näin on mulla luokan vaihto edessä...
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Re: päivät
« Vastaus #48 : 28.09.05 - klo: 19.38 »
Lainaus käyttäjältä: "mza2"
onko nyt varmistunut että stanu ja pro-stock ajavat eri päivinä? jos näin on mulla luokan vaihto edessä...
Jos mitään mullistavaa ei tapahdu, niin talvella TSS ja TSP ajavat eri päivinä.

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Re: päivät
« Vastaus #49 : 28.09.05 - klo: 20.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "mza2"
onko nyt varmistunut että stanu ja pro-stock ajavat eri päivinä? jos näin on mulla luokan vaihto edessä...
Jos mitään mullistavaa ei tapahdu, niin talvella TSS ja TSP ajavat eri päivinä.


Eli nyt sitten on "päätetty" että ajetaan Kuusankoskelta alkaen lauantaina C-12 ja stanu ja sunnuntaina TSP-10 ja TS-10?
Sponsored by own wallet

Poissa Nakku

  • Jäsen
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #50 : 28.09.05 - klo: 20.57 »
Ottaa kyllä kupoliin toi sunnuntaille siirtyminen! :?
Seppo Leuku Racing #28

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #51 : 01.10.05 - klo: 15.08 »
Kansan enemmistön tahto ehkä toteutuu, kun kisat jaetaan kahdelle päivälle. Itse oudoksun paljon sitä, että TSS ja TS ovat eri päivinä. Ne olisivat mielestäni kuuluneet erottamattomasti yhteen.

Olisin lähtenyt ensin kokeilemaan kaksipäiväisiä kisoja siten, että talvikauden kisoista vain kaksi eli puolet olisi ollut sellaisia. Ja kerännyt sen jälkeen kokemukset ja mielipiteet kesäsarjaa ja tulevia vuosia varten. On hieman äkkijyrkkää muuttaa kaikki vuoden kisat kerralla.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #52 : 01.10.05 - klo: 16.17 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Kansan enemmistön tahto ehkä toteutuu, kun kisat jaetaan kahdelle päivälle. Itse oudoksun paljon sitä, että TSS ja TS ovat eri päivinä. Ne olisivat mielestäni kuuluneet erottamattomasti yhteen.

Olisin lähtenyt ensin kokeilemaan kaksipäiväisiä kisoja siten, että talvikauden kisoista vain kaksi eli puolet olisi ollut sellaisia. Ja kerännyt sen jälkeen kokemukset ja mielipiteet kesäsarjaa ja tulevia vuosia varten. On hieman äkkijyrkkää muuttaa kaikki vuoden kisat kerralla.
Vain talvikausi ajetaan näitä kahdelle päivälle jaettuja kisoja.

TS ja TSS samana päivänä olisi kiva, mutta mielestäni tällä muutoksella saavutetaan enemmän hyvää kun aiheutetaan pahaa. Kokeillaan tämä talvi ja katsotaan sitten uudestaan.

Poissa Nakku

  • Jäsen
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #53 : 01.10.05 - klo: 16.43 »
Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla kaikkien kolmen luokan jakamista kahdelle päivälle.
Seppo Leuku Racing #28

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #54 : 21.01.07 - klo: 23.30 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Tämä olisi sääli, koska vääntö kyseisessä luokassa on kuitenkin erittäin tiukkaa ja toisin kuin monet ovat käsittäneet, niin panostukset kalustoon erittäin kovia. .


No niin ja mihin on hävinnyt se halpa harrastajaluokka virin ja stanun välistä, joksi VesaK aikoinaan luokkaa suunnitteli?


Niin, siis tämä Kuusankosken  kilpailun suurimman osanottajamäärän omaava luokkako....  :mrgreen:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #55 : 22.01.07 - klo: 10.12 »
Siis hävinnyt se HALPA luokka. Oli aiheena.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #56 : 22.01.07 - klo: 10.50 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Siis hävinnyt se HALPA luokka. Oli aiheena.


Mikähän tosta TSP-10:stä tekee muita kalliimman luokan :?:
---

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #57 : 22.01.07 - klo: 11.21 »
Kyllä sielä ProStockissakin voi pärjää pienillä panostuksilla kuten Jukka osoitti hienolla 6 sijallaan "antiikki" kalustolla.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #58 : 22.01.07 - klo: 11.53 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Niin, siis tämä Kuusankosken  kilpailun suurimman osanottajamäärän omaava luokkako....  :mrgreen:

Oli kysymys!  :)

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Siis hävinnyt se HALPA luokka. Oli aiheena.

Juuri hiilettömän sallimisen myötä siitä TULI SE HALPA luokka!

Ehti kyllä käväistä tässä välillä ihan riittävän kalliina luokkana!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
FTT -talvi 2006 visiointia
« Vastaus #59 : 22.01.07 - klo: 12.15 »
Nojaa... ennen vaihdettiin hiilet melkeinpä joka erään ja nyt näyttää vaihtuvan kone tai säädin joka erään :D
Tiim Lahti | S-grafix